The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا بالا رفتن از پله در ماه آخر بارداری مجاز است؟

ماه آخر بارداری به دلیل نزدیک بودن به دنیا آمدن نوزاد و همچنین سنگین شدن خانم های باردار بسیار حساس است و باید مواردی را رعایت کرد. مسلماً انجام برخی کارها در این دوران به دلیل بالا بودن ضریب ریسک شان، خطرناک محسوب می‌شود و توصیه نمی‌شوند، حتی انجام برخی کارها ممنوع است و باید حتما از آنها دوری کرد. مثلا اسکی، ژیمناستیک، اسب سواری، ‌دوچرخه سواری، شیرجه رفتن در استخر، اسکی روی آب و… از ورزش های ممنوع در این دوران هستند.

 به طور کلی سه ماهه سوم بارداری، ماه سنگینی است و بهتر است این سه ماه، بیشتر به فکر استراحت کردن و آرامش ذهنی باشید. بدن شما کم کم باید خود را برای زایمان آماده کند. بزرگ‌تر شدن جنین و نزدیک شدن زمان وضع حمل خود باعث بروز مشکلات تنفسی، حساسیت زیاد، حالی به حالی شدن و عصبانیت های مکرر می‌شود ولی همه این سختی ها ارزش تحمل کردن را دارند.

بالا رفتن از پله در ماه آخر بارداری 

در ماه نهم بارداری جنین به نهایت رشد خود رسیده و آماده تولد می باشد. حال که ماه آخر انتظار است و هر لحظه ممکن است فرزند شما پا به دنیا بگذارد، باید در انجام برخی از کارها احتیاط بیشتری کرده و منتظر بعضی پیشامدها باشید.

بعلاوه جنین که تقریبا به مراحل پایانی رشد درون رحمی خود سیده است فضای زیادی را در شکم اشغال می کند که سبب وارد شدن فشار به دیافراگم و ریه های مادر می شود. بنابراین تنگی نفس را در این ماه به کررات تجربه خواهید کرد، فعالیت هایی همانند بالا رفتن از پله ها می تواند منجر به افزایش ضربان قلب و به دنبال آن تشدید تنگی نفس مادر شود. برای اجتناب از بروز این حالت لازم است که در هر پاگرد ایستاده و یا حتی بر روی پله ها بنشینید، استراحت کنید و سپس ادامه دهید.

سعی کنید که در هنگام عبور از پله ها در ماه آخر بارداری فردی همراه شما باشد، در غیر این صورت حتما دست خود را به نرده ها بگیرید تا در صورت برهم خوردن تعادل تان بتوانید مانع از زمین خوردن شوید.

 

عوارض و مضرات بالا رفتن از پله در بارداری

بارداری دوران حساسی است که در آن برای داشتن یک جنین سالم و یک بارداری به دور از درد سر لازم است نکات بسیار ظریفی را رعایت کنید. بسیاری از ماماها و متخصصین زنان بر این موضوع هم عقیده هستند که مادران باردار باید از دویدن و راه رفتن های طولانی و سریع از پله ها پرهیز کنند.

بالا رفتن های طولانی و سریع از پله ها در دوران بارداری خصوصاً در سه ماهه اول و سوم می تواند فرد را در معرض خطر سقط جنین قرار دهد. علت این امر مربوط به فشار بیش از اندازه ای است که در هنگام بالا رفتن از پله بر مادر وارد می شود. اگر شما به هر دلیلی یک بارداری پر خطر را پشت سر می گذارید، بالا رفتن های طولانی و سریع از پله ها در بارداری خطر سقط جنین را افزایش می دهد.

درصورت داشتن موارد زیر، توصیه می شود که به جای بالا رفتن از پله ها، از آسانسور و یا پله برقی استفاده کنید:

در صورتی که پزشک به شما توصیه کرده که در دوران بارداری استراحت مطلق باشید، بالا رفتن از پله ها جزء ممنوع ترین کارها خواهد بود زیرا شما را به شدت در معرض ابتلا به لکه بینی، خون ریزی شدید و گاهاً سقط جنین قرار می دهد.

در نهایت باید بگوییم که مطالعات در مورد ایمن بودن و یا نبودن بالا رفتن از پله برای بانوان باردار هنوز در حال انجام است.

در حالی که برخی مطالعات نشان می دهد که بالا رفتن از پله در سه ماهه اول بارداری خطر سقط جنین را افزایش می دهد و در سه ماهه آخر بارداری می تواند منجر به زایمان زودرس شود، برخی دیگر خاطر نشان می کند که برای بانوانی که از 40 هفته بارداری عبور کرده اند، بالا رفتن از پله می تواند به القای زایمان و وارد شدن جنین به درون لگن کمک کند.

نکته ی حائز اهمیت این است که شما باید در تمامی 9 ماه بارداری جانب احتیاط را رعایت کنید. اگر جزء مادرانی هستید که یک بارداری پر خطر را پشت سر می گذارید برای جلوگیری از بروز عواقب احتمالی، توصیه می شود تا حد امکان از پله استفاده نکرده و درصورت مجبور شدن، نکات احتیاطی را به طور دقیق رعایت کنید.

 

مطالعه بیشتر:

1- عوارض و خطرات ایستادن طولانی مدت در بارداری

2- آیا بالا رفتن از پله در دوران بارداری بی خطر است؟

3- مضرات بالا رفتن از پله در ماه آخر بارداری

4- افتادن از پله در دوران بارداری چه خطراتی برای جنین دارد؟