The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا مصرف سیتریزین در بارداری ضرر دارد؟

در هر بارداری ۳ تا ۵ درصد احتمال ریسک داشتن جنینی با نقایص مادرزادی وجود دارد. این ریسک پس زمینه نامیده می‌شود. این مقاله در مورد اینکه آیا مصرف سیتریزین خطر بروز نقایص مادرزادی بر اساس ریسک پس زمینه را افزایش می‌دهد، صحبت می‌کند. این اطلاعات نباید جای مراقبت های پزشکی و توصیه های مرکز بهداشتی شما را بگیرد.

موارد مصرف داروی سیتریزین

سیتریزین یک آنتی هیستامین است. آنتی هیستامین ها داروهایی برای درمان آلرژی و علائم سرماخوردگی هستند. سیتریزین می‌تواند برای درمان علائم سرماخوردگی مثل عطسه، آبریزش بینی و چشم و خارش گلو مصرف شوند. سیتریزین تحت عنوان نام‌های تجاری "زیرتک" و "ری آکتین" به فروش می‌رسند. "زیزال - Xyzal " داروی تجویزی است که شامل عناصر فعالی به نام لِووسیتریزین است. شباهت بین سیتریزین و لِووسیتریزین نشان دهنده تاثیر همانند آنها بر بارداری است.

همیشه باید پیش از هرگونه تغییر در داروهای مصرفی خود با پزشکتان مشورت کنید. ارزیابی خواص داروهای درمان علائم آلرژی در بارداری بسیار اهمیت دارد. در بانوان مبتلا به آسم، درمان علائم آلرژی ممکن است علائم آسم را نیز کاهش دهد و نیاز به داروهای اضافی برای درمان آسم نباشد. درمان آلرژی همچنین می‌تواند منجر به خواب بهتر و بهبود عاطفی شود.

در یک انسان بالغ سالم، معمولا حدود دو روز برای خارج شدن تمام سیتریزین از بدن زمان نیاز است.

 

آیا قرص سیتریزین برای زن باردار ضرر دارد؟

بعید به نظر می‌رسد. در مطالعات مربوط به بیش از ۱۳۰۰ نوزاد متولد شده از مادرانی که سیتریزین را در سه ماهه اول بارداری مصرف کرده‌ بودند، ریسک افزایش نقایص مادرزادی مشاهده نشده است.

انتظار نمی‌رود سیتریزین باعث ایجاد مشکلات بخصوصی در بارداری گردد. مطالعات صورت گرفته بر روی تعداد محدودی از بارداری ها، هیچ گونه افزایش سقط جنین، زایمان زودرس (تولد نوزاد پیش از هفته ۳۷ بارداری) و یا نوزاد کم وزن هنگام تولد را نشان نداده‌اند.

توجه داشته باشید که مادران باردار مبتلا به اختلال شدید کلیوی نباید از ستریزین استفاده کنند، زیرا ستریزین در بدن توسط کلیه ها دفع می شود. 

 

آیا مصرف قرص سیتریزین 10 در بارداری بی خطر است؟

ستریزین (Cetirizine) یک مسدودکننده قدرتمند و انتخابی از گیرنده H1 هیستامین است و برای از بین بردن علائم رینیت آلرژیک (ورم غشاء مخاط بینی)، ورم ملتحمه آلرژیک و ... استفاده می شود. همچنین فعالیت آنتی کولینرژیک پایین را نشان می دهد، به همین دلیل دهان خشک به عنوان یکی از عوارض جانبی این دارو به حساب می آید. سیتریزین 10 یکی از داروهایی است که به ندرت عوارض جانبی ایجاد می کنند و اگر برخی از آنها ایجاد شود، معمولا ملایم و گذرا هستند. به همین دلیل، در صورت استفاده از دوزهای توصیه شده، به ندرت عوارض جانبی ایجاد می کند. تنها مورد منع مصرف، حساسیت به دارو است. در مورد استفاده از این دارو در طی بارداری تاکنون نتایج نامناسبی گزارش نشده است. لذا می توانید قرص سیتریزین 10 را زیر نظر پزشک متخصص مصرف کنید. البته ستریزین نباید در بیماران مبتلا به اختلال شدید کلیوی استفاده شود، زیرا ستریزین توسط کلیه ها از بدن حذف می شود. بیماران مبتلا به اختلال عملکرد کلیوی بیشتر در معرض انباشت این دارو در خون هستند، چرا که در این حالت کلیه ها قادر به حذف این دارو از بدن نیستند. این دارو باید با احتیاط در مادران مبتلا به تشنج های ناشی از صرع تجویز شوند. گزارش های مربوط به کلستازی (اختلال در جریان صفرا) ناشی از سیتیازین گزارش شده است و اگر نشانه هایی از قبیل: خارش عمومی (خارش در سراسر بدن)، زردی، ادرار تیره یا مدفوع رنگی مشاده کردید، بلافاصله با پزشک خود مشورت کنید زیرا این علائم معمول کلستازی است. مطالعات حیوانی اثرات مستقیم و غیرمستقیم سیتریزین در بارداری بر جنین، در حین زایمان و پس از زایمان نشان نمی دهد، به همین دلیل FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) این دارو را در گروه B طبقه بندی کرده است. در حال حاضر هیچ اطلاعات کافی در مورد استفاده از آن در طول بارداری وجود ندارد.

تولید کننده این دارو توصیه می کند از مصرف این دارو در هنگام شیردهی اجتناب شود، زیرا مقدار مشخصی از این دارو به شیر مادر منتقل می شود.

علائم مصرف بیش از حد سیتیزین عبارتند از:

  • گیجی
  • دهان خشک
  • احتباس ادرار
  • افزایش ضربان قلب
  • خواب آلودگی
  • ضعف و خستگی 

 

مطالعه بیشتر:

1- آیا می‌توان از داروهای ضد حساسیت در دوران بارداری استفاده کرد؟

2- پیشگیری و درمان آلرژی و حساسیت در دوران بارداری

3- آیا مصرف داروهای ضد حساسیت در بارداری ایمن است؟

4- با آلرژی در دوران بارداری چه کنیم؟