The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

قرص جالینوس در بارداری آیا ایمن و بی خطر است؟

دوران بارداری، یکی از حساس ترین دوره های زندگی هر خانمی به حساب می آید، زیرا تمام مواد مصرفی مادران در این دوران ممکن است از طریق بند ناف و جریان خون به جنین درون رحم آن ها رسیده و بر روی سلامتی این موجود کوچک و آسیب پذیر، تاثیرات جبران ناپذیری داشته باشد. این مساله به ویژه در رابطه با داروها صدق می کند، حتی اگر گیاهی باشند. به همین دلیل در این مقاله به فواید، ایمنی و عوارض خانواده دارویی جالینوس شامل شربت و قرص جالینوس در بارداری پرداخته شده است.

همه چیز در رابطه با قرص جالینوس در بارداری

عنوان "قرص جالینوس در بارداری"، در واقع یک عنوان بسیار کلی و جامع است، زیرا در واقع ما دارویی با این نام نداریم و شرکت داروسازی جالینوس، داروهای مختلفی به شکل شربت، قرص، کپسول و یا حتی فرآورده تزریقی تولید کرده و به بازار ارائه می کند. بنابراین برای اینکه بتوان گفت آیا قرص جالینوس در بارداری، ایمن و بی خطر است یا خیر، در ابتدا باید دانست که منظور دقیقا چه دارویی است! لیست زیر، به مجموعه ای از پرکاربردترین داروهایی که ممکن است یک مادر در بارداری به فکر استفاده از آن ها باشد، اشاره دارد.

شربت جالینوس در بارداری:

یکی از فرآورده های دارویی معروف، شربت جالینوس است که با هدف کاهش حالت تهوع بارداری تجویز شده و البته برخلاف نام آن، شرکت سازنده این شربت، کارخانه دارویی باریج اسانس است. شربت جالینوس از عصاره میوه به، زنجبیل، سرکه و عسل تشکیل شده و حاوی مواد ارزشمندی همچون آهن، سدیم، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و ویتامین های C، B1 (تیامین)، B2 (ریبوفلاوین)، B3(نیاسین) است و به همین دلیل علاوه بر کاهش تهوع و استفراغ، فواید دیگری نیز در بارداری به همراه دارد که عبارت هستند از:

- تقویت معده،

- کاهش دردهای معده،

- افزایش میزان اشتها و درمان بی اشتهایی،

- کمک به هضم هر چه بهتر غذا،

- همچنین درمان مشکلات ناشی از سوءهاضمه همچون نفخ.

بر اساس تحقیقات انجام شده، این فرآورده دارویی خوشبختانه عارضه خاصی در پی ندارد و تنها نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که در صورت خونریزی از معده و روده و یا مزاج صفراوی نباید از شربت جالینوس در بارداری استفاده کنید. به علاوه به دلیل وجود زنجبیل، امکان بروز واکنش های آلرژیک نیز وجود داشته که در چنین شرایطی مصرف شربت جالینوس در بارداری باید متوقف گردد.

قرص جالینوس در بارداری:

1. قرص استامنیوفن جالینوس در بارداری: استامینوفن، دارویی رایج برای کنترل تب و تسکین درد است که به عنوان یکی از اولین گزینه های انتخابی برای درمان این مشکلات به کار می رود. مصرف استامینوفن ساده با کمترین دوز در بارداری، در گروه دارویی B قرار داشته و کم خطر در نظر گرفته می شود.

2. قرص فولیک اسید جالینوس در بارداری: فولیک اسید (فولات) یا همان ویتامین ب 9، مکملی است که مصرف آن در بارداری نه تنها مشکلی ندارد، بلکه حیاتی و ضروری نیز هست، زیرا مقادیر کافی از فولیک اسید در بارداری نه تنها به سلامت عصبی و هوش جنین کمک می کند، بلکه از بروز نقائص مادرزادی لوله عصبی (NTDs) نیز جلوگیری خواهد کرد.

3. قرص دیکلوفناک جالینوس در بارداری: یکی از داروهای پرکاربرد برای تسکین درد دیکلوفناک است و از آنجا که درد در بارداری، واژه آشنایی برای مادران است، ممکن است به فکر استفاده از داروهای قوی تری همچون دیکلوفناک باشید. اما باید بدانید که استفاده از دیکلوفناک در بارداری و به ویژه در سه ماهه سوم آن، توصیه نمی شود.

4. قرص آسپرین جالینوس در بارداری: مصرف آسپرین یا آ.اس.آ، در دوز پایین در بارداری با صلاحدید پزشک نه تنها مشکلی ندارد، بلکه مصرف آن در بارداری های پرخطر و خانم هایی که سابقه سقط مکرر، تشکیل لخته در عروق و ... دارند، توصیه شده و می تواند از وقوع مشکلاتی همچون پره اکلامپسی که با نام مصطلح مسمومیت بارداری شناخته می شود، جلوگیری کند.

5. قرص دایمتیکون جالینوس در بارداری: نفخ، یکی از مشکلات و عوارض بسیار رایج در دوران بارداری است که بسیاری از مادران آن را تجربه کرده و از این بابت در رنج و عذاب هستند. اما باید بدانید که برخلاف سایر دوران های زندگی، در طی بارداری نمی توان از دایمتیکون برای حل مشکل نفخ کمک گرفت.

البته علاوه بر این موارد، قرص های متعدد دیگری نیز هستند که توسط شرکت دارویی جالینوس تهیه شده و در بازار دارویی به فروش می رسند اما از آنجا که تعداد آن ها بسیار زیاد است، نمی توان در این مقاله به تمامی این فرآورده های دارویی اشاره کرد. بنابراین به یاد داشته باشید که پیش از مصرف هر کدام از انواع قرص جالینوس در بارداری، با اطلاع دادن نام آن به پزشک خود از ایمنی و بی خطر بودن مصرف آن در دوران بارداری اطمینان حاصل کنید.

مطالعه بیشتر:

لیست داروهای مجاز در بارداری کدام است؟

مصرف استامینوفن 500، 325 و کدئین در بارداری

استفاد از داروهای مسکن در بارداری آیا مجاز و بی خطر است؟

عوارض جانبی استامینوفن چیست وچگونه از عوارض آن جلوگیری کنیم؟

?پرسش و پاسخ های جالینوس در بارداری

شربت جالینوس در بارداری چه فوایدی دارد؟

تقویت معده، کاهش دردهای معده، افزایش میزان اشتها و درمان بی اشتهایی، کمک به هضم هرچه بهتر غذا و همچنین درمان مشکلات ناشی از سوءهاضمه همچون نفخ.

شربت جالینوس در بارداری چه ویتامین هایی دارد؟

شربت جالینوس از عصاره میوه به، زنجبیل، سرکه و عسل تشکیل شده و حاوی مواد ارزشمندی همچون آهن، سدیم، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و ویتامین های C، B1 (تیامین)، B2 (ریبوفلاوین)، B3(نیاسین) است و به همین دلیل علاوه بر کاهش تهوع و استفراغ بسیار مفید است.

آیا مصرف قرص استامنیوفن جالینوس در بارداری مجاز است؟

استامینوفن، دارویی رایج برای کنترل تب و تسکین درد است که به عنوان یکی از اولین گزینه های انتخابی برای درمان این مشکلات به کار می رود. مصرف استامینوفن ساده با کمترین دوز در بارداری، در گروه دارویی B قرار داشته و کم خطر در نظر گرفته می شود.

آیا مصرف قرص دیکلوفناک جالینوس در بارداری مجاز است؟

یکی از داروهای پرکاربرد برای تسکین درد دیکلوفناک است و از آنجا که درد در بارداری، واژه آشنایی برای مادران است، ممکن است به فکر استفاده از داروهای قوی تری همچون دیکلوفناک باشید. اما باید بدانید که استفاده از دیکلوفناک در بارداری و به ویژه در سه ماهه سوم آن، توصیه نمی شود.