The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا باید در مورد آنتی بیوتیک موجود در گوشت نگران باشم؟

اکثر کارشناسان معتقدند بعید است که شما یا کودکتان در آینده نزدیک از دادن آنتی بیوتیک به احشام صدمه ببینید. محدودیت های دولتی و مقررات قوانین صنعتی به شما اطمینان می دهد که مقدار اندکی از آنتی بیوتیکی که به دامها داده می‌شود وارد چرخه غذایی شما می‌شود. اما استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک برای دام چیزی است که به خاطر تهدید بالقوه‌ای که برای بهداشت عمومی محسوب می شود نگران کننده است.

اکثر دامداران و کشاورزان که گاو، مرغ و سایر احشام را پرورش می‌دهند از آنتی بیوتیک برای درمان احشام بیمار یا در معرض بیماری استفاده می‌کنند. اما برخی از منتقدان عقیده دارند که صنعت به شدت بر کاربرد آنتی بیوتیک ها برای فربه کردن دامها و جبران شرایط غیر بهداشتی و شلوغ مزارع صنعتی و دامداری ها، بر خلاف دستورالعمل های استفاده از آنتی بیوتیک ها، که استفاده از داروها را به صورت صحیح مشخص کرده‌اند، متکی است.

آنتی بیوتیک های استفاده شده برای دام ها چگونه بر انسان تاثیر می‌گذارد؟

نگرانی اصلی ورود و انتقال آنتی بیوتیک به بدن ما یا فرزندان ما نیست، بلکه افزایش مقاومت باکتری هایی که همه ما با آنها مواجه هستیم در برابر آنتی بیوتیک نگران کننده است. متخصصین هشدار می‌دهند که هم اکنون بسیاری از گونه‌های باکتری وجود دارند که آنتی بیوتیک بر آنها بی اثر است. همانطور که مصرف غیر ضروری آنتی بیوتیک ها به افزایش مقاومت در بعضی از انواع باکتری ها می‌انجامد، استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها در کشاورزی به پیدایش باکتری هایی که به آنتی بیوتیک های موجود مقاوم هستند منجر می شود. هرچه از یک آنتی بیوتیک بیشتر استفاده شود، احتمال مقاومت باکتری ها به آن نیز بیشتر می‌شود.

همچنین، مصرف میزان کم آنتی بیوتیک (همانطور که اغلب در مورد احشام سالم استفاده می‌شود)، تمام باکتریها را از بین نمی‌برد و باکتری های باقیمانده می‌توانند رشد کنند و به گونه‌های مقاوم تبدیل و تکثیر شوند.

بعضی از این باکتری ها در صورت جابجایی نامناسب گوشت ها و رعایت نکردن مراحل صحیح پخت می‌توانند به انسان منتقل شوند. باکتری می‌تواند به طور مثال از طریق مصرف گوشتی که به درجه حرارت مناسب نرسیده باشد به انسان منتقل شود. و کمپیلوباکتر (یک باکتری که در روده مرغ خام یافت شده) می‌تواند با دست زدن و جابجایی مرغ خام و عدم شستشوی دست پس از آن پخش شود. بر طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماریهای آمریکا (CDC) بعد از اینکه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) استفاده از آنتی بیوتیک فلوروکینولون را در مرغ‌ها تایید کرد، باکتری مقاوم به آن دارو در انسان شروع به ظاهر شدن کرد.

آنتی بیوتیک حتی در سبزیجاتی یافت شده که در خاکی که با کود حیوانی تغذیه می‌شود رشد می‌کنند. دانشمندان دانشگاه مینه سوتا در تحقیقاتی که توسط اداره کشاورزی آمریکا (USDA) تامین می‌شود، به این نتیجه دست یافتند که در ذرت، کاهو و سیب زمینی‌های کشت شده در خاکی که با کود حیوانی حاوی آنتی بیوتیک دامی سولفا متازین تغذیه شده‌اند نیز آنتی بیوتیک وجود دارد . سولفا متازین بطور معمول برای درمان بیماری های باکتریایی و بهبود رشد ماکیان، خوک، گوسفند و گاو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علاوه بر خطرات مصرف باکتری مقاوم به آنتی بیوتیک، همچنین امکان دارد که باکتری های مقاوم به دارو، مواد ژنتیکی خود را به سایر باکتری ها انتقال دهند. این بدان معنی است که اگر شما یک میکروب بی ضرر که حاوی یک ژن مقاوم ساز باشد مصرف کنید، آن ژن می‌تواند به یک باکتری خیلی خطرناک که در حال حاضر در بدن شما وجود دارد برسد و آن را تبدیل به یک باکتری مقاوم کند.

محققان هیچ راهی برای کشف اینکه این اتفاق چند وقت یکبار برای افراد ممکن است پیش بیایید ندارند. اما دیوید والینا، دانشمند ارشد موسسه کشاورزی و تجارت، مستقر در میناپولیس گزارش می‌دهد که (CDC) دارای شواهد قانع کننده‌ای مبنی بر اینکه افراد مبتلا به عفونت های مقاوم در برابر بیماری در حال افزایش است که باید علت را در آنتی بیوتیک های استفاده شده‌ برای دامها جستجو کرد.

انجمن پزشکی آمریکا، سازمان بهداشت جهانی، اتحادیه دانشمندان نگران، انجمن بهداشت عمومی آمریکا و کالج آمریکایی طب پیشگیری همگی بر علیه استفاده از آنتی بیوتیک برای حیواناتی که بیمار نیستند موضع گیری کرده‌اند.

 سازمان غذا و داروی آمریکاFDA) )، نیز کسانی را که به کار پرورش دام مشغولند  تحت فشار قرار داده تا از آنتی بیوتیک فقط در مورد دام های بیمار استفاده کنند و نه برای کمک به رشد و یا پیشگیری از بیماریها.

 

گوشت و مرغ های بدون آنتی بیوتیک  (گوشت و مرغ ارگانیک)

تفاوت مرغ و ماکیان های محلی یا طبق تعریف USDA (پرورش آزاد) با سایر ماکیان این است که این حیوانات به فضای خارج از منزل دسترسی دارند و از علف های موجود در مزارع و اطراف شان تغذیه می کنند. مصرف کنندگانی که در مورد روش نگهداری و رفتار با حیوانات در مزارع حساس هستند از روش پرورش آزاد حمایت می کنند.

هیچکدام از استانداردها برای ماکیان محلی یا پرورش آزاد، استفاده از آنتی بیوتیک به منظور پیشگیری از بیماری را ممنوع نکرده است، بنابراین تنها زمانی که برچسب بطور مشخص بیان کند که محصول بدون استقاده از آنتی بیوتیک تولید شده است، هیچ راهی برای تعیین اینکه آیا این داروها استفاده شده‌اند وجود ندارد.

در مورد تخم مرغ، عناصر مغذی تخم مرغ معمولی و تخم مرغ مرغ های محلی یکسان هستند، با اینحال تخم مرغ های محلی گرانتر هستند.

شرکت های تعاونی غذا اغلب منابع محصولات خود را می‌دانند، بنابراین اگر شما می‌خواهید مطمئن شوید که تخم مرغی که می‌خرید محلی است، خرید از تعاونی‌های مخصوص کشاورزان احتمالاً بهترین راه است.

گوشت ارگانیک از حیواناتی بدست می‌آید که بدون آنتی بیوتیک، هورمون یا هر نوع دارو یا مواد شیمیایی که بطور معمول در دامداری های صنعتی استفاده می‌شود پرورش می‌یابند. این محصولات بنا به تقاضای رو به افزایش، بیشتر تولید می‌شوند. می‌توانید آنها را در اکثر فروشگاه های غذای طبیعی، قصابی‌ها و حتی برخی سوپر مارکت ها پیدا کنید.

همچنین، بیشتر تولید کنندگان مواد غذایی گوشت ارگانیک را مستقیم و به صورت آنلاین یا با تلفن به مصرف کننده می‌فروشند. کشاورزانی که مزرعه کوچکتری دارند و دامهای بدون آنتی بیوتیک و سایر داروها تولید می‌کنند، گوشت را مستقیماً در مزارع خودشان می‌فروشند.

در حالیکه خرید گوشت و مرغ ارگانیک دارای گواهی ثبت یک راه برای اطمینان از آن است که گوشتی که می‌خورید فاقد آنتی بیوتیک و هورمون است برخی از شرکتها برندهایی را ارائه می‌کنند که دارای گواهی نیستند اما بدون هورمون و آنتی بیوتیک هستند.

به خاطر داشته باشید که برچسب "طبیعی" هیچ چیزی را تضمین نمی‌کند، فقط نشان دهنده این است که یک محصول کمتر فراوری شده است. شما باید به دنبال محصولی باشید که روی آن بطور خاص برچسب "بدون هورمون" و "بدون آنتی بیوتیک" داشته باشد.

 

مطالعه بیشتر:

1- آیا خوردن گوشت قرمز در بارداری ممنوع است؟

2- آیا مصرف ژامبون و فرآورده های گوشتی در بارداری ایمن است؟

3- آیا خوردن گوشت گوسفندی و گوشت بز در بارداری مجاز است؟

4- خوردن گوشت گوساله و گوشت بره در بارداری چه فواید و خطراتی دارد؟

5- باقیمانده آنتی بیوتیک در گوشت مرغ در بارداری چه خطراتی دارد؟