The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خوردن گوشت گوساله و گوشت بره در بارداری چه فواید و خطراتی دارد؟

حال که باردار شده اید احتمالا یکی از غذاهای مورد علاقه تان خوردن گوشت به صورت کبابی، خورشتی و ... است. اما نگرانی درمورد سلامتی فرشته ی کوچکی که درحال رشد درون وجودتان است، ممکن است شما را نسبت به خوردن و یا نخوردن هر غذایی مشکوک کند. اگر می خواهید بدانید که خوردن گوشت بره و گوشت گاو برای شما مفید است و یا مضر با ما تا پایان همراه باشید.

خوردن گوشت بره در بارداری

آیا گوشت بره یکی از غذاهای محبوب شماست؟ اگر این طور است، دلتان می‌خواهد بدانید بره در دوران بارداری بی‌خطر است یا خیر با ما همراه باشید؟

گوشت بره سالیان سال است در میان افرادی که در سراسر جهان گوشت می‌خورند از غذاهای اصلی است. اما در دوران بارداری باید به خاطر آن موجود کوچکی که درون شما در حال رشد است بیشتر مراقب باشید و پیش از اضافه کردن هر چیز جدید به رژیم غذایی با پزشک خود مشورت کنید.

فواید خوردن گوشت بره در بارداری

گوشت بره علاوه بر این‌که خیلی خوشمزه است، مواد مغذی بسیاری نیز دارد. در زیر با برخی از فواید آن آشنا می‌شوید:

  • گوشت بره منبع بسیار خوبی از پروتئین است و به برطرف کردن نیاز بیشتر بدن به پروتئین در این دوره کمک می‌کند و به رشد جنین شما نیز یاری می‌رساند.
  • گوشت بره مقدار زیادی آهن دارد و سطح هموگلوبین خون شما را بالا نگه می‌دارد. به ساخت گلبول های قرمز خون کمک می‌کند. آهن موجود در بره بسیار راحت جذب بدن می‌شود.
  • مقدار زیاد روی موجود در گوشت به تقویت سیستم امینی جنین شما کمک می‌کند و رشد کلی به همراه تقسیم سلولی را تضمین می‌کند.
  • بره منبعی غنی از ویتامین ‌B12 است که به سلامت سیستم عصبی کمک می‌کند و به تشکیل گلبول های قرمز خون یاری می‌رساند و از کم خونی جلوگیری می‌کند.
  • مقدار مس موجود در گوشت بره رشد حداکثری جنین شما را تضمین می‌کند.

خطرات خوردن گوشت بره در بارداری

شکی نیست که گوشت بره سرشار از مواد مغذی ضروری برای بارداری شماست. با این حال، خوردن گوشت بره نیز خطراتی دارد که نمی‌توان به طور کامل از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. در زیر به برخی خطرات احتمالی مصرف گوشت بره در دوران بارداری اشاره می‌کنیم.

  • گوشت بره مقدار زیادی کلسترول و چربی های اشباع شده دارد که ممکن است منجر به افزایش قابل توجه چربی خون شما شود. این موضوع مسلما در دوران بارداری دلخواه شما نیست.
  • گوشت بره مقدار زیادی سدیم دارد و مصرف زیاد آن می‌تواند فشار خون شما را در دوران بارداری بالا ببرد و منجر به تبعات ناخواسته‌ای شود.
  • هیستامین های موجود در گوشت بره می‌تواند در برخی افراد باعث آلرژی شود. اگزما یکی از شایع ترین انواع بیماری‌هاست. در برخی موارد ممکن است دچار آسم، سرفه، آب‌ریزش بینی و ... شود.
  • با این حال، اگر مجوز پزشک خود را دارید، می‌توانید برای خودتان یک بشقاب گوشت بره آماده و نوش جان کنید.

اقدامات احتیاطی هنگام خوردن گوشت بره در بارداری

گوشت بره کالری زیادی دارد، بنابراین هنگام بارداری، باید به اندازه متعادل از آن مصرف کنید تا دچار ناراحتی‌هایی نظیر سوء هاضمه نگردید. در زیر با برخی اقدامات احتیاطی آشنا می‌شوید:

  • اگر گوشت بره می‌خورید، حتما مقدار زیادی آب بنوشید.
  • در کنار گوشت بره مقدار زیادی سبزیجات و میوه‌های سرشار از کلسیم آماده کنید تا مواد مغذی بیشتری به جنین شما برسد.
  • در حالی‌که گوشت بره خوب است، گوشت بره آب پز از همه بهتر است.
  • وقتی گوشت بره را می‌پزید، باید دمای توصیه‌شده و زمان پخت را رعایت کنید. این به شما اطمینان می‌دهد که گوشت را تا حداقل دمای مطمئن داخلی پخته‌اید. با رعایت دستورالعمل‌های پخت می‌توانید از بیشتر بیماری‌ها با منشاء غذایی جلوگیری کنید.
  • دماسنج گوشت روش خوبی برای اطمینان از این است که گوشت کاملا پخته شود.

رژیم غذایی سالم با توازن درست ویتامین‌ها، فیبر، مواد معدنی، پروتئین ها و چربی ها ارتباط دارد. کلید ماجرا اعتدال است. اگر یک روز بیش از مقدار توصیه‌شده گوشت بره مورد علاقه‌تان را خوردید نیازی به نگرانی نیست. روز بعد مصرف نکنید. اگر هرگونه اختلال در خوردن دارید، در مراجعه بعدی به پزشک آن‌را مطرح کنید. فرد متخصص می‌تواند به برنامه‌ریزی بهترین رژیم غذایی برای شما کمک کند.

 

خوردن گوشت گوساله در بارداری

با اینکه چیزبرگرها و استیک‌های آب‌دار توصیه‌های معمول برای یک رژیم غذایی سالم در دوران بارداری محسوب نمی‌شود، اما گوشت گوساله فواید زیادی برای تولید خون در بدن مادر دارد. هرچند مادران باردار باید از گوشت خام و نیم‌پخته به شدت دوری کنند، اما مصرف بیشتر گوشت قرمز می‌تواند به آن‌ها در دریافت نیازهای جدید بدن‌شان کمک کند.

فواید گوشت گوساله در بارداری

مهمترین فایده گوشت گوساله وجود آهن به مقدار زیاد است. با این‌که آهن برای همه یک ماده معدنی مهم است، اما در دوران بارداری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در طول سه دوره بارداری، حجم خون مادر باردار حدود ۵۰ درصد افزایش می‌یابد. افزایش حجم خون، اکسیژن و مواد مغذی را به جفت و جنین در حال رشد در بدن مادر می‌رساند. هر گلبول قرمز خون حاوی پروتئینی است که منحصرا برای حمل اکسیژن ساخته شده و آهن مسئول ساخت این پروتئین است که به آن هموگلوبین می‌گویند. بدون آهن، خون مادر توان حمل اکسیژن کمتری دارد. از آن‌جا که بدن نمی‌تواند آهن بسازد، وابسته به آهن مصرفی در رژیم غذایی شماست.

بر اساس طب سنتی گوشت گوساله طبع سرد دارد. به همین دلیل توصیه می شود که مادران باردار در مصرف آن به هیچ وجه زیاده روی نکنند و با توجه به نظر پزشک این گوشت را همراه با مواد غذایی با طبع گرم مصرف کنند. برای دریافت بهترین نتیجه در مورد تغذیه دوران بارداری مشاوره با یک متخصص تغذیه و دریافت یک رژیم غذایی متناسب با وزن، سن بارداری، عوارض ناشی از آن و ... توصیه می شود.

 

مطالعه بیشتر:

1- آیا خوردن گوشت قرمز در بارداری ممنوع است؟

2- آیا خوردن کباب در بارداری مجاز است؟

3- آیا خوردن گوشت گوسفندی و گوشت بز در بارداری مجاز است؟

4- همه چیز را در مورد مصرف انواع گوشت در بارداری بدانید

5- آیا خوردن جگر در بارداری بی ضرر است؟