The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

چه مقدار مصرف قرص روغن ماهی در بارداری مجاز است؟

حال که باردار شده اید، نسبت به تمام آنچه که تا کنون با خیال راحت می خوردید، نگران خواهید بود و تمام تلاش خود را می کنید تا غنی ترین و مغذی ترین غذاها بخورید تا آنها را برای رشد و تکامل هرچه بهتر در دسترس جنین دلبنتان قرار دهید.

امروزه مصرف گوشت ماهی به عنوان سالم ترین گوشت مطرح شده و صحبت درباره امگا 3 موجود در آن و فوایدی که برای بدن دارد همواره مورد توجه متخصص تغذیه بوده و هست، اما آیا این این ماده برای مادران باردار نیز مناسب است؟

مصرف قرص روغن ماهی در بارداری

اسیدهای چرب امگا 3 در رشد عصبی جنین، به ویژه در رشد مغز و چشم نقش بسزایی دارند. بنابراین، گنجاندن غذاهای غنی از امگا 3 در رژیم بارداری مادر بسیار مهم است. در میان غذاهای مختلف حاوی امگا 3 ، بیشترین غلظت این چربی ساختار یافته در ماهی یافت می شود. چربی های ساختاریافته، نوعی چربی هستند که به صورت سنتتیک ساخته می‌شوند.

در کنار پیشرفت مغزی جنین، علت‌های دیگری نیز وجود دارد که افزایش مصرف امگاها برای سلامتی بیشتر شما طی بارداری مفید هستند. در حقیقت، امگا 3 اکثر اسیدهای چرب مورد نیاز برای پیشرفت کامل مغز و سیستم عصبی جنین تان را طی بارداری تامین می کند. البته این عمل، مستلزم دریافت مقدار زیادی از اسیدهای چرب روغن ماهی است. افزون براین، از آن‌جایی‌که تنها روش برای رساندن این مواد مغذی به جنین از طریق شماست، چاره ندارید تا در مصرف این ماده مغذی هوشیارانه عمل کنید. زیرا اگر آنرا به اندازه کافی دریافت نکنید، مغز و سلامت شما نیز به مخاطره می افتد. 

مطالعات نشان می دهد اسیدهای چرب روغن ماهی، خطر زایمان زودرس را نیز کاهش می‌بخشد. این مواد شکل گیری کامل شش ها و رسیدن به وزن سلامت جنین را تضمین می‌کند.

پژوهش‌ها نشان می‌دهد، مادران بارداری که روغن ماهی بیشتری مصرف می‌کنند، به شکل چشمگیری کمتر به افسردگی پس از زایمان دچار می‌شوند. این به‌معنای گذران اوقات بهتری برای مادر و فرزند است. پژوهش‌های بی‌شماری این احتمال را نشان داده است که اسیدهای چرب امگا 3 از ماهی یعنی عمدتا DHA، EPA و DPA در میزان مناسب طی بارداری، برای فرزندی شاد، سالم و باهوش ضروری است.

 مقدار مصرف قرص روغن ماهی

جنین در تامین ویتامین‌ها، مواد مغذی و کالری‌های مورد نیاز برای رشد خود به شما متکی است. از این روی داشتن رژیمی مناسب در دوران بارداری به خوبی توازن بدنی شما را حفظ کرده و نیازهای هردوی شما را تامین می‌کند. گرچه امگا 3 موجود در روغن ماهی را اسیدهای چرب می نامند، ولی آن ها برای شما بسیار مفید بوده و مکملی ضروری برای سلامت هردوی شما هستند. به این علت آن ها را اسیدهای ضروری می‌نامند که بدنتان نمی‌تواند، به خودی خود آنها را تولید کند،‌ بنابراین استفاده از آن در رژیم روزانه ضروری بوده و فواید تغذیه‌ای بسیاری برای خود و فرزندتان همراه دارد. البته مصرف روغن ماهی در دوران بارداری از نظر پزشکی توصیه نمی شود. اگر ماهی های چرب را در رژیم غذایی خود بگنجانید، دیگر نیازی به مصرف مکمل نیست. اگر هفته­ ای دو تکه ماهی چرب مصرف کنید، مقدار لازم اسید چرب امگا 3  برای بدن تامین می شود. مکمل های روغن ماهی حاوی مواد مغذی دیگری مانند آهن، کلسیم و ویتامین های آ،  ب 2، ث و د نیز هستند.

مقدار تجویز شده (مجاز) اسیدهای چرب امگا 3  روزانه 650 میلی گرم است که 300 میلی گرم آن را DHA تشکیل می دهد. بنابراین، شما می توانید تا سه گرم روغن ماهی در روز مصرف کنید. در مورد ارزش تغذیه ای روغن ماهی، جدول زیر را ملاحظه فرمائید.

 

ارزش غذایی موجود در 100 گرم روغن ماهی: 

مواد مغذی

مقدار

کالری

902 کیلوکالری

چربی

100 گرم

لیپیدها

کل اسیدهای چرب اشباع

290/21 گرم

کل اسیدهای چرب غیر اشباع

564/56 گرم

اسیدهای چرب چند غیر اشباع (امگا 3  ها) (Omega 3’s)

604/ 15 گرم

کلسترول

766 میلی گرم

 روغن ماهی تهیه شده از ماهیان سرد آبی مانند قزل آلا، ساردین، شاه ماهی، ماهی تن و آنچوی، مناسب هستند. جیوه و سایر سموم موجود در روغن ماهی در کارخانه های مطمئن حذف شده و در تولید مکمل مورد استفاده قرار نمی گیرند، پس هنگام خرید و خوردن قرص روغن ماهی در بارداری یا مکمل روغن ماهی کارخانه سازنده آن را در نظر داشته باشید. کارخانه های معتبر تولید روغن ماهی می توانند جهت اثبات خلوص روغن ماهی مدارک مثبته لازم را ارائه کنند.

در هر صورت، هنگام مصرف روغن ماهی در دوران بارداری، جانب احتیاط را رعایت کنید.

 مطالعه بیشتر:

1- مصرف امگا 3 و امگا 6 در بارداری تا چه مقدار مجاز است؟

2- پیشگیری از افسردگی پس از زایمان با مصرف امگا 3

3- فواید مصرف امگا 3 در بارداری

4- تاثیر مصرف امگا 3 در بارداری بر تکامل مغز جنین