The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

با عوامل موثر بر زایمان آشنا شوید!

چهار عامل اصلی وجود دارند که بر شدت و مدت زمان زایمان تاثیر می‌گذارد. این‌ عوامل در زبان انگلیسی با چهار P شناخته می‌شوند و با یکدیگر رابطه دارند تا زایمان را برای خانم‌های باردار آسان کنند.

اولین P گذرگاه است - PASSAGEWAY
جنین برای خروج از رحم، از این مسیر استفاده می‌کند. این گذرگاه از کانال زایمان، باز شدگی دهانه رحم و لگنم چه جوریه، زایمانم چه طوریه! تشکیل شده است. طی اولین مرحله زایمان، اولین مکانی که جنین از آن عبور می‌کند، دهانه رحم است که برای خارج شدن سر نوزاد گشاد و باز می‌شود.

زمانی‌‌ که جنین وارد واژن می‌ شود با لایه‌های پوستی بسیاری برخورد می‌کند. زیرا در این زمان جنین به فضا و طول بیشتری نیاز دارد. بعد از آن مجرای واژن باز می‌شود تا سر نوزاد در آن قرار گرفته و مسیر خروجی را طی کند. در حالی که جنین به سمت پائین حرکت می‌کند، باید از استخوان لگنی نیز عبور کند.

بر خلاف اعتقاد عامه، استخوان لگن به وسیله سیمان و چسب قدرتمندی پیوند نخورده‌ است و در زمان زایمان اندازه و شکل لگن می‌تواند تغییر کند. در واقع سه استخوان لگن به وسیله اعضایی با قابلیت کششی به هم متصل شده‌اند که آنها را بافت‌ ارتباطی یا رباط‌ها می‌نامند.

هورمون‌های بارداری باعث شل‌ شدن و قابلیت کششی این رباط‌ها می‌شوند و این توانایی را به استخوان‌های تان می‌دهند که در هنگام زایمان جداگانه حرکت کنند.

شما می‌توانید با قرار‌گرفتن در وضعیت مناسب به جنین اجازه حرکت از بین این استخوان‌ها را بدهید. قرار گرفتن در وضعیت های ایستاده و راه‌ رفتن طی زایمان، این عمل را ممکن می‌سازد.

دومین P مسافر است - PASSANGER
جنین شما مسافر است. اندازه و جهت قرار‌گرفتن جنین در رحم می‌تواند به روش‌های گوناگون بر زایمان تاثیر بگذارد.

در واقع توانایی جنین در چرخش و پائین‌ آمدن در زمان انقباضات رحمی بر سرعت زایمان تاثیر‌ گذار است. در صورتی‌ که جنین تصمیم بگیرد که چانه‌اش را به سینه خود بچسباند، همه چیز به خوبی پیش می‌رود.

در بعضی از مواقع جنین تصمیم می‌گیرد سرش را بلند کند، در آن صورت، وضعیت وارد‌ شدن او به گذرگاه تغییر می‌کند و خروج از رحم را برای او مشکل می‌سازد.

بهترین موقعیت قرارگیری مسافر برای عبور آسان از میان استخوان‌های لگن، وضعیت چانه چسبیده به سینه و غلط‌ خوردن به سمت خارج از رحم است.

به همین خاطر توصیه می شود که در هفته‌های آخر بارداری حتما با ستون فقراتی مستقیم (بر روی صندلی میز نهارخوری) و استخوان لگنی به سمت جلو بنشینید. این عمل باعث می‌شود جنین تان راحت‌تر وارد استخوان لگنی شود. این وضعیت باید طی زایمان نیز حفظ شود.

سومین P توان و قدرت است - POWER
رحم شما مانند موتوری است که به شما قدرت کافی برای زایمان را می‌دهد. رحم به منظور باز کردن گردنه رحم با قدرت از بالا منقبض می‌شود (انقباضات در پائین ضعیف‌تر می‌شوند). قدرت و تناوب این انقباضات نقش مهمی در پیشرفت زایمان شما دارد.

انقباضات مداوم و با قدرت، گردنه رحم را سریع‌ تر و موثر تر از انقباضات ضعیف‌ تر و با فواصل طولانی باز می‌ کند. قسمت بالای رحم با هر انقباضی ضخیم‌ تر می‌شود که این عمل توان کافی برای فشار ‌آوردن به جنین برای ورود به کانال زایمان را فراهم می‌کند.

وضعیت و توانایی شما در رهاسازی و آرامش طی یک انقباض و تنفس، باعث افزایش قوای رحم می‌شود که زایمان را ساده‌ تر می‌کند. با پیروی از آهنگ و ریتم انقباضات، به بدن خود کمک کنید.

آخرین و مهمترین P، وضعیت روانی شماست - PSYCHE
احساس شما در نتیجه تاثیر می‌گذارد. احساسات شما می‌تواند بر زایمان و تحمل درد تاثیر بگذارد. مقاومت در مقابل انقباضات، زایمان شما را طولانی‌ تر و غیر قابل تحمل‌ تر خواهد ساخت.

آرامش در این مراحل دشوار و چالش‌ برانگیز می‌تواند سخت باشد، اما با آسودگی خیال مدت زایمان را سریع‌ تر طی می‌کنید. شل‌کردن ماهیچه‌هایی که مستقیما در امر زایمان نقشی ندارند، شما را در ذخیره انرژی برای تحمل استرس‌ها و درد زایمان توانا می‌کند.

استفاده از روش‌های آرامش‌ بخش و قرار‌ گرفتن در وضعیت مناسبی که در کلاس‌های بارداری آموزش می‌دهند، می‌تواند تاثیر مثبتی بر وضعیت روانی شما داشته باشد. به یاد داشته باشید که آگاهی قدرت است. پس آگاهی خود را در مورد شرایطی که در آن قرار دارید و یا آنچه پیش روی شماست، بالا ببرید.

منبع: نی نی+