The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علت بروز انقباضات کاذب چیست و از چه زمانی شروع می شود؟

اسپاسم ها و انقباضات عضلات رحمی حاکی از کسب آمادگی بدن شما برای آغاز روند زایمان است. این انقباضات نامنظم که به انقباضات براکستون هیکس یا انقباضات کاذب موسومند، معمولا از نیمه دوم بارداری آغاز شده و شدت و دفعات آن به مرور و با پیشرفت بارداری افزایش می یابد.

مسلما یک زایمان موفق نیازمند تمرین و آمادگی بسیار است. ممکن است شما هنوز برای تولد فرزندتان از آمادگی کافی برخوردار نباشید ولی مطمئنا بدن شما از هم اکنون در حال آماده شدن برای این روز بزرگ است و درد ناشی از انقباضات و گرفتگی های رحمی با هر تکرار این موضوع را به شما یادآوری می کنند.

انقباضات کاذب چیست؟

انقباضات کاذب تمرین عضلات رحم به منظور کسب آمادگی برای روز زایمان است. در واقع با این کار عضلات رحم شما در حال آماده شدن برای به ثمر رساندن وظیفه ای بزرگ هستند که در آینده ای نزدیک برعهده دارند. علاوه بر آن بهتر است بدانید علی رغم آنکه تشخیص تفاوت انقباضات کاذب از انقباضات واقعی زایمان دشوار است، ولی معمولا این انقباضات از قدرت کافی و موثر برای بیرون راندن جنین از رحم مادر برخوردار نیستند.

 

علت بروز انقباضات کاذب چیست؟

علت بروز انقباضات کاذب ناشی از ترشح هورمون های بارداری است که در این دوران سخت در فعالیتند. این هورمون ها با ارسال پیام هایی سبب تحریک انقباضات رحمی شده و از این طریق بدن را (به آهستگی) برای آغاز فرایند زایمان آماده می کنند.

این انقباضات خفیف و بدون درد از عضلات بالای رحم آغاز شده و به سمت ناحیه تحتانی شکم انتشار می یابند. انقباضات کاذب یا براکستون هیکس باعث می شوند شکم حالتی سفت و سخت به خود بگیرد. با نزدیک شدن به موعد زایمان شدت و دفعات تکرار این انقباضات به تدریج افزایش می یابد.

همچنین تعداد و شدت این انقباضات در مادران جوان که برای اولین زایمان آماده می شوند به مراتب کمتر از مادرانی است که دومین بارداری خود را تجربه می کنند. برخی از مادرانی که منتظر اولین زایمان خود هستند اصلا متوجه انقباضات کاذب نمی شوند در حالیکه عده ای دیگر ممکن است در برخی مواقع این انقباضات را احساس کنند.

 

انقباضات کاذب در بارداری از چه زمانی شروع می شود؟

انقباضات براکستون هیکس معمولا از هفته 20 بارداری آغاز شده (اگرچه در ماههای آخر بارداری ملموس ترند) و از هفته 32 بارداری تا شروع زایمان به تدریج شدیدتر می شوند.

در هنگام وقوع انقباضات کاذب کارهای زیر را انجام دهید:

  • آب و مایعات کافی بنوشید: زیرا حتی کوچکترین مشکل کم آبی بدن می تواند منجر به بروز انقباضات رحمی شود.
  • حرکت کنید: در هنگام وقوع انقباضات دردناک سعی کنید موقعیت بدنی خود را تغییر دهید به عنوان مثال در صورت نشسته بودن از جا برخیزید (و بالعکس)
  • تمرین کنید: از این انقباضات به عنوان فرصتی مناسب برای تمرینات تنفسی و انجام تکنیک هایی که در کلاس های آمادگی زایمان آموخته اید استفاده کنید.

 

 چه تفاوتی میان انقباضات کاذب و انقباضات واقعی زایمان وجود دارد؟

انقباضات براکستون هیکس در فواصل کوتاه و نامنظم رخ می دهند. این انقباضات هر بار به مدت 15 تا 30 ثانیه و گاهی نیز ممکن است تا حدود 2 دقیقه ادامه پیدا کنند. درد ناشی از این انقباضات با تغییر وضعیت بدن کاهش می یابد.

این درحالی است که انقباضات واقعی زایمان الگوی منظمی دارند. این انقباضات با نزدیک شدن به موعد زایمان شدیدتر و طولانی تر شده و از نظر فواصل زمانی به هم نزدیک تر می شوند. مدت زمان هر انقباض در حدود 30 تا 70 ثانیه است و تغییر وضعیت بدن نیز تاثیری در کاهش یا التیام آنها ندارد.

 

آیا انقباضات کاذب خطرناک است؟

در صورت افزایش یافتن شدت و دفعات انقباضات و یا وجود 4 انقباض در یک ساعت احتمالا در حال وارد شدن  به مرحله زایمان هستید. بنابراین هر چه سریع تر با پزشک خود تماس بگیرید. ( به خصوص در صورت وقوع انقباضات پیش از هفته 37 بارداری که با تهدید به خطر زایمان زودرس همراه است)

همچنین در صورت شدید بودن درد و یا مشاهده هر نوع ترشح غیر معمول از واژن بلافاصله پزشک مامای خود را در جریان بگذارید.

 

مطالعه بیشتر:

1- انقباضات براکستون هیکس چیست و چگونه کنترل و کاهش می یابد؟

2- انواع انقباضات رحمی در بارداری چگونه است؟

3- 12 راه برای آرام کردن درد انقباضات کاذب در بارداری

4- تفاوت درد زایمان واقعی و انقباضات براکستون‌ هیکس چیست؟