The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

نشانه های حاملگی در روزهای اول بعد از لقاح

شروع بارداری در افراد مختلف به شیوه های متفاوتی خود را نشان می دهد. برخی مادران دچار سردرد می شوند اما برخی دیگر فقط تهوع را تجربه می کنند. اگر به دنبال اطلاع از نشانه های حاملگی در روزهای اول هستید، خواندن این مطلب می تواند برایتان مفید واقع شود. این درحالی است که بسیاری از مادران تا هفته ها هیچ نشانه ای را در خود حس نمی کنند. بنابراین اگر نشانه های حاملگی در روزهای اول را درخود مشاهده نکردید، نا امید نشوید و فقط تا زمان تست بارداری صبر پیشه کنید.

نشانه های بارداری در روزهای اول بعد از لقاح

برای زوجینی که ماه ها درحال تلاش برای باردار شدن و گسترش خانواده هستند، شاید یکی از سخت ترین انتظارها، دو الی سه هفته مدت زمان بین تخمک گذاری تا مثبت شدن تست بارداری و مشاهده شدن نشانه هاي بارداري در روزهاي اول است. به گونه ای که برخی از آنها ادعا می کنند که این چند هفته همانند چند ماه طی می شود. به دلیل دشوار بودن این انتظار بسیاری از زوجین خصوصا مادران به دنبال اطلاع از نشانه های حاملگی در روزهای اول هستند. دانستن نشانه های بارداری در روزهای اولیه لقاح به شما کمک می کند تا هرچه سریع تر بتوانید حدس بزنید که آیا باردار هستید یا نه؟ بنابراین اگر به تازگی اقدام به بارداری کرده اید و یا به هر علت دیگری به دنبال کسب چکیده ای از اطلاعات مفید و کاربردی درمورد علائم بارداری در روزهای اول بعد از لقاح می گردید، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

1- سردرد

سردرد یکی از مشکلات شایع دوران بارداری است که به خصوص در طول سه ماهه اول شیوع بیشتری دارد. شروع این سردردها حتی ممکن است از همان هفته های ابتدایی یعنی زمانی باشد که شما هنوز از باردار بودن و یا نبودنتان مطمعن نیستید به همین دلیل یکی از نشانه های حاملگی در روزهای اول ابتلا به سردرد است. البته درنظر داشته باشید که چنانچه پیش از بارداریتان سابقه ابتلا به سردرد های مکرر داشته اید احتمالاً باردار شدن موجب تشدید این عارضه خواهد شد.

محققان نیز هنوز به درستی به عامل اصلی بروز زودهنگام سردردهای دوران بارداری پی نبرده اند. ولی با این حال تغییرات گسترده هورمونی بدن و همچنین نوسانات گردش خون در ایجاد این عارضه  بی تاثیر نبوده و احتمالاً سهم عمده ای در بروز آن بر عهده دارند.

این سردردها به عنوان یکی از نشانه های حاملگی در روزهای اول ممکن است فقط قسمت خاصی از سر و یا بخش های بیشتری از آن را درگیر کنند. این درد ممکن است به حالت کوبنده و ضربانی و یا به صورت پراکنده ظاهر شود. سردرد بارداری معمولاً با علائم نگران کننده دیگری همچون اختلالات بینایی همراه نیست.  

2- حساسیت پستان ها

پستان ها جمله بخش هایی از بدن مادر هستند که از همان روزهای ابتدایی به شدت تحت تاثیر تغییرات هورمونی قرار می گیرند، به همین دلیل اگر در روزهای و حتی هفته اول و دوم بعد از لقاح احساس می کنید که سینه هایتان کمی متورم، حساس و حتی دردناک شده اند، این مساله خود می تواند از نشانه های حاملگی در روزهای اول تلقی گردد. 

3- خستگی

پرورش یک انساس دیگر در بدنتان به هیچ عنوان کار ساده ای نیست. حتی اگر هنوز تست بارداری شما مثبت نشده است، بدن شما به شدت در حال صرف انرژی برای تکثیر و تمایز سلول های جنینی است که با سرعت حیرت انگیزی در حال رشد و تقسیم می باشند. همین امر سبب می شود که مادر در روزها و نیز در هفته های اول به شدت احساس خستگی کرده و هرزمانی از شبانه روز ناگهان نیاز به چرت زدن داشته باشد.

4- تهوع و استفراغ

در همان روزهای اول بعد از لقاح، سلول های درحال تقسیم جفت از خودشان هورمون hCGβ ترشح می کنند، این هورمون با ورود به خون مادر در برخی افراد سبب بروز احساس حالت تهوع، استفراغ و حساسیت به برخی بوها و طعم ها می شود. به همین سبب تغییرات حس چشایی و تهوع از نشانه های حاملگی در روزهای اول محسوب می شود.

5- تغییرات خلقی

یکی از مهم ترین نتایج تغییرات هورمونی، نوسانات خلقی است. گرچه این مورد معمولا از انتهای سه ماهه اول نمایان می شود اما در برخی مادران از همان هفته های ابتدایی به عنوان نشانه بارداری در روزهای اول مشاهده خواهد شد.

اطلاع از علائم بارداري در روزهاي اوليه به شما کمک خواهد کرد تا حدی از استرس و اضطراب خود کم کنید زیرا بدون شک هرچه بیشتر و بیشتر نشانه های حاملگی در روزهای اول را در خود مشاهده کنید، شانس مثبت بودن تست بارداری شما بیشتر خواهد شد. به صدای بدنتان گوش کنید، البته واقع بینانه! سعی کنید از تلقین کردن بپرهیزید و اگر نسبت به چیزی شک داشتید از پزشک سوال کرده و یا به منابع علمی معتبر مراجعه کنید.

 

مطالعه بیشتر:

1- علائم و نشانه های آمادگی بدن برای بارداری

2- نشانه حاملگی چیست و چگونه قابل تشخیص است؟

3- آیا درد سینه نشانه بارداری است؟