The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا سونوگرافی سه بعدی ضرر دارد؟

امروزه انجام سونو سه بعدی در بارداری و حتی سونوگرافی چهار بعدی در بین مادران باردار رواج بسیار زیادی پیدا کرده است، بسیاری از مادران می پرسند که آیا سونوگرافی آنومالی سه بعدی انجام دهم یا نه؟ عوارض سونوگرافی سه بعدی در بارداری چیست؟ آیا سونوگرافی سه بعدی در بارداری ضروری است یا خیر؟ اگر می خواهید بدانید که آیا سونوگرافی سه بعدی ضرر دارد و یا می توانید با خیال راحت آن را انجام دهید، تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

سونوگرافی دقیقاً چیست؟

انجام سونوگرافی هنگام بارداری یک روال عادی است. اما در واقع چقدر درباره آن میدانید؟ در اینجا به چگونگی کارکرد آن و آنچه که قادر است به شما بگوید می‌پردازیم.

یکی از به یاد ماندنی ترین لحظات بارداری، زمانی است که شما جنین در حال رشدتان را روی مانیتور سونوگرافی مشاهده می‌کنید. ضربان قلب چشمک زن! انگشتان کوچک دست و پا! اما تست‌های سونوگرافی می‌توانند مرموز و اعصاب خورد کننده هم باشند. دکتر جوان استون (Joanne Stone, M.D.)، پرفسور مامایی، زنان و علوم باروری نیویورک می‌گوید: "برخی بانوان با این عقیده می‌آیند که همه چیز خوب است و برخی دیگر با نگرانی درباره همه چیز وارد می‌شوند." 

او می‌افزاید که خوشبختانه، بسیاری از بانوان سونوگرافی کاملاً طبیعی را تجربه می‌کنند، و حتی وقتی چیز نامعمولی دیده شود، اغلب فقط نشان دهنده احتمال بروز خطر است و در مواقع نادر وقتی چیزی جدی دیده می‌شود، سونوگرافی می‌تواند اطلاعات ضروری را پیش از تولد جنین ارائه دهد.

امواج صوتی با فرکانس بالا به رحم شما فرستاده می‌شوند که با بافت جنین برخورد کرده، و باز می‌گردند. یک کامپیوتر این انعکاس/پژواک/اکوها (echo) را آنالیز کرده و آنها را  روی مانیتور به اشکال سیاه و سفید تبدیل می‌کند. هنگام یک تست معمول، یک ژل روی شکم شما ریخته می‌شود تا به هدایت امواج صوتی کمک کند. دکتر یا تکنسین سونوگرافی، یک مبدل روی شکم شما می‌کشد و تصاویر را ثبت می‌کند. احتمالاً متخصص درباره بدن فرزندتان توضیحاتی می‌دهد و چند عکس برای پزشکتان چاپ می‌کند.

 

آیا سونوگرافی سه بعدی برای جنین ضرر دارد؟

در سونوگرافی سه بعدی از همان امواج سونوگرافی معمولی استفاده می شود اما در این نوع تصویر برداری تمرکز امواج صوتی بر روی بدن جنین بسیار بیشتر است و همین امر سبب می شود که شما بتوانید تصاویر بسیار واضح تری را از جنین در حال رشد و تکامل ببینید. گرچه دیدن این تصاویر بسیار هیجان انگیز است اما می تواند عوارضی نیز برای جنین به دنبال داشته باشد. در هنگام انجام سونوگرافی سه بعدی که معمولا زمان بیشتری نسبت سونوگرافی معمولی طول می کشد، تمرکز امواج سبب افزایش حرارت مایع آمنیوتیک و گرم شدن بدن جنین می شود. برخی از قسمت های بدن جنین همانند استخوان ها بیشتر تحت تاثیر گرمای حاصله قرار می گیرند. در صورتی که پزشک سونوگرافیست مهارت های لازم برای انجام این کار را نداشته باشد، ممکن است که در حین انجام سونوی سه بعدی به جنین آسیب وارد شود. به همین دلیل توصیه می کنیم که مادران باردار به هیچ وجه اقدام به انجام سونوگرافی سه بعدی غیر ضروری نکنند. در صورتی که پزشک در طی معاینات منظم دوران بارداری به مورد خاصی در مورد سلامتی جنین شما مشکوک شود،  در آن زمان انجام سونوگرافی سه بعدی توسط یک متخصص مجرب و کار آزموده ضرورت پیدا می کند. در نتیجه وقتی می پرسید که آیا سونوگرافی سه بعدی ضرر دارد یا نه در پاسخ به شما می گوییم که انجام سونوی سه بعدی غیر ضروری برای جنین مضر است، اما اگر هدف از انجام آن بررسی مشکلات احتمالی جنین و اتخاذ تصمیمات اساسی در مورد او است، منافع آن بر معایب ارجحیت داشته و می توانید با احتیاط کامل آن را انجام دهید.

 

آیا سونوگرافی آنومالی سه بعدی است؟

در حوالی هفته 18 بارداری بسیاری از پزشکان انجام سونوگرافی آنومالی اسکن را برای بررسی وضعیت رشد و تکامل ارگان های بدن جنین توصیه می کنند. این سونوگرافی معمولا به صورت دو بعدی انجام می شود و ضرورتی ندارد که آن را به صورت سونوگرافی سه بعدی انجام دهید مگر پزشک شما به هر دلیلی انجام آن را به صورت سه بعدی صلاح دانسته باشد. 

حال که می دانید آیا سونوگرافی سه بعدی ضرر دارد یا نه و از عوارض آن آگاه شده اید، از انجام سونوگرافی غیر سه بعدی غیر ضروری پرهیز کنید.

 

مطالعه بیشتر:

1- تفاوت بین سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی در بارداری

2- سونوگرافی سه بعدی چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

3- عوارض سونوگرافی سه بعدی چگونه قابل پیشگیری است؟