The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

زردچوبه در شیردهی مجاز است و فوائد مصرف زردچوبه چیست

زردچوبه ادویه ای است که تقریبا در 90 درصد از غذاهای ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد، اما آیا با وجود شرایطی که شما یه فرشته کوچک شیر می دهید، مصرف زردچوبه در شیردهی مجاز است؟ آیا باتوجه به این که زردچوبه در بیشتر غذاهای ما وجود دارد، مصرف زردچوبه در شیردهی برای نوزاد ضرری ندارد؟ برای کسب اطلاعات کامل در این باره توصیه می کنیم که این متن را مطالعه فرمایید.

آیا به تازگی مادر شده و برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود در طی دوران شیردهی به دنبال راه حل موثری می گردید؟ آیا قصد گنجاندن زردچوبه در رژیم غذایی خود را داشته ولی از ایمن بودن مصرف آن در این دوران تردید دارید؟ در این صورت مطالعه متن حاضر به شما کمک می کند که پاسخ سوالات خود را دریابید.

زردچوبه می تواند برای تقویت سیستم ایمنی و همچنین ارتقاء سطح سلامت شما در دوران شیردهی راه حل ایمن و موثری باشد. متن زیر را تا پایان مطالعه کنید تا اطلاعات خود را در مورد این ادویه مفید و فوائد مصرف آن در مادران شیرده افزایش دهید.

 زردچوبه چیست؟

زردچوبه که از جمله ادویه های مجاز در بارداری نیز محسوب می شود،  ادویه ای پرکاربرد با طعمی تیز، عطری تند و رنگ زرد طلایی است که از آن به عنوان "ملکه ادویه جات" نام برده می شود. زردچوبه یکی از عمده ترین ادویه جات مورد استفاده در آشپزی به شمار می رود. این گیاه مفید به دلیل دارا بودن خواص ضد باکتریال، ضد ویروسی، ضد سرطانی، ضد اکسیدانی و ضد التهابی اش کاملا شناخته شده است. زردچوبه سرشار از انواع ویتامین ها، پروتئین ها، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی است. و مصرف مقادیر متعادل زردچوبه در شیردهی با فوائد درمانی بسیار متعددی بر سلامت مادران همراه است.

 فوائد مصرف زردچوبه در دوران شیردهی

  • تقویت سیستم ایمنی بدن

زردچوبه حاوی ماده ای موسوم به لیپوپلی ساکارید است که باعث تحریک و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. این گیاه مفید دارای خواص ضد قارچ، ضد باکتری و ضد ویروسی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و به این ترتیب در طول دوران شیردهی در برابر ابتلا به مشکلاتی نظیر سرفه، سرماخوردگی و آنفلوانزا از شما محافظت می کند.

  • کاهش التهاب پستان

بسیاری از مادران در این دوران به دلیل مسدود شدن مجاری شیر و به دنبال آن ملتهب و متورم شدن بافت سینه که اغلب با درد همراه است قادر به شیردهی به نوزاد خود در این دوران نیستند. استفاده از زردچوبه به کاهش التهاب بافت سینه کمک کرده و از این طریق باعث می شود که دوباره بتوانید نوزادتان را با شیر خود تغذیه کنید. مصرف این گیاه بهترین درمان برای کاهش التهاب تمامی بافت های بدن است.

  • کاهش کلسترول خون

بالا بودن میزان کلسترول با ایجاد پیامدهای نامطلوبی بر سلامت مادران همراه است. حاصل تحقیقات پزشکی نشان داده است که مصرف زردچوبه در شیردهی می تواند میزان کلسترول خون را کاهش داده و با حفظ سطوح آن در محدوده طبیعی از ابتلا مادران به بسیاری از بیماری های قلبی عروقی پیشگیری کند.

  • پیشگیری از آرتروز

زردچوبه دارای خواص ضد التهاب بالایی بوده و مصرف آن در پیشگیری از بیماری هایی از جمله آرتروز و التهاب مفصلی بسیار موثر است. خواص ضد آنتی اکسیدان این ادویه موجب خنثی کردن رادیکال های آزاد شده و به این ترتیب سلول های بدن را از اثرات مخرب این ترکیبات مضر مصون نگه می دارد. آن عده از مادران شیردهی که به طور مرتب در رژیم غذایی خود از زردچوبه استفاده می کنند در معرض خطر کمتری برای ابتلا به التهاب مفاصل و درد ناشی از آن قرار دارند.

  • کمک به کاهش وزن

کمک به کاهش وزن از دیگر مزایای استفاده از زردچوبه در این دوران می باشد. در واقع مصرف این ادویه باعث تحریک جریان و حرکت صفرا شده و به این ترتیب از خطر ابتلا به چاقی و اضافه وزن در مادران شیرده پیشگیری می کند. مصرف روزانه یک قاشق چایخوری زردچوبه در وعده های غذایی می تواند در دستیابی و حفظ وزن سالم به شما کمک کند.

  • سهولت هضم غذا

ترکیبات موجود در زردچوبه کیسه صفرا را تحریک و منجر به افزایش ترشح صفرا می شود. این امر نیز به نوبه خود عمل هضم غذا را بهبود بخشیده و در نتیجه باعث کاهش تولید گازهای شکمی و پیشگیری از علائم نفخ در مادران شیرده خواهد شد. ضمن آنکه مصرف این ادویه در درمان بسیاری از بیماری های التهابی روده مفید بوده و از خطر ابتلا به مشکلات گوارشی از جمله سوء هاضمه در مادران پیشگیری می کند.

  • پیشگیری از بیماری های کبدی

مصرف زردچوبه یکی از طبیعی ترین روش های سم زدایی از کبد است. ترکیبات موجود در این ادویه باعث افزایش تولید آنزیم های حیاتی می شود که کبد برای سم زدایی بدن از آنها استفاده می کند. این آنزیم ها بر روی سموم اثر کرده و آنها را تا حد بسیار زیادی شکسته و تجزیه می کنند. همچنین مصرف این ادویه موجب بهبود گردش خون بدن شده و به این ترتیب سلامت مادران را در طول دوران شیردهی تضمین می کند.  

 آیا مصرف زردچوبه در دوران شیردهی ایمن است؟

بله، مصرف زردچوبه در شیردهی ایمن است. ولی با این حال باید آن را در مقادیر متعادل، به صورت چاشنی و با افزودن به مواد غذایی دریافت کنید. همچنین باید از مصرف مکمل های غذایی زردچوبه خودداری کنید. مصرف بیش از اندازه زردچوبه در رژیم غذایی می تواند باعث ایجاد علائم کم آبی در بدن و در نتیجه کاهش تولید شیر در مادران شیرده شود. از این رو به منظور پیشگیری از عوارض جانبی مصرف زردچوبه از جمله خشکی دهان، گرگرفتگی، خشکی پوست و یا اثرات ناخوشایند آن بر تولید شیر مادر پیش از مصرف آن در این دوران حتما با پزشک خود مشورت کنید.