The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

هورمون رشد در ورزش چگونه استفاده می شود و عوارض آن چیست؟

به دلیل نفش هورمون رشد در تکثیر و تزاید سلولی که منجر به افزایش توده استخوانی، افزایش تراکم بافت های عضلانی و ... می شود، استفاده از هورمون رشد در ورزش امروزه در میان ورزشکاران مرسوم شده است. اما نکته بسیار مهم عوارض جانبی ناشی از هورمون رشد در ورزشکاران است که در این مقاله درمورد آن با شما گفت و گو خواهیم کرد.

عوارض استفاده نامناسب از هورمون رشد در ورزشکاران

تزریق طولانی مدت هورمون رشد ممکن است به درشت اندامی یا آکرومگالی منجر گردد. هورمون رشد مصنوعی در بزرگسالان موجب بلندی قد نمی شود بلکه فقط استخوان های فرد را ضخیم تر می کند. رشد استخوانی در افراد مبتلا به آکرومگالی بخصوص در ناحیه دست، پا و صورت بیشتر است. پوست نیز در این افراد آسیب دیده و ضخیم، درشت و پر مو می شود. مقادیر بیش از حد هورمون رشد انسان فشار خون بالا و بیماری های قلبی به همراه دارد.

اگر سطح هورمون رشد انسان در بزرگسالان خیلی زیاد باشد، مشکلات زیر رخ می دهد:

  • درد عضلانی یا مفاصل

آیا هورمون رشد در ورزشکاران مجاز است؟

 گاهی اوقات می توان از هورمون رشد انسان برای ساختن عضله و افزایش کارآیی استفاده کرد، اما انجام این کار در مسابقات ورزشی برخلاف قانون است.

تزریق هورمون رشد انسان در مواردی استفاده غیرپزشکی دارد. بدنسازان و ورزشکاران گاهی برای بدست آوردن عضلات بزرگتر، انرژی بیشتر و افزایش استقامت از این هورمون ها استفاده می کنند. درنظر داشته باشید که این داروها افزایش دهنده عملکرد و در ورزش حرفه ای ممنوع هستند.

تزریق هورمون رشد انسان به عنوان یک عامل ضد پیری و یا برای کاهش وزن تبلیغ می شود. بسیاری از افراد برای افزایش انرژی و همچنین مبارزه با کاهش توده عضلانی و استخوانی که در سالهای پیری اتفاق می افتد، از این هورمون استفاده می کنند.

لازم به ذکر است انجمن های پزشکی تزریق هورمون رشد انسان را برای بزرگسالان یا کودکانی که مشکل کمبود هورمون رشد ندارند، مضر می دانند.

شواهد كافی در رابطه با نقش هورمون رشد در ورزش مبنی بر این که تزريق هورمون رشد انسان روند پيری را كندتر می کند یا كاركرد ورزشی را بهبود می بخشد، در دست نیست اما عوارض جانبی خصوصاً احتباس مایعات معمولاً رخ می دهد.

استفاده از این هورمونها به هر دلیلی غیرپزشکی، غیرقانونی است. تزریق هورمون رشد انسان برای بزرگسالان یا کودکانی که کمبود هورمون رشد دارند طراحی شده است و فقط باید توسط پزشک تجویز شود. كودكان و بزرگسالان كه سطح هورمون رشد كم دارند باید خواب کافی، رژیم متعادل، ورزش منظم داشته باشند و از توصیه های پزشکی را جدی بگیرند.