The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

سنجش تراکم استخوان و سنجش تراکم استخوان چه کار می کند؟

سنجش تراکم مواد معدنی استخوان (BMD) تصویری کلی از سلامت استخوان ها ارائه می دهد. سنجش تراکم استخوان می تواند پوکی استخوان را تشخیص داده و خطر شکستگی (شکستگی استخوان ها) و پاسخ بدن شما به درمان پوکی استخوان را مورد سنجش قرار دهد. شایع ترین تست BMD ، سنجش تراکم استخوان یا آزمایش مرکزی DXA است. انجام این تست بدون درد است و کمی شبیه به اشعه ایکس است. با این تست می توان تراکم استخوان در ناحیه لگن و کمر را اندازه گیری کرد.

در سنجش تراکم استخوان از کجا عکس می گیرند؟

در این تست ها تراکم استخوان در قسمت تحتانی بازو، مچ، انگشت یا پاشنه پا اندازه گیری می شود. این آزمایش ها اغلب برای اهداف غربالگری استفاده می شود و به شناسایی افرادی که از پیگیری آزمایش تراکم استخوان ها در ناحیه کمر و لگن نفع خواهند برد کمک می کند.

سنجش تراکم استخوان چه کار می کند؟

این آزمایش تراکم مواد معدنی استخوان را اندازه گیری و آن را با استانداردهای تعیین شده مقایسه می کند و به شما نمره می دهد. اگرچه هیچ سنجش تراکم استخوانی صد در صد دقیق نیست، اما این آزمایش پیش بینی مهمی است که فرد در آینده دچار شکستگی می شود یا خیر.

نمره T (تی اسکور)

به طور معمول، نتایج آزمایش تراکم مواد معدنی استخوان با تراکم معدنی استخوان یک فرد جوان و سالم مقایسه می شود و به شما نمره T داده می شود. نمره صفر به این معناست که تراکم استخوان شما همانند یک فرد جوان سالم است. تفاوت بین تراکم استخوان شما و میزان طبیعی تراکم استخوان یک فرد سالم و جوان در واحدهای اندازه گیری با عنوان انحراف معیار (SD) اندازه گیری می شود. هر چه انحراف استاندارد زیر صفر و به عنوان اعداد منفی نشان داده شود، تراکم استخوان شما کمتر و خطر شکستگی بیش تر است.

نمره T بین 1 و -1 طبیعی یا سالم است. نمره T بین -1 و -2.5 نشان می دهد که توده استخوانی پایینی دارید، اگرچه آنقدر پایین نیست که تشخیص پوکی استخوان داده شود. نمره -2.5 یا پایین تر نشان می دهد که شما مبتلا به پوکی استخوان هستید. هر چه عدد منفی بیش تر باشد، پوکی استخوان شدیدتر است.

کاهش توده استخوانی در مقایسه با پوکی استخوان

اطلاعاتی که از آزمایش تراکم مواد معدنی استخوان به دست می آید به پزشک کمک می کند تا در مورد درمان مناسب و روش های پیشگیری از پوکی استخوان تصمیم بگیرد.

اگر تراکم استخوان به اندازه ای پایین نیست که تشخیص پوکی استخوان داده شود، گاهی به آن کاهش تراکم استخوان (استئوپنی) می گویند. کاهش تراکم استخوان به دلایل زیر رخ می دهد:

• وراثت

• وزن پایین بدن

• مشکل پزشکی یا مصرف داروهایی که تاثیر منفی روی استخوان ها دارد.

با این که هرکس که تراکم استخوان پایینی دارد دچار پوکی استخوان نخواهد شد، اما توده استخوانی پایین مهم ترین دلیل برای شکستگی های مرتبط با پوکی استخوان است.

اگر دچار کاهش توده استخوانی هستید، می توانید برای کند کردن روند و جلوگیری از پوکی استخوان در آینده اقداماتی انجام دهید. پزشک پیشنهاد می دهد عادات سالم مانند مصرف غذاهای غنی از کلسیم و ویتامین D و تمرینات مناسب با وزن خود مانند پیاده روی، دویدن یا رقصیدن را پیش بگیرید. ممکن است در برخی موارد پزشک داروهایی برای جلوگیری از پوکی استخوان تجویز کند.

پوکی استخوان: اگر به پوکی استخوان مبتلا شده اید، ممکن است این عادات مفید باشد، اما احتملا پزشک مصرف دارو را تجویز خواهد کرد. بسیاری از داروها روند از دست دادن توده استخوانی را کاهش می دهد یا حتی معکوس می کند. در صورتی که برای درمان پوکی استخوان از دارو استفاده می کنید، پزشک دستور تکرار آزمایش تراکم مواد معدنی استخوان در آینده را خواهد داد تا پیشرفت شما مورد بررسی قرار گیرد.

چه افرادی لازم است آزمایش سنجش تراکم استخوان انجام دهند؟

متخصصان توصیه می کند همه بانوان ۶۵ ساله و بالاتر باید سنجش تراکم استخوان انجام دهند. بانوان یائسه ای که کمتر از ۶۵ سال سن دارند و در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان هستند نیز باید از آزمایش تراکم مواد معدنی استخوان استفاده کنند. این کارگروه به دلیل فقدان شواهد موجود، در مورد غربالگری پوکی استخوان آقایان توصیه ای ارائه نداده است.

مطالعه بیشتر:

سلامت استخوان ها در دوران بارداری و شیردهی

نشانه های کمبود کلسیم در دوران شیردهی چیست؟

فواید و خطرات هورمون درمانی برای یائسگی چیست؟

مصرف قرص جوشان کلسیم در شیردهی ،بهترین مکمل کلسیم درشیردهی چیست؟

?پرسش و پاسخ های سنجش تراکم استخوان

در سنجش تراکم استخوان از کجا عکس می گیرند؟

در این تست ها تراکم استخوان در قسمت تحتانی بازو، مچ، انگشت یا پاشنه پا اندازه گیری می شود.

اگر پوکی استخوان داشته باشیم، چیکار کنیم؟

اگر به پوکی استخوان مبتلا شده اید، ممکن است این عادات مفید باشد، اما احتملا پزشک مصرف دارو را تجویز خواهد کرد. بسیاری از داروها روند از دست دادن توده استخوانی را کاهش می دهد یا حتی معکوس می کند. در صورتی که برای درمان پوکی استخوان از دارو استفاده می کنید، پزشک دستور تکرار آزمایش تراکم مواد معدنی استخوان در آینده را خواهد داد تا پیشرفت شما مورد بررسی قرار گیرد.

چیکار کنیم پوکی استخوان نگیریم؟

پزشک پیشنهاد می دهد عادات سالم مانند مصرف غذاهای غنی از کلسیم و ویتامین D و تمرینات مناسب با وزن خود مانند پیاده روی، دویدن یا رقصیدن را پیش بگیرید. ممکن است در برخی موارد پزشک داروهایی برای جلوگیری از پوکی استخوان تجویز کند.

چه افرادی لازم است آزمایش سنجش تراکم استخوان انجام دهند؟

متخصصان توصیه می کند همه بانوان ۶۵ ساله و بالاتر باید سنجش تراکم استخوان انجام دهند.

منبع: bones