The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

انواع تست کرونا کدام است و کدام نوع تست کرونا دقیق تر است؟

کووید 19 یک بیماری است که توسط کرونا ویروس جدید، سارس-کوو-2 ایجاد می شود. در حالی که کووید 19 بیشتر اوقات خفیف تا ملایم است، اما می تواند باعث بیماری شدید نیز بشود. آزمایش های مختلفی وجود دارد که می توان از طریق آنها کووید 19 را تشخیص داد. تست کرونا ویروسی، مانند آزمایشات مولکولی و آنتی ژن، می توانند بیماری را تشخیص دهند. در همین حال، آزمایش آنتی بادی می تواند تعیین کند که آیا قبلاً به ویروس جدید کرونا مبتلا شده اید یا خیر. در زیر، همه انواع تست کرونا را با جزئیات بیشتر بررسی می کنیم. ما نحوه انجام، زمان دریافت نتایج و میزان دقت آنها را بررسی خواهیم کرد. برای یادگیری بیشتر خواندن را ادامه دهید.

انواع تست کرونا

تست کرونا انواع مختلفی دارد که مهمترین آنها شامل:

آزمایشات مولکولی برای کووید 19

آزمایش مولکولی کووید 19 برای کمک به تشخیص عفونت با کروناویروس جدید استفاده می شود. همچنین ممکن است این نوع آزمایشات را به صورت های زیر مشاهده کنید:

• تست واکنش زنجیره ای پلیمراز رونویسی معکوس (PCR-RT)

• آزمایش تقویت اسید نوکلئیک (TAAN)

• آزمون رونویسی معکوس با واسطه تقویت ایزوترمال (LAMP-RT)

نوع مولکولی تست کرونا چگونه انجام می شود؟

در آزمایشات مولکولی از پروب های خاصی برای تشخیص وجود مواد ژنتیکی ویروس جدید کرونا استفاده می شود. برای بهبود دقت، بسیاری از آزمایش های مولکولی می توانند ژن های ویروسی متعدد را تشخیص دهند.

اکثر آزمایشات مولکولی نمونه ای را با استفاده از سواب بینی یا گلو جمع آوری می کنند. علاوه بر این، برخی از انواع آزمایش های مولکولی را می توان روی نمونه بزاق جمع آوری شده با درخواست از شما برای تف کردن در لوله انجام داد. شما می توانید آزمایش مولکولی را در بسیاری از مکانها دریافت کنید، از جمله:

• بیمارستانها

• مراکز مراقبت فوری

• کلینیک های بهداشتی

• داروخانه ها

• در خانه

نمونه خون برای آزمایش را می توان از ورید یا از طریق ورود یک سوزن در نوک انگشت تهیه کرد.

چه زمانی می توانم نتیجه تست کرونا را بگیرم؟

زمان اعلام نتیجه برای آزمایش های مولکولی می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، نتایج را می توان در عرض 15 تا 45 دقیقه با استفاده از برخی از آزمایشات فوری مشاهده کرد. هنگامی که نمونه ها باید به آزمایشگاه ارسال شوند، ممکن است 1 تا 3 روز طول بکشد تا نتیجه را دریافت کنید.

تست کرونا چقدر دقیق است؟

آزمایش مولکولی به عنوان "استاندارد طلایی" برای تشخیص کووید 19 در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال، یک مطالعه 2021 در کاکرین نشان داد که آزمایشات مولکولی 95.1 درصد موارد کووید 19 را به درستی تشخیص داده است.

به همین دلیل، یک نتیجه مثبت در آزمایش مولکولی اغلب برای تشخیص کووید 19 کافی است، به ویژه اگر علائم کووید 19 را نیز دارید. معمولاً پس از دریافت نتیجه، لازم نیست این آزمایش تکرار شود. ممکن است در آزمایش مولکولی نتیجه منفی کاذب دریافت کنید. علاوه بر اشتباهات در جمع آوری نمونه، حمل یا فرآیند عمل، زمان بندی می تواند نقش مهمی ایفا کند.

• آزمایش خیلی زود: ممکن است تا 5 روز پس از قرار گرفتن در معرض مواد ژنتیکی ویروس تشخیص داده شود، بنابراین در صورت آزمایش در این دوره ممکن است نتیجه منفی کاذب دریافت کنید.

• آزمایش بسیار دیر: مواد ژنتیکی ویروسی در دستگاه تنفسی فوقانی پس از اولین هفته بیماری شروع به کاهش می کند. به همین دلیل، آزمایش دیرهنگام نیز می تواند به طور بالقوه نتیجه منفی کاذب را به همراه داشته باشد. به دلیل این عوامل، ضروری است که به محض شروع علائم کووید 19 به دنبال آزمایش باشید.

هزینه این تست کرونا چقدر است؟

برخی از بیمه ها تست کرونا را تحت پوشش قرار می دهد. اگر قصد داشته باشید که آزاد تست کرونا بدهید هزینه ان حدود 300 تا 400 هزار تومان است.

آزمایش آنتی ژن برای کووید 19

مشابه آزمایش مولکولی، از آزمایش آنتی ژن می توان برای تعیین اینکه آیا شما در حال حاضر کووید 19 دارید استفاده کرد. این امکان وجود دارد که این نوع آزمایش را با عنوان تست سریع کووید 19 نیز مشاهده کنید.

نوع آنتی ژنی تست کرونا چگونه انجام می شود؟

آزمایش آنتی ژن با جستجوی نشانگرهای ویروسی خاصی به نام آنتی ژن کار می کند. در صورت تشخیص آنتی ژن های جدید کروناویروس، آنتی بادی های مورد استفاده در آزمایش آنتی ژن به آنها متصل شده و نتیجه مثبت نشان داده می شود.

نمونه های آزمایش آنتی ژن با استفاده از سواب بینی جمع آوری می شود. شما می توانید تست آنتی ژن را در مکان های مختلف دریافت کنید، مانند:

• بیمارستانها

• مراکز مراقبت های فوری

• کلینیک های بهداشتی

• داروخانه ها

• در خانه

چه زمانی می توانم نتیجه نوع آنتی ژنی تست کرونا را دریافت کنم؟

زمان انجام آزمایش آنتی ژن معمولاً سریعتر از آزمایش مولکولی است. حدود 15 تا 30 دقیقه طول می کشد تا به نتیجه برسید.

نوع آنتی ژنی تست کرونا چقدر دقیق است؟

دقت تست های آنتی ژن نسبت به آزمایش های مولکولی کمتر است. همان مطالعه 2021 کاکرین که در بالا مورد بحث قرار گرفت، نشان داد که آزمایش های آنتی ژن کووید 19 را در 72 درصد و 58 درصد از افراد با و بدون علائم کووید 19 به ترتیب شناسایی کردند.

در حالی که یک نتیجه مثبت معمولاً کاملاً دقیق است، نتایج منفی کاذب همچنان می تواند به دلایل مشابه آزمایشات مولکولی اتفاق بیفتد، مانند این که اگر آزمایش آنتی ژن خیلی زود پس از ابتلا به کروناویروس جدید انجام شود.

از آنجا که آزمایش های آنتی ژن دقت کمتری دارند، ممکن است برای تأیید نتیجه منفی به آزمایش مولکولی نیاز باشد، به ویژه اگر در حال حاضر علائم کووید 19 را دارید.

آزمایش آنتی بادی برای کووید 19

آزمایش آنتی بادی می تواند به تعیین اینکه آیا قبلا کووید 19 داشته اید کمک کند. همچنین می توانید این نوع آزمایش را که آزمایش سرولوژی یا آزمایش سرولوژیکال نامیده می شود مشاهده کنید.

نوع آنتی بادی تست کرونا چگونه انجام می شود؟

آزمایش آنتی بادی به دنبال آنتی بادی های خاص کروناویروس جدید در خون شما است. آنتی بادی ها پروتئین هایی هستند که سیستم ایمنی بدن شما در پاسخ به عفونت ها یا واکسیناسیون ها تولید می کند. 1 تا 3 هفته طول می کشد تا بدن شما شروع به تولید آنتی بادی کند. به همین دلیل، برخلاف دو آزمایش ویروسی که در بالا مورد بحث قرار گرفت، آزمایش آنتی بادی نمی تواند به تشخیص عفونت فعلی با کروناویروس جدید کمک کند.

مکان هایی که می توانید آزمایش آنتی بادی را دریافت کنید عبارتند از:

• بیمارستانها

• مراکز مراقبت فوری

• کلینیک های بهداشتی

• داروخانه ها

• در خانه

نمونه خون برای آزمایش را می توان از ورید بازو یا از طریق انگشت دست جمع آوری کرد.

چه زمانی می توانم انتظار دریافت نتیجه نوع آنتی بادی تست کرونا را داشته باشم؟

زمان دریافت نتیجه آزمایشات آنتی بادی متفاوت است. برخی از مراکز مراقبت ممکن است نتایج یک روزه را ارائه دهند. اگر نمونه ای برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه ارسال شود، می توان انتظار داشت که نتایج شما در عرض 1 تا 3 روز دریافت شود.

نوع آنتی بادی تست کرونا  چقدر دقیق است؟

یک مطالعه 2021 کاکرین، صحت آزمایش های آنتی بادی را برای کووید 19 بررسی کرد. به طور کلی، دقت آزمایش با گذشت زمان افزایش می یابد. به عنوان مثال، آزمون عبارت بود از:

• دقت 30 درصد 1 هفته پس از بروز علائم

• دقت 70 درصد 2 هفته پس از بروز علائم

• دقت بیش از 90 درصد 3 هفته پس از بروز علائم

ما هنوز در حال مطالعه و یادگیری در مورد مدت زمان دوام آنتی بادی های ناشی از عفونت طبیعی ساری کوو-2 هستیم. برخی از منابع تحقیقاتی دریافتند که آنتی بادی ها در افرادی که از کووید 19 بهبود یافته اند می توانند حداقل 5 تا 7 ماه باقی بمانند.

تست کرونا خانگی

در حال حاضر انواع گزینه های آزمایش خانگی از جمله آزمایش مولکولی، آنتی ژن و آنتی بادی کووید 19 در دسترس است. دو نوع مختلف تست کووید 19 خانگی وجود دارد:

• گرفتن نمونه در خانه: در این نوع آزمایش، شما نمونه را در خانه جمع آوری کرده و سپس برای آزمایش به آزمایشگاه می فرستید. هنگامی که نتایج شما آماده شود، با شما تماس گرفته می شود.

• آزمایش در خانه: آزمایشات در منزل به شما امکان می دهد نمونه ای را جمع آوری کرده و سپس آن را در خانه با کیت تست ارائه شده آزمایش کنید.

نوع نمونه جمع آوری شده می تواند به نوع آزمایش و همچنین سازنده آن بستگی داشته باشد. آزمایشات ویروسی خانگی ممکن است سواب بینی یا نمونه بزاق را درخواست کنند. آزمایشات آنتی بادی خانگی از شما می خواهد که نمونه خون را از یک انگشت تهیه کنید.

آزمایش خانگی کووید 19 با یا بدون نسخه در داروخانه، فروشگاه تجهیزات پزشکی یا آنلاین در دسترس است. 

اگر از تست کرونا خانگی استفاده می کنید، نکات زیر را دنبال کنید:

• قبل از استفاده، تاریخ انقضای آزمایش را بررسی کنید.

• از قبل تمام دستورالعمل های ارائه شده با آزمون را با دقت بخوانید.

• قبل از انجام آزمایش، میز یا پیشخوان محل مورد نظر خود را ضدعفونی کنید.

• تمام دستورالعمل های آزمایش را دقیقاً طبق توضیحات سازنده دنبال کنید.

• پس از انجام تست، وسایل و دستگاه تست را به درستی دفع کنید، حتما محل را ضدعفونی کرده و دستان خود را بشویید.

• در صورت داشتن هر گونه سوال یا نگرانی در مورد نتایج آزمایش خود، با یک متخصص مراقبت های بهداشتی تماس بگیرید.

چه زمانی باید تست کرونا بدهیم؟

اکنون که ما درباره هر نوع آزمون کووید 19 بحث کرده ایم، بیایید ببینیم چه زمانی و چرا باید آزمایش انجام شود.

آزمایشات ویروسی

آزمایشات ویروسی شامل آزمایش های مولکولی و آنتی ژن است. آنها به تشخیص اینکه شما در حال حاضر کووید 19 دارید کمک می کند. با توجه به مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها (CDC)، آزمایش کووید 19 فعلی در سناریوهای زیر توصیه می شود:

• علائم: اگر در حال حاضر علائم کووید 19 را دارید، مهم است که بدون در نظر گرفتن وضعیت واکسیناسیون، به دنبال آزمایش باشید.

• قرار گرفتن در معرض بیماری: اگر اخیراً با شخصی با کووید 19 تأیید شده تماس نزدیک داشته اید، به دنبال انجان تست کرونا باشید. این حالت در فاصله 2 متری به مدت 15 دقیقه یا بیشتر در یک دوره 24 ساعته تعریف شده است.

موارد استثنا در این مورد عبارتند از:

o افرادی که کاملاً واکسینه شده اند و علائم کووید 19 ندارند

o افرادی که آزمایش مثبت کرده اند و در 3 ماه گذشته از کووید 19 بهبود یافته اند

• فعالیتهای خطرناک: افراد واکسینه نشده که در فعالیت هایی شرکت کرده اند که خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می دهند، باید آزمایش را در نظر بگیرند. این فعالیت ها عبارتند از:

o شرکت در یک رویداد یا گردهمایی بزرگ

o بودن در فضایی که بسیار شلوغ است یا تهویه نامناسب دارد

o مسافرت

• سفرهای بین المللی: دستورالعمل های فعلی ایجاب می کند که همه افرادی که در خارج از کشور بوده اند، از جمله افرادی که کاملاً واکسینه شده اند، 3 روز قبل از سفر هوایی به ایالات متحده آزمایش شوند.

• ارجاع: در برخی موارد، متخصصان مراقبت های بهداشتی یا بخش بهداشت محلی شما ممکن است از شما بخواهند که برای انجام تست کووید 19 اقدام کنید.آزمایشات ویروسی در تعیین اینکه آیا شما در حال حاضر به ویروس جدید کرونا مبتلا هستید و نیاز به قرنطینه شدن در خانه دارید، مهم است. این امر برای کمک به جلوگیری از شیوع سارس-کوو -2 در جامعه بسیار حیاتی است.

آزمایشات آنتی بادی

ممکن است بخواهید آزمایش آنتی بادی را انجام دهید تا ببینید آیا قبلاً به ویروس جدید کرونا مبتلا شده اید یا خیر. یک متخصص مراقبت های بهداشتی می تواند به شما توصیه کند که آیا آزمایش آنتی بادی مورد نیاز است یا خیر.

در حالی که آزمایش آنتی بادی می تواند به شما بگوید که قبلاً به سارس-کوو -2 مبتلا شده اید، نمی تواند سطح ایمنی شما را تعیین کند. این به آن دلیل است که در حال حاضر مشخص نیست مصونیت طبیعی در برابر کروناویروس جدید چقدر طول می کشد.

به همین دلیل، مهم است که بیش از حد به آزمایش آنتی بادی اعتماد نکنید تا بفهمید آیا از ابتلا به ویروس کرونا در امان هستید یا خیر. صرف نظر از نتیجه شما، همچنان باید اقدامات روزانه خود را برای جلوگیری از کووید 19 انجام دهید.

آزمایش آنتی بادی نیز یک ابزار اپیدمیولوژیکی مفید است. مقامات بهداشت عمومی می توانند از آنها برای تعیین سطح مواجهه جوامع با کروناویروس جدید استفاده کنند.

نکات آزمایش

نکات زیر را دنبال کنید تا به شما کمک کند که تجربه آزمایش کووید 19 خود را تا حد ممکن آسان انجام دهید:

• یافتن یک سایت آزمایش: علاوه بر متخصص مراقبت های بهداشتی خود، منابع مختلف می تواند به شما در تعیین محل آزمایش در نزدیکی شما کمک کند:

o وزارت بهداشت و خدمات انسانی (اچ) لیستی از سایت های آزمایش کووید -19 مبتنی بر جامعه، از جمله مراکز بهداشتی و داروخانه ها را ارائه می دهد.

o دسترسی به وب سایت بخش سلامت دولت می تواند به شما در یافتن آزمایش کووید 19 کمک کند.

o بخش بهداشت محلی شما همچنین می تواند در مورد آزمایش سایت های نزدیک به شما توصیه کند.

• بررسی هزینه: آزمایشات کووید 19 در حال حاضر رایگان است. اما اگر در مورد هزینه نگرانی دارید، قبل از انجام آزمایش با ارائه دهنده بیمه خود تماس بگیرید.

• زمان دریافت نتیجه را مشخص کنید: زمان دریافت نتیجه آزمون کووید 19 می تواند متغیر باشد. هنگامی که آزمایش خود را انجام می دهید، حتماً در مورد زمان دریافت نتایج خود سوال کنید.

• پس از آزمایش ویروسی ایزوله شوید: اگر از آزمایش تشخیص عفونت استفاده می کنید، برنامه ریزی کنید تا زمانی که نتیجه خود را دریافت کردید، ایزوله شوید. اگر به ویروس جدید کرونا مبتلا شده اید، این می تواند مانع از سرایت آن به دیگران در این مدت شود.

کدام نوع تست کرونا دقیق تر است؟

چندین تست مختلف برای تشخیص کووید 19 وجود دارد. این تست ها شامل آزمایش های ویروسی و آزمایش های آنتی بادی است. آزمایشات ویروسی برای بررسی اینکه آیا در حال حاضر کووید 19 دارید استفاده می شود. دو نوع مختلف آزمایش ویروسی آزمایش مولکولی و آنتی ژنی است. از بین این دو، آزمایش مولکولی دقیق تر است.

از کجا بفهمیم قبلا کرونا گرفتیم یا نه؟

آزمایش آنتی بادی می تواند تعیین کند که قبلاً به ویروس جدید کرونا مبتلا شده اید یا خیر. اما آنها نمی توانند بیماری کووید 19 فعلی را تشخیص دهند. همه انواع تست کرونا در حال حاضر در دسترس است. 

مطالعه بیشتر:

باردارم و حس می کنم کرونا گرفتم، چیکار کنم؟

تاثیر ویروس کرونا بر بارداری و زایمان چیست؟

ویروس کرونا در نوزادان، شیردهی در مبتلایان به کرونا

ویروس کرونا، نشانه های فرد مبتلا به ویروس کرونا چیست؟

?پرسش و پاسخ های تست کرونا

تست کرونا چقدر دقیق است؟

آزمایش مولکولی به عنوان استاندارد طلایی برای تشخیص کووید -19 در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال، یک مطالعه 2021 در کاکرین نشان داد که آزمایشات مولکولی 95.1 درصد موارد کووید -19 را به درستی تشخیص داده است.

نوع آنتی بادی تست کرونا چقدر دقیق است؟

یک مطالعه 2021 کاکرین، صحت آزمایش های آنتی بادی را برای کووید -19 بررسی کرد. به طور کلی، دقت آزمایش با گذشت زمان افزایش می یابد. به عنوان مثال، آزمون عبارت بود از: • دقت 30 درصد 1 هفته پس از بروز علائم • دقت 70 درصد 2 هفته پس از بروز علائم • دقت بیش از 90 درصد 3 هفته پس از بروز علائم

کدام نوع تست کرونا دقیق تر است؟

آزمایشات ویروسی برای بررسی اینکه آیا در حال حاضر کووید -19 دارید استفاده می شود. دو نوع مختلف آزمایش ویروسی آزمایش مولکولی و آنتی ژنی است. از بین این دو، آزمایش مولکولی دقیق تر است.

از کجا بفهمیم قبلا کرونا گرفتیم یا نه؟

آزمایش آنتی بادی می تواند تعیین کند که قبلاً به ویروس جدید کرونا مبتلا شده اید یا خیر. اما آنها نمی توانند بیماری کووید -19 فعلی را تشخیص دهند

منبع: healthline