The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تست خانگی کرونا چیست و فواید تست خانگی کرونا چیست؟

در طول همه‌گیری بیماری کرونا، ایده آزمایش ویروس کرونا در خانه‌های خودمان با کمک تست خانگی کرونا می‌تواند بسیار جذاب باشد. زیرا انجام آزمایش در منزل نه تنها راحت‌تر است، بلکه خطر انتقال ویروس به دیگران و یا آلوده شدن به ویروس در زمانی که در میان افراد دیگر هستیم را از بین می‌برد. علاوه بر این، به گفته پیتر پیتس، رئیس مرکز پزشکی در منافع عمومی و معاون سابق کمیسر روابط خارجی در سازمان غذا و دارو (FDA)، بخش کلیدی نبرد علیه بیماری کرونا، "آزمایش بیشتر، دقیق تر و سریع تر" است.

در پاسخ به این نیاز، سازمان غذا و دارو (FDA)، مواردی را که به عنوان مجوزهای استفاده اضطراری (EUAs) شناخته می شود، برای چندین تست خانگی کووید 19 صادر کرده است. اگرچه اثربخشی این آزمایش‌ ها به طور کامل ثابت نشده است، پیتس در این رابطه خاطرنشان می کند که چون در وسط یک وضعیت اضطراری هستیم، سازمان FDA تشخیص داده است که مزایای در دسترس قرار دادن تست خانگی کرونا، بسیار بیشتر از این اشکال بالقوه است که ممکن است این آزمایشات به آن اندازه که ما می خواهیم، دقیق نباشند. 

فواید تست خانگی کرونا چیست؟

سازمان غذا و دارو (FDA) مجوز استفاده اضطراری را به چندین کیت تست خانگی کووید-19 (COVID-19) اعطا کرده است.

  • آزمایش خانگی برای بررسی ابتلا به کرونا، می تواند راحت تر از رفتن به آزمایشگاه یا مطب پزشک باشد.
  • تشخیص در منزل، همچنین می تواند به کاهش خطر انتقال یا ابتلا به ویروس کرونا در حین انجام آزمایش کمک کند.
  • علاوه بر این، آزمایش ‌های بیشتر و سریع‌تر به ما کمک می‌کند تا بیماری کرونا را بهتر کنترل کرده و مانع از شیوع بیشتر آن شویم.
  • به دلیل این واقعیت ها، سازمان غذا و دارو مجوز استفاده اضطراری را به چندین کیت تست خانگی اعطا کرده است.
  • آژانس بر این باور است که مزایای آزمایش خانگی بسیار بیشتر از این احتمال و ایراد است که شاید این آزمایش ها دقت کمتری داشته باشند.

تست خانگی کرونا چگونه کار می کند؟

در حال حاضر، اکثر آزمایشات موجود شامل گرفتن نمونه از خود در خانه و سپس ارسال نمونه اخذ شده به آزمایشگاه برای بررسی و آنالیز است. در حالی که تفاوت های جزئی در بین انواع مختلف این تست های خانگی وجود دارد، روند کلی به این شکل است که برای انجام آزمایش به تأیید پزشک نیاز دارید.

در بیشتر موارد، اگر به پزشک شخصی برای سفارش آزمایش دسترسی نداشته باشید، آزمایشگاه‌ ها به شما اجازه می‌ دهند تا  در یک نظرسنجی غربالگری آنلاین شرکت کنید، سپس نتایج نظرسنجی شما توسط پزشک آزمایشگاه بررسی شده و دستور آزمایش صادر می شود. سپس باید اقداماتی را برای پرداخت هزینه آزمایش انجام دهید، راه های مختلفی برای این کار وجود دارد از جمله پرداخت از طریق بیمه درمانی، یک حساب پس انداز بهداشتی (HSA)، کارت اعتباری، یا تسهیلات ویژه ای که محل کار برایتان در نظر گرفته است.

پس از پرداخت، کیت های تست به خانه شما پست می شود یا می توانید آن را از داروخانه تهیه کنید. پس از دریافت کیت آزمایش خود، دستورالعمل های ارائه شده را دنبال کنید و بسته به آنچه آزمایشگاه از آن استفاده می کند، یک نمونه بزاق یا یک سواب بینی بگیرید. سپس نمونه خود را از طریق پست یا در مکانی که توسط آزمایشگاه تعیین شده است، برای بررسی به آزمایشگاه برگردانید.

نتایج معمولاً در عرض چند روز به صورت آنلاین در دسترس خواهند بود. علاوه بر این، برخی از آزمایشگاه ‌ها ممکن است در طول جمع ‌آوری نمونه یا برای تفسیر نتایج، پشتیبانی مجازی را ارائه دهند.

در آزمایشگاه چه اتفاقی می افتد؟

تست خانگی کرونا برای بررسی ویروس کووید 19 که برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه ارسال می‌شوند، با استفاده از تقویت اسید نوکلئیک برای تشخیص وجود ویروس، کار می کنند. به گفته دکتر دانیل رودز، رئیس بخش میکروبیولوژی در کلینیک کلیولند، ویروس ها ژنوم هایی دارند که از اسیدهای نوکلئیک ساخته شده اند.

رودز در این رابطه می گوید یکی از راه‌ های تشخیص مقادیر کمی از اسید نوکلئیک ویروسی در یک نمونه، استفاده از شیمی و تجهیزات تخصصی برای ساختن بخش بسیار کوچکی از ژنوم ویروس است. برای انجام این کار، آزمایشگاه ها از یک روش تقویت به نام واکنش زنجیره ای پلیمراز (PCR) استفاده می کنند.

در این روش از مواد شیمیایی برای دو برابر شدن اسید نوکلئیک در هر بار گرم شدن و سرد شدن نمونه استفاده می شود. هنگامی که این مراحل به طور مکرر انجام می شوند، مقدار اسید نوکلئیک به شدت افزایش پیدا می کند تا در نهایت به مقدار قابل تشخیص برسد و هنگامی که این اتفاق می افتد، می توان استنباط کرد که اسید نوکلئیک ویروس باید در نمونه اصلی وجود داشته باشد.

تست خانگی کرونا چقدر دقیق هستند؟

تست خانگی کرونا به همان روشی انجام می شوند که در آزمایشگاه برای سایر نمونه ها از جمله نمونه‌ ای که توسط یک متخصص پزشکی گرفته شده است، به کار گرفته می شود، به همین دلیل، ما می دانیم که این بخش از آزمون باید دقتی مشابه هر تست دیگری داشته باشد. تفاوت تست خانگی کرونا در این است که از سواب بینی یا بزاق برای جمع آوری نمونه استفاده می شود. در محیط ‌های حرفه ‌ای و آزمایشگاه ها، نمونه‌ برداری از طریق سواب‌ های نازوفارنکس انجام می ‌شود که بسیار عمیق ‌تر از سواب ‌های بینی تست های خانگی، به حفره بینی وارد می شوند.

دکتر رودز اظهار می کند: «این روش ارزش بالایی دارد و می توان آن را به سرعت و در یک محیط سرپایی انجام داد. از بین نمونه‌ های سریع و آسان برای جمع ‌آوری، سواب NP (نازوفارنکس) بیشترین ویروس را جمع ‌آوری می ‌کند.". با این حال، دکتر رودز  معتقد است که سواب بینی و نمونه های بزاق تست های خانگی کرونا نیز می توانند برای آزمایش کافی باشند.

وی در این رابطه می گوید: امسال مطالعات زیادی برای مقایسه انواع مختلف تست های کرونا انجام شده است که نشان می دهند اگر نمونه ها به درستی جمع آوری شوند، ابزار ارزشمندی برای تشخیص بیماری هستند. شری دانبار، دکترا، MBA، مدیر ارشد امور علمی جهانی در لومینکس، می گوید: «توجه به این نکته مهم است که دقت آزمایش ممکن است بسته به کیفیت نمونه جمع ‌آوری ‌شده و افرادی که آزمایش را انجام می ‌دهند، متفاوت باشد.»

او همچنین بیان می کند که: «برای دست یابی به نتیجه قابل اعتماد بسیار مهم است که افراد دستورالعمل ‌های هر تست و به ‌ویژه دستورالعمل ‌های جمع ‌آوری و آماده‌ سازی نمونه را به دقت دنبال کنند». به گفته دانبار تست‌های خانگی «احتمالاً حساسیت و ویژگی کمتری نسبت به آزمایش‌های آزمایشگاهی دارند».

حساسیت و ویژگی به درصد احتمال بروز نتایج مثبت یا منفی کاذب در آزمایش، اشاره دارد. او همچنین متذکر می شود که: "در مجموع، تست های خانگی گزینه بهتری نسبت به در دسترس نبودن این آزمایشات هستند، اما به دلیل پتانسیل دقت کلی پایین تر، هنوز هم نتیجه آن ها در نهایت باید توسط باید تایید شده و برای راهنمایی پزشکی مناسب نیاز به پیگیری پزشک دارند." دانبار افزود که او از افرادی که آزمایشات خانگی کرونا را انجام می دهند، می خواهد تا بدون توجه به نتیجه آزمایش، با پزشک خود در این رابطه مشورت کنند، به خصوص اگر علائم مشکوک به کرونا را تجربه می کنند.

تست خانگی کرونا برای چه گروه سنی مناسب است؟

تست خانگی کرونا در حال حاضر برای افراد 14 سال به بالا در دسترس است و فقط با نسخه قابل تهیه خواهد بود. افراد با سن کمتر از 14 سال نیز می توانند آزمایش کرونا بدهند، اما نمونه باید توسط یک متخصص پزشکی گرفته شود.

مطالعه بیشتر:

چگونه ویروس کرونا رادر محیط از بین ببریم؟

تاثیر ویروس کرونا بر بارداری و زایمان چیست؟

چگونه از کودکان در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم؟

ویروس کرونا، نشانه های فرد مبتلا به ویروس کرونا چیست؟

?پرسش و پاسخ های تست خانگی کرونا

تست خانگی کرونا چقدر دقیق هستند؟

تست خانگی کرونا به همان روشی انجام می شوند که در آزمایشگاه برای سایر نمونه ها از جمله نمونه‌ ای که توسط یک متخصص پزشکی گرفته شده است، به کار گرفته می شود، به همین دلیل، ما می دانیم که این بخش از آزمون باید دقتی مشابه هر تست دیگری داشته باشد.

فواید تست خانگی کرونا چیست؟

آزمایش خانگی برای بررسی ابتلا به کرونا، می تواند راحت تر از رفتن به آزمایشگاه یا مطب پزشک باشد. تشخیص در منزل، همچنین می تواند به کاهش خطر انتقال یا ابتلا به ویروس کرونا در حین انجام آزمایش کمک کند. علاوه بر این، آزمایش ‌های بیشتر و سریع‌تر به ما کمک می‌کند تا بیماری کرونا را بهتر کنترل کرده و مانع از شیوع بیشتر آن شویم به دلیل این واقعیت ها، سازمان غذا و دارو مجوز استفاده اضطراری را به چندین کیت تست خانگی اعطا کرده است.

تست خانگی کرونا چگونه کار می کند؟

پس از پرداخت، کیت های تست به خانه شما پست می شود یا می توانید آن را از داروخانه تهیه کنید. پس از دریافت کیت آزمایش خود، دستورالعمل های ارائه شده را دنبال کنید و بسته به آنچه آزمایشگاه از آن استفاده می کند، یک نمونه بزاق یا یک سواب بینی بگیرید. سپس نمونه خود را از طریق پست یا در مکانی که توسط آزمایشگاه تعیین شده است، برای بررسی به آزمایشگاه برگردانید.

تست خانگی کرونا برای چه گروه سنی مناسب است؟

تست خانگی کرونا در حال حاضر برای افراد 14 سال به بالا در دسترس است و فقط با نسخه در قابل تهیه خواهد بود. افراد با سن کمتر از 14 سال نیز می توانند آزمایش کرونا بدهند، اما نمونه باید توسط یک متخصص پزشکی گرفته شود.

منبع: healthline