The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خون در ادرار نوزاد نشانه چیست و چه چیزهایی باید بررسی شود؟

دیده شدن خون در پوشک نوزادان یکی از ترسناک ترین مناظری است که تازه مادران می توانند با آن مواجه شوند. اما در این مقاله قصد داریم برایتان شرح دهیم که دیده شدن خون در ادرار نوزاد آنقدرها هم که فکر می کنید ترسناک نیست. بنابراین اگر دیدن خون در پوشک نوزادتان شما را وحشت زده کرده ابتدا کمی آرام باشید و سپس تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

خون در ادرار نوزاد 

بسیاری از تازه مادران سؤالاتی درباره الگوی ادراری نوزادشان دارند. ممکن است با خود فکر کنید نوزاد شما هر روز چند پوشک را باید خیس کند، ادرار نوزاد باید چه رنگی داشته باشد و در هر بار عوض کردن پوشک چه چیزهایی را باید بررسی کنید؟ در این‌جا با اطلاعات و دستورالعمل‌هایی برای موارد طبیعی و غیرطبیعی آشنا می‌شوید.

خون در پوشک

هم پسرها و هم دخترها ممکن است مقدار کمی خون در پوشک خود داشته باشند، اما به دلایل مختلف. در این‌جا با دو دلیل آشنا می‌شوید که خیلی جدی نیست و هیچ جای نگرانی ندارد.

شبه‌قاعدگی: خون در ادرار نوزاد تازه متولد شده دختر علتی دارد که آن را شبه قاعدگی می نامیم. نوزادان دختر در اولین روزهای تولد ممکن است از واژن خود ترشحات خون‌آلود داشته باشند. به آن شبه‌قاعدگی یا قاعدگی جعلی می‌گویند و ناشی از تغییرات ناگهانی هورمون‌های بدن نوزاد است و آسیبی نمی‌رساند.

ختنه: خون در ادرار نوزاد پسر در زمان ختنه معمولا مشاهده شده و جای نگرانی نداردممکن است در پوشک نوزادان پسر پس از ختنه مقداری مقداری خون دیده شود. خونریزی پس از ختنه معمولا چند ساعت طول می‌کشد اما ممکن است تا یک روز بعد لکه‌های کوچکی را مشاهده کنید. پس از ختنه نوزاد باید در مدت ۱۲ ساعت یک پوشک خیس داشته باشد.

خون در ادرار نوزاد

در حالی‌که مقداری خون در پوشک نوزاد به خاطر ختنه یا شبه‌قاعدگی بی‌اشکال است، اما همیشه این‌طور نیست. اگر در ادرار کوچولوی خود خون مشاهده کردید یا نوزاد گریه می‌کند و نشانه‌هایی از ادرار کردن دردناک از خود بروز می‌دهد، بلافاصله با پزشک او تماس بگیرید.

عفونت مجرای ادرار

اگر باکتری وارد مجرای ادرار نوازد شود می‌تواند عفونت ایجاد کند. عفونت مجرای ادرار می‌تواند مقدار، رنگ یا بوی ادرار نوزاد را تغییر دهد. تشخیص عفونت مجرای ادرار در نوزادان سخت است، اما نشانه‌هایی که باید حواستان به آن‌ها باشد شامل موارد زیر است:

  • تکرر ادرار
  • درد هنگام ادرار کردن
  • ادرار بدبو
  • خون در ادرار
  • تب

اگر نشانه‌ای از عفونت مجرای ادرار می‌بینید باید برای درمان با پزشک تماس بگیرید.

برای کمک به جلوگیری از عفونت مجرای ادرار اطمینان حاصل کنید که نوزاد به اندازه کافی شیر مادر یا شیر خشک مصرف می‌کند، پوشک نوزاد را مرتب عوض کنید خصوصا پس از کار کردن شکم، دست‌هایتان را قبل و بعد از عوض کردن نوازد بشویید و همیشه نوزاد خود را از جلو به عقب تمیز کنید.

تمام نوزادان با هم فرق دارند. بعضی شیر مادر می‌خورند و بعضی از شیشه. بعضی هشیار هستند و از اول خوب شیر می‌خورند و بعضی تا چند ساعت یا چند روز خواب‌آلود هستند. این‌ها دلایلی برای تنوع الگوی ادراری نوزاد است. اما با درک دستورالعمل و توجه کردن به پوشک خیس نوزاد می‌توانید اطمینان حاصل کنید که نوزاد به اندازه کافی ادرار می‌کند و به اندازه کافی هم مایعات دریافت می‌کند. البته، اگر هرگونه سؤالی درباره مقدار، رنگ یا تکرر ادرار نوازد خود داشتید، باید با پزشک تماس بگیرید. با این که اکنون به طور کلی دلایل مربوط به خون در ادرار نوزاد را می دانید، اگر حس مادرانه تان شما را به شدت نگران کرده است، مشورت با پزشک متخصص اطفال می تواند بهترین گزینه باشد.