The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

جواب آزمایش پاپ اسمیر نرمال و غیر نرمال چگونه است؟

پاپ اسمیر یا تست سزطان دهانه رحم نوعی نمونه برداری از سلول های دهانه رحم و یا سرویکس بانوان است که در آن بررسی می شود آیا تغییرات سرطانی شدن در نمونه مورد نظر دیده می شود یا نه؟ در طول معاینه، پزشک نمونه‌ی‌ میکروسکوپی از‌ سلول‌های دهانه‌‌ی رحم برداشته و بررسی‌‌‌ می‌‌کند. سلول‌ها از نظر ناهنجاری و به ویژه برای تشخیص تغییرات پیش سرطانی و سرطانی مورد بررسی قرار‌‌‌ می‌‌گیرند. جواب آزمایش پاپ اسمیر معمولا بعد از یک تا دو هفته آماده شده و شما می توانید آن را از آزمایشگاه تحویل بگیرید و برای تفسیر برگه جواب پاپ اسمیر نزد متخصص زنان و یا ماما ببرید.

جواب آزمایش پاپ اسمیر نرمال و غیر نرمال چگونه است؟

در جواب ازمایش پاپ اسمیر نرمال هیچگونه تغییرات مشکوک به سرطانی شدن در سلول های سرویکس مشاهده نشده و فقط ممکن است وجود کمی التهاب در آن گزارش شود، که معمولا طبیعی بوده و درصورت درمان عفونت احتمالی برطرف خواهد شد. بر اساس مصوبه وزارت بهداشت، سه سال متوالی اگر جواب تست پاپ اسمیر نرمال باشد و یا به عبارتی اگر تست پاپ اسمیر منفی باشد، می توانید آزمایش را سه سال یکبار انجام دهید. پاپ اسمیر غیرطبیعی، سرطان یا تغییرات پیش سرطانی را در‌ سلول‌های گردنه رحم نشان‌‌‌ می‌‌دهد. شناسایی‌ سلول‌های غیر طبیعی در مراحل اولیه بسیار مهم است، زیرا به درمان موثر کمک‌ می‌کند.

تفسیر کامل برگه پاپ اسمیر

تجزیه و تحلیل جواب آزمایش پاپ اسمیر براساس سیستم بتسدا انجام‌ می‌شود. این سیستم در انستیتوی ملی بهداشت (NIH) در بتسدای مریلند طراحی و نوشته شده تا کلیه متخصصان پزشکی که از پاپ اسمیر استفاده‌‌‌ می‌‌کنند بر اساس آن این آزمایش را تحلیل کنند. استانداردسازی پاپ اسمیر بر اساس این سیستم احتمال گزارش نتایج متفاوت آزمایشگاه‌های گوناگون برای یک پاپ اسمیر مشابه را کاهش‌‌‌ می‌‌دهد.

سیستم بتسدا نتیجه عملکرد موسسه ملی سرطان است که در سال ۱۹۸۸ برای استانداردسازی گزارش‌های پاپ اسمیر تلاش‌ می‌‌کردند. در سیستم بتسدا، گروه‌های اصلی پاپ اسمیر غیر طبیعی شامل موارد زیر است:

ASC-US:

ASC-US در جواب آزمایش پاپ اسمیر، مخفف‌ سلول‌های سنگفرشی غیرمعمول با دلیل نامشخص است.‌ سلول‌های سنگفرشی به‌ سلول‌های نازک و مسطح که روی سطح دهانه رحم قرار دارد، اطلاق‌ می‌شود.

LSIL:

مخفف ضایعات داخل حفره‌ای سنگفرشی با درجه پایین است. "ضایعه" به معنای وجود بافت غیر طبیعی است. طبق سیستم طبقه بندی قدیمی، این دسته CIN درجه I نامیده‌‌‌ می‌‌شد.

HSIL مخفف ضایعات داخل حفره‌ای سنگفرشی با درجه بالا است. طبق سیستم طبقه بندی قدیمی، این دسته CIN درجه 2، درجه CIN III یا CIS نامیده‌‌‌ می‌‌شدند.

ASC-H این بدان معنی است که‌ سلول‌های آتیپیک وجود دارند و HSIL را نمی‌توان حذف کرد.

پاپ اسمیر غیر طبیعی چیست؟

برای پاپ اسمیر غیرطبیعی یا ناکافی تشخیص‌های زیر داده‌ می‌شود:

عدم حضور سلول‌های درون دهانه رحم در پاپ اسمیر

منطقه خاصی در داخل دهانه رحم وجود دارد که در آن‌ سلول‌های پوشش مهبل (واژن) به‌ سلول‌های داخل دهانه رحم‌‌ تغییر پیدا‌ می‌‌کنند. این منطقه «منطقه گذار» نامیده‌‌‌ می‌‌شود. نمونه پاپ اسمیر از دهانه رحم از این نمونه‌ سلول‌‌ها‌ نمونه برداری‌ می‌‌کند. این منطقه داخل دهانه رحم است و گاه ابزار مخصوص نمونه برداری پاپ اسمیر به سادگی به این منطقه دسترسی پیدا نمی‌کند یا دهانه رحم به خوبی باز نیست، بنابراین نمونه برداری به درستی انجام نمی‌شود.

پاپ اسمیر غیر قابل اعتماد به دلیل تورم و التهاب، moderate در تست پاپ اسمیر

اگر التهاب شدید باشد، بررسی انجام‌ می‌‌شود. هدف پزشک شناسایی علت التهاب و درمان آن است. التهاب درمان نشده مشکلاتی برای خانم و همسر او ایجاد‌ می‌‌کند. تحریک واژن به خاطر نبود استروژن اتفاق‌ می‌‌افتد، به عنوان مثال بعد از یائسگی هنگامی که تخمدان از تولید این هورمون باز‌ می‌‌ایستد، کمبود استروژن باعث‌‌ تحریک و قرمزی دیواره‌های واژن‌ می‌شود. اگر خانمی در این وضعیت و به خاطر کمبود استروژن مبتلا به واژینیت آتروفیک یا تغییرات آتروفی باشد پزشک استروژن واژینال (کرم، قرص استروژن واژینال، حلقه استروژن واژینال) برای درمان این التهاب تجویز‌ می‌‌کند. سپس پاپ اسمیر دوباره انجام‌ می‌‌شود.

معنی اصطلاحات آزمایش پاپ اسمیر

در این بخش معانی و تفسیر مربوط به هر یک از اصطلاحات ذکر شده در برگه جواب تست را برایتان شرح داده ایم.

*سلول‌های سنگفرشی غیر معمولی با اهمیت غیرقابل تعیین (ASC-US)

گاهی اوقات، در نتیجه پاپ اسمیر "سلول‌های سنگفرشی غیرمعمول با اهمیت غیرقابل تعیین یا" "ASC-US" قید‌ می‌شود. این خفیف‌ترین شکل ناهنجاری سلولی در طیف‌ سلول‌‌ها‌ از حالت عادی تا سرطانی است و بدان معنی است که‌ سلول‌‌ها‌ غیر طبیعی‌اند اما بدخیم نیستند.

دلیل این موضوع‌ می‌تواند صدمات مختلف به دهانه رحم باشد. به عنوان مثال، ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)‌‌‌ می‌‌تواند عامل ASC-US باشد. بیشتر موارد ASC-US (80٪ -90٪) بطور خودبخود برطرف‌‌‌ می‌‌شوند.

*ضایعه داخل حفره‌ای سنگفرشی با درجه پایین (LSIL)

این حالت وجود درجه‌ی پایین بافت غیرطبیعی در لایه‌ی سطحی‌ سلول‌های درگیر است. گزارش LSIL دلیلی برای تحقیقات بیشتر و فوری است. پانزده تا 30٪ از زنانی که در تست پاپ اسمیر این ناهنجاری را تجربه‌‌‌ می‌‌کنند در بیوپسی دهانه رحم ناهنجاری جدی‌تری خواهند داشت. بنابراین، به همه زنان مبتلا به LSIL توصیه‌‌‌ می‌‌شود که کولپوسکوپی (معاینه دهانه رحم که اغلب همراه با بیوپسی دهانه رحم است) انجام دهند. لازم به ذکر است که حتی LSIL نیز ممکن است به طور خودجوش و بدون درمان در بسیاری از زنان طی چند ماه به حالت عادی بر گردد.

*ضایعه داخل حفره‌ای سنگفرشی درجه بالا (HSIL)

شدیدترین ناهنجاری سلولی که در واقع سرطان نیست، ضایعه داخل حفره‌ای سنگفرشی با درجه بالا (HSIL) است. یافتن HSIL بدون شک نیاز به ارزیابی و درمان سریع دارد.

اگر جواب تست پاپ اسمیر منفی باشد و فقط در آن وجود التهاب وجود داشته باشد هیچ جای نگرانی وجود ندارد و فقط باید در پی درمان التهاب ناشی از عفونت باشید اما اگر هر یک از موارد ذکر شده در بالا در جواب آزمایش پاپ اسمیر وجود داشته باشد، بررسی های تکمیلی و درصورت لزوم انجام اقدامات درمانی زیر نظر متخصص ضرورت دارد.

https://www.medicinenet.com/pap_smear/article.htm#with_pap_smears_so_available_why_are_women_still_dying_of_cervical_cancer