The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خارش واژن بعد از قاعدگی به چه علت است و درمان آن چیست؟

در طی هر دوره از سیکل های ماهانه بدن بانوان دستخوش تغییرات بسیار زیادی می شود که ناشی از تغییرات هورمونی خواهند بود. تغییرات هورمونی که بر دستگاه تولید مثلی بانوان تاثیر گذاشته و هر ماه آن را برای یک بارداری احتمالی آماده می کند، در برخی افراد سبب بروز خارش واژن بعد از قاعدگی می شود. در این متن برای شما شرح خواهیم داد که علت سوزش و خارش واژن بعد از پریود چیست و برای درمان خارش واژن بعد از پریودی چه باید کرد.

 

مخاط پوشاننده و یا لایه پوششی سطحی دستگاه تولید مثلی بانوان از درون رحم تا انتهای واژن ادامه پیدا می کند و در هر قسمت با توجه به وظایفی که بر عهده دارد، شکل های گوناگونی به خود می گیرد. این بافت در ناحیه دهانه واژن به شکل پوشش سنگفرشی چند لایه شاخی شده (سلول های کراتینیزه شده) در آمده و نواحی بیرونی لبیاهای کوچک را نیز پوشش می دهد. این بافت  نیز همانند سایر بافت های دستگاه تولید مثل بانوان تحت تاثیر تغییرات هورمونی ماهانه قرار گرفته و علائم و نشانه هایی را از خود بروز می دهد که یکی از آنها احساس خارش و سوزش قبل یا بعد از قاعدگی است.

آیا خارش واژن بعد از قاعدگی طبیعی است؟

خارش واژن مشکلی است که بسیاری از خانمها با آن مواجهند و عوامل متعددی در بروز آن نقش دارد. چنانچه این خارش بعد از قاعدگی یا در طول دوره رخ دهد، معمولا نشانه ای از تغییرات هورمونی است.

علت خارش واژن بعد از پریود

تغییرات هورمونی در دوران قاعدگی باعث افزایش التهاب می شود که در برخی بانوان با خارش همراه خواهد بود. این مشکل در دوران بارداری، یائسگی یا در صورت استفاده از قرصهای ضدبارداری نیز مشهود است.

به احتمال زیاد تغییرات هورمونی دلیل اصلی خارش واژن بعد از قاعدگی است اما در مواردی نیز استفاده از محصولات خاص مانند نوار بهداشتی، محافظ روزانه و تامپون که دارای رنگ و بو هستند و یا محصولات حساسیت زا موجب خارش می شوند. بنابراین استفاده از لباس زیر نخی در این دوران بهتر است. 

در صورت بروز خارش به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید تا علت آن به دقت مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت لزوم پماد، لباس زیر و یا نوار بهداشتی مناسب تجویز گردد. برای درمان این عارضه ابتدا باید علت آن مشخص گردد. درصورتی که پزشک متخصص علت خارش واژن بعد از پریود فقط التهابات ناشی از تغییرات هورمونی تشخیص داد، فقط با رعایت نکات بهداشتی، استفاده از لباس زیر نخی، پرهیز از مصرف تامپون و کاپ های قاعدگی و مواد موبر حساسیت زا معمولا شرایط بهبود پیدا خواهد کرد. اما ممکن است که طی مراجعه به متخصص علت خارش واژن بعد از قاعدگی ابتدا به نوعی عفونت قارچی تشخیص داده شود که در این صورت پیگیری دقیق توصیه های درمانی ماما و یا پزشک متخصص تا برطرف شدن کامل این عارضه ضرورت دارد.

  https://www.vix.com/fa/health/530507/vaginal-itching-after-menstruation-it-normal