The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

8 دلیل برای مصرف قرص های ضد بارداری

قرص های ضد بارداری حاوی ترکیب هورمون های پروژسترون و استروژن هستند. پزشکان با تجویز آنها علاوه بر پیشگیری از بارداری، علایم و نشانه های اختلالات و بیماری مختلف را کنترل می کنند. در این نوشتار با کاربردهای دیگر قرص های ضد بارداری آشنا می شوید.

 

1- کاهش عوارض سندرم پیش از قاعدگی با مصرف قرص های ضد بارداری

سه چهارم زنان پیش از شروع پریود با سندرم پیش از قاعدگی یا اختلال ملال پیش از قاعدگی دست و پنجه نرم می کنند. علائم و نشانه های این اختلال عبارتند از: عصبی، تحریک پذیر و حساس شدن

پزشک تان برای از میان بردن علائم و نشانه های این اختلال قرص ضد بارداری تجویز خواهد کرد.

 

2- کاهش سردرد های میگرنی با مصرف قرص های ضد بارداری

برخی از عوامل سردردهای میگرن را تشدید می کنند، اما تغییر میزان هورمون استروژن و پروژسترون بدن می توانند این نوع سردرد را تشدید کنند. ممکن است پیش از شروع پریود یا در طول آن به علت کاهش میزان هورمون استروژن بدن تان با سردرد میگرن دست و پنجه نرم کنید. پزشک تان برای از میان بردن سردرد توصیه خواهد کرد قرص ضد بارداری مصرف کنید.

 

3- کاهش انقباضات عضلانی و پریود دردناک با مصرف قرص های ضد بارداری

بروز انقباضات و درد شدید با آغاز پریود از جمله علائم و نشانه های بیماری دیسمنوره است. عامل بروز انقباضات عضلانی و درد ماده شیمیایی است که در رحم تولید می شود. پزشک تان برای کاهش انقباضات و درد ممکن است قرص ضد بارداری تجویز کند که نتیجه اش ترشح بیشتر هورمون پروژسترون توسط تخمدان ها و کاهش درد است.

 

4- کاهش مشکلات پوستی و آکنه با مصرف قرص های ضد بارداری

قرص های ضد بارداری با کنترل و کاهش هورمون های مردانه ای تخمدان ها ترشح می کنند به بهبود مشکلات پوستی و از میان رفتن آکنه کمک می کنند. برای انتخاب بهترین نوع قرص ضد بارداری باید با پزشک تان مشورت کنید.

 

5- تنظیم چرخه عادت ماهانه با مصرف قرص های ضد بارداری

وقتی بدن تان به اندازه کافی هورمون پروژسترون تواید نکند، فواصل میان پریودها طولانی شده و عادت ماهانه با خون ریزی شدید شروع می شود. با مصرف قرص های ضد بارداری ترکیبی می توان چرخه ماهانه را تنظیم کرد. پزشک تان با تجویز قرص های ضد بارداری حاوی هورمون پروژسترون مشکل را حل می کند.

 

6- کنترل آندومتریوز با مصرف قرص های ضد بارداری

این اختلال دردناک زمانی بروز می کند که بافت درون رحم (آندومتر) در تخمدان، روده و ... رشد کنند. قرص های ضد بارداری بر بافت هایی که خارج از رحم رشد کرده اند تاثیر گذاشته و کوچک شان می کنند.

 

7- کنترل علائم و نشانه های سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) با مصرف قرص های ضد بارداری

شما نمی توانید سندرم تخمدان پلی کیستیک را درمان کنید، اما می توان علائم و نشانه های آن از جمله آکنه، رشد شدید موهای زائد و پریود های نامنظم را از میان برد. هورمون هایی که در قرص های ضد بارداری وجود دارند به متعادل شدن هورمون های زنانه و مردانه ای که باعث بروز چنین مشکلاتی در بدن زنان می شوند کمک می کنند.

 

8- سایر فواید سلامتی مصرف قرص های ضد بارداری

قرص های ضد بارداری به دلیل این که میزان خون ریزی عادت ماهانه را کم می کنند، ممکن است کمتر به کم خونی یا کاهش گلبول های قرمز خون مبتلا شوید. مصرف این نوع داروها با کاهش احتمال سرطان های تخمدان و رحم نیز ارتباط دارد.

 

خطرات و عوارض جانبی

اکثریت قریب به اتفاق هنگام مصرف قرص های ضد بارداری با مشکل مواجه نمی شوند، اما شما ممکن است با پریود نامنظم و تغییرات خلق و خو و وزن مواجه شوید. در موارد نادر نیز مصرف قرص های ضد بارداری باعث لخته شدن خون می شود. پیش از مصرف داروهای ضد بارداری با پزشک تان درباره انتخاب ایمن ترین دارو مشورت کنید.

 

مطالعه بیشتر:

1- بارداری بعد از مصرف قرص ضد بارداری

2- پیشگیری از بارداری با دپو پروورا (Depo Provera)

3- تاثیر انواع روش های جلوگیری از بارداری بر باروری

4- جلوگیری از بارداری پس از زایمان

 

منبع: webmd