The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

زمان تعویض پوشک نوزاد هر چند ساعت است و نکات کاربردی

اگر به تازگی مادر شده اید، کاملا طبیعی است که همه چیز برای شما سوال برانگیز باشد، حتی عوض کردن پوشک. زمان تعویض پوشک نوزاد اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا رعایت فاصله زمانی مناسب می تواند تا حد زیادی از بروز التهابات پوشکی جلوگیری کند. در این مطلب قصد داریم درمورد زمان تعویض پوشک نوزاد و نیز نحوه انجام کار توضیحاتی را برای شما بیان کنیم.

زمان تعویض پوشک نوزاد هر چند ساعت است؟

تنظیم زمان تعویض پوشک نوزادان به دفعات دفع ادرار و مدفوع و نیز میزان حساسیت پوست نوزاد وابسته است. نوزادان به تعویض مرتب پوشک نیاز دارند اما فواصل تعویض به حساس بودن پوست‌شان بستگی دارد. برخی نوزادان پوست بسیار حساسی دارند و به محض مرطوب شدن پوشک باید آن را عوض کنید چون سرعت پوست‌شان قرمز و خارش دار‌‌‌ می‌شود. با این وجود برخی دیگر از شیرخواران‌‌‌ می‌توانند مدت زمان بیشتری با پوشک خیس سر کنند و‌‌‌ می‌توان پوشک آنها را قبل یا بعد از شیرخوردن تعویض کرد.‌‌‌

اما پوشک را در تمامی شیرخواران باید به محض مدفوع کردن عوض کرد. نوزادان معمولا به 10 تا 12 بار تعویض پوشک در طول روز نیاز دارند‌‌‌ اما این‌‌‌ میزان در شیرخواران به 6 تا 8 مرتبه‌‌‌ می‌رسد.

برای تعویض پوشک به چه نیاز دارید؟

ابتدا باید دستان خود را بشویید و هر چه لازم دارید دم دستتان بگذارید و نکات اصلی برای تعویض پوشک را رعایت کنید. از جمله وسایل مورد نیاز‌‌‌ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زیر انداز برای تعویض پوشک
  • آب یا دستمال مرطوب برای پاک کردن اندام
  • کیسه یا ظرف برای انداختن دستمال و پوشک داخلش
  • کرم ضد سوختگی برای محافظت از پوست شیرخوار
  • پوشک تمیز
  • لباس‌های تمیز

کجا باید پوشک نوزادان را عوض کرد؟

بهترین کار این است که حوله یا زیراندازی را روی زمین قرار دهید مخصوصا اگر بیش از یک فرزند در خانه دارید. در این شرایط اگر در هر صورتی مجبور به ترک نوزاد یا شیرخوار برای لحظه ای شوید نگران افتادن نوزاد نخواهید بود.

اگر‌‌‌ میز تعویض نوزاد دارید تمام مدت حواستان به فرزندتان باشد و چشم از او برندارید. هرگز او را ترک یا به او پشت نکنید. شیرخواران بزرگتر حین بستن پوشک مقاومت‌‌‌ می‌کنند. در چنین شرایطی‌‌‌ می‌توانید به شیرخورتان اسباب بازی بدهید تا حواسشان پرت شود.

چطور پوشک را عوض کنیم؟

 فرزندتان را روی حوله یا زیر انداز تعویض بخوابانید و پوشک کثیف را باز کنید. فرقی نمی‌کند فرزندتان تنها ادرار کرده یا مدفوع هم دارد. به هر حال لازم است بدنش را به طور کامل تمیز کنید. اگر مدفوعی روی پوست باقی ماند حتما با دستمال تمیزی آن را پاک کنید‌‌‌ می‌توانید از آب یا دستمال مرطوب استفاده کنید. نوزادان دختر را از جلو به عقب تمیز کنید تا‌‌‌ میکروب و آلودگی به واژن وارد نشود. در پسرها اطراف بیضه و آلت تناسلی را به طور کامل تمیز کنید اما نیازی به عقب کشیدن پوست روی آلت و پاک کردن زیر آن نیست، انجام این کار در حمام ضرورت دارد.

 اگر هوا به اندازه کافی گرم است اجازه دهید نوزاد یا شیرخوار بدون پوشک مدتی روی زیرانداز تعویض بخوابد. استفاده مرتب از پوشک‌‌‌ می‌تواند سبب بروز راش‌‌‌‌های پوستی شود.

اگر از پوشک‌های یک بار مصرف استفاده‌‌‌ می‌کنید مراقب چسب‌های آن باشید تا با کرم یا آب آلوده نشود و قدرت چسبی خود را از دست ندهد. اگر از پوشک‌های معمولی استفاده‌‌‌ می‌کنید یک لایه پارچه کتانی داخلش قرار دهید تا نایلون پوشک با پوست نوزاد در تماس نباشد.

در طول تعویض پوشک نوزاد با او صحبت کنید‌‌‌ و بخندید. این کار به تکامل نوزاد کمک‌‌‌ می‌کند. هیچ نوع تنفری از چیزی که روی پوشک‌‌‌ می‌بینید نشان ندهید. قصد نداریم به نوزاد نشان دهیم مدفوع کردن کار منفی و ناخوشایندی است.

علاوه بر زمان تعویض پوشک نوزاد، بهداشت پوشک نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. پوشک‌های یک بار مصرف به سادگ ی قابل تعویض کردن هستند و در اتمام‌‌‌کار می‌توان آن را جمع کرد و داخل کیسه پلاستیکی گذاشت و بیرون انداخت.

مطالعه بیشتر:

علت و علائم سوختگی ناشی از بستن پوشک یا التهاب پوشکی

انواع التهاب های پوستی در نوزادان و علت های وقوع آن

تعویض پوشک نوزاد (ویدئو)