The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

کرونا در بارداری و لزوم رعایت بهداشت بیشتر مادران باردار

ویروس کرونا امروزه نقل تمامی محافل شده و احتمالا هرجا که مینشینید و در هر جمعی در جمعی درمورد کرونا صحبت می شود. به عنوان مادری که یک فرشته کوچک در شکم می پرورانید احتمالا بیشتر از دیگران درمورد ابتلا به کرونا در بارداری نگران هستید و می ترسید که مبادا به این بیماری دچار شده، هم خودتان و هم جنینتان در معرض خطر قرار بگیرید. در  این متن قصد داریم به شما بگوییم که تا چه حد باید درمورد کرونا در بارداری نگران باشید؟ اقدامات احتیاطی چیست و چطور می توان از ابتلا به این عارضه در حاملگی جلوگیری کرد؟ 

دلیل ضعف سیستم ایمنی مادر باردار چیست؟

احتمالا شما هم شنیده اید که در دوران بارداری سیستم ایمنی بدن مادر به طور طبیعی تضعیف می شود. ولی دلیل آن چیست؟ در واقع دلیل اصلی تضعیف سیستم ایمنی مادران باردار به منظور حفظ جنین است. از آنجا که بخشی از ماده ژنتیکی درون سلول های بدن جنین از پدر بوده و برای بدن مادر بیگانه محسوب می شود، این تضعیف ایمنی مانع از شناسایی جنین به عنوان یک عامل بیگانه و حمله به آن خواهد شد. از طرفی ضعیف تر شدن سیستم ایمنی زمینه ابتلا به انواع ویروس ها، باکتری ها، قارچ ها و ... را افزایش می دهد. به همین دلیل است که مادران باردار در گروه پرخطر نسبت به ویروس کرونا قرار می گیرند. 

البته شرایط آنچنان هم برای مادران باردار خطرناک نیست و می توان با رعایت نکات زیر احتمال آلوده شدن به انواع ویروس ها (ویروس کرونا)، باکتری ها، قارچ ها را کاهش داد.

نگران نباشید!

ضعیف تر بودن سیستم ایمنی بدن شما به این معنا نیست که بدون شک کرونا خواهید گرفت، بلکه منظور ما جدی گرفتن مراقبت های بهداشتی است، به همین سبب وقتی می گوییم که مادران باردار در گروه پرخطر ویروس کرونا هستند فقط منظور ما این است که باید بیش از سایرین به رعایت بهداشت توجه داشته باشید.

استرس شرایط را بدتر می کند!

اولین و مهمترین توصیه پزشکان برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در مادران باردار حفظ آرامش و دوری از استرس است. استرس خصوصا به صورت مزمن و طولانی مدت، سبب تضعیف هرچه بیشتر سیستم ایمنی بدن شما می شود. پس در نتیجه از هر چیزی که به شما استرس می دهد دوری کنید، حتی اگر عامل استرس شما اخبار و حوادث روزمره است، دیگر آنها را دنبال نکنید.

خواب کافی و خوبی داشته باشید

از بهترین راهکار های تقویت سیستم ایمنی خواب کافی است. در دوران حاملگی خوابیدن به دلایل مختلف همچون تکرر ادرار، درد کمر و لگن و ... برای مادر سخت می شود. برای حل این مشکل هر زمان که فرصت کردید چرتی بزنید، اگر احساس خستگی می کنید استراحت کرده و نگذارید نگرانی ها و استرس ها خواب خوب را از شما بگیرند.

برای پیشگیری از کرونا در بارداری چه کنیم؟

در عین این که به شما توصیه می کنیم آرامش خود را حفظ کنید، اما رعایت نکات بهداشتی اهمیت بسیار زیادی دارد:

  • فقط برای موارد ضروری از خانه خارج شوید.
  • مرتبا دست هایتان را با آب و صابون بشویید طوری که در بار شستن، دست ها 20 تا 30 ثانیه به صابون آغشته باشد.
  • دست دادن و روبوسی کردن را کنار بگذارید.
  • با کمک الکل 60 تا 70 درصد سطوح و لوازمی همچون کارت عابر بانک، کیف و ... را ضد عفونی کنید.
  • به مکان های شلوغ همچون بازارها، مساجد و ... نروید.
  • تا حد امکان وارد جمع ها و مهمانی های شلوغ نشوید.

به جای داشتن استرس به این فکر کنید که جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا در بارداری به راحتی و با کمک چند راهکار بهداشتی ساده امکان پذیر است بنابراین نیازی به این همه ترس و اضطراب نیست!!! به یاد داشته باشید که وقتی استرس دارید، فرشته دلبندتان نیز این استرس را حس خواهد کرد و بدون شک داشتن مادری آرام و خوشحال را به مادری پر استرس ترجیح می دهد. 

روش های حفظ آرامش در بارداری را امتحان کنید، ذهن خودتان را به اخبار مثبت، خرید وسایل نوزاد، چیدمان اتاق نوزاد و ... معطوف کنید. نگذارید روزهای تکرار نشدنی بارداری تان را اخبار منفی و استرس های بیش از حد خراب کند و اخبار را از سایت های معتبر داخلی و خارجی پیگیری کنید و به شایعات بی اساس توجه نکنید.

مطالعه بیشتر:

چه خوراکی هایی سیستم ایمنی را تقویت میکند؟

چطور سیستم ایمنی را تقویت کنیم و علت اصلی تغییرات سیستم ایمنی چیست؟

کنترل استرس در بارداری با 10 راهکار ساده