The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

چه خوراکی هایی سیستم ایمنی را تقویت میکند؟

فصل شیوع بیماری های ویروسی،  آب‌ریزش بینی، عطسه و گلودرد است! از دست ما کار زیادی درباره سموم، باکتری‌ها و ویروس‌هایی که در معرض آن‌ها قرار می‌گیریم بر نمی‌آید، اما می‌توانم سیستم ایمنی بدن‌مان را تقویت کنیم تا از وارد آمدن ضربه توسط این مهاجمان در امان باشیم. در این مطلب به شما خواهیم گفت که چه خوراکی هایی سیستم ایمنی را تقویت میکند؟ 

چه خوراکی هایی سیستم ایمنی را تقویت میکند؟

برای تقویت سیستم ایمنی نه تها می توانید از خوراکی های ساده کمک بگیرید، بلکه می توان با در پیش گرفتن یک سبک زندگی سالم، از خود در برابر بیماری ها مراقبت کرد.

سیر

وقتی می پرسید که چه خوراکی هایی سیستم ایمنی را تقویت میکند، سیر اولین گزینه است. سیر یکی از قوی‌ترین تقویت‌کننده‌های ایمنی بدن است! سیر یک ضدمیکروب طبیعی است و بر خلاف آنتی‌بیوتیک‌ها، باکتری‌های طبیعی بدن را از بین نمی‌برد. برای بهره‌مندی از قدرت شفابخش سیر، باید ۱۰ دقیقه پس از له کردنش صبر کرد. یک ترکیب گوگردی به نام آلین و آنزیمی به نام آلیناس در ساختار سلولی حبه سالم سیر بصورت جدا از هم وجود دارد. وقتی سیر له می‌شود سلول‌هایش شکافته و این عناصر آزاد می‌شود و با ارتباط با یکدیگر ترکیب جدیدی به نام آلیسین می‌سازند که تندی و تیزی سیر هم به همین خاطر است (هرچه تندتر باشد خاصیت شفابخشی آن بیشتر است). یک داروی پاییزه و زمستانی و تقویت‌کننده ایمنی که در آن سیر وجود دارد، آب‌سیب آتشین یا این چای تقویت‌کننده ایمنی است.

زنجبیل

از دیگر خوراکی هایی که سیستم ایمنی را تقویت میکند زنجبیل است. زنجبیل نه تنها طبع گرم دارد، خواص ضد التهابی دارد، تهوع صبحگاهی را بهبود می بخشد، بلکه در تقویت سیستم ایمنی نیز موثر خواهد بود.

 سبزیجات دارای برگ سبز

در باب سبزیجات خام، برگ‌های تیره سبزیجات سرشار از مواد مغذی گیاهی است. یک مطالعه جدید نشان داده است که سبزیجات سبز منبع یک سیگنال‌ شیمیایی است که برای عملکرد سیستم ایمنی بدن بسیار مهم است. این سیگنال‌های شیمیایی اطمینان می‌یابند که سلول‌های ایمنی در جهات هاضمه و پوست به خوبی عمل می‌کنند. برای این‌که سبزیجات خود را خوشمزه کنید و صبح خود را بسازید به دستور اسموتی‌های فلانی سر بزنید. گاهی به بطری آب خودم روزانه چند قطره کلروفیل مایع اضافه می‌کنم. کلروفیل‌ها یک غذای اعجاب‌انگیز هستند و گلبول‌های قرمز خون را زیاد و دوباره می‌سازند، بسیار قلیایی، آنتی اکسیدان و ضد التهاب است.

میوه آقطی

چه خوراکی هایی سیستم ایمنی را تقویت میکند؟ میوه آقطی. این میوه تقویت‌کننده سیستم ایمنی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. شربت این میوه سابقه زیادی در ساخت داروهای سنتی اروپایی دارد و اغلب به عنوان «داروی اصلی مردم روستایی» از آن یاد می‌شود. این داروی اثبات شده زمان سرماخوردگی را به ۳ تا ۴ روز کاهش می‌دهد و می تواند در مقابل ۱۰ نوع سرماخوردگی موثر باشد.

ویتامین D

تحقیقات نشان می‌دهد که ویتامین D که هنگام مجاورت پوست با نور خورشید جذب می‌شود، نقش مهمی در فعال کردن سلول‌های خونی ایفا می‌کند که آن‌ها هم به نوبه خود بدن را در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کنند. بهترین راه برای بالابردن سطح ویتامین D از طریق قرار گرفتن ایمن، هوشمند و محدود در معرض نور خورشید بدون ضدآفتاب است. قارچ‌ها هم منبعی فوق‌العاده از ویتامین D محسوب می‌شود. پل استمتز قارچ‌شناس کشف کرده است که می‌توان میزان ویتامین D آنها را بصورت طبیعی با قرار دادنشان در مقابل نور خورشید چند برابر کرد. قارچ‌های غنی‌شده با ویتامین D بین ماه‌های خرداد تا شهریور بدست می‌آیند و از آن‌جا که ویتامین D تا یکسال دوام می‌یابد می‌توان آن‌ها را خشک کرد. این مخصوصا برای کسانی که در آب‌ وهوای سردتر زندگی می‌کنند سودمند است.

 آب

چه خوراکی هایی سیستم ایمنی را تقویت میکند؟ یک پاسخ ساده آب کافی است. آشامیدن مقدار زیادی آب پاک و فیلترشده کمک می‌کند تا مقداری زیادی از سموم از بدن شما دفع شود که در غیر این صورت سیستم ایمنی مجبور است با آن‌ها طرف شود. دقت کنید که تمام آب‌ها مانند هم نیست. آب شیر اسیدی است و مواد شیمیایی دارد. آب بطری‌شده هم متاسفانه خیلی بهتر نیست. کارگروه محیط‌زیست دریافته‌ است که بیشتر آب‌های بطری‌شده همان آب شیر است که در بطری‌های پلاستیکی بفروش می‌رسد که بی‌پی‌ای (یک برهم‌زننده هورمونی قوی که مشکلات سلامتی زیادی پدید می‌آورد) را به خود جذب می‌کند. بهترین آب برای سلامت شما آبی است که تمام آلاینده‌های مضر آن فیلتر شده باشد و به توازن سطح ph کمک کند و آنتی‌اکسیدان هم به بدن شما برساند. پول خود را پس‌انداز کنید و با خرید یک فیلتر آب خوب مواد شیمیایی را از خود دور کنید. حتما از بطری‌های غیرسمی مثل بطری شیشه‌ای استفاده کنید.

خواب کافی

خواب کافی سیستم ایمنی بدن را در حالت مناسب نگه می‌دارد تا برای مقابله با مهاجمان آماده باشد. همچنین در هنگام خواب است که بدن خود را احیاء و بازسازی می‌کند. سعی کنید هنگام شب ۸ ساعت خواب بی‌وقفه داشته باشید. اگر بچه‌دار هستید می‌دانید که این همیشه ممکن نیست. اگر کمبود خواب دارید سعی کنید یک چرت نیمروزی ۲۰ دقیقه‌ای بزنید. این‌ هم پندهایی برای تضمین استراحت خوب شبانه.

ذهن سالم

افسردگی، غم، فشار عصبی و ذهن منفی کورتیکواستروئیدهایی تولید می‌کنند که عملکرد سیستم ایمنی را پایین می‌آورد. تمرین‌های تنفسی، مراقبه و یوگا یا صرفا مراقبت از خود و انجام کارهایی که از آن‌ها لذت می‌برید، به تقویت سیستم ایمنی بدنتان کمک می‌کنید، تنش را کاهش می‌دهید و انعطاف فیزیکی و ذهنی را تقویت می‌کنید. این تمرین‌های مراقبه ذهن را آرام می‌کند و ثابت شده به میزان زیادی در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است.

 تحرک داشته باشید

تحرک بسیار کم می‌تواند منجر به رکود سیستم لنفی شود و سیستم ایمنی را تضعیف کند. تحقیقات نشان می‌دهد که داشتن فعالیت بدنی مداوم می‌تواند با افزایش مقدار گلبول سفید خون به تقویت سیستم ایمنی برای مبارزه با هرگونه بیماری کمک می‌کند. مهم است که توجه کنید ورزش زیاد از حد و بسیار شدید کورتیکواستروئید تولید می‌کند که می‌تواند به بدن فشار بیاورد و سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند. ورزش‌های متعادل مثل تای‌چی، پیلاتس، یوگا، شنا و پیاده‌روی گزینه‌های خوبی برای تقویت سیستم ایمنی است.

شما همان چیزی هستید که می‌خورید

شاید به جای آنکه بپرسید چه خوراکی هایی سیستم ایمنی را تقویت میکند، سوال کنید که چه خوراکی هایی سیستم ایمنی را تضعیف می کند.خوردن قندهای پالایش‌شده و غذاهای آماده معمولا حفظ سیستم ایمنی قوی برای بدنتان را دشوار می‌سازد. این غذاها ویتامین و مواد معدنی اندکی دارد و باعث می‌شود بدنتان تمام وقت مشغول هضم غذایی شود که بدن برای خوردن آن‌ها طراحی نشده است. سعی کنید غذاهای کامل بیشتری مصرف کنید (غذاهایی که تا حد ممکن به وضعیت طبیعی خود نزدیک باشند) خصوصا میوه‌ها و سبزیجات ارگانیک و تازه خام. میوه‌هایی از همه رنگ بخورید!

منبع: medicalnewstoday

 

بیشتر بدانید:

1- آیا داشتن رابطه جنسی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند؟

2- تقویت سیستم ایمنی با قرار گرفتن در معرض میکروب

3- آیا اختلالات سیستم ایمنی بدن مادر با سقط مکرر در ارتباط است؟

4- رژیم غذایی و مکمل های مناسب دوران بارداری

?پرسش و پاسخ های سیستم ایمنی

آیا سیر سیستم ایمنی را تقویت می کند؟

بله. بر اساس طب سنتی، سیر تقویت کننده سیستم ایمنی است.

آیا زنجبیل سیستم ایمنی را تقویت می کند؟

بله. زنجبیل تقویت کننده سیستم ایمنی، برطرف کننده حالت تهوع است.