The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تست بیوفیزیکال پروفایل BPP چیست؟ برای مادر و جنین خطر دارد؟

برای اطمینان از سلامت جنین در طول بارداری، پزشک متخصص انجام تست بیوفیزیکال پروفایل را برای بسیاری از مادران تجویز می کند. اگر پزشکتان انجام چنین آزمایشی را برای شما توصیه کرده درحالی که دوستتان، خواهرتان و ... هرگز چنین تستی را در طول بارداری خود انجام نداده است، نباید این مساله موجبات نگرانی شما را فراهم کند و به این موضوع فکر کنید که مبادا مشکل خاصی وجود دارد! آیا جنین مشکلی دارد که دکتر من این تست را برای من توصیه کرده؟ در ادامه مطلب به شما خواهیم گفت که BPP چیست و چه زمانی باید آن را انجام دهید.

تست بیوفیزیکال پروفایل چیست؟

یکی از راه‌های بررسی وضعیت جنین استفاده از بیوفیزیکال پروفایل جنین یا تست BPP است. BPP نوعی معاینه ویژه برای مادران پرخطر یا نوزادانی است که با تأخیر متولد می‌شوند.

بیوفیزیکال پروفایل جنین یا تست BPP نوعی ارزیابی از بهزیستی جنین است که غالباً در صورت نیاز به پیگیری پس از انجام یک سری آزمایشات انجام می‌شود. وقتی همه معیارها طبیعی باشد، حال جنین به احتمال زیاد خوب است. اما اگر هر یک از معیارهای سنجش نامشخص باشد، ممکن است آزمایش‌های بیشتری تجویز شود تا تصویر دقیق‌تری از وضعیت جنین ارائه داده شود.

بیوفیزیکال پروفایل جنین یا تست BPP به چه کسانی توصیه می‌شود؟

پزشکان این بررسی را معمولا برای تعیین دقیق زمان زایمان و در زنانی که دوقلو یا چندقلو باردارند، مبتلا به فشار خون بالا یا دیابت هستند یا مدت زمان بارداری آنها به اتمام رسیده اما علایم زایمان آنها آغاز نشده است تجویز می‌کنند.

بیوفیزیکال پروفایل جنین یا تست BPP چه زمان انجام می‌شود؟

انجام این بررسی در سه ماهه سوم رایج است.

تست بیوفیزیکال پروفایل چگونه انجام می‌شود؟

بیوفیزیکال پروفایل جنین، ضربان قلب جنین را با سونوگرافی مخصوصی مشابه سونوگرافی دو بعدی بررسی می‌کند. در این بررسی بجای نگاه به اندام‌ها و اندازه گیری آنها، پنج جنبه از زندگی جنین در رحم را مورد ارزیابی قرار می‌دهند:

1. تنفس جنین: چگونگی حرکت قفسه سینه جنین در هنگام تنفس در مایع آمنیوتیک.

2. ضربان قلب جنین: بررسی تعداد ضربان قلب جنین در دقیقه

3. حرکت جنین: بررسی حرکات جنین طی یک دوره 30 دقیقه‌ای- اگر جنین در خواب باشد این مدت طولانی تر می‌شود.

4. قوام عضلانی جنین: بررسی توانایی انعطاف پذیری و کشش عضلات بازو یا پا که با شمارش حرکات سریع و تند و تیز اندازه گیری می‌شود.

5. مایع آمنیوتیک: بررسی مقدار مایع آمنیوتیک اطراف جنین

تفسیر نتایج تست بیوفیزیکال پروفایل چگونه انجام می شود؟

در سونوگرافی انجام شده به مشخصات فیزیکی جنین بین 0 تا 10 نمره داده می‌شود.

نمره 8 تا 10 "اطمینان بخش" است، اگرچه ممکن است نیاز به تکرار آزمایش وجود داشته باشد.

نمره 6 به معنی نیاز به تکرار آزمایش طی 12 تا 24 ساعت بعد یا بسته به زمانی که تا زایمان فرصت دارید

نمره 4 یا کمتر به معنای نیاز به انجام آزمایش‌های اضافی (مانند تست تحریک انقباض یا تحریک با ویبرواکوستیک) یا زایمان فوری است

به خاطر داشته باشید که حتی اگر نمره بیوفیزیکال پروفایل جنین "عادی" تلقی شود، سطح پایین مایعات آمنیوتیک به معنای نیاز به نظارت بیشتر و در بعضی موارد القای زایمان ضروری است.

 

آیا انجام تست بیوفیزیکال پروفایل برای مادر یا جنین خطرناک است؟

بیوفیزیکال پروفایل جنین یا تست BPP هیچ خطری برای مادر یا جنین ندارد.

 بیوفیزیکال پروفایل "اصلاح شده" جنین چیست؟

بیوفیزیکال پروفایل اصلاح شده جنین یا تست اصلاح شده BPP نسخه‌ای مؤثرتر از BPP است که تست استرس را با ارزیابی مقدار مایع آمنیوتیک ترکیب می‌کند. سطح پایین مایعات آمنیوتیک ممکن است نشانگر عدم تولید کافی ادرار توسط جنین و عدم کارکرد مناسب جفت باشد.

اگر جنین به درستی در تست استرس واکنش نشان داده و سطح مایعات آمنیوتیک نیز کافی باشد، به احتمال زیاد همه چیز خوب است.

مطالعه بیشتر:

سونوگرافی بیوفیزیکال پروفایل (BPP) چه عوارضی برای مادر و جنین دارد؟

تست بیوفیزیکال در بارداری چگونه انجام می شود؟

آیا انجام سونوگرافی داپلر برای جنین مضر است؟

منبع: whattoexpect