The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تاثیر ویروس کرونا بر جنین،این ویروس چه تاثیری بر جنین دارد؟

با توجه به شیوع بسیار گسترده ویروس کرونا در جهان و در خطر بودن مادران باردار، تعداد بسیار زیادی از مادران نگران تاثیر ویروس کرونا بر جنین هستند و می پرسند که اگر در دوران حاملگی به کرونا مبتلا شوم، این ویروس چه تاثیری بر جنین دارد؟ آیا جنین سقط می شود؟ آیا نوزادم با کرونا به دنیا می آید؟ آیا ابتلا به کرونا در بارداری سبب بستری شدن جنین می شود؟ با ما باشید تا جواب تمامی این سوالات را دریافت کنید.

در صورتی که به ویروس کرونا مبتلا شوم چه تاثیری بر جنین خواهد داشت؟

از آنجا‌که این ویروس بسیار جدید است در حال مطالعه جنبه های مختلف آن از جمله تاثیر ویروس کرونا بر جنین هستیم. شواهدی مبنی بر افزایش خطر سقط جنین توسط این ویروس وجود ندارد.

آیا ویروس کرونا در بارداری به جنین منتقل می شود؟

شواهد جدید نشان می‌دهد که انتقال ویروس از مادر به نوزاد در دوران بارداری یا تولد (انتقال عمودی) امکان‌پذیر است. دو مورد با این احتمال گزارش شده است، اما این نوزادان هر دو از بیمارستان مرخص شده‌اند و حال عمومی آنها خوب است. طبق گزارشاتی که از سراسر جهان به دست رسیده است، بیماری حداقل ۳۰ ساعت پس از تولد مشاهده شده است. تاکید بر این نکته مهم است که در تمامی موارد گزارش شده ابتلای فوری در نوزادان تازه‌متولد، حال عمومی خوبی دارند.

آیا ویروس کرونا سبب بستری شدن نوزاد می شود؟

با توجه به شواهدی که در دست است، بعید به نظر می‌رسد که ابتلا به ویروس باعث مشکلاتی در رشد جنین شود و تاکنون موردی گزارش نشده است.

بنابر گزارش‌هایی از سراسر دنیا، مواردی بوده که مادران باردار به ویروس کرونا مبتلا بوده‌اند و حال عمومی خوبی نداشتند و دچار زایمان زودرس شده‌اند. هنوز مشخص نیست که آیا ویروس کرونا باعث زایمان زودرس شده یا اینکه به‌خاطر سلامت مادر، نوزاد زودتر به دنیا آمده است تا مادر بتواند بهبود پیدا کند.

 انگلستان در مورد بانوان بارداری که بستری شده‌ و تست کووید ۱۹ آنها مثبت است، نظارت کاملی انجام می‌دهد. این سیستم (UKOSS) به معنای سیستم نظارت بر مامایی در انگلستان نام دارد. کالج سلطنتی لندن در حال اجرای یک برنامه نظارت به نام (PAN-COVID) است و به بررسی مادران مبتلا به ویروس کووید ۱۹ و تاثیر آن بر بارداری و پیامدهای بیماری بر نوزادان می‌پردازد. باتوجه به این که این بیماری نوظهور است و هنوز اطلاعات زیادی درمورد تاثیر ویروس کرونا بر جنین در دسترس نیست، در صورت ایجاد هرگونه تغییر، اطلاعات هر چه زودتر به روز خواهد شد.

 

بیشتر بدانید:

1- چطور سیستم ایمنی را تقویت کنیم و علت اصلی تغییرات سیستم ایمنی چیست؟

2- ویروس کرونا، نشانه های فرد مبتلا به ویروس کرونا چیست؟

3- کرونا در بارداری و لزوم رعایت بهداشت بیشتر مادران باردار

4- استرس کرونا ویروس را چگونه کنترل کنیم؟

منبع: rcog.org.uk