The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ویروس کرونا، نشانه های فرد مبتلا به ویروس کرونا چیست؟

ویروس کرونا یک ارگانیسم حاد تنفسی است که در 31 دسامبر 2019 به عنوان یک عامل حاد تنفسی در شهر ووهان، استان هوبای کشور چین گزارش شد. در ابتدا بررسی ها نشان داد که مبتلایان تاریخچه حضور در بازارهای عمده فروشی ماهی و سایر غذاهای دریایی را دارند. پس از بررسی های بیشتر، در 9 ژانویه 2020 مبتلایان به ویروس تشخیص داده شده با نام کرونا بستری شدند. این ویروس از نظر ژنتیکی 70درصد شباهت به سارس دارد و آن را با نام nCoV-2019 نامگذاری کرده اند. متاسفانه به تازگی مواردی از ابتلا به ویروس کرونا در ایران گزارش شده به همین سبب قصد داریم که در این مقاله نشانه های فرد مبتلا به کرونا و نیز راهکارهای پیشگیری از ابتلا به آن را برای شما بیان کنیم.

کرونا واکسن و درمان ندارد!

این ویروس جدید یک بیماری قابل انتقال از حیوان به انسان محسوب می شود اما هنوز راه های انتقال، مخازن حیوانی، راه های پیشگیری، تظاهرات دقیق بالینی آن به طور دقیق مشخص نشده است و نیاز به مطالعات بیشتر دارد. در حال حاضر واکسن و درمان مناسب برای کرونا وجود ندارد به این ترتیب باید از بیماران تب داری که نشانه های مشکلات تنفسی دارند دوری کنید.

توجه داشته باشید که این علائم در افراد مختلف باتوجه به سطح سیستم ایمنی ممکن است از خفیف تا متوسط و شدید متفاوت باشد، لذا درصورتی که نشانه ها هرچند خفیف را مشاهده کردید سریعا به پزشک مراجعه کنید تا تمامی اقدامات مورد نیاز انجام شود.

نشانه های ابتلا به ویروس کرونا:

بیماران بدون عارضه: این افراد ممکن است که کمی نشانه های تنگی نفس را داشته باشند حتی بدون تب و سرفه، گلودرد و احتقان بینی، بی حالی، سردرد یا درد عضلانی هرچند معمولا علائم در افراد سالمند و افرادی که نقص ایمنی دارند بسیار شدید تر بروز می کند.

نشانه های خفیف در بالغین: این افراد معمولا فقط تب و کمی تنگی نفس دارند.

نشانه های خفیف در کودکان: این کودکان معمولا دارای سرفه یا دشواری در تنفس به همراه تنفس سریع هستند. 

منظور از تنفس سریع:

  • زیر 2 ماه: بیشتر از 60 تنفس در دقیقه
  • 2 تا 11 ماه: بیشتر از 50 تنفس در دقیقه
  • 1 تا 5 سال: بیشتر از 40 تنفس در دقیقه

نشانه های شدید در جوانان و بالغین: تب و سایر نشانه های تنفسی همراه با تنفس بیش از 30 بار در دقیقه به همراه زجر تنفسی.

نشانه های شدید در کودکان: کودک دارای سرفه به همراه سیانوز مرکزی (سیاه شدن لب ها، دهان و سر) زجر تنفسی به صورت نفس نفس زدن با تورفتگی قفسه سینه.

زنان باردار و ویروس کرونا:

زنان باردار باتوجه به ضعف سیستم ایمنی که به طور طبیعی در بدن آنها وجود دارند باید بسیار بیشتر از سایرین مراقب سلامت خود بوده و به رعایت بهداشت توجه ویژه ای داشته باشند. 

مادران بارداری که مشکوک به ویروس کرونا هستند و یا ابتلای آنها قطعی شده، باید همانند سایر افراد تحت درمان حمایتی قرار بگیرند و حین درمان فیزیولوژی بارداری آنها مد نظر قرار گیرد. 

باتوجه به نوظهور بودن این ویروس هنوز هیچ اطلاعاتی مبنی بر خطرساز بودن و یا نبودن آن برای جنین، امکان انتقال از جفت و ... دردسترس نیست.

پیشگیری از ابتلا به کرونا

باتوجه به آنکه هنوز درمانی برای این ویروس کشف نشده است، لذا رعایت موازین بهداشتی در الویت امور قرار دارد. برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا:

  • مرتبا دست هایتان از جمله زیر ناخن ها و بین انگشتان را با آب و صابون تمیز بشویید طوری که هر بار شستن دست ها حداقل 30 ثانیه طول بکشد.
  • از حضور در مکان های عمومی در موارد غیرضروری اجتناب کنید.
  • در مکان های عمومی حتما از ماسک استاندارد استفاده کنید.
  • تا حدامکان نزدیک افرادی که علائمی همچون تب و دشواری در تنفس دارند قرار نگیرید.
  • در مکان های عمومی از دستکش یکبار مصرف استفاده کرده و بعد از خروج آن را در سطل زباله بیندازید. دست هایتان را در مکان های عمومی به چشم، گوش و بینی و دهان نزنید.
  • موارد غذایی را با دقت شسته و خوب بپزید.
  • از تماس با حیوانات پرهیز کنید.
  • با استفاده از اسپری های ضدعفونی کننده بر پایه الکل، دستان و سطوح محیط کارتان را ضد عفونی کنید.

توجه داشته باشید که اگر به این مواد دسترسی ندارید خودتان می توانید الکل 70 درصد تهیه کنید. به این ترتیب که 70 CC الکل را با 30 CC آب مقطر مخلوط کرده و آن را درون آب پاش تمیز بریزید. می توانید مقداری از این محلول را در اسپری های کوچک ریخته و به همراه داشته باشید.

توجه داشته باشید:

- کرونا ویروس جدید به کشندگی کرونا ویروس‌های دیگر مانند عامل سارس و عامل مرس نیست. بیش از ۸۰ درصد کسانی که مبتلا می‌شوند، بیماری‌شان خفیف است. [البته خفیف و شدید هر دو ناقل هستند]. تنها حدود ۱۴ درصد از مبتلایان، بیماری‌شان سخت می‌شود و دچار پنومونی و مشکلات تنفسی می‌شوند. حدود پنج درصد، بیماری بسیار حاد می‌شود. حدود دو درصد موارد کشنده است.

- نرخ کشنده بودن این بیماری در سنین مختلف چنین است: ده تا زیر چهل سال دو دهم درصد، بین ۴۰ تا ۵۰ چهار دهم درصد، بین ۵۰ تا ۶۰ برابر با ۱,۳ درصد، بین ۶۰ تا ۷۰ برابر با ۳,۶ درصد، بین ۷۰ تا ۸۰ برابر با ۸ درصد، بالای ۸۰ سال ۱۵ درصد.

- نرخ کشنده بودن برای کسانی که همزمان به بیماری دیگری مبتلا هستند: بیماران قلب و عروق ۱۰,۵ درصد، بیماران دیابتی ۷,۳ درصد، بیماران تنفسی ۶,۳ درصد.

 لذا هدف از این اطلاع رسانی ایجاد هراس و رعب و وحشت نیست بلکه این پست درمورد ویروس کرونا فقط با هدف افزایش آگاهی عمومی و توجه به اهمیت رعایت نکات بهداشتی تهیه شده است. 

 

بیشتر بدانید:

1- تفاوت سرماخوردگی با آنفولانزا در چیست و راه درمان آن چیست؟

2- آنفولانزا در بارداری چگونه درمان می شود؟

3- آیا ابتلا به آنفولانزا در بارداری خطرناک است؟

4- محافظت از جنین در برابر ویروس ها