The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آبریزش بینی در نوزادان و چگونه آبریزش بینی را متوقف کنیم؟

آبریزش بینی در نوزادان یک مشکل شایع است. سیستم ایمنی رشد نیافته بر سلامتی آنها تأثیر می گذارد. کودکان همواره اصرار دارند اشیای جدید را لمس کنند و آن را در دهان بگذارند، از این رو مستعد ابتلا به عفونت می شوند. برعکس بزرگسالان که با استفاده از قرص یا دارو به راحتی می توانند از عهده سرماخوردگی یا آنفولانزا بر بیایند، کودکان این گونه نیستند. به دلیل عوارض جانبی برخی داروهای بدون نسخه، امکان استفاده از این داروها برای کودکان وجود ندارد. اگر می خواهید بدانید چه درمانهای خانگی مؤثری را می توان برای کودک مورد استفاده قرار داد، در این مقاله با ما همراه باشید.

دلایل آبریزش بینی در نوزادان

6 تا 8 بار سرماخوردگی یا آنفلوآنزا در سال برای کودکان بسیار معمول است. همانطور که پیشتر در این باره صحبت کردیم، سرماخوردگی یا آنفلوآنزا به دلیل ضعف سیستم ایمنی در کودکان رخ می دهد. البته با بزرگ تر شدن آنها و پیروی از رژیم غذایی خوب، مقاومت بدن نیز افزایش می یابد. در اینجا به برخی از دلایل شایع آبریزش بینی در نوزادان اشاره می کنیم:

• کودک در صورت سرماخوردگی، علائمی مانند خس خس قفسه سینه، تب، سرفه، عطسه و آبریزش بینی نیز دارد.

• آنفلوآنزا نیز در کودکان با کم اشتهایی، سرفه و علائم شدید سرماخوردگی مانند آبریزش بینی همراه است.

• خارش پوست، بثورات پوستی، اشک ریزش چشم و آبریزش بینی در کودکان همراه با واکنشهای آلرژیک مشاهده می شود.

موارد فوق از جمله دلایل اصلی آبریزش بینی در نوزادان است، اما چنانچه فکر می کنید هیچ کدام از این موارد در مورد کودک شما صدق نمی کند، بهتر است برای حل مشکل سریع تر به پزشک مراجعه کنید.

چگونه آبریزش بینی در نوزادان متوقف کنیم؟

کودکان هر گاه بیمار باشند، بی قرار و حساس می شوند. آبریزش بینی نیز موجب ناراحتی کودک خواهد شد، در اینجا چند روش مؤثر برای متوقف کردن آبریزش بینی در کودکان را ذکر می کنیم:

1- میزان مصرف مایعات را در کودک افزایش دهید:

نوزادانی که آبریزش بینی دارند از دهان نفس می کشند. تنفس از راه دهان موجب کم آبی در بدن می شود. لذا افزایش مصرف شیر مادر یا شیر خشک بسیار مهم است. اگر کودک شما بیش از شش ماه دارد می توانید به او آب یا مایعات دیگر بدهید. در مورد مایعات مناسب برای او باید نظر پزشک را جویا شوید.

2- پمپ ساکشن و ترشحات بینی:

آبریزش بینی ممکن است مخاط زیادی در بینی کودک ایجاد و تنفس او را مختل کند. برای تخلیه مخاط از بینی کودک و کمک به تنفس بهتر او می توانید از پمپ ساکشن استفاده کنید. این پمپ ها را می توان از دراگ استور یا داروخانه های معتبر تهیه کرد. قبل و بعد از هر بار استفاده، پمپ را تمیز کنید.

3- بالا نگه داشتن سر کودک:

بالا نگه داشتن سر نوزاد یکی از راه های موثر برای کاهش آبریزش بینی در نوزادان است. این روش علاوه بر اینکه به دفع بهتر مخاط کمک می کند، مانع از نفوذ آن به داخل گلو نیز می شود. تراوش مخاط بینی به داخل گلو معمولاً منجر به سرفه خواهد شد. با استفاده از یک یا چند حوله سر را تا حدود 45 سانتی متر بالاتر نگه دارید. ارتفاع بیش از این کودک را ناراحت می کند پس مراقب باشید.

4- وازلین:

مرطوب بودن دائمی زیر بینی، موجب سوزش و تحریک پوست حساس کودکان می شود. برای محافظت از این ناحیه، می توانید یک لایه ژله پترولیوم یا همان وازلین زیر بینی کودک بمالید. از استعمال ویکس زیر بینی کودک اکیداً خودداری کنید زیرا باعث تحریک یا حتی ناراحتی تنفسی در کودکان خواهد شد. آنچه ذکر شد، راه حل هایی ساده برای حل مشکل آبریزش بینی در نوزادان است.

داروهای طبیعی برای آبریزش بینی در نوزادان

در اینجا به روشهای طبیعی و سنتی برای درمان آبریزش بینی در نوپایان و کودکان بزرگ تر اشاره می کنیم:

• مخلوط زنجبیل و عسل برای مقابله با آبریزش بینی بسیار عالی است. یک تکه ریشه زنجبیل را رنده کرده و آب آن را بگیرید. مقداری عسل طبیعی به آن اضافه کنید و این مخلوط را روزی دو تا سه بار به کودک بدهید.

• روغن خردل نیز در رفع آبریزش بینی در کودکان بسیار مؤثر است. روغن خردل را با مقداری آنغوزه که نوعی داروی گیاهی است، حبه سیر و دانه های زنیان رومی گرم کنید. پشت و سینه فرزندتان را با این روغن ماساژ دهید. ممکن است علائم فرزندتان بعد از چند ماساژ بهبود یابد.

• یکی از مؤثرترین داروهای خانگی برای آبریزش بینی در کودکان، روغن نارگیل و کافور است. مقداری کافور را با روغن نارگیل مخلوط کرده و آنرا گرم کنید. این مخلوط را به آرامی روی قفسه سینه، پشت و گردن کودک بمالید. به این ترتیب علاوه بر پاکسازی مجاری بینی و رفع آبریزش، کودک می تواند با آرامش بخوابد.

• مخلوط جوز هندی با شیر نیز یک درمان خانگی عالی برای درمان آبریزش بینی است. چند قاشق شیر را با مقدار کمی جوز هندی به خوبی بجوشانید. قبل از استعمال برای كودك ، آن را در دمای اتاق قرار دهید تا خنک شود و به دمای اتاق برسد. این روش بسیار موثر بوده و به رفع زودهنگام آبریزش بینی در نوزادان کمک می کند.

جدای از درمانهایی که به آنها اشاره کردیم، کودک باید در زمستان پوشش گرمی داشته باشد و به اندازه کافی لباس بپوشد. بخور نیز یکی دیگر از راه های موثر در رفع آبریزش بینی در کودکان است.

اگر هیچ یک از روشهای زیر در بهبود فرزندان موثر نبود، مداخله پزشکی لازم است و چاره ای ندارید مگر اینکه از پزشک کمک بگیرید.

 

بیشتر بدانید:

1- درمان حساسیت فصلی عطسه و آبریزش بینی در کودکان چگونه است؟

2- احتقان و گرفتگی بینی نوزاد و آبریزش بینی

3- آیا دندان درآوردن سبب آبریزش بینی شیر خوار می شود؟

4- آلرژی یا حساسیت نوزاد و درمان آن

منبع: parenting.firstcry