The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

قرنطینه ناشی از کرونا در بارداری ،مراقبت‌ بارداری چگونه است؟

با توجه به این که گفته شده مادران باردار جزء گروه پرخطر برای ابتلا به ویروس کرونا هستند، درصورت مثبت شدن تست کرونا در مادران باردار، انجام قرنطینه چه در بیمارستان و چه به صورت خانگی (براساس صلاح دید پزشک متخصص) ضروری است. در ادامه این متن به سوالات رایج شما درمورد قرنطینه مادران باردار و نیز مادران بارداری که خود جزء کادر درمانی هستند پاسخ می دهیم.

آیا می‌توانم در هنگام قرنطینه خانگی برای معاینات قبل از زایمان مراجعه کنم؟

باید با ماما و کلینیک زایمان تماس بگیرید و بگویید به دلیل احتمال ابتلا یا ابتلا به ویروس کرونا در قرنطینه خانگی هستید و از آنها سوال کنید برای معاینات معمول بارداری باید چه کاری انجام دهید.

احتمال دارد معاینات معمول بارداری تا پایان دوران قرنطینه به تعویق بیفتد. ولی ممکن است تشخیص پزشک یا ماما این باشد که معاینه هر چه سریع‌تر انجام شود. احتمال دارد به منظور مراقبت از دیگران، از شما بخواهند در زمان دیگر و در یک کلینیک دیگر معاینه شوید.

 پس از بهبودی از ویروس کرونا، مراقبت‌های بادراری چگونه خواهد بود؟

اگر ابتلا به ویروس کرونا تایید شده باشد، باید حداقل دو هفته بعد از بهبودی سونوگرافی انجام دهید تا از سلامت جنین مطمئن شوید.

اگر بعد از بهبودی آزمایش انجام دادید و جواب منفی بود، اینکه چه زمان و در کجا زایمان انجام دهید ارتباطی به بیماری قبلی شما ندارد. تعداد ملاقات‌کنندگان محدود است و باید فاصله اجتماعی رعایت شود. اما همراه زایمان در صورت سلامتی می‌تواند در اتاق کنار شما باشد.

اگر در دوران قرنطینه خانگی احساس ناخوشی کنم و یا نگران سلامت جنین باشم باید چه کاری انجام دهم؟

بانوان بارداری که قرنطینه می‌شوند نباید به واحد زایمان یا اورژانس مراجعه کنند. مگر اینکه شرایط زایمان فوری یا مراقبت پزشکی ایجاد شود.

اگر در دوران قرنطینه خانگی نگران سلامتی خود و جنین هستید با ماما یا در ساعات غیراداری با تیم زایمان تماس بگیرید. آنها توصیه‌های لازم را به شما می‌کنند که نیازی به مراجعه به بیمارستان هست یا خیر.

اگر توصیه شده که به واحد زایمان یا بیمارستان مراجعه کنید، باید با وسیله نقلیه شخصی یا سرویس حمل و نقل بیمارستان رفت و آمد کنید و قبل از اینکه وارد بیمارستان شوید، بخش زایمان را مطلع کنید.

آیا بودن در قرنطینه به دلیل احتمال ابتلا یا ابتلا به ویروس کرونا می‌تواند در مکان زایمان تاثیر بگذارد؟

برای احتیاط، از بانوان بارداری که مشکوک یا مبتلا به ویروس کرونا هستند و وارد مرحله زایمان می‌شوند تقاضا می‌کنند به واحد زایمان بروند و در آنجا از طریق نظارت مداوم الکترونیکی وضعیت جنین بررسی می‌شود و سطح اکسیژن شما نیز هر یک ساعت یک‌بار کنترل خواهد شد.

بررسی مکرر جنین به این منظور است که مشخص شود جنین با روند زایمان هماهنگ هست یا خیر. از آن‌جاکه بررسی وضعیت جنین تنها در بخش زایمان و زیر نظر پزشک و ماما انجام خواهد شد، توصیه می‌شود زایمان در منزل و بدون حضور پزشک و معاینات مخصوص زایمان انجام نشود.

ما شواهد را به‌روزرسانی خواهیم کرد. واحدهای زایمان در همه جای دنیا به طور شبانه‌روزی در تلاشند تا فشار اضافی را مدیریت کنند و حق انتخاب بهتری در اختیار بانوان باردار قرار دهند.

شواهدی وجود ندارد که در صورت ابتلا یا احتمال به ویروس نتوانید زایمان طبیعی انجام دهید. بنابراین انتخاب روش زایمان کاملا بر عهده شماست و به آن احترام گذاشته می‌شود.

هرچند اگر احساس ناخوشی می‌کنید ممکن است تیم زایمان توصیه کند جنین زودتر به دنیا بیاید و روش سزارین پیشنهاد شود.

اگر مشکوک یا مبتلا به ویروس کرونا هستید، زایمان در آب به شما پیشنهاد نمی‌شود. زیرا گاهی داخل مدفوع نیز ویروس دیده شده است. به این معنا که این کار باعث آلودگی آب خواهد شد و ویروس به نوزاد منتقل می‌شود. همچنین ممکن است پزشک نتواند داخل آب از تجهیزات حفاظتی استفاده کند. شواهدی وجود ندارد که در صورت ابتلا یا احتمال ابتلا به ویروس کرونا، نتوانید به کمک اپیدورال و بی‌حسی نخاعی زایمان انجام دهید و همچنین دلیلی وجود ندارد که هنگام زایمان نتوانید از Entonox (گاز و هوا) استفاده کنید.

 آیا بعد از اتمام قرنطینه همچنان می‌توانم سرکار بروم؟ اگر محل کارم در جایی عمومی است، چه کنم؟

طبق توصیه وزارت بهداشت در ۱۶ مارس ۲۰۲۰ همه بانوان باردار شامل گروه‌های پرخطر هستند. می‌دانیم کار کردن هنگام بارداری در مکان‌های شلوغ پراسترس خواهد بود.

بانوان باردار در صورت امکان در منزل کار کنند. اگر امکان کار کردن در منزل نیست، باید تا جای ممکن حضور خود را در فضای عمومی به حداقل برسانند. می‌توانید با مشورت تیم بهداشت یا کارفرمای خود این کار را انجام دهید.

در مورد بانوان بارداری که نمی‌توانند در منزل کار کنند، در تاریخ ۲۱ مارس ۲۰۲۰ توصیه‌هایی منتشر شد که در ۲۶ مارس به‌روزرسانی شد. این توصیه‌ها از این قرار است که اگر در سه ماه اول یا دوم بارداری هستید، ( کمتر از ۲۸ هفته) و هیچ مشکل سلامت خاصی ندارید، باید سعی کنید فاصله اجتماعی رعایت شود. در صورتی که انتخاب شما کار کردن در محیط عمومی است باید احتیاط های لازم مانند استفاده از تجهیزات محافظت شخصی و ارزیابی خطر را در نظر بگیرید.اگر در سه ماهه سوم بارداری هستید (بیشتر از ۲۸ هفته) و ناراحتی قلبی یا ریوی دارید، در صورت امکان در منزل کار کنید. از تماس با افرادی که نشانه‌های ویروس کرونا دارند دوری کنید و روابط غیرضروری اجتماعی را کاهش دهید. در مورد دستورالعمل‌های دولت نسبت به فاصله اجتماعی بیشتر تحقیق کنید.

من باردار و کارمند کادردرمانی هستم، چه توصیه‌ای برای من دارید؟

در ۲۶ مارس دستوری صادر شد که در آن بانوان باردار در هر مرحله‌ای از بارداری، باید حق انتخاب داشته باشند که در دوران شیوع ویروس جدید کرونا، به‌صورت مستقیم با بیماران در ارتباط باشند یا خیر. انتخاب شما در امر خدمت‌رسانی در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، از طرف کارفرما مورد احترام و حمایت قرار خواهد گرفت.

توصیه به بانوان بارداری که در کادر درمان کار می‌کنند و قبل از هفته ۲۸ بارداری هستند

اگر در سه ماهه اول یا دوم بارداری هستید (کمتر از هفته ۲۸) و مشکل خاصی ندارید، باید فاصله اجتماعی را حفظ کنید و می‌توانید کار خود را در مکان عمومی ادامه دهید. اگر تصمیم دارید به کار خود در مکان‌های عمومی ادامه دهید باید احتیاط‌های لازم را در نظر بگیرید. در صورت امکان از مراقبت بیمارانی که نشانه‌های ویروس کرونا دارد، اجتناب کنید. اگر امکان پذیر نیست، از تجهیزات محافظت شخصی استفاده کنید و از انجام ارزیابی احتمال خطر اطمینان حاصل کنید.

برخی از محیط‌های کاری مانند اتاق عمل، بخش تنفسی و بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیشترین خطر انتقال ویروس را برای بانوان باردار دارد و به آنها توصیه می‌شود از تجهیزات محافظت شخصی استفاده کنند.

توصیه به بانوان بارداری که در کادر درمان کار می‌کنند و بعد از هفته ۲۸ بارداری هستند و مشکلات سلامت زمینه‌ای دارند

اگر در سه ماهه سوم بارداری هستید (بیشتر از هفته ۲۸ بارداری) و بیماری‌ خاصی از قبیل مشکلات قلبی یا ریوی دارید، توصیه اکید داریم از تماس مستقیم با بیماران پرهیز کنید. اگر امکان دارد در منزل کار کنید. از هر شخصی که نشانه‌های ویروس کرونا دارد دوری کنید و فعالیت‌های غیرضروری اجتماعی را کاهش دهید.

ما کارفرمایان بخش درمان را تشویق می‌کنیم تا کارکنانی را که در سه ماهه سوم بارداری هستند، از توانایی‌های دیگر آن‌ها استفاده کنند و به کار متفاوتی بگمارند تا از تماس مستقیم با بیماران دور بمانند.

در هر مرحله از بارداری که هستید باید شرایط فردی خود را با بخش بهداشت حرفه‌ای محلی خود در میان بگذارید.

شواهد موجود در مورد این ویروس به سرعت در حال رشد است و با سربرآوردن اطلاعات جدید، دولت و ارگان‌های حرفه‌ای دستورالعمل‌های خود را به‌روزرسانی خواهند کرد.

 

بیشتر بدانید:

1- استرس کرونا ویروس را چگونه کنترل کنیم؟

2- ویروس کرونا، نشانه های فرد مبتلا به ویروس کرونا چیست؟

3- کرونا در بارداری و لزوم رعایت بهداشت بیشتر مادران باردار

4- تاثیر ویروس کرونا بر جنین،این ویروس چه تاثیری بر جنین دارد؟

منبع: rcog.org.uk