The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

کم خونی در نوزادان و دلایل بروز کم خونی در نوزادان چیست؟

کم خونی عارضه ای است که افراد را در هر سنی، از نوزادی تا پیری می تواند درگیر کند. کم خونی در نوزادان نیز یکی از عارضه های نسبتا شایع است و به ویژه در نوزادانی که گروه خونی آنها با مادرشان متفاوت است، بیشتر رخ می دهد. در ادامه این متن توضیحاتی را درمورد علائم کم خونی در نوزادان برای شما بیان خواهیم کرد. 

کم خونی در نوزادان

کم خونی در نوزادان به شرایطی اطلاق‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌‌‌شود که در آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ میزان سلول‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های خونی به نام گلبول های قرمز نوزاد کمتر از حد طبیعی خود است. این موضوع‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد که از آن جمله به نارس بودن نوزاد، شکسته شدن سریع سلول‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های خونی، عدم تولید کافی گلبول‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های قرمز یا خونریزی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌‌توان اشاره کرد.

*دلایل بروز کم خونی در نوزادان

همانطور که گفته شد کم خونی در نوزادان دلایل گوناگونی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌‌تواند داشته باشد، از جمله مهمترین این دلایل می توان ه موارد زیر اشاره کرد:

• بدن نوزاد نمی‌تواند گلبول‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های قرمز کافی تولید کند. اکثر نوزادان در هفته نخست بعد از تولد دچار این مشکل می‌‌شوند که اصطلاحا به آن کم خونی فیزیولوژیک می‌‌گویند. دلیل این موضوع رشد سریع بدن نوزاد و زمان بر بودن تولید سلول‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های خونی است.

• شکسته شدن سریع سلول‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های خونی توسط بدن نوزاد. این موضوع زمانی رخ می‌‌دهد که گروه خونی و RH (مثبت یا منفی بودن گروه خونی) این نوزادان با مادرانشان متفاوت باشد. این نوزادان بیشتر در معرض ابتلا به زردی قرار دارند. گاهی نیز دلیل بروز این مسئله عفونت یا اختلالات مادرزادی است.

• خونریزی و گرفتن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مکرر خون از نوزاد از دیگر دلایل کم خونی است. خون گرفته شده فورا جایگزین نمی‌شود و این موضوع زمینه ساز کم خونی خواهد بود.

• نارس بودن نوزاد و تولد پیش از موقع از دیگر دلایل کم خونی نوزادان است. در این نوزادان گلبول‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های قرمز عمر کوتاه تری دارند و به آن اصطلاحا کم خونی ناشی از تولد پیش از موقع اطلاق می‌‌شود.

خونریزی به دلایل دیگر و تعویض خون جنین در رحم مادر ازدیگر علل کم خونی در نوزادان است.

کم خونی در نوزادان چه علائمی دارد؟

رنگ پریدگی پوست،کم وزنی و پایین بودن انرژی، خسته شدن از مکیدن شیر و ضربان قلب و تنفس سریع از علایم کم خونی در نوزادان است.

درمان کم خونی در نوزادان

برای درمان کردن عارضه کم خونی در نوزادان، اگر علائم ذکر شده را در نوزاد می بینید باید او را نزد متخصص اطفال ببرید، متخصص پس از درخواست آزمایش هموگلوبین، شمارش گلبول های قرمز و ... درصورت نیاز مکمل آهن و سایر درمان های موجود را برای نوزاد تجویز خواهد کرد. در نوزادانی که شیر خشک مصرف می کنند ممکن است پزشک استفاده از شیر غنی شده با آهن را برای آنها تجویز  کند.

 

بیشتر بدانید:

1- ناسازگاری Rh جنین و مادر (ناسازگاری خون جنین و مادر)

2- پیشگیری از خطرات ناسازگاری Rh خون مادر و جنین

3- علائم کم خونی در بارداری و روش های پیشگیری از آن

4- کم خونی چیست و چگونه تشخیص داده می شود ؟

?پرسش و پاسخ های دلایل بروز کم خونی در نوزادان چیست؟

کم خونی در نوزادان چه علائمی دارد؟

رنگ پریدگی پوست،کم وزنی و پایین بودن انرژی، خسته شدن از مکیدن شیر و ضربان قلب و تنفس سریع از علایم کم خونی در نوزادان است.

نوزاد سه ماهه ای دارم که علائم کم خونی دارد، می توانم به و مکمل آهن بدهم؟

هیچ دارویی را نمی توانید خودسرانه به نوزادان بدهید. باید او را نزد متخصص ببرید تا شدت کمخونی را مشخص کرده و داروهای لازم را تجویز کند.

آیا ناسازگاری خونی بین مادر و جنین می تواند سبب کم خون شدن نوزاد شود؟

بله. این موضوع زمانی رخ می‌‌دهد که گروه خونی و RH (مثبت یا منفی بودن گروه خونی) این نوزادان با مادرانشان متفاوت باشد. این نوزادان بیشتر در معرض ابتلا به زردی قرار دارند.

آیا نوزادان نارس بیشتر در معرض ابتلا به کمخونی هستند؟

بله. نارس بودن نوزاد و تولد پیش از موقع از دیگر دلایل کم خونی نوزادان است. در این نوزادان گلبول‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های قرمز عمر کوتاه تری دارند و به آن اصطلاحا کم خونی ناشی از تولد پیش از موقع اطلاق می‌‌شود.

منبع: clevelandclinic