The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

روش های افزایش اعتماد به نفس کودکان چیست؟

داشتن کودکی با اعتماد به نفس بالا که به راحتی از پس کارها، صحبت کردن در جمع و ... برمی آید یکی از آرزوهای اغلب والدین است. اما متاسفانه گاهی پدران و مادران دقیقا نمی دانند که برای افزایش اعتماد به نفس کودکان چه کاری می توان کرد. در ادامه این متن ما راهکارهایی را برای افزایش اعتماد به نفس کودکان برای شما بیان می کنیم که می توانید به سادگی آن ها را به کار بگیرید.

روش های افزایش افزایش اعتماد به نفس کودکان

تعریف و تمجید بیش از حد کودک نه تنها مفید نیست بلکه مضر و مشکل ساز نیز خواهد بود. در متن حاضر راهکارهای مفیدی برای کمک به افزایش اعتماد به نفس در کودکان آمده است.

هفته گذشته پسرم آرِن تیم فوتبال مدرسه را تشکیل داد. من درخودم احساس غرور زیادی می کردم، و دائم با تشویق های پیاپی خود به او می گفتم: "آفرین پسرم. عالی است! تو واقعا بی نظیری!" من خوشحال بودم، او می خندید و همه چیز خوب و عالی به نظر می رسید.

این اولین باری نبود که پسرم فریادهای تحسینم را می شنید. در واقع من همیشه بهترین مشوق، بزرگترین هوادار و در همه حال پشتیبان و حامی فرزندانم هستم. من هر روز وقتی می دیدم که بچه هایم در حال تمرین گیتار هستند، در تیم فوتبال مسابقه گل می زنند و یا در شستن ظرفها کمک می کنند یکسره و مثل نقل و نبات به تشویق و تمجید آنها می پرداختم. منطق من به عنوان یک مادر این بود که:" بچه هایم رفتار شایسته ای دارند. لااقل خودم از رفتار آنها راضی ام. بنابراین تشویق های من باعث می شود که آنها هم نسبت به خود احساس خوبی داشته باشند. تصور من این بود که با تشویق های فراوانم می توانم باعث افزایش اعتماد به نفس در فرزندانم شوم. در حالیکه به جز تشویق روش های موثر بسیار زیادی وجود دارد که به کمک آنها می توان اعتماد به نفس کودکان را افزایش داد:

1- برای افزایش اعتماد به نفس کودکان، یک گام به عقب بردارید:

جیم تیلور در کتاب خود تحت عنوان " 9 پیام والدین به فرزندان خود" در این باره می گوید: بهتر است به جای آنکه برای انجام هر کار کوچکی به تحسین و تمجید کودک بپردازید از روش های موثر دیگر برای افزایش اعتماد به نفس در کودکان استفاده کنید. برای این منظور باید یاد بگیرید که پیش از هر چیز یک گام به عقب بردارید. به فرزندتان اجازه دهید که در انجام کارها جسور و خطر پذیر باشد. انتخاب کند. به حل مشکلات پرداخته و بعد از آغاز کردن هر کاری آن را با تعهد به پایان برساند.

2- افزایش اعتماد بنفس کودکان، از تشویق بیش از حد کودک دست بردارید:

به عقیده تیلور عزت نفس از احساس دوست داشته شدن، امنیت و رشد مهارت ها ناشی می شود. اگرچه والدین اغلب دو گزینه اول یا به عبارتی محبت و امنیت را برای فرزندان خود تامین می کنند ولی رشد مهارت های کودک به تلاش و زمان نیاز دارد و ما هر قدر هم که بخواهیم نمی توانیم فرزندانمان را به خاطر داشتن استعدادهایی که هنوز به مرحله شکوفایی نرسیده تشویق کنیم.

در واقع تشویق بیش از حد کودکان بیش از آنکه مفید واقع شود برای آنها مضر و مشکل ساز است. به گفته تیلور: "تشویق بیش از حد کودکان اشتیاق و انگیزه را در آنها کاهش می دهد". او در این باره توضیح می دهد:" اگر با تشویق های پیاپی به کودک خود بگویید که کار او عالی و فوق العاده است او دیگر هیچ نیازی به تلاش و کوشش در خودش نمی بیند. در حالیکه اعتماد به نفس از تلاش برای انجام کار، شکست و به دنبال آن تمرین و تلاش دوباره شکل می گیرد.

سامانتا مک لود که چهار پسر یک تا نه ساله دارد معتقد است که تشویق های مداوم در واقع می تواند عزت نفس را در کودکان از میان ببرد. همچنین تشویق های نابجا باعث می شود که کودک خود را انسان کاملی بداند و یا درصدد تلاش برای کامل بودن برآید که یک ایده غیرممکن و ناشدنی است. او در ادامه صحبت های خود توضیح می دهد:" تشویق نابجا کودک را گیج می کند. به عنوان مثال اگر پسرم کاری را درست انجام ندهد و من به او بگویم آفرین، خیلی عالی بود او می آموزد که دیگر به غرایز خود اعتماد نکند. او همچنین یاد می گیرد که تشویق نوعی تملق و دروغ گفتن است."

گفتن مستمر این جملات به کودک که تو بهترین، باهوش ترین و با استعدادترین کودک هستی او را برخلاف انتظارش برای شنیدن اخبار خیلی بد در زندگی آماده می کند. در واقع شما در حال ترسیم دنیایی در نظر کودک هستید که دیر یا زود در طول زندگی خود به غیرواقعی بودن آن پی خواهد برد.

3- برای افزایش اعتماد به نفس کودکان، روحیه ریسک پذیری را در کودک تقویت کنید:

ویکتوریا سوپیک مدیر عامل شرکت خدماتی مراقبت از کودکان در تورنتو و مادر یک کودک 8 ساله در این باره می گوید:" والدین باید روحیه ریسک پذیری را در کودکان خود تقویت کنند". او در این باره توضیح می دهد:" برای تقویت اعتماد به نفس در کودکان باید به آنها اجازه داد که ریسک کنند، حق انتخاب داشته باشند و مسئولیت کارهای خود را به عهده بگیرند" و این در حالی است که می بینیم اغلب والدین در حال تلاش برای نجات فرزندانشان از شکست هستند.سوپیک نقل می کند که یک روز در مهمانی در کمال تعجب کودک دو ساله خود فِرِیزِر را دید که در اتاق دیگر بطری بزرگ نوشابه ای را به تنهایی بلند می کند. او در ادامه می گوید:" پسرم قصد داشت نوشابه را داخل لیوان بریزد و من فقط در آنجا ایستاده بودم و در حالیکه از نگرانی نفسم در سینه حبس شده بود به او خیره شده بودم". در واقع او سعی کرد به جای آنکه پسرش را از این موقعیت دور کرده یا به اصطلاح او را از این خرابکاری نجات دهد فرصتی برای تلاش به او بدهد. پس از آن فِرِیزِر نوشابه را در تمام کف اتاق ریخت و مادرش سوپیک همچنان در حال تماشای او بود.

در ادامه بهترین قسمت ماجرا این بود که فریزر چشمش به یک پیشخدمت افتاد از او یک حوله گرفته و بعد مشغول تمیز کردن خرابکاری خود شد. سوپیک می گوید:" او هم در آخر درست مانند ما بزرگترها با چاره اندیشی مشکل خودش را حل کرد".

4- برای افزایش اعتماد به نفس کودکان، به کودک حق انتخاب بدهید:

سوپیک با اشاره به اینکه بچه ها در سن دو سالگی با توجه به پیامد انتخاب خود می توانند تصمیم گیری کنند گفت:" هنگامی که به یک کودک متناسب با سنش حق انتخاب می دهید او در خود احساس قدرت بیشتری می کند". سوپیک همیشه به بچه های خود اجازه می دهد به تنهایی در مورد پوشیدن کت، کلاه و دستکش تصمیم بگیرند. او در این مورد توضیح می دهد:" هنگامی که کودک به سنی رسید که توانست تفاوت میان گرما و سرما را درک کند انتخاب لباس مناسب بر عهده خودش خواهد بود. کودک باید بر بدن خود کنترل داشته و مسئولیت انتخاب های خود را برعهده بگیرد.

 

بیشتر بدانید:

1- شش قدم تا پرورش فرزند خلاق!

2- ۸ فعالیت ساده برای افزایش اعتماد به نفس در کودکان

3- شناخت نشانه های عدم اعتماد به نفس در کودکان!

4- علت وابستگی کودک به والدین چیست و از چه زمانی شروع می شود؟

?پرسش و پاسخ های روش های افزایش اعتماد به نفس کودکان چیست؟

بهترین راه برای افزایش اعتماد به نفس کودکان چیست؟

به فرزندتان اجازه دهید که در انجام کارها جسور و خطر پذیر باشد. انتخاب کند. به حل مشکلات پرداخته و بعد از آغاز کردن هر کاری آن را با تعهد به پایان برساند

آیا مدام تشویق کردن کودک در افزایش اعتماد به نفس او تاثیری دارد؟

خیر. گفتن مستمر این جملات به کودک که تو بهترین، باهوش ترین و با استعدادترین کودک هستی او را برخلاف انتظارش برای شنیدن اخبار خیلی بد در زندگی آماده می کند. در واقع شما در حال ترسیم دنیایی در نظر کودک هستید که دیر یا زود در طول زندگی خود به غیر واقعی بودن آن پی خواهد برد.

آیا دادن حق انخاب به کودک برای افزایش اعتماد به نفس او اثری دارد؟

بله. هنگامی که به یک کودک متناسب با سنش حق انتخاب می دهید او در خود احساس قدرت بیشتری می کند. مثلا هنگامی که کودک به سنی رسید که توانست تفاوت میان گرما و سرما را درک کند انتخاب لباس مناسب بر عهده خودش خواهد بود. کودک باید بر بدن خود کنترل داشته و مسئولیت انتخاب های خود را برعهده بگیرد.

چرا تشویق کردن بیش از حد برای افزایش اعتماد به نفس کودکان مضر است؟

اگر با تشویق های پیاپی به کودک خود بگویید که کار او عالی و فوق العاده است او دیگر هیچ نیازی به تلاش و کوشش در خودش نمی بیند. در حالیکه اعتماد به نفس از تلاش برای انجام کار، شکست و به دنبال آن تمرین و تلاش دوباره شکل می گیرد.

منبع: todaysparent