The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

چرا کودکان به سر خود ضربه می زنند و آیا این طبیعی است؟

چرا کودکان به سر خود ضربه می زنند؟ همانطور که نوزاد شیرین تان وارد دوران خردسالی می شود، احتمالاً خود را برای کمی پرخاشگری آماده کرده اید.

داستان های کودکان پیش دبستانی را شنیده اید که در هنگام بازی یکدیگر گاز می گیرند و شاید شاهد بوده اید که یک کودک 2 ساله وحشی در وسط یک سوپرمارکت مادرش را زده است. از نظر رشد، همه اینها کاملاً طبیعی است: کودکان نوپا آدم‌های کوچکی هستند که احساسات بزرگی دارند و گاهی اوقات تنها راه آن‌ها برای اینکه به ما بزرگترها بفهمانند بدخلق، خسته، گرسنه یا فقط عصبانی هستند، داد و فریاد است. اما اگر کودک نوپای شما عصبانیتش را سر خودش خالی کند چه؟ این ترسناک است که ببینید کودکتان با دست خود به سرش ضربه می زند یا سرش را به دیوار می کوبد.

چرا کودکان به سر خود ضربه می زنند؟ آیا این مورد طبیعی است یا جای نگرانی دارد؟

در اینجا دلیل تبدیل شدن فرزند شما به یک باشگاه مبارزه انفرادی و کارهایی که می توانید برای کمک به او انجام دهید، آمده است. در اینجا دلایلی وجود دارد که ممکن است منجر به ایجاد اینگونه واکنش در کودک نوپای شما شود:

فقدان مهارت های ارتباطی

اگر کودک شما احساسات بزرگی را درون خود حس می کند مانند عصبانیت، حسادت، ترس یا سردرگمی اما دایره لغات و کلمات او هنوز کامل نشده است، ضربه زدن می تواند تنها راهی باشد که می تواند به شما بگوید در سر کوچکش چه می گذرد. آنها همچنین ممکن است به دلیل ناتوانی در بیان احساسات خود از خودشان آزرده خاطر باشند و این می تواند یک واکنش طبیعی باشد که با ناامیدی سر خود را به هر جا بزنند.

چرا کودکان به سر خود ضربه می زنند؟ خود تسکینی یا حسی جویی

برخی از خردسالان بیشتر از دیگران میل به تجربه های حسی فیزیکی دارند یا کمی درد دارند. در پاسخ، آنها ممکن است به ضربه زدن به خود روی آورند تا میل به تحریک فیزیکی را برآورده کنند. برخی از کودکان در مواقعی که استرس دارند یا خسته هستند، به حرکات فیزیکی تکراری به عنوان راهی برای تسکین خود روی می‌آورند.

چرا کودکان به سر خود ضربه می زنند؟ واکنش نشان می دهد

کودکان نوپا خودشیفته های کوچکی هستند. آنها واقعاً دوست دارند توجه خاص شما را داشته باشند و تقریباً هر کاری برای جلب آن انجام می‌دهند. اگر اولین باری که آنها به خودشان ضربه زدند واکنش بزرگی داشتید، ممکن است این رفتار را تکرار کنند تا مدام واکنش شما را ببینند. (بدون قضاوت،اکثر والدین نسبت به ضربه زدن فرزندشان به سر خود واکنش منفی نشان می دهند.)

یا ممکن است برای به دست آوردن یک واکنش مثبت از طرف شما باشد: شاید فرزند شما رفتار شخص دیگری را کپی می‌کند، شما یا شریک زندگی تان به اوخندیده اید و حالا آنها دوباره به دنبال تقویت این واکنش مثبت هستند.

چرا کودکان به سر خود ضربه می زنند و چیزی باعث ناراحتی آنان شده است؟

اگر کودک شما عفونت گوش دارد یا در حال دندان درآوردن است اما نمی تواند به شما بگوید، ممکن است به خود ضربه بزند تا شما را متوجه ناراحتی خود کند.

چرا کودکان به سر خود ضربه می زنند و برای جلوگیری از آن چه کاری می توانید انجام دهید؟

قبل از اینکه بتوانید راه‌حل‌های بلندمدت را اعمال کنید، باید راه‌حل‌های کوتاه‌مدت را برای جلوگیری از آسیب در لحظه پیدا کنید. اگر کودک شما سر خود را محکم می کوبد، مطمئن شوید که لبه ها و گوشه های تیز پوشانده شده است. همچنین ممکن است انتخاب کنید که بازوهای خود را محکم اما نه خیلی محکم دور آنها بپیچید تا از ادامه این رفتار جلوگیری کنید. (برای کودکانی که به دنبال احساس ایمنی هستند، یک آغوش گرم می تواند بخشی از آرامش مورد نظرشان را به آنها بدهد!)

در بلند مدت، شما چند انتخاب دارید. در شرایط خاص، بهتر است این رفتار را نادیده بگیرید. برای مثال، اگر فکر می‌کنید فرزندتان این کار را می‌کند تا واکنشی از شما بگیرد، احتمالاً وقتی متوجه شود که دیگر توجه شما را جلب نمی کند، دست از این کار بر می دارند.

با این حال، در موقعیت‌های دیگر، ممکن است بخواهید استراتژی‌های زیر را امتحان کنید تا ببینید آیا هر یک از آنها می توانند این رفتار را متوقف ‌کنند یا خیر.

اگر فرزند شما ناراحت است، درد دارد، یا به دنبال ورودی حسی است، نباید این واقعیت را نادیده بگیرید که او سعی دارد این موضوع را با شما در میان بگذارد. در اینجا نحوه کمک شما آمده است.

هر گونه نیاز فیزیکی را برطرف کنید

اگر کودک شما آشکارا به دلیل گرسنگی، سرماخوردگی، دندان درآوردن یا تشنگی به خود ضربه می زند، تا زمانی که نیازهای فیزیکی او برآورده نشود، نمی توانید رفتار او را متوقف کنید. سعی کنید او را راحت تر کنید، سپس به او نشان دهید که چگونه می تواند در آینده به شما اطلاع دهد که به چه چیزی نیاز دارند.

شما نیز باید سعی کنید به این الگوها توجه کنید. اگر متوجه شدید که وقتی پوشک کودک خیس است به خودش ضربه می زند یا زمان میان وعده او گذشته است، می توانید سعی کنید این نیازها را قبل از اینکه شروع به ضربه زدن کند، برآورده کنید.

مسیر آنها را تغییر دهید

هرگز زود نیست که به کودک خود روش صحیح ابراز خشم یا ناامیدی خود را آموزش دهید. اگر به دلیل خستگی از بازی به خودشان ضربه می‌زنند، سعی کنید راه مناسبی برای تخلیه انرژی به آنها نشان دهید. آنها می توانند به بالش یا حیوان عروسکی خود ضربه بزنند، به زمین لگد بزند، او را تنگ در آغوش بگیرید یا او را از اتاق بیرون ببرید. بسته به فرزندتان، ممکن است بتوانید او را با برخی از تکنیک‌های ذهن‌آگاهی دوستدار کودک مانند تنفس عمیق آشنا کنید تا در لحظات ناامید کننده آرام بماند.

تصدیق آنچه آنها از سر می گذرانند

گاهی اوقات ما فقط می خواهیم شنیده شویم، درست است؟ این برای کودکان هم صدق می کند! تعجب خواهید کرد که وقتی والدین یا پرستار کودک اذعان می‌کند که آنچه کودک احساس می کند سخت است، چقدر سریع واکنش‌های بزرگ برخی از خردسالان کاهش می یابد. این کار نه تنها احساسات آنها را تأیید می کند، بلکه به آنها نشان می دهد که به آنها اهمیت می دهید و احساس آنها را درک می کنید.

دفعه بعد که کودک نوپا به دلیل اینکه به او گفتید نمی تواند برای ناهار کلوچه بخورد، خودش را می زند، توجه خود را به آنها معطوف کنید و با قاطعیت بگویید: «می دانم! خیلی ناراحت کننده است، اینطور نیست؟ کاش می توانستیم برای ناهار هم کلوچه بخوریم!» سپس، وقتی فرزندتان آرام‌تر شد، می‌توانید توضیح دهید که چرا نمی‌توانید برای ناهار کلوچه بخورید و دفعه بعد چگونه می‌تواند واکنش بهتری نشان دهد.

به آنها کمک کنید احساسات بزرگ را نام گذاری کنند

همه ما تمایل داریم احساسات را به دو دسته «خوب» و «بد» تقسیم کنیم، اما این می‌تواند واکنش مناسب کودک نوپای تان را به سطوح مختلف احساسات «بد» (مانند عصبانیت در مقابل ناامیدی یا ترس در مقابل سردرگمی) دشوار کند. دادن کلمات خاص به آنها برای توصیف طیف وسیعی از احساسات انسانی می تواند به آنها کمک کند تا بفهمند چگونه احساسات پیچیده خود را به صورت کلامی با شما در میان بگذارند. به علاوه، ممکن است در آینده از برخی مشکلات مرتبط با ارتباطات جلوگیری کند.

منابع آنلاین زیادی برای کمک به کودکان در شناسایی احساسات بزرگ وجود دارد. تو می توانی:

• فلش کارت ها یا پوسترهای احساسی را چاپ کنید.

• کتاب های مصور مناسب برای کودکان نوپا بخرید.

• نقش بازی با عروسک ها یا حیوانات عروسکی.

• برنامه های تلویزیونی متمرکز بر تنظیم عاطفی را تماشا کنید (با هم، تا بتوانید در مورد آن صحبت کنید!).

• با برچسب زدن به احساسات خود در مقابل فرزندتان در طول روز به عنوان الگوی خود عمل کنید.

چرا کودکان به سر خود ضربه می زنند و این کار چه زمانی می تواند باعث نگرانی شود؟

در حالی که این رفتار نسبتاً معمولی است و کودک شما احتمالاً از آن رد خواهد شد (به خصوص اگر ابزارهای مقابله ای جدید به او بدهید!)، نشانه های کمی وجود دارد که ممکن است اتفاق دیگری در حال وقوع باشد و ممکن است به کمک یک متخصص نیاز داشته باشید.

ممکن است لازم باشد از یک متخصص کمک بگیرید اگر فرزندتان دارای علایم زیر است:

• شما سعی کرده اید با استراتژی های معمول رفتار را متوقف کنید و چیزی تغییر نکرده یا بدتر شده است.

• فرزند شما در حال آسیب زدن به خود است (به خود ضربه، کبودی یا خراش می زند).

• کودک شما صحبت کردن با تاخیر دارد یا به نظر می رسد قادر به شنیدن واضح شما نیست.

• کودک شما علائم بیماری جسمی مانند تب، از دست دادن اشتها، خستگی یا تحریک پذیری را نشان می دهد.

• فرزند شما همچنین علائم یک بیماری رشدی مانند اختلال طیف اوتیسم یا اختلال پردازش حسی را دارد.

چرا کودکان به سر خود ضربه می زنند؟ آیا ممکن است اوتیسم باشد؟

احتمالا نه. در بیشتر موارد، این رفتار یک مرحله است: در صورتی که کودک نوپا راه‌های بهتری برای برقراری ارتباط با شما، آرام کردن خود یا جلب توجه شما پیدا ‌کند، باید استفاده از این تاکتیک خاص را برای رسیدن به آنچه می‌خواهد یا نیاز دارد، متوقف کند. این امر مخصوصاً در صورتی صادق است که کودک نوپای شما به گونه ای که انتظار می رود در حال رشد باشد. تنها زمانی که این نوع رفتار می تواند علامت قرمزی برای اختلال رشدی مانند اوتیسم باشد، این است که این تنها علامتی نباشد که شما متوجه آن شده اید.

بچم مدام خودشو میزنه چیکار کنم؟

اگر کودک شما مرتباً خودش را می‌زند و برای برقراری تماس چشمی تلاش می‌کند، به تعامل اجتماعی علاقه‌ای ندارد، رفتارهای تکراری انجام می‌دهد یا مهارت‌های گفتاری یا حرکتی او به تأخیر افتاده است، ممکن است تشخیص کامل و تخصصی تری مورد نیاز باشد.

چرا کودکان به سر خود ضربه می زنند و چه زمانی با پزشک خود صحبت کنید؟

اگر چند علامت نگران‌کننده دیگر را همراه با رفتار آسیب‌رسان به خود در کودک نوپا مشاهده کرده‌اید، هوشمندانه است که با پزشک خود تماس بگیرید. پزشک ممکن است با شما و فرزندتان صحبت کند تا یک معاینه فیزیکی انجام دهند و از شما سوالاتی در مورد رشد و تکامل فرزندتان بپرسد. آنها می توانند تشخیص دهند که همه چیز خوب است، یا ممکن است شما را به یک متخصص ارجاع دهند که بتواند فرزند شما را به طور کامل ارزیابی کند.

اما حتی اگر علائم دیگری را متوجه نشده اید، باز هم مشکلی نیست که با پزشک فرزند خود تماس بگیرید و راهنمایی دریافت کنید. آنها همیشه این رفتارها را می بینند و به خوبی می توانند تشخیص دهند که این فقط یک مرحله گذرا است و یا ممکن است نیاز به بررسی داشته باشد. اگر مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید یا اینکه چه استراتژی ممکن است برای فرزندتان بهتر باشد، از پزشک خود کمک بخواهید.

نتیجه نهایی

 اگر می پرسید که چرا کودکان به سر خود ضربه می زنند، باید بگوییم در اکثر مواقع، ضربه زدن به سر کودک نوپا یک مرحله عجیب اما نه غیرمعمول از رشد است. وقتی تحمل ناامیدی کم کودک نوپا را با مهارت‌های ارتباطی محدود و نیاز شدید به توجه والدین ترکیب می‌کنید، به راحتی می‌توانید ببینید که چگونه ضربه زدن به خود راهی معقول برای رسیدن به آنچه می‌خواهد یا گفتن احساسش به شما به نظر می‌رسد. معمولاً می‌توانید این رفتار را در خانه حل کنید، اما اگر برای متوقف کردن آن تلاش می‌کنید یا متوجه علائم دیگری شده‌اید که نشان می‌دهد ممکن است تاخیر یا اختلالی باعث این رفتار شود در تماس با پزشک خود تردید نکنید.

مطالعه بیشتر:

آسیب سر و از کجا بفهمیم آسیب به سر جدی بوده یا نه؟

علائم انسفالیت یا ورم مغزی درنوزادان و کودکان چیست؟

ضربه به سر کودک چه زمانی خطرناک و نگران کننده است؟

ضربه مغزی در نوزادان و آیا ضربه مغزی همان کوفتگی سر است؟

?پرسش و پاسخ های چرا کودکان به سر خود ضربه می زنند؟

چرا کودکان به سر خود ضربه می زنند؟ آیا ممکن است اوتیسم باشد؟

احتمالا نه. تنها زمانی که این نوع رفتار می تواند علامت قرمزی برای اختلال رشدی مانند اوتیسم باشد، این است که این تنها علامتی نباشد که شما متوجه آن شده اید.

چرا کودکان به سر خود ضربه می زنند؟

برخی از خردسالان بیشتر از دیگران میل به تجربه های حسی فیزیکی دارند یا کمی درد دارند. در پاسخ، آنها ممکن است به ضربه زدن به خود روی آورند تا میل به تحریک فیزیکی را برآورده کنند. برخی از کودکان در مواقعی که استرس دارند یا خسته هستند، به حرکات فیزیکی تکراری به عنوان راهی برای تسکین خود روی می‌آورند.

بچم مدام خودشو میزنه چیکار کنم؟

اگر کودک شما مرتباً خودش را می‌زند و برای برقراری تماس چشمی تلاش می‌کند، به تعامل اجتماعی علاقه‌ای ندارد، رفتارهای تکراری انجام می‌دهد یا مهارت‌های گفتاری یا حرکتی او به تأخیر افتاده است، ممکن است تشخیص کامل و تخصصی تری مورد نیاز باشد.

چرا کودکان به سر خود ضربه می زنند و چه زمانی با پزشک خود صحبت کنید؟

اگر چند علامت نگران‌کننده دیگر را همراه با رفتار آسیب‌رسان به خود در کودک نوپا مشاهده کرده‌اید، هوشمندانه است که با پزشک خود تماس بگیرید. پزشک ممکن است با شما و فرزندتان صحبت کند تا یک معاینه فیزیکی انجام دهند و از شما سوالاتی در مورد رشد و تکامل فرزندتان بپرسد. آنها می توانند تشخیص دهند که همه چیز خوب است، یا ممکن است شما را به یک متخصص ارجاع دهند که بتواند فرزند شما را به طور کامل ارزیابی کند.

منبع: healthline