The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

جدول وزن گیری نوزاد دختر و پسر در ماه های مختلف

نوزادان در وزن‌‌‌ها و سایزهای مختلفی متولد می‌شوند. میانگین وزن طبیعی برای یک نوزاد 3200 گرم است گرچه نوزادانی که زیر یا بالای این وزن هم متولد می‌شوند نوزادان سالمی هستند. نمودار رشد نوزاد اهمیت بالایی دارد. در این نمودار معمولا قد و وزن و دور سر نوزاد گرفته می‌شود و مشخص می‌شود آیا روند رشد نوزاد طبیعی است یا خیر. در این متن جدول وزن گیری نوزاد در ماه های مختلف گرد اوری شده است که می توانید با مراجعه به آن میانگین وزن مناسب نوزادتان را بررسی کنید.

جدول وزن گیری نوزاد

جدول وزن گیری نوزاد پسر / جدول وزن گیری نوزاد دختر

در این متن جدول وزن گیری نوزاد در ماه های مختلف گرد اوری شده است که می توانید با مراجعه به آن میانگین وزن مناسب نوزادتان را بررسی کنید.

این جدول که مورد تایید سازمان جهانی بهداشت و سازمان پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر آمریکاست وزنگیری متناسب اطفال زیر 2 سال را نشان می‌دهد.در اینجا می‌توانید جدول وزن گیری نوزاد زیر یک سال را ببینید:

 

سن

پسرها

دخترها

تولد

. (3.5 kg)

. (3.4 kg)

0.5 ماه

 (4.0 kg)

 (3.8 kg)

1.5 ‌ ماهگی

. (4.9 kg)

(4.5 kg)

2.5 ‌ ماهگی

. (5.7 kg)

. (5.2 kg)

3.5 ‌ ماهگی

 (6.4 kg)

. (5.9 kg)

4.5 ‌ ماهگی

. (7.0 kg)

. (6.4 kg)

5.5 ‌ ماهگی

 (7.6 kg)

. (7.0 kg)

6.5 ‌ ماهگی

. (8.2 kg)

. (7.5 kg)

7.5 ‌ ماهگی

. (8.6 kg)

. (7.9 kg)

8.5 ‌ ماهگی

. (9.1 kg)

. (8.3 kg)

9.5 ‌ ماهگی

 (9.5 kg)

. (8.7 kg)

10.5 ‌ ماهگی

. (9.8 kg)

. (9.0 kg)

11.5 ‌ ماهگی

. (10.2 kg)

. (9.4 kg)

12.5 ‌ ماهگی

. (10.5 kg)

. (9.7 kg)

وقتی به متخصص اطفال مراجعه کنید پزشک قد و وزن و دور سر نوزادتان را روی نمودار می‌برد. بالاتر یا پایین تر از این نمودار بودن به معنی کم وزنی یا اضافه وزن کودک نیست. اگر کودک همیشه روی همان نمودار وزنی بالا رود مشکلی نیست اما بالا و پایین رفتن‌‌های مداوم می‌تواند نشان دهنده وقفه‌‌ها یا جهش‌‌های رشدی باشد.

 وزن گیری نوزاد از بدو تولد چگونه است؟

تحقیقات نشان داده نوزادان در ابتدای تولد مقداری از وزن خود را از دست می‌دهند. دلیل این موضوع تولد نوزاد با حجم زیادی از آب است که پس از تولد و در دو هفته نخست از دست داده می‌شود. پس از این کاهش وزن، در طول ماه نخست نوزاد هفته ای 150-200 گرم وزن خواهد گرفت. البته برخی نوزادان نیز وزن‌گیری‌‌های بسیار سریعی خواهند داشت.

در این دوره ممکن است شاهد جهش وزنی در نوزاد باشید. نوزاد گاه خیلی زیاد شیر می‌خورد و گاه خیلی زیاد یا خیلی کم می‌خوابد. پسرها معمولا بیش از دخترها وزن می‌گیرند اما اکثرا در 5 ماهگی دو برابر وزن تولد را خواهند داشت.

وزن‌گیری در نوزادان نارس چه تفاوتی دارد؟

نوزادان نارس معمولا کم وزن تر از نوزادان بالغ متولد می‌شوند. با این وجود هفته به هفته این موضوع فرق می‌کند. نوزادانی که در هفته 24 تا 25 بارداری متولد می‌شوند در مقایسه با نوزادی که در هفته 28-29 متولد می‌شود وزن گیری ضعیف تری دارد.

نوزادان نارس با وزن پایین و حدود 1.5 تا 2.5 کیلو گرم متولد می‌شوند. گروه دیگری از این نوزادان نیز با وزن زیر 1.5 متولد می‌شوند. این نوزادان در هنگام تولد به توجه و درمان‌‌های پزشکی نیاز دارند و باید تا زمانی که حال عمومی شان مساعد شود به نحوی که بتوان از آنها در خانه مراقبت کرد در بیمارستان بستری بمانند. این نوزادان معمولا تا زمانی که به وزن 3.100 برسند در بیمارستان می‌مانند. در صورتی که نوزادی قبل از هفته 32 بارداری متولد شده باشد، در بیمارستان به کمک لوله ای از شکم تغذیه می‌شود تا بتواند واکنش‌های مکیدن را به دست آورده و وزن بگیرد. وزن گیری در این نوزادان اهمیت بالایی دارد. در صورتی که نوزاد از نظر سلامت مشکل خاصی نداشته باشد به خوبی وزن خواهد گرفت. در این سن بسته به ماه تولد وزن گیری مشابه زمانی خواهد بود که در رحم مادر بوده اند.

این نوزادان با سرعت بیشتری وزن خواهند گرفت. اکثر این نوزادان در سال نخست تولد به وزن متناسب سن خود می‌رسند و برخی دیگر در 18 تا 24 ماهگی به این سن خواهند رسید.

چه عواملی بر رشد نوزادان تاثیر می‌گذارد؟

عوامل بسیاری بر رشد نوزاد تاثیر می‌گذارد که از آن جمله می‌توان به ژنتیک (وزن هنگام تولد والدین و سایز آنها)، طول مدت بارداری، تغذیه دوران بارداری، سبک زندگی مادر در دوران بارداری، جنسیت کودک و سلامت و وضعیت مادر در دوران بارداری، تعداد جنین‌‌‌ها در رحم، ترتیب تولد و سلامت جنین اشاره کرد.

چرا وزن نوزاد مهم است؟

به کمک این موضوع پزشک می‌تواند مشکلات کودک شما را تشخیص دهد. اگر نوزاد ور مقاسیه با جدول وزن گیری نوزاد، افزایش وزن خوبی نداشته باشد ممکن است دچار یکی از مشکلات از جمله اختلال در مکیدن، عدم دریافت کالری کافی به واسطه نوشیدن شیر، تهوع و برگرداندن شیر، آلوده شدن به نوعی عفونت دوران بارداری، عفونت‌‌های هنگام تولد از جمله فیبروسیس کیستیک و دیگر شرایط پزشکی از جمله رفلاکس یا مشکلات قلبی باشد. اگر نوزادی به طور طبیعی وزن‌گیری نداشته باشد این موضوع روی رشد کلی او و سیستم ایمنی اش تاثیر منفی خواهد گذاشت.

مشکلات سلامتی برای کودکان دارای اضافه وزن

در صورتی که مبتلا به دیابت یا دیابت بارداری باشید وزن نوزاد از حالت عادی نسبت به جدول وزن گیری نوزاد بالاتر است. در این شرایط لازم است در دوران بارداری قند خون مادر تحت نظر همیشگی باشد. زمانی که مادر در دوران بارداری دچار اضافه وزن بالاتر از حد نرمال شود جنینش نیز وزن می‌گیرد. به همین دلیل مهم است که مادر در دوران بارداری رژیم متعادلی را رعایت کند و در حد مجاز وزن بگیرد. وزن گیری سریع در نوزادان بین 6 تا 12 ماهگی نگران کننده نیست. نوزادان شیرمادر خوار نیز معمولا در 6 ماه نخست تولد سریع وزن می‌گیرند و بعد از آن افت می‌کنند. دلیل آن هم آغاز خزیدن و چهار دست و پا رفتن است.

اگر نگران وزن‌گیری نوزادتان هستید چه باید بکنید؟

اگر گمان می‌کنید فرزندتان دچار کم وزنی یا پروزنی شده است به پزشک مراجعه کنید. پزشک بوسیله جدول وزن گیری نوزاد و نیز با بردن وزن کودک روی نمودار می‌تواند متوجه مشکل شده و برنامه غذایی مناسب و تعداد دفعات شیردهی متناسب را تجویز کند.در صورتی که نوزاد دچار کم وزنی باشد و شیر کفایت نکند پزشک شیرخشک تجویز می‌کند تا به طور روزانه مقداری به نوزاد بدهید. اگر کودک با مکیدن مشکل داشته باشد باید نحوه شیردهی را تغییر داد یا با ماساژ فک و گونه اینکار را برای نوزاد آسان کرد. یکی از راه‌هایی که می‌توانید بفهمید آیا نوزاد به اندازه کافی شیر می‌نوشد تعداد پوشک‌‌های خیس و دفعات مدفوعش است.

نوزادان تازه متولد شده یکی دو پوشک در روز خیس می‌کنند و رنگ مدفوعشان سیاه است. نوزادان 4-5 روزه 6 تا 8 پوشک خیس دارند و در 24 ساعت چندین بار مدفوع زرد رنگ خواهند داشت. در یک تا دو ماهگی بین 4 تا 6 مرتبه پوشک خیس و 3 یا بیشتر مدفوع طبیعی است.اگر میزان مدفوع یا ادرار کم شد به معنی عدم دریافت کافی مواد غذایی است و اینکه نوزاد نیاز به شیرخشک دارد. نوزاد باید از نظر رفلاکس نیز بررسی شود. وعده‌‌های کم و آروغ گرفتن‌‌های مکرر می‌تواند به چنین نوزادانی کمک کند وزن‌گیری بهتری داشته باشند.

درمورد جدول وزن گیری نوزادان لازم به ذکر است که این اعداد به طور میانگین ذکر و ثبت شده است، اگر وزن نوزاد شما تفاوت زیادی با این اعداد دارد بلافاصله نگران نشوید. با متخصص مشورت کنید، مهم است که فرزندتان بر اساس نمودار مربوط به خود رشد مناسبی داشته باشد.

مطالعه بیشتر:

وزن گیری و تغذیه ی نوزاد ؛ راهنمای ماه به ماه

وزن گیری نوزاد و علت وزن نگرفتن نوزاد در تغذیه با شیر مادر

برای وزن گیری نوزاد چه کنیم؟آیا باید شیر دادن را قطع کنیم؟

?پرسش و پاسخ های جدول وزن گیری نوزاد

اگر نگران وزن‌گیری نوزادتان هستید چه باید بکنید؟

اگر گمان می‌کنید فرزندتان دچار کم وزنی یا پروزنی شده است به پزشک مراجعه کنید. پزشک بوسیله جدول وزن گیری نوزاد و نیز با بردن وزن کودک روی نمودار می‌تواند متوجه مشکل شده و برنامه غذایی مناسب و تعداد دفعات شیردهی متناسب را تجویز کند.در صورتی که نوزاد دچار کم وزنی باشد و شیر کفایت نکند پزشک شیرخشک تجویز می‌کند تا به طور روزانه مقداری به نوزاد بدهید

چرا کم وزن بودن نوزاد خطرناک است؟

اگر نوزاد ور مقاسیه با جدول وزن گیری نوزاد، افزایش وزن خوبی نداشته باشد ممکن است دچار یکی از مشکلات از جمله اختلال در مکیدن، عدم دریافت کالری کافی به واسطه نوشیدن شیر، تهوع و برگرداندن شیر، آلوده شدن به نوعی عفونت دوران بارداری، عفونت‌‌های هنگام تولد از جمله فیبروسیس کیستیک و دیگر شرایط پزشکی از جمله رفلاکس و ... شود

چه عواملی بر وزن نوزاد موثر است؟

عوامل بسیاری بر رشد نوزاد تاثیر می‌گذارد که از آن جمله می‌توان به ژنتیک (وزن هنگام تولد والدین و سایز آنها)، طول مدت بارداری، تغذیه دوران بارداری، سبک زندگی مادر در دوران بارداری، جنسیت کودک و سلامت و وضعیت مادر در دوران بارداری، تعداد جنین‌‌‌ها در رحم، ترتیب تولد و سلامت جنین اشاره کرد.

آیا کاهش وزن نوزاد در هفته های ابتدایی طبیعی است؟

بله. تحقیقات نشان داده نوزادان در ابتدای تولد مقداری از وزن خود را از دست می‌دهند. دلیل این موضوع تولد نوزاد با حجم زیادی از آب است که پس از تولد و در دو هفته نخست از دست داده می‌شود. پس از این کاهش وزن، در طول ماه نخست نوزاد هفته ای 150-200 گرم وزن خواهد گرفت. البته برخی نوزادان نیز وزن‌گیری‌‌های بسیار سریعی خواهند داشت.

منبع: healthline