The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مشکلات پوستی نوزاد و روش ها خانگی درمان آنها چیست؟

حتی بزرگسالان نیز نمی توانند مشکل پوستی خود را به درستی حدس بزنند. پوست هر شخص با دیگری متفاوت است به عنوان مثال تظاهرات بالینی آکنه و راش های پوستی بر روی پوست افراد الزاما شبیه یکدیگر نیست. از سویی دیگر از آنجایی که کودک قادر به بیان احساس یا مشکل خود نمی باشد باید مراقب سلامت و بهداشت پوست نوزاد خود باشید. در ادامه به برخی از شایع ترین مشکلات پوستی نوزاد اشاره کرده و سپس به نحوه درمان آنها در منزل می پردازیم.

مشکلات پوستی نوزاد

نوزاد تازه متولد شده شما پوست بسیار حساسی دارد و ممکن است تا مدتی عوارض شایعی را در آن ببینید که کسب اطلاعات کافی درمورد این مشکلات پوستی نوزاد و روش های خانگی درمان آنها بدون شک سبب کاهش نگرانی های شما خواهد شد.

آکنه نوزادی

آکنه نوزادی معمولا در فاصله 2 الی 4 هفته پس از تولد به صورت برجستگی های ریز قرمز و سفید رنگ بر روی صورت نوزاد به خصوص نواحی گونه، بینی و پیشانی ظاهر می شود. دلایل ابتلا به آکنه همچنان نامشخص است ولی این عارضه معمولا پس از گذشت 3 الی 4 ماه بدون هیچ گونه آثاری خود به خود از میان می رود.

از مصرف داروهای ضد آکنه مورد استفاده در بزرگسالان که اغلب بدون نسخه پزشک به فروش می رسند برای درمان آکنه نوزاد خودداری کنید. زیرا مصرف این داروها با آسیب به پوست حساس کودک همراه است.

درمان های خانگی زیر معمولا در رفع آکنه نوزادان موثر است:

• صورت نوزاد را هر روز با استفاده از یک صابون ملایم و مخصوص کودکان شستشو دهید.

• از مالیدن صورت نوزاد و همچنین فشار دادن و دستکاری کردن جوش ها خودداری کنید.

• از مصرف لوسیون ها و شوینده های روغنی صورت اجتناب کنید.

چنانچه راهکارهای بالا تاثیری در روند بهبودی نداشت به پزشک اطفال مراجعه کنید تا او داروهای ایمن و مناسب را برای بهبود وضعیت نوزاد تجویز کند.

اگزما

اگزما یکی دیگر از مشکلات پوستی نوزاد است که با علائمی نظیر خشکی، التهاب، خارش های شدید و دردناک شدن پوست همراه است. این عارضه در نوزادان شایع تر بوده و اغلب در 6 ماه اول زندگی رخ می دهد. اگزما ممکن است همراه با بزرگتر شدن نوزاد ادامه یافته و یا به تدریج برطرف شود.

در نوزادان بزرگتر از 6 ماه اگزما اغلب بر روی گونه ها و پیشانی ظاهر می شود. سپس همراه با رشد نوزاد ممکن است این ضایعات پوستی به تدریج به زانوها، آرنج و سایر چین های پوستی بدن گسترش یابد.

اگزما در هنگام خشک شدن پوست و یا مواجهه مستقیم بدن با مواد حساسیت زا و آلرژن ها ایجاد می شود. از مهمترین عوامل تشدید اگزما می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• حیوانات خانگی

• گرد و غبار

• مواد شوینده

• پاک کننده های خانگی

همچنین جاری شدن بزاق دهان کودک می تواند باعث تشدید اگزما و دیگز مشکلات پوستی نوزاد در ناحیه اطراف لب ها و چانه شود.

اگزما درمان خاصی ندارد ولی با استفاده از راهکارهای زیر می توان علائم این بیماری را کاهش داد:

• نوزاد را به مدت 5 تا 10 دقیقه به حمام برده و با آب ولرم و صابون ملایم او را به آرامی شسته و خشک کنید.

• محل ضایعات را دو بار در روز با یک لایه ضخیم از کرم یا پماد مرطوب کننده بپوشانید.

• از شوینده های فاقد عطرو اسانس که مخصوص پوست های حساس طراحی شده اند استفاده کنید.

در برخی موارد پزشک به منظور کاهش التهاب استفاده از پماد استروئید را تجویز می کند. که باید آن را براساس دستور پزشک مصرف کنید.

میلیا

میلیا یکی دیگر از مشکلات پوستی نوزاد به صورت برجستگی های کوچک سفید رنگی است که معمولا بر روی بینی، چانه و یا گونه های نوزاد ایجاد شده و شبیه آکنه به نظر می رسد. گاهی این دانه های ریز بر روی دست و پای نوزاد نیز مشاهده می شوند. علت اصلی ایجاد میلیا مسدود شدن فولیکول های مو با چربی و بخش های مرده پوست است. این عارضه نیز همانند آکنه نوزادی نیاز به درمان خاصی نداشته و پس از مدتی خود به خود از میان می رود.

استفاده از راهکارهای زیر می تواند در بهبود هر چه سریع تر این عارضه به نوزاد کمک کند:

• صورت نوزاد را هر روز با استفاده از یک صابون ملایم و مخصوص کودکان شستشو دهید.

• از مالیدن صورت نوزاد و همچنین فشار دادن و دستکاری کردن جوش ها خودداری کنید.

• از مصرف لوسیون ها و شوینده های روغنی صورت اجتناب کنید.

کلاه گهواره

کلاه گهواره عارضه ای پوستی در نوزادان است که باعث ایجاد پوسته های زرد رنگ بر روی سر کودک می شود. این عارضه معمولا در سنین 2 الی 3 ماهگی نوزاد رخ داده و با علائمی نظیر قرمزی و التهاب پوست سر همراه است. همچنین گاهی این عارضه به نواحی زیر گردن و چروک های زیر بغل نیز گسترش می یابد. ابتلا به کلاه گهواره با وجود ظاهر ناخوشایند آن خطری برای کودک به دنبال ندارد. همچنین کلاه گهواه برخلاف اگزما با احساس خارش یا سوزش در نوزاد همراه نیست. این عارضه به درمان خاصی نیاز نداشته و پس از گذشت چند هفته یا چند ماه خود به خود از میان می رود.

استفاده از راهکارهای زیر می تواند در بهبود هر چه سریع تر این عارضه به نوزاد کمک کند:

• موها و پوست سر نوزاد را با استفاده از یک شامپوی ملایم شستشو دهید.

• پوست سر نوزاد را با استفاده از یک برس نرم به خوبی شانه بزنید.

• از شستن زیاد موها که موجب خشک شدن پوست سر می شود خودداری کنید.

• پیش از شانه زدن، پوست سر نوزاد را با استفاده از یک روغن بچه نرم کنید.

راش حرارتی

راش حرارتی یک عارضه التهابی پوستی است و هنگامی ایجاد می شود که قطره های ریز عرق به واسطه مسدود شدن منافذ در پوست گرفتار می شوند. این عارضه معمولا پس از تعریق مکرر در شرایط محیطی گرم و مرطوب در بدن رخ داده و باعث تشکیل تاول های ریز و قرمز کوچک می شود. راش حرارتی اغلب در این نواحی از بدن مشاهده می شود:

• گردن

• شانه ها

• سینه

• زیر بغل

• چین های آرنج

• کشاله ران

بثورات ناشی از عرق سوز معمولا پس از چند روز بدون نیاز به درمان خود به خود از میان می روند. با این حال در صورت همراه بودن راش های پوستی با تب و یا مشاهده موارد زیر به پزشک متخصص مراجعه کنید:

• عدم بهبود بثورات

• بدتر شدن عارضه

• عفونی شدن تاول ها

به منظور پیشگیری از گرم شدن بیش از حد نوزاد در طول فصل های گرم سال از لباس های نخی و مناسب برای کودک استفاده کنید. همچنین در هنگام سرما نیز از پوشاندن لباس اضافه به نوزاد که موجب تعریق یا گرم شدن زیاد بدن می شود خودداری کنید.

لکه های مغولی

لکه های مغولی نوعی نشان تولد است که معمولا اندکی پس از تولد در بدن ظاهر می شود. این لکه ها در اندازه های مختلف بوده و به رنگ های آبی مایل به خاکستری و یا قهوه ای در نوزادان دیده می شود. این عارضه ممکن است در هر قسمتی از بدن نوزاد ظاهر شود ولی اغلب در نواحی باسن، پایین کمر و یا پشت شانه ها مشاهده می شود.

ابتلا به این لکه ها در میان نوزادان متولد آفریقا، خاورمیانه، مدیترانه و آسیا متداول تر است. همچنین این عارضه کاملا بی خطر بوده و لکه ها با گذشت زمان به مرور محو می شوند.

ابتلا به مشکلات پوستی نوزاد شایع که در بالا به آن اشاره شد هیچ خطر یا عارضه ای برای نوزاد به همراه نداشته و معمولا پس از مدت کمی بدون نیاز به درمان خود به خود از میان می روند. با کوتاه نگه داشتن ناخن های نوزاد و پوشاندن دستکش های نرم نخی در طول شب می توانید از تحریک ناحیه ملتهب پوست توسط نوزاد پیشگیری کنید.در پایان چنانچه علی رغم بی ضرر بودن عارضه همچنان در مورد وضعیت سلامت نوزاد خود احساس نگرانی می کنید می توانید به یک پزشک متخصص اطفال مراجعه و با او مشورت کنید.

بیشتربدانید:

1- مشکلات پوستی رایج در نوزادان و شیرخواران

2- درمان خانگی برای جوش های ریز گردن نوزاد چیست؟

3- انواع التهاب های پوستی در نوزادان و علت های وقوع آن

4- جوش های ریز روی صورت و بدن نوزاد به چه علت است؟

?پرسش و پاسخ های مشکلات پوستی نوزاد

آکنه نوزادی چیست؟

آکنه نوزادی معمولا در فاصله 2 الی 4 هفته پس از تولد به صورت برجستگی های ریز قرمز و سفید رنگ بر روی صورت نوزاد به خصوص نواحی گونه، بینی و پیشانی ظاهر می شود. دلایل ابتلا به آکنه همچنان نامشخص است ولی این عارضه معمولا پس از گذشت 3 الی 4 ماه بدون هیچ گونه آثاری خود به خود از میان می رود.

آیا می توانم از داروهای ضد آکنه برای صورت نوزادم استفاده کنم؟

از مصرف داروهای ضد آکنه مورد استفاده در بزرگسالان که اغلب بدون نسخه پزشک به فروش می رسند برای درمان آکنه نوزاد خودداری کنید. زیرا مصرف این داروها با آسیب به پوست حساس کودک همراه است.

علت اگزمای پوست نوزاد چیست؟

اگزما در هنگام خشک شدن پوست و یا مواجهه مستقیم بدن با مواد حساسیت زا و آلرژن ها ایجاد می شود. از مهمترین عوامل تشدید اگزما می توان به این موارد اشاره کرد، حیوانات خانگی، گرد و غبار، مواد شوینده، پاک کننده های خانگی

برای درمان اگزمای پوستی نوزاد چه کنیم؟

نوزاد را به مدت 5 تا 10 دقیقه به حمام برده و با آب ولرم و صابون ملایم او را به آرامی شسته و خشک کنید. محل ضایعات را دو بار در روز با یک لایه ضخیم از کرم یا پماد مرطوب کننده بپوشانید، از شوینده های فاقد عطرو اسانس که مخصوص پوست های حساس طراحی شده اند استفاده کنید، در برخی موارد پزشک به منظور کاهش التهاب استفاده از پماد استروئید را تجویز می کند. که باید آن را بر اساس دستور پزشک مصرف کنید.

منبع: healthline