The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

درمان خانگی برای جوش های ریز گردن نوزاد چیست؟

گردن نوزادان نسبت به بزرگسالان کوتاه تر است، اگر هم نوزاد تپلی داشته باشید احتمالا بارها با مساله جوش های ریز گردن نوزاد دست و پنجه نرم خواهید کرد. هنگام شیر خوردن ممکن است، شیر به سمت گردن نوزاد سرازیر شود و محیطی مرطوب را در بین چین های این ناحیه ایجاد کند که خود یک شرایط مناسب برای ایجاد جوش های ریز گردن نوزاد و به دنبال آن خارش و سوزش پوست است. در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که برای درمان و حتی پیشگیری از بروز جوش های ریز گردن نوزاد چه باید بکنید.

درمان خانگی برای جوش های ریز گردن نوزاد

بسیاری از جوش های ریز گردن نوزاد در عرض چند روز به طور خود به خود از بین می‌روند و نیاز به هیچ‌ گونه درمان خاصی ندارند. اما در طول این دوره، به دلیل وجود خارش و سوزش ناگهانی، ممکن است نوزاد بی‌قرار و ناآرام باشد. می‌توانید با روش‌های ساده اما موثر، سوزش و خارش او را برطرف نموده و بی‌قراری او را کاهش دهید.

• استفاده از پارچه‌های نخی و سبک: در این دوره، لباس‌های تنگ و چسبان و ضخیم به نوزاد نپوشانید. لباس‌های نرم و نخی و سبک بهترین و مناسب‌ترین انتخاب برای نوزاد هستند. در روزهای گرم تابستان، تنها یک زیرپوش نخی و پوشک به نوزاد بپوشانید. هرگز لباس‌های نوزاد را با سفیدکننده و شوینده‌های قوی نشویید. این مواد شیمیایی قوی می‌توانند باعث تحریک پوست لطیف نوزاد شده و در نتیجه التهابات پوستی ایجاد نمایند.

• استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌ها: اگر سن نوزاد شما کمتر از شش ماه است، پیش از استعمال هر نوع کرم و لوسیون پوستی برای درمان جوش های ریز قرمز زیر گردن نوزاد، با پزشک متخصص مشورت نمایید. توصیه‌ی کلی بر این است که پیش از استفاده از هر نوع محصول پوستی برای نوزاد، دقت کافی را داشته باشید، زیرا ممکن است بدن او به یکی از مواد سازنده‌ی محصول حساسیت نشان دهد.

• استفاده از نشاسته‌ی ذرت: می‌توانید پیش از خروج از منزل یا بعد از حمام، نشاسته‌ی ذرت را به زیر و پشت گردن نوزاد بمالید تا این نواحی را خشک و بدون رطوبت نگاه دارد.

• استفاده از جو دو سر: جو دو سر را می‌توانید هم هنگام استحمام نوزاد و هم به عنوان تسکین‌دهنده‌ی التهابات پوستی استفاده کنید. یک لیف تمیز بردارید و جو دو سرک پرک را داخل آن بریزید. انتهای لیف را ببندید که محتویات آن خارج نشود. لیف را داخل آب گرم خیس کنید و سپس آن را بر روی التهابات پوستی نوزاد قرار دهید. پس از پایان کار، ناحیه را خشک نمایید.

• کمپرس سرد: می‌توانید در ناحیه‌ی ملتهب، از کمپرس سرد برای تسکین التهاب پوست استفاده کنید. چند قطعه یخ را داخل یک لیف تمیز قرار دهید. 5 تا 10 دقیقه لیف حاوی یخ را بر روی ناحیه‌ی ملتهب قرار دهید. سپس ناحیه را خشک نمایید. این روش را می‌توانید برحسب نیاز تکرار کنید.

• حفظ پاکیزگی پوست: در صورت رعایت بهداشت و پاکیزگی پوست نوزاد، می‌توانید او را تا حد زیادی از گزند آسیب‌ها و التهابات پوستی حفظ نمایید.

• استحمام منظم: به یاد داشته باشید که برنامه‌ریزی زمانی منظم برای استحمام نوزاد، برای سلامتی او بسیار ضروری است. هرگز بلافاصله پس از تغذیه، نوزاد را استحمام نکنید. بین تغذیه و حمام نوزاد فاصله بیاندازید تا از استفراغ و خفگی او جلوگیری نمایید.

• ماساژ با روغن نارگیل: می‌توانید دو بار در روز پوست نوزاد را با روغن نارگیل ماساژ دهید. این روغن باعث تمیزی و لطافت پوست می‌شود. همچنین خواص ضد میکروبی این روغن از عفونت پوست جلوگیری می‌کند.

چه زمانی باید برای جوش های ریز گردن نوزاد به پزشک مراجعه کنیم؟

همان‌طور که پیش از این گفته شد، بثورات پوستی گردن نوزاد ممکن است به خودی خود برطرف شده و نیاز به درمان خاصی نداشته باشند. با این حال، اگر با تب همراه باشند، باید به پزشک مراجعه کنید. در صورت وجود تاول‌های چرکی یا آب‌دار روی پوست ممکن است نیاز به مصرف آنتی‌بیوتیک باشد. در صورتی که کودک به طور مداوم گریه می‌کند و آرام نمی‌شود، یا در صورتی که بی‌حال و به طور غیرطبیعی آرام است و یا اشتهای او کاهش پیدا کرده، فورا به متخصص اطفال مراجعه نمایید. در صورت وجود نقاط قرمز کوچکی که با فشار دادن از بین نمی‌روند نیز در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید زیرا این نقاط ممکن است به دلیل خون‌ریزی زیرپوست ایجاد شده باشند. این خون‌مردگی‌ها ممکن است نشانه‌ای از یک عفونت جدی باشند.

همیشه به یاد داشته باشید که شما نشانه‌های ظاهری و رفتاری فرزند خود را بهتر از هر شخص دیگری می‌شناسید. بنابراین در صورت احساس هر نوع نگرانی و مشاهده علایم غیرطبیعی حتما به پزشک مراجعه نمایید.

راهکارهایی برای پیشگیری از جوش های ریز گردن نوزاد

• نوزاد را به طور مرتب استحمام کنید و اصول بهداشتی را در ارتباط با او رعایت نمایید.

• لباس‌های نوزاد را از پارچه‌های نخی و سبک انتخاب نموده و از لباس‌های زبر و پشمی و سنگین برای نوزادانی که پوست حساس دارند استفاده نکنید.

• حتما پس از هر بار استحمام، دور تا دور گردن نوزاد و سایر نواحی مستعد به رطوبت پوست او را خشک نمایید.

• دور گردن نوزاد را همواره باز و خشک نگاه دارید. خشکی پوست، از انباشت رطوبت در لایه‌های پوستی جلوگیری نموده و باعث تسریع بهبود التهابات می‌شود.

• اتاق نوزاد باید همواره دارای تهویه‌ و دمای مناسب باشد، زیرا گرمای بیش از حد باعث تعریق و خارش پوست او می‌شود.

• در طول زمستان که نمی‌توان لباس‌های نازک به کودک پوشاند، لباس‌های پشمی با یقه‌های کاملا باز انتخاب مناسب‌تری هستند. یک زیرپوش نخی یقه دار زیر لباس‌های پشمی بپوشانید تا از سایش زبر لباس پشمی به پوست و بروز جوش های ریز گردن نوزاد جلوگیری کند.

 

بیشتر بدانید:

1- نحوه مراقبت از پوست نوزاد

2- راه های سفید شدن پوست نوزاد بعد از تولد چیست؟

3- از بین بردن موهای زائد بدن نوزاد چگونه است؟

4- مشکلات پوستی رایج در نوزادان و شیرخواران

?پرسش و پاسخ های درمان جوش های ریز گردن نوزاد

آیا می توانم برای جوش های گردن نوزادم از پماد بتامتازون استفاده کنم؟

اگر سن نوزاد شما کمتر از شش ماه است، پیش از استعمال هر نوع کرم و لوسیون پوستی برای درمان جوش های ریز قرمز زیر گردن نوزاد، با پزشک متخصص مشورت نمایید. توصیه‌ی کلی بر این است که پیش از استفاده از هر نوع محصول پوستی برای نوزاد، دقت کافی را داشته باشید، زیرا ممکن است بدن او به یکی از مواد سازنده‌ی محصول حساسیت نشان دهد.

برای جلوگیری از ایجاد جوش در گردن نوزاد چه کنیم؟

به یاد داشته باشید که برنامه‌ریزی زمانی منظم برای استحمام نوزاد، برای سلامتی او بسیار ضروری است. هرگز بلافاصله پس از تغذیه، نوزاد را استحمام نکنید

گردن نوزادم جوش زده آیا باید او را به دکتر ببرم؟

بثورات پوستی گردن نوزاد ممکن است به خودی خود برطرف شده و نیاز به درمان خاصی نداشته باشند. با این حال، اگر با تب همراه باشند، باید به پزشک مراجعه کنید. در صورت وجود تاول‌های چرکی یا آب‌دار روی پوست ممکن است نیاز به مصرف آنتی‌بیوتیک باشد.

بهترین راه برای جلوگیری از ایجاد جوش ریز اطراف گردن نوزاد چیست؟

دور گردن نوزاد را همواره باز و خشک نگاه دارید. خشکی پوست، از انباشت رطوبت در لایه‌های پوستی جلوگیری نموده و باعث تسریع بهبود التهابات می‌شود.