The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بسته بودن مجرای اشک نوزاد به چه علت است؟

اگر بعد از تولد مدام از چشم نوزادتان اشک جاری است و یا گوشه یکی یا هردو چشم او مدام قی می کند، احتمالا دچار عارضه بسته بودن مجرای اشک نوزاد است. این مقاله را بخوانید تا همه چیز را درمورد بسته بودن مجرای اشک نوزاد بدانید.

بسته بودن مجرای اشک نوزاد چیست؟

اشک به صورت طبیعی، از طریق لوله‌های کوچکی به نام مجاری اشکی از چشم تخلیه شده و از چشم به داخل بینی کشیده می شود. اگر مجرای اشک مسدود شود یا نتواند باز شود، اشک نمی تواند به درستی از چشم تخلیه شود. این مجاری ممکن است با مایعات پر شده و متورم، ملتهب و گاهی عفونی شود.انسداد مجاری اشکی اغلب در نوزادان اتفاق می افتد، اگرچه ممکن است در هر سنی رخ دهد. این مشکل حدود 6 نوزاد از هر 100 نوزاد را تحت تأثیر قرار می دهد.

در بیشتر اوقات، در سال اول عمر، انسداد مجاری اشکی در نوزادان به طور خود به خود برطرف می شود. آنها معمولاً هیچ تاثیری در بینایی کودک ندارند و یا باعث ایجاد مشکلات ماندگار در چشم نمی شوند.

چه عواملی باعث بسته بودن مجرای اشکی نوزادان می شود؟

علل انسداد مجاری اشکی در کودکان شامل موارد زیر است:

• ناتوانی بافت نازک قرار گرفته در انتهای مجرای اشکی برای باز شدن به صورت طبیعی. این مساله شایع ترین علت است.

• عفونت ها.

• رشد غیرطبیعی استخوان بینی که به مجرای اشکی فشار می آورد و باعث بسته شدن آن می شود.

• دهانه های بسته یا توسعه نیافته در گوشه های چشم ها، جایی که در آن اشک در مجاری اشکی تخلیه می شود.

لازم به ذکر است که انسداد مجرای اشکی ممکن است ارثی باشد.

در بزرگسالان ، انسداد مجاری اشک آور ممکن است در اثر صدمه به استخوان ها یا بافت های اطراف چشم یا اختلال دیگری ایجاد شود که گاهی مربوط به افزایش سن است. به عنوان مثال، انسداد مجرای اشکی ممکن است ناشی از ضخیم شدن پوشش مجرای اشکی، بافت و یا ساختار غیرطبیعی در بینی یا مشکلات ناشی از عمل جراحی روی بینی یا اطراف آن باشد.

علائم بسته بودن مجرای اشک نوزاد چیست؟

علائم اغلب فقط یک چشم را تحت تاثیر قرار می دهد که شامل موارد زیر است:

• اشک ریزش: محدوده اشک ریزش ممکن است از چشمی که مرطوب به نظر میرسد تا سرازیر شدن اشک بر روی گونه را شامل شود.

• ترشح زرد یا سفید در گوشه چشم: ممکن است پلکها به هم بچسبند.

• قرمزی و تورم در اطراف چشم یا بینی: این مساله می تواند در اثر عفونت در سیستم تخلیه چشم مانند عفونت مجرای اشکی (داکریوسیستیت) ایجاد شود. در موارد شدید، عفونت می تواند به پلک ها سرایت کند. عفونت شدید می تواند باعث ایجاد تب، درد، افزایش قرمزی و تورم و تجمع مخاط یا چرک در چشم شود.

نوزادانی که دچار انسداد مجرای اشکی هستند، معمولاً در طی چند روز اول تا چند هفته اول پس از تولد، علائم دارند.علائم بسته بودن مجرای اشک نوزاد ممکن است بعد از عفونت تنفسی فوقانی مانند سرماخوردگی یا عفونت سینوس بدتر شود. باد، سرما و نور خورشید نیز ممکن است علائم را بدتر کنند.

بسته بودن مجرای اشک نوزاد چگونه تشخیص داده می شود؟

انسداد مجرای اشکی براساس تاریخچه پزشکی و معاینه فیزیکی تشخیص داده می شود. پزشک همچنین ممکن است از تست هایی برای اندازه گیری میزان اشک استفاده کند و یا اینکه بررسی نماید که اشک از چشم به صورت عادی تخلیه می شود یا خیر. آزمایش های دیگر می تواند به پزشک شما کمک کند تا دریابد که انسداد در کجاست و یا به چه علت ایجاد شده است.

درمان بسته بودن مجرای اشک نوزاد

بیشتر نوزادانی که دچار انسداد مجاری اشکی هستند، نیازی به درمان ندارند. برای کمک به جلوگیری از عفونت و سایر مشکلات تا زمان از بین رفتن انسداد:

• چشم را تمیز نگه دارید. برای پاک کردن مجرای تخلیه، یک توپ پنبه تمیز یا لیف حمام را با آب گرم مرطوب کنید و از قسمت داخلی چشم (نزدیک بینی) تا قسمت بیرونی آن را به آرامی پاک کنید.

• اگر پزشک فرزند شما پیشنهاد کرد، ناحیه انسداد را به آرامی ماساژ دهید. این می تواند مانع از تولید مایعات در مجرا شود.

• زمان قرارگیری فرزندتان در معرض باد، سرما، و نور خورشید را محدود سازید.

• همیشه قبل و بعد از لمس ناحیه چشم، دستان خود را بشویید.

اگر نشانه هایی از عفونت ظاهر شوند، ممکن است کودک شما به آنتی بیوتیک نیاز داشته باشد.

در بزرگسالانی که مجاری اشکی آن ها مسدود شده است، درمان به علت انسداد بستگی دارد. اگر مجاری به دلیل عفونت طولانی مدت مسدود شده باشد، ممکن است از آنتی بیوتیک ها استفاده شود. برای مشکلات ساختاری یا رشد غیرطبیعی ممکن است جراحی لازم باشد. پروبینگ معمولاً برای بزرگسالان انجام نمی شود.

جراحی بسته بودن مجرای اشک نوزاد: در مواردی که بسته بودن مجرای اشک نوزاد به صورت خود به خود برطرف نشود، ممکن است برای باز کردن مجرا نیاز به پروب جراحی باشد. (در این روش پزشک با داخل کردن یک وسیله مخصوص به داخل مجرا، انسداد را برطرف می کند). از هر 100 کودک بیمار، مشکل انسداد 80 کودک با این عملیات برطرف شده و انسداد با موفقیت باز می شود. در موارد نادر، نوزادان دارای انسداد مجاری اشکی مشکل جدی تری دارند که نیاز به جراحی پیچیده تری دارد.

 بیشتر بدانید:

1- گریه نوزاد هنگام شیرخوردن به چه علت است؟

2- بیماری های شایع چشم نوزاد و روش های مراقبت از چشم نوزاد

3- علت گریه نوزاد در شب ،تفسیر و علت گریه نوزاد در شب چیست؟

4- علت گریه نوزاد در خواب چیست و متوقف کردن گریه او چگونه است؟

?پرسش و پاسخ های بسته بودن مجرای اشک نوزاد به چه علت است؟

چه عواملی باعث بسته بودن مجرای اشکی نوزادان می شود؟

• ناتوانی بافت نازک قرار گرفته در انتهای مجرای اشکی برای باز شدن به صورت طبیعی، عفونت ها، رشد غیر طبیعی استخوان بینی که به مجرای اشکی فشار می آورد و باعث بسته شدن آن می شود

علائم بسته بودن مجرای اشک نوزاد چیست؟

اشک ریزش، ترشح زرد یا سفید در گوشه چشم، قرمزی و تورم در اطراف چشم یا بینی

علت انسداد مجرای اشکی در بزرگسالان چیست؟

در بزرگسالان ، انسداد مجاری اشک آور ممکن است در اثر صدمه به استخوان ها یا بافت های اطراف چشم یا اختلال دیگری ایجاد شود که گاهی مربوط به افزایش سن است. به عنوان مثال، انسداد مجرای اشکی ممکن است ناشی از ضخیم شدن پوشش مجرای اشکی، بافت و یا ساختار غیر طبیعی در بینی یا مشکلات ناشی از عمل جراحی روی بینی یا اطراف آن باشد.

چه زمانی علائم بسته بودن مجرای اشکی نوزاد نمایان می شود؟

نوزادانی که دچار انسداد مجرای اشکی هستند، معمولاً در طی چند روز اول تا چند هفته اول پس از تولد، علائم دارند.علائم بسته بودن مجرای اشک نوزاد ممکن است بعد از عفونت تنفسی فوقانی مانند سرماخوردگی یا غفونت سینوس بدتر شود. باد، سرما و نور خورشید نیز ممکن است علائم را بدتر کنند.

منبع: mottchildren