The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علت استفراغ نوزاد چیست و آیا استفراغ نوزاد یک امر طبیعی است؟

دیدن استفراغ نوزاد خصوصا اگر مکرر باشد، می تواند برای والدین بسیار نگران کننده باشد. خروج با شتاب استفراغ کاملاً طبیعی است، اما هنگامی که به نظر می رسد استفراغ مخاطی یا جهنده، مکررا در حال رخ دادن هستند، باید در نظر داشت که این مساله ممکن است زنگ خطر باشد. دلایل استفراغ نوزاد می تواند بسیار گوناگون باشد و این بسیار مهم است که دلیل واقعی وقوع این اتفاق برای فرزندتان را بیابید.

آیا استفراغ نوزاد یک امر طبیعی است؟

بالا آوردن دلمه شیر یا مخاط توسط نوزاد، به هیچ وجه اتفاق غیرمعمولی نیست. بسیاری از والدین در دوران نوزادی و خردسالی، فرزندان خود را دیده اند که مخاط و یا شیر را استفراغ می کنند. در حالی که این مساله کاملاً طبیعی است، اما رخ دادن مکرر آن ممکن است دلیلی برای نگرانی باشد. وجود خون یا هرگونه حرکتی از نوزاد شما که نشانگر درد یا مشکل باشد، نیازمند توجه فوری است.

چه زمانی اتفاق می افتد؟

چنین پدیده ای در نوزادان معمولاً در اوایل عمرشان و در نتیجه نابالغ بودن دستگاه گوارش رخ می دهد. یکی از مهمترین بخش های کل دستگاه گوارشی، ناحیه ای است که از گلو تا معده امتداد دارد. این بخش به زمان کافی برای توسعه کامل و آماده حفظ کردن مواد غذایی در بدن نیاز دارد. تمام آب دهان و همینطور شیری که کودک از آن تغذیه می کند، به راحتی می تواند راه برگشت به دهان را پیدا کرده و باعث استفراغ نوزاد شود.

علل شایع استفراغ نوزادان چیست؟

هنگامی که نوزاد شیر بالا آورده و یا مخاط استفراغ می کند، ممکن است تنها یک دلیل برای وقوع این اتفاق وجود نداشته باشد. در واقع دلایل مختلفی برای این مساله وجود دارند، از بیماری گرفته تا تغذیه بیش از حد.

1. نوزاد ممکن است دچار عفونت یا بیماری باشد:

از آنجا که سیستم ایمنی بدن نوزاد در ماههای اولیه پس از تولد هنوز در حال تکامل است، او هدف آسانی برای باکتری ها و ویروس های مختلف بوده که منجر به عفونت یا بیماری می شود. معمولاً این عفونت ها می توانند روی سیستم تنفسی تأثیر گذاشته و باعث سرفه مکرر نوزاد شوند، که این مساله می تواند منجر به استفراغ متناوب گردد. به طور مشابه، برخی باکتری ها می توانند بر روی دستگاه گوارش یا روده تأثیر بگذارند و منجر به سوء هاضمه و اسهال، همراه با استفراغ شوند.

2. ممکن است نوزاد از تنگی پیلور رنج ببرد:

اگر نوزاد به سختی و با زور استفراغ کند، که در نهایت به صورت استفراغ جهشی ظهور می کند، احتمال قوی وجود دارد که این کودک از تنگی پیلور رنج میبرد. شرایط بسیار نادری است که در اغلب نوزادان درگیر معمولا در هفته های بعد از تولد ظاهر می شود. ماهیچه ای که روده را به معده وصل می کند، متورم و ضخیم شده که این اتفاق، مانع از عبور هرگونه غذایی می شود. 

3. ممکن است در مسیر روده خود انسدادهای دیگری نیز داشته باشد:

در حالی که تنگی پیلوری به دلیل وجود ناهنجاری عضلانی رخ می دهد، ممکن است انسدادهای دیگری نیز در این مسیر وجود داشته باشند. در بعضی مواقع، ممکن است قسمتی از روده به سمت بخش های دیگر بپیچد و مانعی بین آنها ایجاد کند. همچنین مواردی مشاهده شده است که روده ها به خود پیچیده شده اند و باعث شده مواد غذایی در هر کجا که باشد گیر کنند. چنین شرایطی می تواند باعث شود که نوزاد به زور استفراغ کند.

4- ممکن است کودک یک ماده مسموم را مصرف کرده باشد:

از نظر بیولوژیکی، عمل استفراغ زمانی رخ می دهد که بدن می خواهد از شر یک عنصر نامطلوب در معده یا دستگاه گوارش رها شود. اگرچه غذای هضم نشده نیز در این دسته قرار می گیرد، ممکن است استفراغ نتیجه این باشد که کودک چیزی را بلعیده که ذاتاً سمی یا ناسالم است. اگر ماده مسمومی مصرف شده باشد، برخی داروهای خاص می توانند به جای درمان مستقیم، با ایجاد استفراغ منجر به خروج مواد سمی از بدن شوند.

5- کودک ممکن است مستعد ابتلا به بیماری حرکت باشد:

بیماری حرکتی یک مشکل شایع است که هم نوزادان و هم بزرگسالان از آن رنج می برند. این مشکل معمولاً هنگامی ایجاد می شود که مغز متوجه قطع شدن ارتباط بین سیگنال های بصری و شنوایی دریافتی شود. اگر چشم ها و بدن حرکات را به صورت مشابه تجربه نکنند، ممکن است بیماری حرکتی ایجاد شده و باعث وقوع استفراغ شود.

6. ممکن است علت استفراغ نوزاد گریه بیش از حد باشد:

گریه تنها شکل ارتباطی است که نوزادان از آن آگاه هستند، بنابراین ممکن است برای انتقال احساساتی همچون گرسنگی، ترس، درد و یا حتی یک ناراحتی ساده، شروع به گریه و اشک ریختن کنند. با این وجود، اگر نوزاد به مدت طولانی به شدت گریه کند، این مساله می تواند باعث شود تا رفلکس گگ (حلقی) در حلق تحریک شود. این رفلکس می تواند منجر به سرفه شدید نوزاد و یا حتی خروج استفراغ شود.

7. او ممکن است در گلو یا معده خود عفونت داشته باشد:

حضور ویروس ها یا باکتری هایی که معده یا گلو را آلوده می کنند، احتمال وقوع استفراغ را افزایش می دهد. عفونت گلو معمولاً باعث سرماخوردگی و سرفه می شود که هر دو می توانند رفلکس گگ را تحریک کرده و منجر به استفراغ شوند. 

8- نوزاد ممکن است به دلیل واکنش آلرژیک استفراغ کند:

استفراغ معمولاً یک واکنش بیولوژیکی برای از بین بردن هر ماده سمی از بدن است و همین مسئله در مورد واکنش آلرژیک نیز صادق است. آلرژی چیزی نیست جز پاسخ سیستم ایمنی بدن به آلرژن ها، که می تواند از هر چیزی مانند آجیل گرفته تا شیر و ماهی و غیره متغیر باشد. چنین شرایطی معمولاً در مواردی اتفاق می افتد که اخیراً یک نوع غذای جدید را به کودکتان داده باشید.

9- جریان سریع شیر هم می تواند باعث استفراغ نوزاد شود:

برخی از خانمها معمولاً نوک سینه هایی بزرگتر از حد معمول دارند و یا از شیشه شیرهایی استفاده می کنند که سوراخ هایشان از آنچه معمولاً در بازار وجود دارد، بزرگ تر است. این موارد می تواند باعث خروج سریع و به میزان زیاد شیر شود و در نتیجه آن نوزاد مجبور میشود که به سرعت شیر را بخورد. از آنجا که معده کودک هنوز در مرحله رشد و تکامل است، برای دریافت این مقدار آمادگی لازم را نداشته و ممکن است با پرتاب استفراغ به بیرون، به طور طبیعی به این اتفاق واکنش نشان دهد.

10- نوزاد ممکن است نفخ داشته باشد:

این امر به ندرت به دلیل سوء هاضمه رخ داده و بیشتر با بلع بیش از حد هوا توسط نوزاد در هنگام تغذیه ارتباط دارد. والدین بیشتر از مواقع از پستانک استفاده می کنند و یا اینکه اجازه می دهند بچه ها یک شیشه شیر خالی را مک بزنند. این امر باعث می شود شکم کودکان از هوا پر شود که این مساله می تواند باعث رفلاکس شیر شود.

11- شاید استفراغ نوزاد تغذیه بیش از حد است:

مدتی زمان می برد تا دستگاه گوارش یک نوزاد به طور کامل بالغ شود. یکی از مهمترین قسمت هایی که باید کامل شود، دریچه ای است که نقش مهمی در نگه داشتن مواد غذایی در داخل معده دارد. تغذیه به میزان بیش از حد شیر، می تواند فشار بی رویه ای بر این دریچه وارد کند، که در نتیجه باعث ایجاد مشکل در عملکرد دریچه شده و منجر به برگشتن شیر و استفراغ نوزاد می شود.

 بیشتر بدانید:

1- استفراغ در نوزادان ، علل و درمان

2- بالا آوردن نوزاد به چه مقدار طبیعی تلقی می شود؟

3- کولیک یا قولنج نوزاد چیست و چه ارتباطی با گریه های پیاپی دارد؟

4- با چهار نشانه مشترک بیماری در نوزادان و کودکان آشنا شوید!

?پرسش و پاسخ های استفراغ نوزاد

آیا استفراغ نوزاد یک امر طبیعی است؟

بالا آوردن دلمه شیر یا مخاط توسط نوزاد، به هیچ وجه اتفاق غیر معمولی نیست. بسیاری از والدین در دوران نوزادی و خردسالی، فرزندان خود را دیده اند که مخاط و یا شیر را استفراغ می کنند. در حالی که این مساله کاملاً طبیعی است، اما رخ دادن مکرر آن ممکن است دلیلی برای نگرانی باشد

تنگی دریچه پیلور چیست؟

شرایط بسیار نادری است که در اغلب نوزادان درگیر معمولا در هفته های بعد از تولد ظاهر می شود. ماهیچه ای که روده را به معده وصل می کند، متورم و ضخیم شده که این اتفاق، مانع از عبور هرگونه غذایی می شود.

آیا گریه های طولانی می تواند منجر به استفراغ نوزاد شود؟

بله. اگر نوزاد به مدت طولانی به شدت گریه کند، این مساله می تواند باعث شود تا رفلکس گگ (حلقی) در حلق تحریک شود. این رفلکس می تواند منجر به سرفه شدید نوزاد و یا حتی خروج استفراغ شود.

آیا جریان زیاد شیر می تواند سبب استفراغ نوزاد شود؟

بله. برخی از خانمها معمولاً نوک سینه هایی بزرگتر از حد معمول دارند و یا از شیشه شیرهایی استفاده می کنند که سوراخ هایشان از آنچه معمولاً در بازار وجود دارد، بزرگ تر است. این موارد می تواند باعث خروج سریع و به میزان زیاد شیر شود و در نتیجه آن نوزاد مجبور میشود که به سرعت شیر را بخورد. از آنجا که معده کودک هنوز در مرحله رشد و تکامل است، برای دریافت این مقدار آمادگی لازم را نداشته و ممکن است با پرتاب استفراغ به بیرون، به طور طبیعی به این اتفاق واکنش نشان دهد.

منبع: parenting.firstcry