The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علت کم شدن شیر مادر در دوران شیردهی چیست؟

 بسیاری از موارد می توانند در چگونگی و میزان تولید شیر توسط بدنتان، دخالت داشته باشند. اگر از سینه هایتان به نوزاد خود شیر داده و نگران کاهش تولید شیرتان هستید، به این موارد توجه کنید که می توانند باعث کم شدن شیر مادر  شوند. در متن زیر به مهمترین مواردی که منجر به کم شدن شیر مادر می شود اشاره شده است.

علت های کم شدن شیر مادر 

اگر اخیرا متوجه شده اید که شیرتان کم شده و نوزادتان گرسنه می ماند، می توانید علت را در موارد شایع زیر جست و جو کنید:

علت کم شدن شیر مادر، مشکلات سلامت جسمی و ذهنی

سلامتی شما و وضعیت بدن و ذهنتان می تواند بر تولید شیر تأثیر بگذارد. وقتی از نظر جسمی خوب هستید، استراحت می کنید و یک سیستم پشتیبانی سالم دارید، بدن می تواند انرژی خود را روی ساخت شیر متمرکز کند. اما اگر به دلیل اینکه وضعیت پزشکی درمان نشده ای ندارید، خسته شده اید و یا تحت فشارهای زیادی قرار دارید، بدن شما از تعادل خارج شود، متوجه می شوید که تولید شیرتان کاهش می یابد.در اینجا به برخی از مسائل بهداشتی که بر تولید شیر تأثیر می گذارند، اشاره شده است:

نادیده گرفتن سلامت جسمی

عفونت یا سایر شرایط مرتبط با سلامتی مانند کم کاری تیروئید (هیپوتیروئید) و کم خونی می تواند باعث شود بدن شما شیر کمتری تولید کند. هنگامی که علت را درمان کردید، بدن شما دوباره می تواند بر روی ساخت شیر تمرکز کند.

تجربه استرس

استرس های جسمی، عاطفی و روانی می توانند میزان تولید شیر مادر را کاهش دهند. اگر در حین شیردهی نگران حریم خصوصیتان هستید، ممکن است دچار احساس خجالت و یا دست‌پاچه شدن شوید. این احساسات می توانند در کاهش دادن تولید شیر دخالت داشته باشند. سایر دلایل استرس مانند اضطراب، درد، مشکل مالی و وجود مشکل در روابط نیز می توانند روند کم شدن شیر مادر را تشدید کند.

علت کم شدن شیر مادر، دوباره باردار شدن

اگر در حالی که هنوز شیرده هستید مجددا باردار شوید، هورمون های بارداری جدید باعث کم شدن شیر مادر خواهند شد. اما در تمامی بانوان شدید نیست. بهتر است تا جای ممکن به شیردهی ادامه دهید. کم شدن شیر مادر بعد از شش ماهگی که تخمک گذاری مادر معمولا به روال طبیعی بازگشته، می تواند یکی از نشانه های بارداری باشد.

علت کم شدن شیر مادر ، رژیم غذایی

آنچه که می خورید می تواند بر سلامت کلی شما و همچنین میزان تولید شیر شما تأثیر بگذارد. برخی گیاهان تأثیر منفی بر روی تولید شیر داشته و برخی غذاها می توانند تأثیر مثبتی بر این روند داشته باشند. مثلا عرق نعنا شیر را کم کرده و عرق رازیانه زیاد می کند.

استفاده بیش از حد از گیاهان و ادویه ها

مقادیر اندک از هر گیاه یا ادویه نباید باعث ایجاد مشکل شود. شما می توانید با پودر گیاهان و ادویه های مورد علاقه خود همچنان آشپزی کنید. با این حال، هنگامی که این مواد در مقادیر زیاد مصرف می شوند، برخی گیاهان دارویی می توانند باعث کاهش تولید شیر مادر شوند.

لازم نیست در هنگام شیر دادن از تمام چیزهایی که دوست دارید دست بکشید. شما هنوز هم می توانید قهوه صبح خود را میل کنید. همه چیز در مورد زیاده روی نکردن در این موارد است. در اینجا برخی از انتخاب های سبک زندگی که با تغذیه با شیر مادر تداخل دارند آمده است.

مصرف بیش از حد کافئین

سودا، قهوه، چای و شکلات در صورت مصرف در حد اعتدال و متوسط خوب هستند با این وجود مقادیر زیاد کافئین می تواند بدن شما را کم آب کند و تولید شیر مادر را کاهش دهد. کافئین زیاد می تواند بر خواب کودک شما نیز تأثیر بگذارد.

دلایل کم شدن شیر مادر، سیگار کشیدن

سیگار کشیدن می تواند با رهاسازی هورمون اکسی توسین در بدن شما تداخل ایجاد نماید. اکسی توسین هورمونی است که رفلکس لت داون (ترشح سریع شیر متعاقب مکیدن سینه) را تحریک می کند. این رفلکس شیر را از داخل سینه های شما آزاد می کند و به آن اجازه می دهد تا از سینه به بیرون جریان یافته و به درون دهان کودک برود.

نوشیدن الکل

الکل درست مانند سیگار کشیدن می تواند در رفلکس لت داون تداخل ایجاد نماید.اگر کودک شما کمتر از شیر شما بخورد، در نتیجه به اندازه شیر تولید شده نخواهد خورد. مصرف الکل نه تنها می تواند سبب کاهش تولید شیر شود، بلکه مصرف بیش از حد آن می تواند بر توانایی شما در تأمین نیازهای فرزندتان نیز تأثیر منفی بگذارد. الکل همچنین از شیر شما به کودکتان منتقل شده که می تواند کودک شما را در معرض خطر تاخیر در رشد قرار دهد.

دلیل کم شدن شیر مادر، داروها

مصرف بسیاری از داروها در هنگام شیردهی بی خطر است. با این حال، برخی بدون مشکل نیستند و برخی حتی ممکن است به کم شدن شیر مادر کمک کنند. بنابراین، همیشه قبل از مصرف هر نوع دارو از جمله داروهای بدون نسخه، با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

البته، بعضی اوقات مواردی وجود دارد که نمی توانید آنها را تغییر دهید، مانند بارداری مجدد یا مشکلات خاص مرتبط با سلامتی. در این موارد، با پزشک خود و همینطور پزشک کودکتان صحبت کنید. در بیشتر اوقات، شما می توانید به شیردهی ادامه دهید، اما ممکن است لازم باشد مکمل اضافه کنید تا مطمئن شوید فرزند شما به اندازه کافی شیر مادر را دریافت می کند.

بیشتر بدانید:

1- علل کمبود تولید شیر در مادر

2- راه های افزایش شیر مادر بعد از زایمان چیست؟

3- نشت شیر در بارداری بر کیفیت شیر تاثیر می گذارد؟

4- همه چیز در مورد چگونگی تولید شیر مادر و شیردهی پستانی به نوزاد

?پرسش و پاسخ های کم شدن شیر مادر

آیا سیگار کشیدن سبب کم شدن شیر مادر می شود؟

سیگار کشیدن می تواند با رهاسازی هورمون اکسی توسین در بدن شما تداخل ایجاد نماید. اکسی توسین هورمونی است که رفلکس لت داون (ترشح سریع شیر متعاقب مکیدن سینه) را تحریک می کند. این رفلکس رفلکس شیر را از داخل سینه های شما آزاد می کند و به آن اجازه می دهد تا از سینه به بیرون جریان یافته و به درون دهان کودک برود.

آیا نوشیدن الکل بر مقدار شیر مادر اثر گذار است؟

الکل درست مانند سیگار کشیدن می تواند در رفلکس لت داون تداخل ایجاد نماید.اگر کودک شما کمتر از شیر شما بخورد، در نتیجه به اندازه شیر تولید نخواهید خورد. مصرف الکل نه تنها می تواند سبب کاهش تولید شیر شود، بلکه مصرف بیش از حد آن می تواند بر توانایی شما در تأمین نیازهای فرزندتان نیز تأثیر منفی بگذارد. الکل همچنین از شیر شما به کودکتان منتقل شده که می تواند کودک شما را در معرض خطر تاخیر در رشد قرار دهد.

آیا گیاهان دارویی می توانند سبب کم شدن شیر مادر شوند؟

مقادیر اندک از هر گیاه یا ادویه نباید باعث ایجاد مشکل شود. شما می توانید با پودر گیاهان و ادویه های مورد علاقه خود همچنان آشپزی کنید. با این حال، هنگامی که این مواد در مقادیر زیاد مصرف می شوند، برخی گیاهان دارویی می توانند باعث کاهش تولید شیر مادر شوند.

آیا باردار شدن در دوران شیردهی سبب کاهش شیر مادر می شود؟

اگر در حالی که هنوز شیرده هستید مجددا باردار شوید، هورمون های بارداری جدید باعث کم شدن شیر مادر خواهند شد. اکا در تمامی بانوان شدید نیست. بهتر است تا جای ممکن به شیردهی ادامه دهید.

منبع: verywellfamily