The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

رفتار با نوزاد چهار ماهه ، طرز رفتار با نوزاد چهار ماهه

نوزاد 4 ماهه آگاه‌تر، فعال‌تر و نسبت به قبل مشارکت بیشتری در کارها دارد. چیزهای بیشتری در مورد شخصیت منحصر به فرد او در خواهید یافت و او را هنگامی‌که در حال تقویت مهارت‌هایی مانند نشستن،‌ رسیدن و غلت زدن است تماشا کنید! در ادامه این متن نکاتی را درمورد طرز رفتار با نوزاد چهار ماهه برای شما شرح خواهیم داد.

رفتار با نوزاد چهار ماهه، حواس

کودک به دنیای پیرامون خود توجه می‌کند. به این معنا که دوربینی کودک پیشرفت کرده است. او می‌تواند چهره شما و چهره‌های آشنای دیگر را از فاصله دور تشخیص دهد و جسمی را که در حال حرکت است دنبال کند. دید رنگی او نیز پیشرفت کرده و متوجه خواهید شد علاقه بیشتری به اشکال قرمز و آبی دارد. چه چیز دیگری برای کودک 4 ماهه جذاب است؟ خودش! یک آینه نشکن بهترین گزینه برای کودک ۴ ماهه است. زیرا می‌توانید طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و شکل‌ها و همچنین بازتاب حرکات خود را در آن ببیند.

نه تنها حس بینایی کودک پیشرفت می‌کند،‌ بلکه به لطف رشد شنوایی و شناختی کودک، مهارت کلامی او نیز تقویت می‌شود. ممکن است بتواند برخی ریتم‌ها، صداها و الگوی برخی کلمات را که در حرف زدن با او به کار می‌برید، تقلید کند و گریه‌هایش بر اساس نیاز او با هم متفاوت خواهد بود. اینطور به نظر می‌رسد که کودک در حال حاضر غان و غون می‌کند ولی در حال ساخت پایه و اساسی برای تکلم خود در آینده است.

رفتار با نوزاد 4 ماهه، شخصیت

افزایش تحرک و دانش شناختی باعث می‌شود کودک 4 ماهه نسبت به دنیای اطرافش کنجکاو‌تر شود. او ممکن است نسبت به لحن صدای شما حساس‌تر باشد. لحن آرام صدای شما باعث آرام شدن و اطمینان خاطر او می‌شود. در عین حال صدای بلندتر و خشن‌تر این پیغام را به او می‌دهد که مشکلی وجود دارد. او همچنین می‌خواهد لحن صدای شما را با غان و غون کردن و غرغر کردن تقلید کند. او می‌تواند برخی صداهای مشخص را مدت‌ها قبل از اینکه کلماتی واقعی بگوید، تقلید کند.

رفتار با نوزاد چهار ماهه، کنجکاوی

اما اگر کودک زیاد راحت یا کنجکاو نباشد، چه؟ مشکلی نیست. بعضی اوقات کودکانی که به نظر می‌رسد خجالتی‌تر هستند، نیاز به توجه و احساس راحتی بیشتری با اطرافیان خود دارند. دقت کنید ببینید شاید کودک کلافه یا زیادی هیجان‌زده شده باشد و شرایط برایش مطلوب نباشد. به او فرصت دهید تا با چهره‌ها یا فعالیت‌های جدید زندگی خود احساس راحتی کند.

رفتار با کودک چهار ماهه، حمایت از رشد

ممکن است بخواهید به کمک روش‌هایی که از متخصص اطفال یا والدین دیگر شنیده‌اید رشد کودک را تقویت کنید. اما در زیر به فعالیت‌هایی که برای رشد کودک 4 ماهه مفید است اشاره کرده‌ایم:

برای تقویت رشد بینایی

• بالای گهواره او اجسام متحرک رنگی نصب کنید و مراقب باشید دست کودک به آنها نرسد.

• اجازه دهید به تصویر خود و حرکات خود در آینه نگاه کند و حیرت‌زده شود.

• درهنگام برخورد با نوزاد چهار ماهه، به منظور یادگیری اصل پایداری اجسام با او بازی دالی موشه انجام دهید. کودک عاشق این است که ببیند ظاهر می‌شوید و ناگهان از برابر دیدگانش غیب می‌شوید!

برای تقویت حرکات و کنترل حرکتی:

• کودک را روی شکم قرار دهید. هنگامی‌که کودک روی شکم است سعی می‌کند سر و سینه خود را بالا بکشد. این کار که همراه با نظارت شما انجام می‌شود، باعث تقویت ماهیچه‌های لازم برای غلت زدن و نشستن خواهد شد.

• تمرین نشستن: با پشتیبانی شما در این حالت، محدوده حرکتی بهتری برای رسیدن و برداشتن اجسام دارد.

• تمرین ایستادن: هنگامی‌که زیر بغل کودک را می‌گیرید و او را در حالت ایستاده نگه می‌دارید ماهیچه‌های پای کودک به‌کار گرفته می‌شود.

چگونه به تقویت مهارت گفتاری کودک کمک کنید:

• برای او کتاب و شعر بخوانید.

• صداهای او را تقلید کنید.

• هنگامی‌که صدای شما را تقلید می‌کند به او پاسخ مثبت دهید.

زندگی شما به عنوان والدین: روابط خانوادگی

با ورود کودک تغییرات زیادی در خانواده ایجاد می‌شود. از خاله، عمه، عمو و دایی گرفته تا مادربرزگ و پدربزرگ و همه کسانی که دوست دارن بیشتر با این عضو جدید در ارتباط باشند. این بهترین فرصت است که از آنها بخواهید در مراقبت از کودک به شما کمک کنند. کارهایی که می‌توانند در انجام آن به شما کمک کنند شامل غذا خوردن، حمام کردن و بازی کردن است. به عنوان یک پدر و مادر تازه‌کار، اینکه والدین شما یا همسرتان و اعضای دیگر خانواده در کارهایی مانند خرید کردن، نظافت منزل و مراقبت از کودک کمک کنند، باعث می‌شود مقداری از فشار کار از دوش شما برداشته شود و آنها نیز احساس کنند عضوی از خانواده هستند.یکی از بخش‌های تحمل‌ناپذیر پدر و مادر شدن، توصیه‌هایی است که ممکن است دوستان، خانواده یا حتی افراد غریبه به شما بکنند. ممکن است کنترل توصیه‌های ناخواسته دشوار باشد. به خاطر داشته باشید که در برخی موارد، هیچ «راه درستی» برای پرورش کودک وجود ندارد. به نشانه‌های کودک توجه کنید و سعی کنید بر اساس شخصیت منحصر به فرد او، باورها و شرایط خودتان تصمیم‌گیری کنید. به هر حال در صورت داشتن نگرانی یا سوال درمورد رفتار با نوزاد چهار ماهه حتما با پزشک یا شخص مورد اعتماد خود مشورت کنید.

مطالعه بیشتر:

1- 10 کاری که نباید با نوزاد انجام داد

2- تغییرات نوزاد از بدو تولد تا سه ماهگی

3- مراقبت از نوزاد تازه متولد شده تا سه ماهه

4- 10 نکته مهم برای نگهداری و مراقبت از نوزاد نارس

?پرسش و پاسخ های رفتار با نوزاد چهار ماهه

چه اسباب‌بازی‌هایی مناسب کودک ۴ ماهه است؟

آینه‌های نشکن. اسباب‌بازی‌های بافت‌دار. اسباب‌بازی‌های موزیکال یا جغجغه. اسباب‌بازی‌هایی که سوراخ‌هایی برای گرفتن دارند تا گرفتن اجسام تقویت شود

برای تقویت رشد بینایی نوزاد چهار ماهه چه کنیم؟

بالای گهواره او اجسام متحرک رنگی نصب کنید و مراقب باشید دست کودک به آنها نرسد. اجازه دهید به تصویر خود و حرکات خود در آینه نگاه کند و حیرت‌زده شود.

برای تقویت ماهیچه های نوزاد چهار ماهه چه کنیم؟

کودک را روی شکم قرار دهید. هنگامی‌که کودک روی شکم است سعی می‌کند سر و سینه خود را بالا بکشد. این کار که همراه با نظارت شما انجام می‌شود، باعث تقویت ماهیچه‌های لازم برای غلت زدن و نشستن خواهد شد.

آیا کنجکاو نبودن نوزاد چهار ماهه اشکالی دارد؟

مشکلی نیست. بعضی اوقات کودکانی که به نظر می‌رسد خجالتی‌تر هستند، نیاز به توجه و احساس راحتی بیشتری با اطرافیان خود دارند. دقت کنید ببینید شاید کودک کلافه یا زیادی هیجان‌زده شده باشد و شرایط برایش مطلوب نباشد. به او فرصت دهید تا با چهره‌ها یا فعالیت‌های جدید زندگی خود احساس راحتی کند.

منبع: pampers