The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

موهای بچم چه رنگی میشه؟چه چیزهایی رنگ مو را تعیین می کنند؟

آیا سوالاتی در مورد رنگ موی بچه ها دارید و می پرسید که موهای بچم چه رنگی میشه؟ آیا با اضطراب منتظر مانده اید تا بدانید که موی فرزند شما چه رنگی خواهد داشت؟ آیا نمی دانید که آیا راهی برای پیش بینی آن وجود دارد یا خیر؟ طبیعی است که هر مادری، حتی قبل از مثبت شدن تست بارداری اش، این سوال برایش به وجود بیاید که فرزند کوچک او چه شکلی خواهد بود. اگر شما هم می پرسید که موهای بچم چه رنگی میشه، در ادامه این مقاله نکاتی را درمورد روش پیش بینی رنگ موی نوزاد ذکر کرده ایم.

موهای بچم چه رنگی میشه؟

شما حتما از قبل این نکته را می دانید که فرزندتان از بعضی جهات شبیه به شما خواهد بود. اما به جز این مورد باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که ژن های شریک زندگی شما چه تاثیری بر ظاهر فرزندتان خواهد گذاشت. بچه ها درست مانند نسخه های سه‌بعدی مادر و پدر هستند، اما در یک قالب کوچکتر (و دلفریب تر). امروز تمرکز ما روی رنگ مو است و برای پاسخ به این پرسش که موهای بچم چه رنگی میشه، باید ابتدا توضیح دهیم که چه چیزهایی رنگ مو را تعیین می کنند؟ چه عواملی بر آن مؤثر هستند و چه زمانی دائمی می شوند؟ بیایید با ما همراه شوید.

موهای بچم چه رنگی میشه؟ چه چیزهایی رنگ موی بچه ها را تعیین می کنند؟

این واقعیتی است که ممکن است خیلی ها را شگفت زده کند، اما رنگ موی بچه ها در واقع از همان لحظه لقاح مشخص می شود. باید بدانید که اسپرم مرد و تخمک زن هر دو کپی هایی از ترکیب ژنتیکی هر والد را در اختیار دارند. این سلول ها 23 کروموزوم از شما و 23 کروموزوم از شریک زندگی شما را در خود جای داده اند.

سپس، وقتی تخمک و اسپرم با یکدیگر برخورد می کنند، با هم ترکیب می شوند و آنچه را که ما یک سلول تخم (یا زیگوت) می نامیم تشکیل می دهند. زیگوت در زبان یونانی به معنای "نطفه" یا "ملحق شده" است و به لقاح و تشکیل سلول جدید اشاره دارد.

این سلول جدید میکروسکوپی مانند یک نرم افزار کامپیوتری است و اطلاعات ژنتیکی والدین را در خود نگه می دارد. در کل هر زیگوت سالم، 46 نسخه ی کروموزومی دارد. هر یک از این کروموزوم ها نقش مخصوص به خود را بر عهده دارند. برخی از ژن ها جنسیت را تعیین می کنند، برخی دیگر رنگ چشم و مو، و برخی خصوصیات شخصیتی و غیره را تعیین می کنند. همه چیزهایی که ما را منحصر به فرد می کند در حال حاضر قفل شده اند و قابل تغییر نیستند و همه ی این صفات در اثر این لقاح به وجود آمده اند.

هر مجموعه ژنی جدا و منحصر به فرد است. این بدان معناست که ممکن است فرزند اول شما بیشتر ویژگی های شما را به ارث ببرد، اما فرزند دوم شما ممکن است بیشتر شبیه شریک زندگی شما باشد. همچنین آن ها می توانند ترکیبی از هر دوی شما باشند! اما بگذارید کمی عمیق تر به دنیای ژن ها برویم.

1. قدرت ژن ها

ژن های ما مهمترین عامل های تعیین کننده ی ویژگی ها و ظاهر فرزندان ما هستند. اما فقط برای این که یک دید کلی در مورد همه ترکیب های ممکن ژنی به شما ارائه دهیم، به جملات زیر توجه کنید:

متخصصان معتقدند که یک انسان در 46 کروموزوم خود حدود 100000 ژن دارد. این بدان معنی است که وقتی دو فرد با هم ازدواج و تولید مثل می کنند، توانایی تولید 64 تریلیون بچه با ترکیبات مختلف از صفات را دارند، گرچه خوشبختانه این مورد امکان پذیر نیست که همچین تعدادی از کودکان را بتوانیم به وجود بیاوریم! اما این بدان معناست که احتمال دارد هر یک از فرزندان شما کاملاً متفاوت از دیگری به نظر برسند!

DNA یا همان ماده ژنتیکی فرزند شما دارای بسته هایی به اسم آلل است. آلل ها می توانند برای بروز کردن "غالب" یا "مغلوب" باشند. مثلا برای رنگ مو، آلل های غالب، سایه های تیره تری ایجاد می کنند (رنگ موی تیره) در حالی که حالت مغلوب باعث ایجاد رنگ های روشن تر می شود. بسیاری از افراد با توجه به همین نکته، پیش بینی می کردند که فرزندشان با توجه به ژن رنگ موی شریک زندگیشان که تیره رنگ بود، موی تیره خواهد داشت. اما پس از زایمان و بزرگ شدن فرزندشان در کمال تعجب دیدند که فرزندشان مویی با رنگ روشن دارد.

در گذشته، تحقیقات حاکی از آن بود که آلل های غالب همیشه بروز می کنند، مخصوصا زمانی که در مورد رنگ مو صحبت می شد. با این حال این قضیه، کمی پیچیده تر از این است. بسیاری از صفات ما ترکیبی (پلی ژنیک) هستند، به این معنی که بسیاری از ژن ها برای ایجاد یک انسان منحصر به فرد با هم دیگر باعث بروز صفات می شوند. بنابراین وقتی صحبت از رنگ مو می شود، اطلاعات ژنتیکی ما می تواند رنگ هایی خیلی بیشتر از قرمز، بلوند، سیاه یا قهوه ای تولید کند. سایه های رنگی مختلفی وجود دارد، به عنوان مثال، قهوه ای روشن و قهوه ای تیره یا بلوند توت فرنگی.

2. رنگدانه

رنگدانه همان چیزهایی هستند که به پوست، چشم ها و موها رنگ می بخشند. رنگدانه خاصی که در پوست و موهای ما یافت می شود ملانین نام دارد که دو نوع از آن وجود دارد:

• یوملانین: تناژ قهوه ای و سیاه.

• فوملانین: تناژ رنگ های قرمز.

تناژ رنگی موی فرزند شما بستگی به این دارد که چه مقدار از این رنگدانه ها و ژنتیک او با یکدیگر بروز پیدا کنند.

اگرچه بسیاری از ژن ها وظیفه تولید و تنظیم ملانین را در بدن بر عهده دارند، اما محققان هنوز اطلاعات بسیار کمی در این مورد می دانند. تنها ژنی که اطلاعات زیادی در مورد آن موجود است، ژن MC1R است. این ژن خاص دستورالعمل های لازم برای تولید پروتئینی به نام گیرنده ملانوکورتین 1 را بر عهده دارد.گیرنده ی ملانو کورتین1، بخش کنترل است. یعنی او تصمیم می گیرد که چه نوع رنگدانه ای از ملانوسیت ها (سلول های تولید کننده ملانین) باید تولید شوند. وقتی این گیرنده فعال شود، زنجیره ای از واکنش های شیمیایی رخ می دهد. این گیرنده، ملانوسیت ها را تحریک می کند و از این طریق یوملانین تولید می شود و به موها تناژ تیره تری می دهد. اگر این گیرنده فعال نشود، ملانوسیت ها به جای یوملانین، فوملانین تولید می کنند. در این حالت، کودک شما ممکن است موهای حنایی، قهوه ای مایل به قرمز یا موی قرمز داشته باشد.بعضی اوقات، این گیرنده مسدود شده و ملانوسیت را مجبور می کند که فقط فوملانین تولید کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، به طور کلی باعث ایجاد موهای قرمز آتشین می شود. جالب ترین موضوع این است که رنگدانه می تواند با گذشت زمان تغییر کند.

با تمام این توضیحات باید گفت که در دوران بارداری نمی دانید جنینتان کدام مجموعه ژنتیکی را به ارث برده بنابراین حدس این موضوع که موهای بچم چه رنگی میشه گرچه دشوار است اما می تواند سرگرم کننده باشد.

 مطالعه بیشتر:

1- تراشیدن موی سر در نوزادان

2- فرزندم چه شکلی خواهد شد؟

3- چیکار کنم بچه ام شبیه خودم بشه؟

4- چرا موی سر نوزاد می ریزد؟آیا این ریزش مو طبیعی است یا نه؟

?پرسش و پاسخ های موهای بچم چه رنگی میشه

آیا امکان پیش بینی دقیق رنگ موی نوزاد هست؟

خیر. نمی توان دقیقا پیش بینی کرد که نوزاد شما چه مجموعه ژنتیکی را از شما و پدرش به ارث برده و کدام ژن ها فعال خواهند بود بنابراین پیش بینی دقیق رنگ موی نوزاد ممکن نیست.

چیکار کنم موهای بچم بور بشه؟

تعیین رنگ موی نوزاد در دست مادر نیست و به عواملی همچون خورد و خوراک مادر در بارداری ارتباطی ندارد. برای بور شدن موهای نوزاد باید ژن آن را داشته باشید.

آیا رنگ موی نوزاد بعد از تولد تغییر می کند؟

بله. باتوجه به آب و هوا و میزان فعالیت ملانوسیت ها رنگ موی نوزاد بعد از تولد ممکن است تغییر کند.

موهای همسرم بور است، چیکار کنم تا موهای بچم هم طلایی بشه؟

گرچه یکی از والدین ژن طلایی بودن موها را دارد، اما باتوجه به آنکه نوزاد یک مجموعه ژنتیکی از پدر و یک مجموعه از مادر دریافت می کند، تعیین رنگ نهایی موها به هردوی این عوامل بستگی دارد و شما نمی توانید آن را کنترل کنید.

منبع: momlovesbest