The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

کدام صندلی ماشین برای کدام سن کودک شما مناسب است؟

* صندلی ماشین از نوع تقویت کننده در ماشین کمی به صورت قائم قرار می گیرند، بنابراین در طول سفر یک صندلی قابل تنظیم انتخاب کنید تا فرزندتان اذیت

یکی از رایج ترین سوالاتی که از ما پرسیده می شود این است که: "چه موقعی و چه سنی، زمان مناسب تغییر صندلی ماشین فرزند من و انتقال او به صندلی بعدی است؟" و البته که این یک سوال عالی و بسیار مهم است! انتخاب صندلی اتومبیل مناسب برای فرزندتان اولین و مهمترین قدم برای یک سفر ایمن است. البته مقررات مختلفی برای انتخاب صندلی مناسب برای کودکان بر حسب وزن، قد و سن آن ها وجود دارند که در اغلب موارد می توانند برای والدین کاملا گیج کننده باشند. اگر شما هم کوچولویی در خانواده خود دارید و می خواهید برای او یک صندلی ماشین مناسب انتخاب کنید اما در این باره دچار سردرگمی شده اید، پس با ما همراه شده و ادامه این مقاله را بخوانید تا درمورد صندلی ماشین کودک بالای 3 سال و ... بیشتر بدانید.

انواع صندلی ماشین بچه

به صورت کلی سه نوع اصلی صندلی اتومبیل مخصوص بچه ها در بازار موجود است: کریر یا همان حامل کودک، صندلی های ماشین مخصوص کودک نوپا و صندلی تقویت کننده با پشتی بلند که ما آن ها را گروه 1، گروه 2 و گروه 3 می نامیم.

گروه 1 صندلی ماشین - صندلی اتومبیل کودک

کاربرد:

صندلی اتومبیل کودک، اولین صندلی اتومبیل است که فرزند شما از نوزادی تا تقریباً سن 12 ماهگی (به اضافه یا منهای چند ماه بسته به قد او)، از آن استفاده خواهد کرد. عملی ترین راهنما در مورد زمان مناسب تعویض صندلی برای شما این است که بدانید که وقتی بالاترین نقطه سر فرزندتان به بالاترین نقطه صندلی می رسد و وقتی کوچولوی دلبندتان می تواند سر خود را ثابت نگه دارد، دیگر وقت آن رسیده است که برای صندلی ماشین به دنبال مرحله بعدی بروید!

نصب و راه اندازی:

صندلی ماشین کودک همیشه در قسمت عقب اتومبیل و رو به عقب نصب می شود. می توان آن را با کمک کمربند وسیله نقلیه و یا با یک پایه نصب کرد، هر دو این موارد در صورت نصب صحیح به یک اندازه ایمن هستند.

در هنگام انتخاب صندلی ماشین چه مواردی را باید مدنظر داشت:

هنگام انتخاب حامل کودک برای نوزاد تازه متولد شده، ما به شما توصیه می کنیم که در مورد جنبه های زیر فکر کرده و سپس تصمیم گیری و انتخاب کنید:

- برای اطمینان از تامین بالاترین سطح از ایمنی، حامل کودکی را انتخاب کنید که دارای مهار 5 نقطه ای (یک کمربند مخصوص صندلی ماشین که برای نگه داشتن کودکان تنظیم می شود و با کمربند ایمنی بزرگسالان متفاوت است)، باشد.

- اطمینان حاصل کنید که ارتفاع صندلی ماشین کودک به راحتی قابل تنظیم است و متناسب با رشد فرزندتان می توانید ارتفاع آن را تغییر دهید.

- دارای پایه ایزوفیکس (سیستم چفت و بست دارای دو براکت برای اتصال هرچه قدرتمندتر صندلی حامل کودک به صندلی عقب خودرو) باشد که از ایمنی بیشتری برخوردار است، استفاده روزمره را آسان کرده و نصب آن نیز ساده تر خواده بود.

- یک صندلی مخصوص کودک با وزن سبک را انتخاب کنید که حمل و نقل آن را راحت و ساده تر می کند.

- سایبان محافظت کننده در مقابل آفتاب که به دسته حمل متصل نباشد، غالباً ممکن است بیشتر در دسترس بوده و در نتیجه از فرزند دوست داشتنی شما در برابر آفتاب کم ارتفاع و با شیب ملایم و همچنین باد محافظت کند.

  • یک صندلی ماشین کودک مورد تأیید i-Size (قابلیت تنظیم اندازه و سایز متناسب با نوزاد)، از نظر عوارض جانبی آزمایش شده و ایمن و بی خطر است.

گروه 2 صندلی ماشین - صندلی های ماشین مخصوص کودکان نوپا

کاربرد:

  • صندلی ماشین مخصوص کودک نوپا، دومین صندلی ماشین مورد نیاز برای فرزند شما است. این صندلی ها بسته به قد و وزن فرزند شما از حدود 6 ماهگی تا چهار سالگی قابل استفاده هستند. هنگامی که شانه های کودک شما حتی در حداکثر وضعیت، دیگر در زیر بخش زیرسری قرار نمی گیرند، این یعنی که او نسبت به این گروه از صندلی ها نیز رشد کرده و وقت آن رسیده است که به صندلی های گروه 3 تغییر مکان دهد.
  • طبق آیین نامه UN R129 (i-Size)، کودکان باید حداقل تا 15 ماهگی روی صندلی های مخصوص ماشین رو به عقب باقی بمانند، اما ما توصیه می کنیم فرزند خود را حداقل تا 4 سالگی و حتی ترجیحاً طولانی تر از این سن، رو به عقب نگه دارید. برخی از صندلی های این گروه می توانند هم به صورت رو به عقب و هم به صورت رو به جلو استفاده شوند.
  • یک تست اضافی به نام Plus Test ، که تحت آزمایش های شبیه سازی تصادف انجام می شود، تضمین می کند که صندلی اتومبیل کودک سخت تر از آنچه در مقررات مقرر است، تهیه شده است. طبق Plus Test فقط صندلی های اتومبیل رو به عقب قابل تأیید هستند.

نصب و راه اندازی:

صندلی های ماشین مخصوص کودک نوپا را می توان با پایه ایزوفیکس و یا کمربند ایمنی خودرو نصب کرد. این دسته از صندلی ها می توانند کاملاً رو به عقب، عقب و رو به جلو (صندلی ترکیبی اتومبیل) و یا فقط رو به جلو باشند.

هنگام انتخاب صندلی ماشین مخصوص کودک نوپا، چه مواردی را باید مدنظر داشت:

این نکته مهم را در نظر داشته باشید که فرزند شما تقریباً 3 الی 4 سال از این گروه از صندلی ها استفاده خواهد کرد و به طور قطع اتفاقات زیادی در این سال ها رخ خواهد داد. به همین دلیل ما به شما توصیه می کنیم که در هنگام انتخاب صندلی به موارد زیر فکر کنید:

  • قد فرزند شما در طول مدت استفاده از این گروه از صندلی ها تغییر می کند، بنابراین بسیار مهم است که صندلی این امکان را داشته باشد که هم از نظر قد و هم از نظر فضای پا، همزمان با رشد کودک شما تنظیم شود.
  • از آنجا که ثابت شده برای کودکان تا سن چهار سال، سفر کردن به صورت رو به عقب تا پنج برابر ایمن تر است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که صندلی ماشین انتخابی فضای کافی برای دنبال کردن این توصیه را به شما ارائه می دهد.
  • یک صندلی اتومبیل که با پایه ایزوفیکس نصب شده، می تواند با سرعت بیشتری بین اتومبیل ها جابجا شده و به راحتی نصب شود. صندلی اتومبیل مخصوص کودک را با نشانگرهایی انتخاب کنید که هنگام نصب صحیح صندلی به شما علامت دهند و کارتان را راحت تر کنند.
  • یک صندلی اتومبیل که آزمایش تست اضافی (پلاس تست) سخت تر از حد مورد نیاز ECE R44 / 04 و UN R129 را پشت سر گذاشته است، بنابراین سطح ایمنی بسیار بالاتری را نیز فراهم می کند.

گروه 3  صندلی ماشین- صندلی های تقویت کننده با پشتی بلند

کاربرد:

این همان صندلی اتومبیلی است که فرزند شما برای طولانی ترین زمان از آن استفاده خواهد کرد. طبق قانون، کودک شما باید حداقل 135 سانتی متر قد داشته و یا سن او 12 سال باشد تا بتواند روی صندلی ماشین مورد تأیید بنشیند، هر کدام زودتر رخ دهد فرقی نداشته و مجوزی برای استفاده از این صندلی خواهد شد. استفاده از صندلی تقویت کننده با پشتی بلند به جای انواعی که فقط تقویت کننده هستند، این مساله را تضمین می کند که فرزند شما در تمام طول مدت استفاده از آن ها، در برابر ضربه های جانبی محافظت می شود.

نصب و راه اندازی:

صندلی تقویت کننده با پشتی بلند فقط با کمربند ایمنی و یا با پایه ایزوفیکس قابل نصب است.

هنگام انتخاب صندلی تقویت کننده با پشتی بلند، چه مواردی را باید مدنظر داشت:

  • صندلی تقویت کننده با پشتی بلندی را انتخاب کنید، که قابل جدا شدن نیست. به این ترتیب فرزند شما در کل دوره استفاده از این صندلی در برابر اثرات جانبی نیز محافظت می شود.
  • یکی از رایج ترین موارد سو استفاده، هنگام قرار دادن کمربند در شاخ های کمربند به وجود می آید، بنابراین یک صندلی تقویت کننده بدون شاخ کمربند را انتخاب کنید.
  • صندلی ماشین از نوع تقویت کننده در ماشین کمی به صورت قائم قرار می گیرند، بنابراین در طول سفر یک صندلی قابل تنظیم انتخاب کنید تا فرزندتان اذیت نشود.

مطالعه بیشتر:

10 کاری که نباید با نوزاد انجام داد

راهنمای خرید صندلی خودروی کودک

5 نظریه جدید در شیوه مراقبت از نوزاد

نکات مهم برای اولین گردش با نوزاد خارج از منزل

?پرسش و پاسخ های صندلی ماشین

چه زمانی برای بچه باید از صندلی ماشین استفاده کنیم؟

صندلی اتومبیل کودک، اولین صندلی اتومبیل است که فرزند شما از نوزادی تا تقریباً سن 12 ماهگی (به اضافه یا منهای چند ماه بسته به قد او)، از آن استفاده خواهد کرد. عملی ترین راهنما در مورد زمان مناسب تعویض صندلی برای شما این است که بدانید که وقتی بالاترین نقطه سر فرزندتان به بالاترین نقطه صندلی می رسد و وقتی کوچولوی دلبندتان می تواند سر خود را ثابت نگه دارد، دیگر وقت آن رسیده است که برای صندلی ماشین به دنبال مرحله بعدی بروید

صندلی ماشین نوزادی تا چند ماهگی قابل استفاده است؟

صندلی ماشین مخصوص کودک نو پا، دومین صندلی ماشین مورد نیاز برای فرزند شما است. این صندلی ها بسته به قد و وزن فرزند شما از حدود 6 ماهگی تا چهار سالگی قابل استفاده هستند.

صندلی ماشین تقویت کننده چیست؟

این همان صندلی اتومبیلی است که فرزند شما برای طولانی ترین زمان از آن استفاده خواهد کرد. طبق قانون، کودک شما باید حداقل 135 سانتی متر قد داشته و یا سن او 12 سال باشد تا بتواند روی صندلی ماشین مورد تأیید بنشیند، هر کدام زودتر رخ دهد فرقی نداشته و مجوزی برای استفاده از این صندلی خواهد شد. استفاده از صندلی تقویت کننده با پشتی بلند به جای انواعی که فقط تقویت کننده هستند، این مساله را تضمین می کند که فرزند شما در تمام طول مدت استفاده از آن ها، در برابر ضربه های جانبی محافظت می شود.

صندلی ماشین دارای پایه ایزوفیکس چیست؟

صندلی ماشین باید دارای پایه ایزوفیکس (سیستم چفت و بست دارای دو براکت برای اتصال هرچه قدرتمندتر صندلی حامل کودک به صندلی عقب خودرو) باشد که از ایمنی بیشتری برخوردار است، استفاده روزمره را آسان کرده و نصب آن نیز ساده تر خواده بود.

منبع: besafe