The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

چه کودکانی باید ویتامین بخورند و آیا باید به کودک مکمل داد؟

کودکان در حال رشد به ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامت محتاج‌اند. اکثر کودکان می‌توانند مواد مورد نیاز بدن را از رژیم غذایی دریافت کنند اما در برخی شرایط ممکن است کودک به ویتامین‌ها و مواد معدنی نیاز پیدا کند. در این مقاله به هر آنچه شما باید در مورد ویتامین‌های مورد نیاز اطفال بدانید و اینکه چه کودکانی باید ویتامین بخورند و یا به عبارتی کدام کودکان به مصرف ویتامین نیاز دارند اشاره می‌کنیم.

چه کودکانی باید ویتامین بخورند؟

ویتامین‌‌های مورد نیاز اطفال به جنسیت، جثه کودکان، سرعت رشد و میزان فعالیت‌شان بستگی دارد. به گفته متخصصان کودکان 2 تا 8 سال به 1000 تا 1400 کالری و کودکان 9 تا 13 سال به 1400 تا 2600 کالری روزانه نیازمندند. البته این موضوع به میزان فعالیت روزانه آنها هم وابسته است. در کنار کالری دریافتی کودک باید به میزان قابل توجهی املاح و ویتامین هم دریافت کند که میزان آن را در این جدول آورده‌ایم:

ریزمغذی ها

1-3  سال

4-8 سال

کلسیم

700 ‌‌ میلی‌گرم

1,000 ‌‌ میلی‌گرم

آهن

7 ‌‌ میلی‌گرم

10 ‌‌ میلی‌گرم

ویتامین A

300 ‌‌ میکروگرم

400 ‌‌ میکروگرم

ویتامین B12

0.9 ‌‌ میکروگرم

1.2 ‌‌ میکروگرم

ویتامین C

15 ‌‌ میلی‌گرم

25 ‌‌ میلی‌گرم

ویتامین D

600  واحد بین‌المللی (15 ‌‌ میکروگرم)

600  واحد بین‌المللی (15 ‌‌ میکروگرم)

به غیر از این مواد کودکان به ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگری هم نیاز دارند اما ریزمغذی‌‌های دسته بندی شده در این جدول جز مهم ترین مواد است. در عین حال کودکان بالاتر از این سن و نوجوانان هم به میزان متفاوتی از این ریزمغذی‌ها محتاجند که مقدار آن به میزان فعالیت و رشدشان وابسته است.

آیا میزان نیاز کودکان به ویتامین، متفاوت از بزرگسالان است؟

کودکان به ریزمغذی‌‌های مشابه بزرگسالان نیاز دارند اما میزان نیازشان متفاوت است. کلسیم و ویتامین D برای داشتن استخوان‌های سالم، آهن، زینک و ید در کنار کولین، ویتامینA، B6 یا فولات و D هم برای رشد مغزی لازم است. گرچه تمامی کودکان مشابه بزرگسالان به این ریزمغذی‌ها نیاز دارند اما به دلیل رشدی که کودک دارد رسیدن این ریزمغذی‌ها به بدن اهمیت بالاتری پیدا می‌کند.

چه کودکانی باید ویتامین بخورند، آیا باید به کودک مکمل داد؟

به طور کل کودکی که تغذیه متعادل و متناسبی دارد نیازمند مصرف مکمل نیست. با این وجود برخی از کودکان در شرایط خاص مثلا در دوران شیرخوارگی به برخی مکمل‌ها مثل ویتامین D نیاز دارند. انجمن اطفال کودکان آمریکا توصیه می‌کند رژیم غذایی کودکان شامل میزان متناسبی از میوه و سبزیجات تازه، غلات، لبنیات و پروتئین باشد. این مواد برای رشد کودکان ضروری است.

در صورتی که در طول روز کودک به طور مناسب از تمام گروه‌‌های غذایی استفاده کند هیچ نیازی به مصرف مکمل نخواهد داشت.

چه کودکانی باید ویتامین بخورند؟

برخی از کودکان در معرض کمبود برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی قرار دارند. این موضوع بویژه اگر کودک از رژیم گیاه خواری پیروی می‌کند یا دچار شرایط جسمی و بیماری‌هایی نظیر سلیاک، سرطان، کیست‌‌های فیبروزی یا التهابات دستگاه گوارش است یا تحت عمل جراحی دستگاه گوارش قرار دارد یا فوق العاده بد غذاست و برخی گروه‌‌های غذایی را اصلا مصرف نمی‌کند اهمیت بالاتری پیدا می‌کند.

این دست کودکان مخصوصا اگر پروتئین حیوانی مصرف نکنند یا در کل بد غذا باشند معمولا دچار کمبود کلسیم، آهن، زینک، ویتامینB12 و D می‌شوند. کمبود این دست مواد غذایی در کودک می‌تواند باعث بروز اختلالات رشدی یا تاخیر در رشد شود. البته کودکانی که گیاه خوارند اما مادر به رشد و مواد غذایی دریافتی توجه کافی دارد معمولا دچار کمبود‌‌های ویتامینی یا مینرالی نمی‌شوند اما کودکان مبتلا به التهاب دستگاه گوارش یا سلیاک در جذب ریزمغذی‌ها مشکل دارند و نمی‌توانند ویتامین‌‌های محلول در چربی مثل A,D,E و K را جذب کنند. کودکان مبتلا به انواع سرطان نیز برای پیشگیری از ابتلا به مشکلات ناشی از سوء تغذیه لازم است مکمل دریافت کنند. در تحقیقی که روی 937 کودک 3 تا 7 سال انجام شد مشخص شد کودکانی که بد غذا هستند معمولا دچار کمبود آهن و زینک می‌شوند البته شدت این کمبود در حدی بالا نیست که اختلالات رشدی به وجود آورد. با این وجود اگر کودکی در این شرایط دارید بهتر است هر از گاهی میزان ریزمغذی‌‌های خونی او چک شود و اگر ضرورت دارد برایش مکمل تجویز شود.

چه ویتامینی و چه دوزی لازم است؟

اگر کودک شما رژیم محدود شده ای دارد یا دچار عدم جذب مواد است بهتر است برایش مکمل تجویز شود اما قبل از انتخاب و مصرف هر مکملی باید با متخصص مشورت کرد. مکمل را از برند‌‌های معتبر تهیه کنید و برحسب تجویز پزشک دوز مشخص شده را به کودک بدهید و پا را فراتر نگذارید.

موارد و نکته‌‌های احتیاطی

ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌توانند در صورت مصرف بیش از حد مسمومیت زا باشند. این موضوع بویژه در مورد ویتامین‌‌های A،D،E که در چربی ذخیره می‌شوند صدق می‌کند.

چطور متوجه شویم کودک به مکمل نیاز دارد؟

برای آنکه بدانید چه کودکانی باید ویتامین بخورند و مطمئن شوید کودک تمام ریزمغذی‌‌های لازم را دریافت می‌کند باید از نوع رژیم غذایی او اطمینان حاصل کنید. کودک باید در طول روز از تمام گروه‌‌های غذایی از جمله میوه و سبزیجات تازه، غلات، پروتئین و لبنیات استفاده کند. بهتر است تنوع را در رژیم غذایی رعایت کرده و اجازه ندهید کودک مرتبا تنها یک نوع میوه و سبزی خاص را استفاده کند. میزان مصرف شیرینی جات و کربوهیدرات‌‌های تصفیه شده را هم باید کاهش داد. در صورتی که اینطور نیست باید حتما با متخصص در این رابطه مشورت کنید.

بیشتر بدانید:

1- فواید مصرف ویتامین D برای کودکان

2- چگونه ویتامین مورد نیاز کودک را تامین می کنید؟

3- سنجش ویتامین بدن نوزاد با استفاده از اشک چشم!

4- لزوم استفاده از قطره مولتی ویتامین (AD) و آهن در برنامه تغذیه نوزاد

?پرسش و پاسخ های چه کودکانی باید ویتامین بخورند؟

چه کودکانی باید ویتامین بخورند، آیا باید به کودک مکمل داد؟

به طور کل کودکی که تغذیه متعادل و متناسبی دارد نیازمند مصرف مکمل نیست. با این وجود برخی از کودکان در شرایط خاص مثلا در دوران شیرخوارگی به برخی مکمل‌ها مثل ویتامین D نیاز دارند. انجمن اطفال کودکان آمریکا توصیه می‌کند رژیم غذایی کودکان شامل میزان متناسبی از میوه و سبزیجات تازه، غلات، لبنیات و پروتئین باشد. این مواد برای رشد کودکان ضروری است.

بچم دو سالش تموم شده و همه چی می خوره، آیا باز هم باید بهش مولتی ویتامین بدم؟

در صورتی که در طول روز کودک به طور مناسب از تمام گروه‌‌های غذایی استفاده کند و رشد خوبی هم داشته باشد، هیچ نیازی به مصرف مکمل نخواهد داشت.

چه کودکانی باید ویتامین بخورند؟

برخی از کودکان در معرض کمبود برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی قرار دارند. این موضوع بویژه اگر کودک دچار شرایط جسمی و بیماری‌هایی نظیر سلیاک، سرطان، کیست‌‌های فیبروزی یا التهابات دستگاه گوارش است یا تحت عمل جراحی دستگاه گوارش قرار دارد یا فوق العاده بد غذاست و برخی گروه‌‌های غذایی را اصلا مصرف نمی‌کند اهمیت بالاتری پیدا می‌کند.

آیا کودکان بد غذا دچار کمبود ویتامین هستند؟

کودکانی که بد غذا هستند معمولا دچار کمبود آهن و زینک می‌شوند البته شدت این کمبود در حدی بالا نیست که اختلالات رشدی به وجود آورد. با این وجود اگر کودکی در این شرایط دارید بهتر است هر از گاهی میزان ریزمغذی‌‌های خونی او چک شود و اگر ضروریت دارد برایش مکمل تجویز شود.

منبع: healthline