The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علائم عفونت ادراری در کودکان و درمان آن چگونه است؟

عفونت ادراری در کودکان یکی از بیماری هایی است که بیشتر والدین در دوران کودکی دلبندانشان دست کم یکبار با آن دست و پنجه نرم می کنند. کودکان معمولا برای مدت طولانی ادرار خود را نگه داشته و سپس به صورت اورژانسی به دستشویی می روند که همین امر می تواند زمینه ساز عفونت ادراری در کودکان باشد. در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که عفونت ادراری در کودکان چگونه است و برای درمان عفونت ادراری در کودکان زیر دو سال چه راهکار هایی وجود دارد.

عفونت دستگاه ادراری

عفونت دستگاه ادراری (UTI) یکی از بیماریهای شایع در کودکان به شمار می آید. دستگاه ادراری از کلیه ها، حالب ها، مثانه و مجاری ادرار تشکیل شده است. حالب لوله ای است که از کلیه به مثانه کشیده شده و ادرار را از کلیه به مثانه می رساند. مجاری ادرار نیز  لوله هایی هستند که مثانه را به دستگاه تناسلی متصل می کند. عفونت می تواند در هر یک از بخشهای دستگاه ادراری اتفاق بیفتد، اما بیشتر در کلیه ها و مثانه دیده می شود. عفونت مثانه سیستیت و عفونت کلیه ها پیلونفریت یا" پیلو" نام دارد.   

بیشتر عفونت های ادراری در اثر باکتری به نام اشریشیا کلی (E. coli) ایجاد می شود، اما باکتری های دیگری نیز وجود دارند که گاهی اوقات عامل عفونت ادراری هستند. 

آیا عفونت ادراری در کودکان دختر شایعتر است؟

بله. این بیماری در دختران بیش از عفونت ادراری در کودکان پسر به چشم می خورد، زیرا مجرای ادراری در  دختران کوتاه است و  باکتری ها می توانند به راحتی وارد مثانه شوند. کودکان با سیستم ادراری غیرطبیعی نیز بیشتر در معرض عفونت های ادراری قرار دارند.  

عفونت ادراری در کودکان چه علائمی دارد و چگونه می توانم به عفونت ادراری در فرزندم، پی ببرم؟

تحریک پذیری و تب بدون دلیل مشخص در نوزادان کم سن و کودکانی که دچار عفونت ادراری هستند، مشاهده می شوند.

کودکان بزرگتر نیز:

  • هنگام ادرار احساس درد یا سوزش می کنند،
  • نمی توانند ادرار خود را کنترل کنند، تکرر ادرار شدید دارند یا بعد از آموزش دستشویی رفتن، باز هم دچار نشت ادرار می شوند.
  • تب می کنند.
  • در کمر یا در شکم درست زیر ناف درد احساس می کنند.
  • ادرار آنها بدبو و تیره است و ممکن است در آن خون مشاهده شود.

آزمایش عفونت ادرار چگونه انجام می شود؟

برای تشخیص عفونت ادراری و بررسی وجود التهاب یا باکتری، پزشک به یک یا دو نمونه ادرار نیاز دارد. ادراری که به این منظور جمع آوری می شود باید عاری از آلودگی های پوست و مدفوع باشد. برای گرفتن نمونه بسته به سن کودک، به شیوه های زیر عمل می شود:

  • برای نوزادان از لوله کوچکی به نام کاتتر استفاده می شود. این لوله در مجرای ادرار قرار می گیرد و ادرار در یک کیسه استریل برای آزمایش جمع آوری می شود.این بهترین روش برای آزمایش عفونت دستگاه ادراری است.  
  • بعد از آموزش دستشویی، نمونه ادرار باید از وسط جریان ادرار گرفته و در یک فنجان یا شیشه استریل جمع آوری گردد. وسط ادرار به این معنی است که مقداری از ابتدای ادرار بریزد و بعد نمونه گرفته شود.

عفونت ادراری چگونه درمان می شود؟

عفونت ادراری در کودکان درمان خانگی ندارد! گرچه مصرف بسیار زیاد مایعات می تواند به دفع باکتری و بهبود علائم کمک کند اما لازم است عفونت ادراری در کودکان با آنتی بیوتیک درمان شود. اگر فرزندتان کمتر از 2 سال دارد و به عفونت ادراری مبتلا شده است، احتمالاً پزشک برای بررسی کارکرد دستگاه ادراری به آزمایشات بیشتری نیاز دارد.

چه موقع باید به پزشک مراجعه کرد؟

در صورت بروز هر یک از شرایط زیر، به پزشک مراجعه کنید:

  • کودک کمتر از 6 ماه و تب دارد، 
  • کودک بیشتر از 6 ماه دارد اما تب او بیش از 48 ساعت ادامه داشته است،
  • ادرار کودک بدبو است و هنگام ادرار درد دارد.
  • بعد از مدتها خشکی، در طول روز یا شب هنگام ناگهان بی اختیار دفع ادرار دارد.  
  • در ادرار او خون دیده می شود.
  • درد شدید شکم یا کمر دارد.

چگونه می توان از عفونت ادراری کودکان پیشگیری کرد؟

  • به فرزند خود بیاموزید در صورت احساس نیاز به ادرار، ادرار را نگه ندارد و خود را به سرویس بهداشتی برساند. ادراری که در مثانه نگه داشته می شود به رشد باکتری ها کمک می کند.  این امر در حرکات روده نیز مهم است. 
  • کودکان مبتلا به یبوست بیشتر در معرض عفونت ادراری قرار دارند. اگر فرزند شما مدفوع سفت یا دفع دردناک دارد، باید فیبر موجود در رژیم غذایی او را افزایش دهید. در صورت تداوم مشکل با پزشک مشورت کنید.
  • برای پیشگیری از عفونت ادراری در کودکان، از حمام در وان پر از کف و مواد معطر و نیز شستشو با صابون های قوی که باعث تحریک می شوند خودداری کنید.

 مطالعه بیشتر:

عفونت ادراری در کودکان ، علت و راه های درمان آن چیست؟

تکرر ادرار در کودکان و دلایل تکرر ادرار در کودکان چیست؟

عفونت بیضه کودکان ، راهکارهای تشخیص و درمان آن

شناخت عوارض هیدرونفروز یا تورم کلیه ها در کودکان

?پرسش و پاسخ های عفونت ادراری در کودکان

علائم عفونت ادراری در کودکان چیست؟

هنگام ادرار احساس درد یا سوزش می کنند، نمی توانند ادرار خود را کنترل کنند، تکرر ادرار شدید دارند یا بعد از آموزش دستشویی رفتن، باز هم دچار نشت ادرار می شوند. تب می کنند. در کمر یا در شکم درست زیر ناف درد احساس می کنند. ادرار آنها بد بو و تیره است و ممکن است در آن خون مشاهده شود.

آیا عفونت ادراری در کودکان دختر شایعتر است؟

بله. این بیماری در دختران بیش از عفونت ادراری در کودکان پسر به چشم می خورد، زیرا مجرای ادراری در دختران کوتاه است و باکتری ها می توانند به راحتی وارد مثانه شوند. کودکان با سیستم ادراری غیرطبیعی نیز بیشتر در معرض عفونت های ادراری قرار دارند.

آیا عفونت ادراری در کودکان خطرناک است؟

معمولا نه اما در صورت بروز هر یک از شرایط زیر، به پزشک مراجعه کنید: کودک کمتر از 6 ماه و تب دارد، کودک بیشتر از 6 ماه دارد اما تب او بیش از 48 ساعت ادامه داشته است، ادرار کودک بد بو است و هنگام ادرار درد دارد. بعد از مدتها خشکی، در طول روز یا شب هنگام ناگهان بی اختیار دفع ادرار دارد. در ادرار او خون دیده می شود. درد شدید شکم یا کمر دارد.

چگونه می توان از عفونت ادراری کودکان پیشگیری کرد؟

به فرزند خود بیاموزید در صورت احساس نیاز به ادرار، ادرار را نگه ندارد و خود را به سرویس بهداشتی برساند. ادراری که در مثانه نگه داشته می شود به رشد باکتری ها کمک می کند. این امر در حرکات روده نیز مهم است. کودکان مبتلا به یبوست بیشتر در معرض عفونت ادراری قرار دارند. اگر فرزند شما مدفوع سفت یا دفع دردناک دارد، باید فیبر موجود در رژیم غذایی او را افزایش دهید. در صورت تداوم مشکل با پزشک مشورت کنید.

منبع: caringforkids