The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

لکنت زبان در کودکان و راههای درمان آن چیست؟

 لکنت زبان یک مشکل گفتاری است که باعث می شود کودکان نتوانند به راحتی صحبت کنند. لکنت زبان در کودکان غالباً در سنین 4-2 سالگی شروع می شود. هنگامی که لکنت زبان تا سن دبستان ادامه می یابد می تواند به یک مشکل تبدیل شود، بنابراین مهم است که به دنبال کمک باشید. در ادامه این متن همه چیز را در مورد لکنت زبان در کودکان و راههای درمان آن خواهید خواند.

لکنت زبان در کودکان 6 ساله

لکنت زبان یک مشکل گفتاری است که باعث می شود کودکان نتوانند به راحتی صحبت کنند. کودکانی که لکنت دارند غالباً در ابتدای جملات دچار لکنت می شوند، اما لکنت می تواند در کل جملات نیز رخ دهد. کودکان همچنین ممکن است در هنگام لکنت کارهای غیرکلامی انجام دهند. به عنوان مثال، آنها ممکن است خود را پلک بزنند، صورت خود را در هم بکشند، شکلک در بیاورند، یا مشت های خود را گره کنند. لکنت سه نوع اصلی دارد. کودکانی که لکنت دارند ممکن است یک یا چند نوع از این نوع را داشته باشند.

تکرارشدن

این زمانی است که یک صدا، بخشی از کلمه، کل کلمه یا عبارت بارها و بارها تکرار می شود. مثلا:

• آ آ آ و من آن را می خواهم.’

• "آن آن آن و من آن را می خواهم."

• و و و من آن را می خواهم. '

• "و من، و من، و آن یکی را می خواهم."

طولانی شدن

این زمانی است که یک صدا کشیده می شود - به عنوان مثال، "ووووو من آن را می خواهم".

قفل شدن

این زمانی است که کودک سعی می کند صحبت کند و هیچ صدایی از آن خارج نمی شود.

دلایل لکنت زبان در کودکان 4 ساله

ما واقعاً نمی دانیم چرا لکنت زبان اتفاق می افتد. این ممکن است به دلیل وجود خطا یا تأخیر در پیام باشد که مغز کودک هنگام نیاز به صحبت به عضلات دهانش می فرستد. این خطا یا تأخیر باعث می شود کودک نتواند هنگام گفتگو، عضلات دهان خود را هماهنگ کند، که منجر به لکنت زبان می شود.

آیا لکنت زبان در کودکان ارثی است؟

لکنت زبان در خانواده ها ادامه می یابد. این نشان می دهد که لکنت ممکن است شامل ژن هایی باشد که از یک یا هر دو والدین به کودکان منتقل می شوند. این بدان معناست که اگر افراد دیگری در خانواده او لکنت داشته باشند، کودک احتمالاً لکنت میگیرد. اما این بدان معنا نیست که کودکی که سابقه خانوادگی لکنت دارد قطعاً لکنت خواهد داشت.

آیا لکنت زبان در کودکان می تواند ناشی از ترس و استرس باشد؟

لکنت به دلیل اضطراب یا استرس ایجاد نمی شود. اما لکنت زبان، به ویژه در نوجوانان، می تواند استرس ایجاد کند. کودک نمی تواند لکنت شخص دیگری بگیرد و کودکی که لکنت دارد نمی تواند آن را کنترل کند.

چه زمانی لکنت در کودکان شروع می شود؟

لکنت در کودکان غالباً از سالهای پیش دبستانی و اغلب در 4-2 سالگی شروع می شود. این زمانی است که کودکان شروع به ترکیب کلمات و جمله های طولانی تر می کنند. در برخی از اطفال لکنت تا دوران بعدی کودکی شروع نمی شود. لکنت می تواند به طور ناگهانی شروع شود به عنوان مثال، ممکن است کودک روزی با لکنت از خواب بیدار شود. همچنین می تواند به مرور زمان ایجاد شود.

 کودکان چقدر و چند بار دچار لکنت می شوند؟

اینکه کودکان چقدر و چند وقت یکبار دچار لکنت زبان می شوند، متفاوت است. بعضی از کودکان در طول روز فقط گاهی اوقات لکنت دارند. کودکان دیگر تقریباً روی هر کلمه ای که می گویند لکنت زبان دارند.

لکنت زبان در کودکان زیر سه سال می تواند از روز به روز، هفته به هفته یا از یک ماه به ماه دیگر تغییر زیادی کند. بعضی اوقات لکنت به طور کامل برای روزها، هفته ها یا ماه ها متوقف می شود و سپس کودک دوباره شروع به لکنت می کند.

والدین می گویند که شرایط خاص می تواند لکنت زبان فرزندان را بهتر یا بدتر کند. به عنوان مثال، اگر کودک هیجان زده، خسته یا عصبانی شود، ممکن است بیشتر لکنت داشته باشد.

تاثیرات لکنت زبان در کودکان سه ساله

اگر کودک شما لکنت زبان دارد، ممکن است به دلیل نحوه واکنش سایر کودکان نسبت به نحوه صحبت خود احساس ناامیدی یا خجالت کند. کودک شما حتی ممکن است از صحبت کردن اجتناب کند، یا چیزی را که می خواهد بگوید تغییر دهد.

اما لکنت در رشد کودکان پیش دبستانی تأثیر ندارد. کودکان پیش دبستانی که لکنت زبان دارند می توانند همان مهارتهای اجتماعی را که کودکان بدون لکنت دارند، داشته باشند. در مقایسه با کودکان همسن خود که لکنت ندارند، احتمال خجالتی یا گوشه گیری آنها زیاد نیست.

اما اگر لکنت زبان در کودکان تا سن مدرسه ابتدایی ادامه یابد، می تواند به یک مشکل تبدیل شود. كودكان دبستاني كه لكنت دارند كمتر تصور مي كنند كه توسط همسالان خود به عنوان رهبر برگزیده شوند. کودکان دبستانی و نوجوانانی که لکنت زبان دارند ممکن است نخواهند در کلاس بحث کنند و همچنین در مقایسه با کودکانی که لکنت زبان ندارند بیشتر مورد آزار و اذیت قرار می گیرند.

نوجوانانی که لکنت زبان دارند به دلیل لکنت زبان دچار اضطراب می شوند. آنها ممکن است اعتماد به نفس کمی داشته باشند، از عزت نفس پایینی برخوردار باشند تا بتوانند برخی موقعیت ها را به چالش بکشند به عنوان مثال، صحبت در جمع یا شروع یک رابطه صمیمی.

اگر کودک شما لکنت زبان دارد می توانید چه کار کنید؟

اگر مشاهده کردید که کودک شما لکنت زبان دارد، مهم است که از متخصص کمک بگیرید. با تماس با یک آسیب شناس گفتار شروع کنید. آسیب شناس گفتار لکنت کودک شما را ارزیابی می کند و بررسی می کند که آیا باید لکنت فرزندتان را بلافاصله معالجه کند یا اینکه صبر کنید و وی مرتباً کودک شما را تحت بررسی قرار دهد.

در بعضی از کودکان لکنت با رشد کودک به خودی خود از بین خواهد رفت، اما در حال حاضر هیچ راهی برای دانستن اینکه کدام کودکان از این مرحله عبور خواهند کرد، وجود ندارد. همیشه بهتر است به جای اینکه تصور کنید لکنت کودک به خودی خود از بین می رود، با یک آسیب شناس گفتار مشورت کنید.

درمان لکنت زبان در کودکان: برنامه لیدکومب

این برنامه یک درمان گسترده مورد استفاده در استرالیا است. این برنامه در کاهش میزان لکنت کودک بسیار خوب است و غالباً لکنت زبان را کاملاً متوقف می کند. این برنامه با کودکان زیر شش سال بهتر کار می کند، اگرچه می تواند در مورد کودکان بزرگتر نیز استفاده شود.

این برنامه درمانی است که شما و فرزندتان در خانه در شرایط روزمره انجام می دهید. در واقع این شامل بازخورد مثبت کودک هنگام صحبت بدون لکنت است.شما و فرزندتان نیز هفته ای یک بار به یک آسیب شناس گفتار مراجعه می کنید. در این بازدیدها آسیب شناس گفتار به شما می آموزد که چگونه به طور موثر بازخورد مثبت بدهید.

مدت زمان درمان لکنت زبان در کودکان بستگی به شدت لکنت کودک دارد. آسیب شناس گفتاری شما در یافتن راه هایی برای ایجاد برنامه لیدکومب به عنوان بخشی از زندگی روزمره تان با شما کار خواهد کرد، بنابراین بهترین نتیجه ممکن را برای فرزند خود خواهید گرفت.

مطالعه بیشتر:

کمک به زبان باز کردن کودکان

8 دلیل اصلی بیرون آوردن زبان در نوزادان

علت بروز عارضه زبان بسته در نوزادان و روش های درمان آن

اختلالات گفتاری در کودکان، انواع اختلال گفتاری کودکان چیست؟

?پرسش و پاسخ های لکنت زبان در کودکان

آیا لکنت زبان در کودکان ارثی است؟

لکنت زبان در خانواده ها ادامه می یابد. این نشان می دهد که لکنت ممکن است شامل ژن هایی باشد که از یک یا هر دو والدین به کودکان منتقل می شوند. این بدان معناست که اگر افراد دیگری در خانواده او لکنت داشته باشند، کودک احتمالاً لکنت میگیرد. اما این بدان معنا نیست که کودکی که سابقه خانوادگی لکنت دارد قطعاً لکنت خواهد داشت.

آیا لکنت زبان در کودکان می تواند ناشی از ترس و استرس باشد؟

لکنت به دلیل اضطراب یا استرس ایجاد نمی شود. اما لکنت زبان، به ویژه در نوجوانان، می تواند استرس ایجاد کند. کودک نمی تواند لکنت شخص دیگری بگیرد. و کودکی که لکنت دارد نمی تواند آن را کنترل کند.

چه زمانی لکنت در کودکان شروع می شود؟

لکنت در کودکان غالباً از سالهای پیش دبستانی و اغلب در 4-2 سالگی شروع می شود. این زمانی است که کودکان شروع به ترکیب کلمات و جمله های طولانی تر می کنند. در برخی از اطفال لکنت تا دوران بعدی کودکی شروع نمی شود. لکنت می تواند به طور ناگهانی شروع شود - به عنوان مثال، ممکن است کودک روزی با لکنت از خواب بیدار شود. همچنین می تواند به مرور زمان ایجاد شود.

آیا لکنت زبان کودک خود بخود خوب می شود؟

در بعضی از کودکان لکنت با رشد کودک به خودی خود از بین خواهد رفت، اما در حال حاضر هیچ راهی برای دانستن اینکه کدام کودکان از این مرحله عبور خواهند کرد، وجود ندارد. همیشه بهتر است به جای اینکه تصور کنید لکنت کودک به خودی خود از بین می رود، با یک آسیب شناس گفتار مشورت کنید.

منبع: raisingchildren