The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

کندن مو در کودکان؛ دلیل کندن مو در کودکان چیست؟

اگر عادت به کندن مو به صورت مداوم وجود داشته باشد، به گفته روانشناسان کودک با تریکوتیلومانیا ( نوع وسواسی اختلال کندن مو در کودکان) دست و پنجه نرم می کند. عادت به کندن مو در بعضی از کودکان وجود دارد. علائم کشیدن مو به روش های مختلفی بروز می کند. بعضی از کودکان هم زمان مقادیر زیادی از موهای خود را می کشند و در می آورند، در حالی که برخی دیگر فقط چند تار را در یک زمان در می آورند. به هرحال دیدن صحنه کندن مو در کودکان برای والدین بسیار دلخراش است. اگر شما هم می خواهید بدانید که دلیل کندن مو در کودکان چیست و برای ترک عادت کندن موی سر در کودکان چه می توان کرد تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

عادت کندن مو در کودکان

کودکان ممکن است هر بار به همان روش همیشگی رفتار کندن مو را داشته باشند. که این روش ها با الگو گرفتن از چیزی یا کسی در ارتباط هستند. برخی از افرادی که این عادت را دارند، می گویند که از این رفتار آگاهی ندارند و این عمل کاملا ناخودآگاه می باشد. بنابراین، بعضی از کودکان ممکن است به طور عمدی و آگاهانه مو را بیرون بکشند اما بعضی دیگر تا حدودی از این عادت بی خبر هستند.

کندن مو در کودکان می تواند در هنگام خواب، بازی، مطالعه و یا زمان هایی که کودک احساس کسالت، تنهایی یا ناامیدی دارد، رخ دهد. برخی از والدین ابتدا لکه های برهنه یا کچلی را روی پوست سر، ابروها، مژه ها، یا دست و پاهای کودک خود مشاهده می کنند و یا زمان هایی که فرزندشان در حال چرخاندن مو و کندن آن است، این عادت را می بینند.

در برخی موارد، کودکان تکه های مو را در دهان خود قرار می دهند. والدین اغلب از رفتارهای کشیدن و کندن موی کودکشان ناراحت هستند، زیرا دیدن اینکه کودکتان رفتاری را انجام می دهد که منجر به تغییرات جسمی محسوسی می شود و باعث ناراحتی یا پریشانی او می شود، ناراحت کننده است. ممکن است هنگام تلاش برای کمک به کودک خود در جلوگیری از رفتارهای کندن مو احساس ناتوانی کنید.

علت کندن مو در کودکان

این مشکل با عنوان تریکوتیلومانیا شناخته می شود که یک اختلال پیچیده است. این بیماری اغلب در کودکان کم تشخیص داده می شود، بخشی از آن به دلیل محدود بودن اطلاعات در مورد چگونگی تأثیر این اختلال بر کودکان و چگونگی انجام بهترین درمان است. کودکانی که تحت تأثیر این رفتار قرار دارند، به دلیل نگرانی در مورد لکه های برهنه بر روی سر و یا احساس خجالت از این رفتار، موهای خود را پنهان می کنند.

تریکوتیلومانیا بیش از پسرها بر دخترها تأثیر می گذارد. شایع ترین سن شروع این اختلال بین 9 تا 13 سالگی است. اگر چه کودکان بسیار کوچک هم ممکن است رفتارهای کندن مو را بروز دهند.

کودکان کوچکتر به طور معمول برای مدت کوتاهی به کندن مو مشغول می شوند و درگیری آنها تا حد زیادی با اضطراب یا مسائل مربوط به دلبستگی مرتبط است. برای تشخیص و جلوگیری از این رفتار در کودکان بزرگتر اوضاع کمی دشوارتر می شود. شایعترین علائم تریکوتیلومانیا به شرح زیر است:

1. کشیدن مکرر مو که منجر به ریزش محسوس مو می شود.

2. کودک احساس لذت، رضایت یا تسکین هنگام بیرون کشیدن مو دارد.

در تحقیقات گزارش شده است که، کودکان مشتاقانه منتظر لحظه کندن مو هستند، به این صورت که آن مویی که باید جدا شود را شناسایی کرده و پس از کندن آن به شدت احساس رضایت می کنند.

کندن مو در کودکان می تواند به یک عادت تبدیل شود، به طوری که بعضی از کودکان حتی این عادت را تشخیص نمی دهند. در برخی موارد اتفاق افتاده است که کودکان از خواب بیدار می شوند و دسته ای از موها را روی بالش خود مشاهده می کنند.

در مواقع دیگر، کودکان پس از درگیر شدن در بازی هایی مانند بازی های کامپیوتری، دسته ای از مو در اطراف جایی که نشسته بودند، پیدا می کنند.بیشترین زمان کندن مو در هنگام استراحت در کودکان مشاهده شده است، به این معنی که کودک ممکن است در اتاق خود باشد، ممکن است در حال تماشای تلویزیون یا در حال بازی کامپیوتری باشد.

از آنجا که کودکان اغلب کندن موهای خود را زمان هایی که تنها هستند انجام می دهند، بنابراین جلوگیری از کندن مو برای والدین بسیار سخت خواهد بود، زیرا این رفتار را والدین نمی بینند و کودک هم معمولا از این عادت بی خبر است.

والدین برای ترک عادت کندن مو در کودکان چه کارهایی می توانند انجام دهند؟

اگر مشکوک هستید که کودک شما به تریکوتیلومانیا مبتلا شده است، بسیار مهم است که با یک روانشناس یا روانپزشک مشورت کنید. برخی گزارش ها نشان داده اند که داروهای روانگردان در محدود کردن رفتارهای کندن مو در هنگام بروز اختلالات روانشناختی همزمان، مفید بوده است. به عنوان مثال، مشخص شده است که اگر کودکی دچار افسردگی شده است، مصرف داروی ضدافسردگی باعث کاهش عادت کندن مو می شود. یک روانپزشک می تواند تشخیص دهد که آیا داروهای روان گردان برای فرزند شما مفید هستند یا خیر.

همچنین تحقیقات نشان داده اند که درمان رفتاری شناختی (CBT) می تواند، در از بین بردن رفتارهای کندن مو بسیار کمک کننده باشند. این درمان به کودکان کمک می کند تا رفتارهای نامطلوب (کندن مو) را قطع کرده و به هنگام بروز این رفتار کودک از آن آگاه خواهد شد.

رفتار درمانی شناختی همچنین می تواند به کشف موارد اساسی مانند اضطراب، افسردگی یا هراس اجتماعی کمک کند. با درمان این رفتار ( کندن مو) و سایر مسائل روانشناختی که کودک تجربه می کند، کودک شما می تواند مهارت های مهمی را برای مدیریت احساسات منفی و کنترل کندن مو بیاموزد.

اگر فرزند شما واقعا دچار تریکوتیلومانیا است، بهتر است بدانید که او تنها نیست. گزینه های درمانی در دسترس هستند. گاهی اوقات، تمام نیازهای کودک جایگزین کردن فعالیت های دیگر است. مانند: بازی با اسباب بازی های قطعه قطعه و یا سایر راهکارهای حسی که باعث آگاهی کودک از این رفتار می شود.در موارد مزمن تر، بهترین گزینه روان درمانی (مانند CBT ) است، بنابراین کودک می تواند بینش بیشتری نسبت به احساساتی که باعث کندن مو می شوند، پیدا کند. متخصصی که خوب برخورد کند و آگاهی کاملی از تریکوتیلومانیا داشته باشد، بهترین گزینه برای خانواده شما خواهد بود.

علائم مشابه عادت کندن مو در کودکان

اگر کودک شما با مشکلی مشابه دست و پنجه نرم می کند، که در این بخش مستقیما به آن پرداخته نشده بود، برای کسب اطلاعات بیشتر و مرتبط به این علائم به ادامه مطلب توجه کنید:

• اضطراب عمومی: برخی از کودکان برای رفع نگرانی یا اضطراب بیش از حد موی خود را می کشند و از پوست در می آورند.

• اجبارها: برخی از کودکان ممکن است رفتارهای تکراری مختلفی داشته باشند که برای کاهش احساسات منفی مجبور به انجام آنها هستند.

• طاسی منطقه ای (آلوپسی آره آتا): نوعی ریزش مو است که معمولا با موفقیت درمان می شود.

• التهاب فولیکول های مو (فولیکولیت) : عفونت یک یا چند فولیکول که مو از آن رشد می کند.

• عفونت قارچی: وقتی موها شکسته و کوتاه می شوند، می توانند عفونت قارچی سطحی ساقه مو را ایجاد کنند. این عفونت بسته به باکتری عامل ایجاد عفونت، ممکن است شبیه پوسته یا فلس باشد.

• اثرات دارویی: ریزش مو در اثر یک واکنش ناشی از استرس متابولیک یا هورمونی یا داروها رخ می دهد.

ناتوانی های نهفته

کودکانی که در این زمینه با مشکلات قابل توجهی روبرو هستند، ممکن است دارای هر یک از معلولیت های احتمالی زیر باشند:

( توجه داشته باشید، که این موارد به هیچ وجه به عنوان یک تشخیص عمل نمی کنند. برای تشخیص دقیق حتما باید به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.)

اختلال کم توجهی و بیش فعالی: مشکل در توجه و تمرکز روی کارها، بدون فکر کار کردن و در حالت آرام نشستن مشکل دارد.

• افسردگی: خلق خوی افسرده، یا در کودکان، کاهش علاقه یا لذت به فعالیت هایی که قبلاً لذت بخش بوده اند.

• اختلال اضطراب عمومی (اختلالات اضطرابی): نگرانی هایی که مانع عملکرد روزمره کودک می شوند.

• وسواس فکری: الگویی از افکار و ترس (وسواس) که کودک را به انجام رفتارهای تکراری و اجباری هدایت می کنند. این وسواس ها و اجبارها در فعالیت های روزمره اختلال ایجاد می کنند و باعث پریشانی قابل توجه می شوند.

• هراس اجتماعی (اختلالات اضطرابی): اضطراب، ترس، خودآگاهی و خجالت بسیار زیاد در محیط های اجتماعی یا روزمره، به دلیل اینکه کودک از قضاوت و کنجکاوی اطرافیان نگران است.

سخن آخر

اگر فرزند شما تا حدی با عادت کندن مو در کودکان درگیر است که مانع یادگیری، روابط یا خوشحالی او شود، متخصصان زیر می توانند به شما کمک کنند. آنها ممکن است تشخیص، درمان یا هر دو را ارائه دهند:

• مشاور کودک. برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد نگرانی مربوط به کودکتان و مشورت با او

• روانشناس. برای کمک گرفتن در رفع مشکلات در زمینه بهداشت روان کودکتان

• روانپزشک. اگر کودکتان نیاز به درمان دارویی داشته باشد این متخصص با استفاده از روش های دارویی به او کمک خواهد کرد.

مطالعه بیشتر:

از بین بردن موهای زائد بدن نوزاد چگونه است؟

ریزش مو در کودکان،دلایل ریزش مو در کودکان چیست؟

ریزش مو در کودکان،دلایل ریزش مو در کودکان چیست؟

ریزش موی سکه ای در کودکان به چه علت است و درمان آن چیست؟

?پرسش و پاسخ های کندن مو در کودکان

چه زمانی عادت کندن مو در کودکان نگران کننده است؟

1. کشیدن مکرر مو که منجر به ریزش محسوس مو می شود.2. کودک احساس لذت، رضایت یا تسکین هنگام بیرون کشیدن مو دارد.

والدین برای ترک عادت کندن مو در کودکان چه کارهایی می توانند انجام دهند؟

اگر مشکوک هستید که کودک شما به تریکوتیلومانیا مبتلا شده است، بسیار مهم است که با یک روانشناس یا روانپزشک مشورت کنید. برخی گزارش ها نشان داده اند که داروهای روانگردان در محدود کردن رفتارهای کندن مو در هنگام بروز اختلالات روانشناختی همزمان، مفید بوده است. به عنوان مثال، مشخص شده است که اگر کودکی دچار افسردگی شده است، مصرف داروی ضد افسردگی باعث کاهش عادت کندن مو می شود. یک روانپزشک می تواند تشخیص دهد که آیا داروهای روان گردان برای فرزند شما مفید هستند یا خیر.

آیا عادت کندن موی شدید در کودکان نیاز به درمان دارد؟

اگر فرزند شما واقعا دچار تریکوتیلومانیا است، بهتر است بدانید که او تنها نیست. گزینه های درمانی در دسترس هستند. گاهی اوقات، تمام نیازهای کودک جایگزین کردن فعالیت های دیگر است. مانند: بازی با اسباب بازی های قطعه قطعه و یا سایر راهکارهای حسی که باعث آگاهی کودک از این رفتار می شود. در موارد مزمن تر، بهترین گزینه روان درمانی (مانند CBT ) است، بنابراین کودک می تواند بینش بیشتری نسبت به احساساتی که باعث کندن مو می شوند، پیدا کند. متخصصی که خوب برخورد کند و آگاهی کاملی از تریکوتیلومانیا داشته باشد، بهترین گزینه برای خانواده شما خواهد بود.

اگر عادت کندن مو در کودک شدید باشد چه باید کنیم؟

مشاور کودک. برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد نگرانی مربوط به کودکتان و مشورت با او. روانشناس. برای کمک گرفتن در رفع مشکلات در زمینه بهداشت روان کودکتان. روانپزشک. اگر کودکتان نیاز به درمان دارویی داشته باشد این متخصص با استفاده از روش های دارویی به او کمک خواهد کرد.

منبع: cleape