The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

کاهش استرس کودکان،راهکارهای کاهش استرس کودکان چیست؟

علائم اضطراب در کودکان و نوجوانان شایع است، به طوری که 10 تا 20 درصد کودکان در سنین مدرسه علائم اضطراب را تجربه می کنند. حتی تعداد بیشتری از کودکان نوعی از استرس را تجربه می کنند که در گروه اختلال اضطراب قرار نمی گیرند. اما استرس به راحتی می تواند مانع از تمرکز کردن بچه ها در حین انجام کارهایی همچون تکالیف مدرسه و حتی بازی کردن شود. در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که برای کاهش استرس کودکان چه کاری از دست شما بر می آید.

چگونه می توانید به کاهش استرس کودکان خود کمک کنید؟

برای کمک به رشد بهتر و متعادل تر دلبندتان راههای کاهش استرس در کودکان را امتحان کنید:

1. کودک خود را تشویق کنید تا با ترس های خود روبرو شود، از آنها فرار نکند.

به طور کلی وقتی از موقعیتی می ترسیم، از آنها دوری می کنیم. اما بهتر است بدانید که، اجتناب از موقعیت های تحریک کننده اضطراب، باعث پا برجا ماندن اضطراب می شود. در عوض، اگر کودکی با ترس خود روبرو شود، کودک می آموزد که با گذشت زمان، اضطراب به طور طبیعی خود به خود کاهش می یابد. بدن ما جوری طراحی شده است که نمی تواند برای مدت زمان طولانی مضطرب باشد، بنابراین سیستمی در بدن وجود دارد که بدن را آرام می کند. اگر در وضعیت تحریک کننده اضطراب بمانید، معمولا در عرض 20 تا 45 دقیقه اضطراب شما با مکانیسم های دفاعی کاهش می یابد.

2. به فرزند خود بگویید که کامل نبودن اشکالی ندارد.

از مهمترین راههای کاهش استرس کودکان کمال گرا نبودن والدین است. والدین معمولا احساس می کنند که موفقیت فرزندانشان در ورزش، مدرسه و سایر موقعیت های عملکردی ضروری است. اما گاهی اوقات فراموش می کنند که بچه ها باید بچگی کنند و در واقع بچه باشند. اکثر دروس مدرسه با نمره سنجیده می شوند و توجهی به لذت و سرگرمی کودکان نمی کنند. مثلا نمره 17 خوب است اما نه به اندازه کافی! این به این معنا نیست که تلاش کودک مهم نیست. برای کاهش استرس کودکان در مدرسه بسیار مهم است که کودک خود را به تلاش تشویق کنید، اما به همان اندازه کودک را باید برای پذیرش نقص ها و اشتباهاتش آماده کنید.

3. بر نکات مثبت تمرکز کنید.

از دیگر روشهای کاهش استرس در کودکان مثبت نگری است. بسیاری از اوقات، کودکانی که اضطرب و استرس دارند ممکن است خود را در افکار منفی و انتقادی گم کنند. این کودکان به جای تمرکز بر نیمه پر لیوان بر نیمه خالی توجه کرده و مدام نگران اتفاقات آینده هستند.هرچه بیشتر بتوانید روی ویژگی های مثبت فرزندتان و جنبه های خوب یک موقعیت تمرکز کنید، بیشتر به او یادآوری می کنید که روی نکات مثبت تمرکز کند.

4. فعالیت های آرامش بخشی را برنامه ریزی کنید.

بچه ها برای آرامش و بچه بودن به زمان نیاز دارند. متأسفانه، گاهی اوقات حتی فعالیت های سرگرم کننده ای مانند ورزش، می توانند بیش از سرگرمی، به کودک این پیام را منتقل کند که باید موفق شود. سعی کنید کودکتان را فقط برای لذت بردن از بازی درگیر آن فعالیت کنید.بهتر است در جدول زمان بندی روزانه کودک موارد زیر را بگنجانید: بازی با اسباب بازی ها، ورزش بدون رقابت، انجام یوگا، نقاشی، خاله بازی، بازی های خنده دار و...

5. رفتار، مراقبت از خود و تفکر مثبت را به عنوان الگویی برای کودک قرار دهید.

فرزند شما همان کاری را انجام می دهد که شما انجام می دهید. بنابراین اگر از موقعیت های تحریک کننده اضطراب اجتناب کنید، کودک شما نیز به همان صورت برخورد خواهد کرد. اگر با ترس خود روبرو شوید، فرزندتان نیز چنین خواهد شد. اگر از خود مراقبت کنید و برای نیازهای خود زمان بندی داشته باشید، کودک یاد می گیرد که مراقبت از خود قسمت مهمی از زندگی است. اگر در موقعیت های اتفاق افتاده به دنبال نکات مثبت باشید، فرزندتان نیز برای پیدا کردن نکات مثبت تلاش خواهد کرد. کودکان رفتارها را از تماشای والدین خود می آموزند. بنابراین وقتی به سلامت روان فرزند خود فکر می کنید ابتدا باید به فکر بهبود مسائل روانشناختی خود باشید.

6. به رفتارهای شجاعانه فرزندتان پاداش دهید.

اگر کودک شما با ترس خود روبرو می شود، این کار را با تشویق، در آغوش گرفتن یا حتی چیزی ملموس مانند یک برچسب یا یک خوراکی کوچک به او پاداش دهید. اگر قبل از اینکه فرزندتان در آن موقعیت استرس زا قرار گیرد این تشویق ها را ارائه دهید به هیچ عنوان یک رشوه محسوب نمی شود. اگر به رفتارهای خوب او پاداش دهید، فرزند شما بیشتر اوقات درگیر این رفتارها می شود.

روش های ذکر شده در بالا در جهت کاهش استرس کودکان به کار گیرید تا ببینید کدامیک برای دلبند شما موثرتر است.

مطالعه بیشتر:

اضطراب جدایی در کودکان چیست و چه علائمی دارد؟

استرس، عامل افزایش مشکلات گوارشی در کودکان اوتیسمی!

درمان اختلال اضطراب جدایی در کودکان پیش دبستانی و نوزادان

راههای مقابله با ترس کودکان ،راههای مقابله با ترس کودک چیست؟

?پرسش و پاسخ های کاهش استرس کودکان

برای کاهش استرس بچه ها چه کنیم؟

از دیگر روشهای کاهش استرس در کودکان مثبت نگری است. بسیاری از اوقات، کودکانی که اضطرب و استرس دارند ممکن است خود را در افکار منفی و انتقادی گم کنند. این کودکان به جای تمرکز بر نیمه پر لیوان بر نیمه خالی توجه کرده و مدام نگران اتفاقات آینده هستند. هرچه بیشتر بتوانید روی ویژگی های مثبت فرزندتان و جنبه های خوب یک موقعیت تمرکز کنید، بیشتر به او یادآوری می کنید که روی نکات مثبت تمرکز کند.

برای کاهش استرس کودکان چه کاری از دست والدین بر می آید؟

از مهمترین راههای کاهش استرس کودکان کمال گرا نبودن والدین است. والدین معمولا احساس می کنند که موفقیت فرزندانشان در ورزش، مدرسه و سایر موقعیت های عملکردی ضروری است. اما گاهی اوقات فراموش می کنند که بچه ها باید بچگی کنند و در واقع بچه باشند.

برای کاهش استرس کودکان در موقعیت های جدید و نا آشنا چه کنیم؟

اگر کودک شما با ترس خود روبرو می شود، این کار را با تشویق، در آغوش گرفتن یا حتی چیزی ملموس مانند یک برچسب یا یک خوراکی کوچک به او پاداش دهید. اگر قبل از اینکه فرزندتان در آن موقعیت استرس زا قرار گیرد این تشویق ها را ارائه دهید به هیچ عنوان یک رشوه محسوب نمی شود.

چگونه مدیریت استرس را به کودکان آموزش دهیم؟

فرزند شما همان کاری را انجام می دهد که شما انجام می دهید. بنابراین اگر از موقعیت های تحریک کننده اضطراب اجتناب کنید، کودک شما نیز به همان صورت برخورد خواهد کرد. اگر با ترس خود روبرو شوید، فرزندتان نیز چنین خواهد شد. اگر از خود مراقبت کنید و برای نیازهای خود زمان بندی داشته باشید، کودک یاد می گیرد که مراقبت از خود قسمت مهمی از زندگی است.

منبع: psychologytoday