The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

اضطراب جدایی در کودکان چیست و چه علائمی دارد؟

اضطراب جدایی در کودکان عارضه ای است که گاهی می تواند والدین خصوصا مادران را به شدت کلافه کند. درشرایطی که مجبور هستید به دلایلی همانند رفتن به سرکار دلبندتان را با پرستار و یا هر شخص دیگری تنها بگذارید و او پشت سر شما به پهنای صورتش اشک میریزد، بدون شک احساسات مادرانه تان به درد خواهد آمد. تعریف مفهومی اضطراب جدایی به ما خاطر نشان می کند که کودکان و شیرخواران در این شرایط نمی توانند مفهوم زمان را درک کنند  که مادر بعد از مدتی بازخواهد گشت به همین سبب جدایی از آنها برایشان به شدت دشوار خواهد بود.

خداحافظی پر از اشک و گریه نوزاد در جدا شدن از مادر امری عادی است. در حدود یک سالگی، بسیاری از کودکان دچار اضطراب جدایی می‌شوند و هنگامی که والدین آنها را به شخصی دیگر بسپارند، مضطرب می‌شوند.

اگرچه اضطراب جدایی بخشی کاملاً عادی از رشد کودک است، اما می‌تواند نگران کننده باشد.

دانستن اینکه کودک شما در حال تجربه چه وضعیتی است و داشتن چند استراتژی مقابله‌ای، می‌تواند به شما کمک کند تا هر دو این دوره را طی کنید.

تعریف اضطراب جدایی

نوزادان با افراد مختلف بهتر انطباق پیدا می‌کنند. والدین نسبت به نوزادان احتمالاً احساس اضطراب بیشتری از جدایی دارند! تا زمانی که نیازهای آنها برآورده شود، بیشتر نوزادانِ کمتر از ۶ ماه، به راحتی با افراد دیگر تطبیق پیدا می‌کنند. بین چهار تا هفت ماهگی، نوزادان احساس "پایداری شئی" را پیدا می‌کنند. آنها می‌فهمند که اشیا و افراد، حتی وقتی خارج از دید آنها باشند وجود دارند. نوزادان می‌آموزند که وقتی نمی‌توانند مادر یا پدر خود را ببینند، این بدان معنی است که آنها جایی رفته‌اند. نوزادان مفهوم زمان را درک نمی‌کنند، بنابراین نمی‌دانند که مادر دوباره بر می‌گردد و ممکن است از غیبت او ناراحت شوند. این که مادر در آشپزخانه، در اتاق خواب یا در محل کارش باشد، برای کودک یکسان است، که ممکن است گریه کند تا این که مادر دوباره پیش او برگردد.

کودکان بین ۸ ماه تا یک سال در حال تبدیل شدن به اطفال مستقل‌تری هستند، اما در مورد جدایی از والدین، نامطمئن‌تر هستند و این زمانی است که اضطراب جدایی ایجاد می‌شود و وقتی که والدین می‌خواهند از آنها دور شوند، دچار اضطراب و ناراحتی می‌شوند. این که شما فقط به مدت چند ثانیه به اتاق بغلی بروید، یا کودک را برای یک بعدازظهر با خواهرش تنها بگذارید، یا او را به دست پرستار روزانه بسپارید، کودک ممکن است با گریه کردن، چسبیدن به شما و مقاومت در برابر توجه دیگران، واکنش نشان دهد.

زمان اضطراب جدایی می‌تواند متفاوت باشد. بعضی از کودکان ممکن است بعدها در سن ۱۸ ماهگی تا ۲ سالگی آن را پشت سر بگذارند. برخی هرگز آن را تجربه نمی‌کنند و در مورد بعضی کودکان، استرس‌های خاص زندگی می‌تواند احساس اضطراب جدا یی از والدین را در آنها به وجود آورد: مانند یک پرستار جدید، به دنیا آمدن یک خواهر یا برادر جدید، انتقال به مکان تازه یا تنش در خانه.

اضطراب جدایی در کودکان چه مدت طول می‌کشد؟

مدت زمان اضطراب جدايي در كودكان به خلق و خوی کودک و نحوه رفتار والدین بستگی دارد. در بعضی موارد، بسته به خلق و خوی کودک، اضطراب جدایی ممکن است از خردسالی تا سال‌های ابتدایی مدرسه ادامه یابد.

اضطراب جدایی که بر فعالیت‌های عادی کودک بزرگتر تاثیر می‌گذارد، می‌تواند نشانه‌ای از یک اختلال اضطراب عمیق تر باشد. اگر اضطراب جدایی در کودکان در سن بزرگتر شدت یابد، ممکن است مشکل دیگری مانند زورگویی یا بد رفتاری وجود داشته باشد.

اضطراب جدایی با احساس طبیعی جدا شدن کودکان بزرگتر، که نمی‌خواهند والدین از آنها دور شوند، متفاوت است (که معمولاً اگر توجه کودک از موضوع منحرف شود، برطرف می‌گردد). و کودکان تاثیر این را بر روی والدین درک می‌کنند. اگر هر بار که کودک گریه می‌کند، شما به نزد او بازگردید، یا بخاطر گریه او برنامه‌های خود را کنسل کنید، کودک شما برای جلوگیری از جدایی، همچنان از این روش استفاده می‌کند.

جدایی کودک از مادر شاغل

احتمالا مادرانی که شاغل هستند و پس از مدت 6 تا 9 ماه بعد از زایمان مجبور به بازگشت به محل کارشان هستند، بیشتر با مساله اضطراب جدایی دست و پنجه نرم می کنند. اضطراب جدايي در نوزاد شش ماهه که مجبور است اکنون برای ساعاتی پیش پرستار، مادر بزرگ و یا هر فرد دیگری بماند به هیچ وجه غیر طبیعی تلقی نمی شود. بر اساس توضیحات ذکر شده مدتی طول خواهد کشید که فرزندتان درک کند که شما بعد از رفتن حتما بازخواهید گشت. درمورد برطرف شدن اضطراب جدایی در کودکان نکته بسیار مهم آن است که نباید هنگام رفتن تردید کنید با کلمات پر از مهر و محبت و عشق از او جدا شوید، درهنگام رفتن به سمت در و یا ماشین، با مشاهده گریه نوزاد تردید نکنید و بازنگردید تا هرچه سریع تر به این شرایط عادت کند.

https://kidshealth.org/en/parents/sep-anxiety.html?WT.ac=ctg

 

مطالعه بیشتر:

1- آزمون: حقایق نگهداری از نوزاد

2- علت وابستگی کودک به والدین چیست و از چه زمانی شروع می شود؟

3- روش های آرام کردن نوزاد بی قرار و ناآرام

4- قابل توجه والدین: فرزندان؛ شیرین و مقلد!