The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

راههای مقابله با ترس کودکان ،راههای مقابله با ترس کودک چیست؟

پدر و مادرها اغلب از من می‌پرسند چگونه می‌توان با ترس‌های کودک مقابله کرد. مطالعات نشان داده است حدود ۹۰ درصد از کودکان بین ۲ تا ۱۴ سالگی حداقل از یک چیز بخصوص می‌ترسند. ترس از حیوانات، تاریکی، هیولای خیالی یا ارواح، از مهمترین ترس‌های کودکان هستند. اغلب این ترس‌ها به مرور زمان از بین می‌رود. اما برخی ماندگار هستند. برخی از آنها باعث محدودیت در رشد کودک و فرصت‌های او می‌شوند. به همین سبب قصد داریم تا در این متن با شما درمورد راههای مقابله با ترس کودکان گفت و گو کنیم.

چگونگی مقابله با ترس کودکان

هرگز روزی را که عموی عزیزم برای پسر ۳ ساله من یک ربات نیم متری با چشمانی قرمز خرید، فراموش نمی‌کنم. ربات دور تا دور خانه می‌چرخید و سر و صدا می‌کرد. عمو بهترین هدیه را برای پسرم خریده بود، اما او با دیدن ربات جیغ کشید و فرار کرد. عمو با درایتی که داشت ربات را به گوشه‌ای هدایت کرد و پسرم را در آغوش گرفت تا با او به آرامی صحبت کند. به پسرم پیشنهاد کرد تا با کمک او با ربات دوست شوند. پس از آغوش گرم عمو، پسرم به آرامی به سمت ربات رفت و سعی کرد آن را لمس کند. سپس عمو ربات را در پارچه‌ای پیچید تا پسرم آن را مانند کودکی در آغوش بگیرد تا چیزی که کودک از آن می‌ترسد به چیزی که از آن مراقبت می‌کند شبیه شود. عمو خوشحال بود. من هم آرام شده بودم. پسرم گامی برای کنترل ترس خود برداشته بود.ما قادر نیستیم کودک را از هرچیزی که ممکن است در او ایجاد ترس کند محافظت کنیم. اما نحوه برخورد والدین با عامل ترس می‌تواند کودک را مضطرب، یا برعکس او را ترغیب به مقابله با ترس خود کند.

راههای مقابله با ترس کودکان شامل موارد زیر است:

1- وانمود نکنید از چیزی نمی‌ترسید: کودکان برای تشخیص دروغ‌های والدین رادارهایی قوی‌ دارند. این امر باعث می‌شود از آن چیز بیشتر بترسند. بهتر است به کودک بگویید یک ترس غیرمنطقی دارید که تلاش می‌کنید آن را از بین ببرید.

2- باترس خود مقابله کنید: یکی از راههای مقابله با ترس کودکان مقابله با ترس خودتان است. والدینی که بسیار ترسو هستند، کودکانی ترسو نیز دارند. اگر از سگ، ارتفاع، ارواح و غیره ترس شدیدی دارید، به احتمال زیاد کودکان شما هم از این چیزها می‌ترسند. اگر ترسی غیرمنطقی دارید که باعث محدودیت شما می‌شود، چنان‌چه در جهت درمان آن اقدام نکنید، به خود و کودکتان مدیون هستید که راه چاره‌ای بیندیشید. مشاوران سلامت روان می‌توانند راهکارهایی برای مقابله با این ترس‌ها ارائه دهند.

3- سعی نکنید با صحبت ترس غیرمنطقی کودک را برطرف کنید: کودکان (و همچنین بزرگسالان) نمی‌توانند چیزهایی را که برای آنها منطقی نیست بپذیرند؛ (حداقل در ابتدا). هنگامی‌که واکنش ترس بروز می‌کند، نمی‌توانید وارد بحث منطقی شوید.

واقعی بودن ترس کودک را تشخیص دهید، حتی اگر فکر می‌کنید آن ترس غیرمنطقی است. با به‌رسمیت شناختن ترس به کودک خود اعتبار بدهید. این کار باعث می‌شود اطمینان یابد که طرف او هستید و می‌خواهید به او کمک کنید. همین باعث می‌شود کمی از اضطراب کودک کم شود.

4- هرگز کودک را به خاطر ترس او تحقیر نکنید: تحقیر کردن کودک تنها شرمندگی را به مشکل اصلی اضافه می‌کند. بسیار مهم است که والدین از ترس کودک به عنوان فرصتی برای آموزش استفاده کنند، نه اینکه با آن شخصیت کودک را تحقیر کنند.

نقاط قوت کودک را تقویت کنید. به کودک یادآوری کنید چگونه بر ترس قبلی خود غلبه کرده‌ است. بگذارید کودک حس کند شما او را کودکی قوی می‌دانید.

5- از کودک فاصله نگیرید: ازجمله راههای مقابله با ترس کودکان فاصله نگرفتن و تنبیه نکردن کودک است. تنبیه کودک و تنها گذاشتن او در اتاقش، باعث می‌شود ترس او افزایش پیدا کند.آغوش صمیمی خود را به روی او باز کنید. هنگامی‌که ترس کودک آغاز می‌شود، کلام به تنهایی نمی‌تواند او را آرام کند. به او نزدیک شوید یا دستانش را در دست بگیرید. تماس فیزیکی باعث می‌شود کودک از حمایت شما برخوردار شود. حضور آرام شما به این معناست که مشکل قابل کنترل است. اگر احساس می‌کنید خطری کودک را تهدید نمی‌کند، برای حمایت او عجله نکنید. واکنش سریع شما دو پیامد ناخواسته برای کودک دارد. اگر بترسید، کودک باور می‌کند که چیزی برای ترسیدن وجود دارد. اگر با بغل و سروصدای زیاد به سراغ کودک بروید، کودک به این نتیجه می‌رسد بهترین روش برای جلب توجه شما ترسیدن است. به جای کنترل بیش از حد، حامی کودک باشید. کودک وقتی می‌داند حامی او هستید، راحت‌تر می‌آموزد بر ترس خود غلبه کند.

6- از افراد،‌ اماکن و چیزهایی که باعث اضطراب کودک می‌شود دوری نکنید: «حمایت» شما در این شرایط این پیغام را به کودک می‌رساند که در این محیط‌ها چیزی برای مضطرب شدن وجود دارد و شما فکر می‌کنید کودک از پس آن برنمی‌آید.

7- به تدریج عوامل ترس را به کودک معرفی کنید: کودک را قدم‌به‌قدم در معرض چیزی که از آن می‌ترسد قرار دهید. برای مثال اگر کودک از سگ می‌ترسد، داستانی در مورد سگ‌ها برایش بخوانید. با سگ عروسکی او بازی کنید و کودک را به آن سگ کوچولوی آرام معرفی کنید. 

8- این بخش مهم از تربیت کودک را نادیده نگیرید: اینکه کودک یاد بگیرد قوی باشد و با چیزهای غیرمعمول، ‌غیرقابل پیش‌بینی یا ترسناک مقابله کند،‌ بسیار اهمیت دارد. وظیفه ما به عنوان والدین این است که ابزاری در اختیار کودک قرار دهیم تا خطرکند، با اعتماد به نفس با موقعیتی جدید روبرو شود و با چیزهای ترسناکی که توانایی تغییر آنها را ندارد، مقابله کند.

با یادگیری راههای مقابله با ترس کودکان، به طور هدفمند به کودک کمک کنید تا فرد انعطاف‌پذیری باشد. همراه او کتاب‌هایی در مورد کودکانی بخوانید که با ترس‌هایشان غلبه کرده‌اند. مهارت‌های رسیدن به آرامش را به او بیاموزید. هرگاه برای انجام کاری شجاعت به خرج داد، او را تشویق کنید. به او کمک کنید بین ترسی که به ما می‌گوید احتیاط کن و ترسی که صرفا اجازه نمی‌دهد کار جدید و هیجان‌انگیزی را تجربه کنیم تفاوت قائل شود.

 

بیشتر بدانید:

1- احساس غریبی کردن در کودکان

2- 7 نکته برای از بین بردن ترس کودکتان

3- درمان اختلال اضطراب جدایی در کودکان پیش دبستانی و نوزادان

4- علت وابستگی کودک به والدین چیست و از چه زمانی شروع می شود؟

?پرسش و پاسخ های چگونگی مقابله با ترس کودکان

بچم از تاریکی می ترسه، چیکار کنم؟

ازجمله راههای مقابله با ترس کودکان فاصله نگرفتن و تنبیه نکردن کودک است. تنبیه کودک و تنها گذاشتن او در اتاقش، باعث می‌شود ترس او افزایش پیدا کند.آغوش صمیمی خود را به روی او باز کنید. هنگامی‌که ترس کودک آغاز می‌شود، کلام به تنهایی نمی‌تواند او را آرام کند. به او نزدیک شوید یا دستانش را در دست بگیرید. تماس فیزیکی باعث می‌شود کودک از حمایت شما برخوردار شود. حضور آرام شما به این معناست که مشکل قابل کنترل است.

بچم از مکان های شلوغ می ترسد و بدخلقی می کند، چیکار کنم؟

از افراد،‌ اماکن و چیزهایی که باعث اضطراب کودک می‌شود دوری نکنید. «حمایت» شما در این شرایط این پیغام را به کودک می‌رساند که در این محیط‌ها چیزی برای مضطرب شدن وجود دارد و شما فکر می‌کنید کودک از پس آن برنمی‌آید.

بچه من از سگ میترسه، آیا طبیعی است؟

کودک را قدم‌به‌قدم در معرض چیزی که از آن می‌ترسد قرار دهید. برای مثال اگر کودک از سگ می‌ترسد، داستانی در مورد سگ‌ها برایش بخوانید. با سگ عروسکی او بازی کنید و کودک را به آن سگ کوچولوی آرام معرفی کنید.

برای از بین بردن ترس کودکان چه کنیم؟

همراه او کتاب‌هایی در مورد کودکانی بخوانید که با ترس‌هایشان غلبه کرده‌اند. مهارت‌های رسیدن به آرامش را به او بیاموزید. هرگاه برای انجام کاری شجاعت به خرج داد، او را تشویق کنید. به او کمک کنید بین ترسی که به ما می‌گوید احتیاط کن و ترسی که صرفا اجازه نمی‌دهد کار جدید و هیجان‌انگیزی را تجربه کنیم تفاوت قائل شود.

منبع: psychcentral