The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بلوغ دختر از چه سنی شروع میشود و علام بلوغ در دختران چیست؟

به طور خلاصه بلوغ مرحله گذر از دوران کودکی به دوران جوانی است. این عبور با تغییراتی در بدن دختران و پسران همراه است که برخی از آنها جسمی بوده در حالی که برخی دیگر بیشتر حالت روحی دارند. اطلاع از سن شروع، تغییرات جسمی و روحی و ... به والدین این امکان را می دهد که به بهترین نحو فرزندانشان را در این مسیر همراهی کنند. در ادامه این مطلب به شما خواهیم گفت که بلوغ دختر از چه سنی شروع میشود و این دوران با چه نشانه هایی همراه است. بنابراین تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

بلوغ دختر از چه سنی شروع میشود؟

بلوغ زمانی شروع می شود که مغز سیگنال های رشد و تغییر را به بخش هایی از بدن ارسال کند. این سیگنال ها سبب تولید و ترشح هورمون هایی در بدن نوجوانان و بروز تغییرات جسمی و روحی می شود. سن شروع این تغییرات در دختران از حدود 8 تا 13 سالگی است. به طور کلی، پسران در سنین 9 تا 14 سالگی بلوغ را طی می کنند.

شروع نشانه های بلوغ قبل از 8 سالگی بلوغ زودرس و بعد از 13 سالگی بلوغ دیررس نامیده می شود. توجه داشته باشید، در حالی که ظهور برخی از علائم بلوغ ممکن است مدتی طول بکشد، برخی دیگر ممکن است آنچنان سریع رخ دهد که به نظر می رسد که یک شبه در بدن دلبند شما اتفاق افتاده است.

در چه سنی در مورد علائم بلوغ با دخترم صحبت کنم؟

همانطور که ذکر کردیم سن شروع بلوغ دختران بین 8 تا 13 سال است. بنابراین باید با رسیدن پرنسستان به سن 8 سالگی در مورد علائم بلوغ، آنچه طبیعی و آنچه غیرطبیعی محسوب می شود، دلیل بروز این تغییر در بدن او چیست؟ باید انتظار چه چیزهایی را داشته باشد؟ چگونه بهداشت فردی را رعایت کرده و مراقب خود باشد و ... صحبت کنید.

بلوغ دختر از چه سنی شروع میشود و علام بلوغ در دختران چیست؟

وقتی دلبند شما به این سن رسید، نشانه های زیادی از بلوغ در دختران دیده می شود. بخاطر داشته باشید که این مراحل ممکن است به تدریج ظاهر شوند و سه تا چهار سال طول بکشد تا کودک شما تمام مراحل بلوغ را طی کند. بهتر است علائم بلوغ با دختر را بین خود به اشتراک بگذارید تا او بداند انتظار چه چیزی را باید داشته باشد. در وهله اول او باید بداند که اگر اولین قاعدگی اش زمانی رخ داد که شما در کنار او نیستی،د مثلا در مدرسه و ... چه کاری باید انجام دهد، از چه کسی باید کمک بگیرد و چگونه باید این موضوع را مدیریت کند.

تغییرات فیزیکی بلوغ دختر از چه سنی شروع میشود و چه نشانه هایی دارد؟

از همان سن 8 تا 9 سالگی باید انتظار وقوع تغییرات فیزیکی را در بدن دختر خود داشته باشید هرچند این تغییرات در برخی دختران که بلوغ دیررس دارند کمی دیرتر و حوالی سن 14 سالگی رخ می دهد. این تغییرات شامل:

جهش رشد صورت می گیرد. در این سن دختر یکبار به طرز قابل توجهی قد می کشد و حتی ممکن است بلندتر از پسران هم سن و سال خود شود.

• با جمع شدن چربی بدن در اطراف باسن و ران، تغییر شکل بدن ایجاد می شود و انحنای زنانه بدن آنها را شکل می دهد.

• جوانه پستان بیرون زده و رشد پستان ها آغاز می شود.

• بوی بدن و بوی عرق به دلیل افزایش تولید و ترشحات غدد عرق ایجاد می شود.

• رشد مو در ناحیه زیر بغل، روی پاها و در ناحیه استخوان پوبیس بیشتر می شود.

• قاعدگی شروع می شود که به طور میانگین در حدود 12 سالگی رخ خواهد داد.

تغییرات روحی بلوغ دختر از چه سنی شروع میشود و چه نشانه هایی دارد؟

سن شروع تغییرات روحی در دختران تقریبا برابر با تغییرات جسمی و شاید کمی زودتر یعنی همان حوالی 8 تا 11 سالگی است. این تغییرات شامل:

• اضطراب و یا هیجان درباره تغییراتی که به زودی بدن او متحمل می شود.

• نگرانی در مورد افزایش مسئولیت، مناسب بودن در اجتماع، نظرات دیگران درمورد اندام او و ...

• نوسانات خلقی همراه با عصبانیت، ناراحتی و نوسانات عاطفی دیگر که خود مهمترین و نیز بارزترین نشانه روحی گذر از مرحله بلوغ است.

• احساسات و علاقه های عاشقانه

واکنش به تغییرات جسمی و روحی در دوران بلوغ دختران

نحوه واکنش یک دختر در برابر تغییراتی که تجربه می کند، از دختری به دختر دیگر متفاوت است. برخی ممکن است از بلوغ خوشحال و هیجان زده شده و منتظر یک زن جوان شوند. دیگران ممکن است آرزو کنند که اوضاع هرگز تغییر نکند و مجبور نباشند با جهش رشد، سوتین زدن و با دوره های قاعدگی ماهانه کنار بیایند.

به عنوان پدر و مادر، بسیار مهم است که فرزندتان را در این سن بیش از پیش درک کرده و از او حمایت کنید. همچنین، بین خودتان یادآوری کنید که بلوغ یک قسمت طبیعی از بزرگ شدن است و همه، از جمله خود شما، آن را پشت سر گذاشته اند یا روزی آن را پشت سر خواند گذاشت.

بعد از شروع نشانه های بلوغ در دختران چه واکنشی نشان دهیم؟

دوران بلوغ ممکن است برای دخترتان زمان پر تلاطمی باشد. به همین دلیل، مهم است که خود را با چند روش مؤثر برای کنترل این دوره مهم گذر از کودکی به نوجوانی تجهیز کنید. در ادامه روش هایی را برای حمایت از دختر دلبند شما در این مراحل مهم از زندگی ذکر کرده ایم:

• همیشه برای پاسخ دادن به سوالات آنها آماده باشید: هر تغییری از بدن خودش و خصوصا چیزهایی که از دوستان و اطرافیان می شنود می تواند برای دختر شما سوال برانگیز باشد، آماده باشید تا به همه آنها با صبر و حوصله پاسخ بدهید.

• با دخترتان صحبت کنید: بعضی از والدین ترجیح می دهند از صحبت در مورد بلوغ و رابطه جنسی پرهیز کنند و این کار را به عهده معلمان و همسالان خود بگذارند. مهم است که او بداند که می تواند به شما اعتماد کند، خودتان برای صحبت درباره این مسائل پیش قدم شده و سر صحبت را باز کنید.

• از تغییرات آگاه باشید: در زندگی پرمشغله شاید کار ساده ای نباشد اما باید وقت بگذارید تا دقیق به دخترتان نگاه کنید و هرگونه تغییر در بدن یا نگرش او را زیر نظر داشته باشید.

• به تنهایی او احترام بگذارید: قابل درک است که می خواهید یک مادر حامی و همراه باشید اما مواردی وجود دارد که دخترتان فقط می خواهد تنها باشد. اگر زمان مناسب صحبت نیست، آن را تحت فشار قرار ندهید و به دنبال فرصتی دیگر باشید.

• به مسائل مربوط به تصویر خود از بدنش توجه کنید: با هدایت و راهنمایی های مناسب، الگو سازی صحیح و ... اجازه ندهید که برای مواردی از قبیل لاغر ماندن دچار اختلالات خوردن و مشکلاتی از این دسته شود.

حال که می دانید بلوغ دختر از چه سنی شروع میشود و چگونه باید خود را آماده کنید، سعی کنید بیش از پیش دخترتان را در گذر از این مرحله همراهی کنید و اگر سوالی داشتین حتما با متخصصان مشورت کنید.

مطالعه بیشتر:

نشانه ها و علائم پریود شدن در بانوان چیست؟

بلوغ زودرس چیست و چه دلایل و درمان های دارد؟

خونریزی زیاد قاعدگی به چه دلیل است و نشانه چیست؟

رشد قد دختر تا چه سنی ادامه دارد وآیا بعداز پریود قد می کشد؟

?پرسش و پاسخ های بلوغ دختر از چه سنی شروع میشود؟

در چه سنی درمورد علائم بلوغ با دخترم صحبت کنم؟

همانطور که ذکر کردیم سن شروع بلوغ دختران 8 تا 13 است. بنابراین باید با رسیدن پرنسستان به سن 8 سالگی درمورد علائم بلوغ، آنچه طبیعی و آنچه غیر طبیعی محسوب می شود، دلیل بروز این تغییر در بدن او چیست؟ باید انتظار چه چیزهایی را داشته باشد؟ چگونه بهداشت فردی را رعایت کرده و مراقب خود باشد و ... صحبت کنید.

تغییرات فیزیکی بلوغ دختر چه نشانه هایی دارد؟

• با جمع شدن چربی بدن در اطراف باسن و ران، تغییر شکل بدن ایجاد می شود و انحنای زنانه بدن آنها را شکل می دهد. جوانه پستان بیرون زده و رشد پستان ها آغاز می شود. بوی بدن و بوی عرق به دلیل افزایش تولید و ترشحات غدد عرق ایجاد می شود. رشد مو در ناحیه زیر بغل، روی پاها و در ناحیه استخوان پوبیس بیشتر می شود. قاعدگی شروع می شود که به طور میانگین در حدود 12 سالگی رخ خواهد داد.

تغییرات روحی بلوغ دختر از چه سنی شروع میشود و چه نشانه هایی دارد؟

سن شروع تغییرات روحی در دختران تقریبا برابر با تغییرات جسمی و شاید کمی زودتر یعنی همان حوالی 8 تا 11 سالگی است. این تغییرات شامل: اضطراب و یا هیجان درباره تغییراتی که به زودی بدن او متحمل می شود. نگرانی در مورد افزایش مسئولیت، مناسب بودن در اجتماع، نظرات دیگران درمورد اندام او و ... نوسانات خلقی همراه با عصبانیت، ناراحتی و نوسانات عاطفی دیگر که خود مهمترین و نیز بارز ترین نشانه روحی گذر از مرحله بلوغ است. احساسات و علاقه های عاشقانه

بعد از شروع نشانه های بلوغ در دختران چه واکنشی نشان دهیم؟

• همیشه برای پاسخ دادن به سوالات آنها آماده باشید. هر تغییری از بدن خودش و خصوصا چیز هایی که از دوستان و اطرافیان می شنود می تواند برای دختر شما سوال بر انگیز باشد، آماده باشید تا به همه آنها با صبر و حوصله پاسخ بدهید.

منبع: verywellfamily