The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

اهمیت تزریق واکسن کرونا به نوجوانان بالای 12 سال چیست؟

 اطلاعات نادرست در مورد واکسن های COVID-19 باعث ترس برخی از افراد شده است و گمان می کنند که تزریق این واکسن ها می تواند بر باروری آن ها تأثیر بگذارد، با وجود اینکه هیچ شواهدی در این مورد در دسترس نیست. اجازه ندهید اطلاعات غلط در مورد باروری و واکسن های کووید 19 مانع از تزریق واکسن به نوجوانان شود. نوجوانان بالای 12 سال اکنون واجد شرایط دریافت واکسن کرونا هستند. در ادامه این متن پیرامون اهمیت تزریق واکسن کرونا به نوجوانان بالای 12 سال با شما گفت و گو خواهیم کرد.

آیا تزریق واکسن کرونا به نوجوانان بالای 12 سال می تواند سبب عقیمی شود؟ 

یک نظرسنجی معتبر در انگلستان نشان داد که در حدود یک چهارم بانوان جوان به دلیل نگرانی در مورد باروری خود، نمی خواهند واکسن دریافت کنند. اگر در مورد واکسن ها نگرانی دارید، با پزشک خود مشورت کنید. او می تواند با توضیح در رابطه با نحوه عملکرد واکسن ها و عدم ارتباط بین تزریق واکسن و ناباروری به شما کمک کند

آیا واکسن کرونا بر باروری تاثیر منفی دارد؟

از زمان عرضه واکسن در دسامبر 2020، اطلاعات نادرست در مورد اثرگذاری واکسن کرونا بر قدرت باروری در اینترنت در حال چرخش است. در هفته های اخیر، انتشار اطلاعات غلط در رابطه با واکسن کرونا شتاب گرفته است و مردم پیوندها، الگوها و ویدئوهای غیرقابل اعتمادی را به اشتراک می گذارند که ادعا می کنند واکسن می تواند قدرت باروری در نوجوانان را مختل کند. کارشناسان بهداشت می گویند هیچ ارتباطی بین واکسن ها و ناباروری وجود ندارد.

انجمن پزشکی مادر و جنین و کالج متخصصان زنان و زایمان آمریکا (ACOG) هر دو توصیه کرده اند که افرادی که باردار هستند به واکسن کرونا دسترسی داشته باشند. کالج متخصصان زنان و زایمان آمریکا (ACOG) اشاره می کند که مطالعات در حوزه واکسن هیچ نگرانی در مورد خطرناک بودن آن نشان نمی دهد.

منبع معتبر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) نیز بیان می کند کسانی که مایل به باردار شدن هستند، نیازی به اجتناب از واکسن ها یا آزمایش بارداری قبل از دریافت واکسن ها ندارند. این مرکز همچنین خاطرنشان می کند که هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد واکسن ها باعث مشکلات باروری می شوند.دکتر خوزه مایورگا، مدیر اجرایی مرکز بهداشت خانواده بهداشت دانشگاه ایروین کالیفرنیا و استادیار بالینی پزشکی خانواده در UCI، متذکر شد که: در طول آزمایشات بالینی واکسن، چندین نفر باردار شدند و این نشان می دهد که واکسن کرونا باعث ناباروری نمی شود.

آیا واکسن کرونا برای مادران باردار خطرناک است؟

تحقیقات انجام شده بر روی بیش از 35000 فرد باردار که واکسن های کرونا بر پایه mRNA را دریافت کرده اند، نشان می دهد هیچ مدرکی وجود ندارد که واکسن ها بر افراد باردار تأثیر گذاشته یا به آن ها آسیب می رسانند و هیچ مدرکی نیز وجود ندارد که نشان دهد این واکسن ها به جنین یا حاملگی آسیب می رسانند. نویسندگان این پژوهش می گویند که برای اطمینان از ایمنی واکسن پیگیری باید با این والدین و فرزندان آن ها ادامه پیدا کند.

چرا برخی می گویند واکسن کرونا برای مادران باردار خطرناک است؟

در دسامبر 2020، یک پزشک آلمانی به نام دکتر ولفگانگ وودارگ در مورد پروتئینی که در واکسن های پیام رسان RNA (mRNA) وجود دارد که از نظر ساختاری شبیه به سینسیتین -1 یعنی پروتئینی که به رشد جفت در دوران بارداری کمک می کند، ابراز نگرانی کرد. از آنجایی که پروتئین اسپایک و سینسیتین -1 قطعات کوچکی از کد ژنتیکی را به اشتراک می گذارند، این ترس به وجود می آید که واکسن می تواند واکنش ایمنی را در برابر جفت ایجاد کند، اما هیچ مدرکی در این مورد وجود ندارد.

به گفته موسسه پوینتر، وودارگ در گذشته اظهارات گمراه کننده ای داشته است. آن ها گزارش دادند که او در سال 2020 اظهار کرده است کروناویروس جدید با وجود همه شواهد خلاف آن بی ضرر است. با این حال، پس از علنی شدن نگرانی های وودارگ، برخی نگران هستند که مواد ژنتیکی موجود در واکسن ها بتواند وارد ژنوم میزبان شود و DNA آن ها را تغییر دهد، حتی اگر این به نظر غیرممکن باشد.

مردم برای انتشار این ادعاهای نادرست به رسانه های اجتماعی سرازیر شدند که این اتفاق باعث تردید در تزریق واکسن در بین برخی از افرادی که قصد بارداری در آینده را دارند، شد.

در یک نظرسنجی معتبر بریتانیایی، محققان دریافتند که حدود یک چهارم بانوان جوان به دلیل نگرانی در مورد باروری خود نمی خواهند واکسن دریافت کنند.این تصور غلط که واکسن می تواند باعث ناباروری شود، چیز جدیدی نیست.

"در سال 2003، نگرانی های جدی در مورد واکسن فلج اطفال در نیجریه وجود داشت. همانند نگرانی های مشابهی که در مورد واکسن HPV رخ داد. در حالی که هر دوی آن ها بی خطر هستند و هیچ تاثیری بر باروری ندارند. " به گفته مایورگا، این سوء تفاهم در مورد واکسن های mRNA نیز که یک فناوری جدید هستند، وجود دارد.

به گفته کارشناسان، واکسن ها بر باروری تأثیر نمی گذارند

دکتر جیل رابین، متخصص زنان و زایمان و استاد موسسه تحقیقات پزشکی فاینشتاین در منهست، نیویورک، می گوید: "هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد واکسن ها و به ویژه واکسن های کرونا بر باروری تأثیر می گذارند."

دکتر رابین تزریق واکسن های کووید 19 را به افرادی که باردار هستند، از سینه های خود به فرزندشان شیر می دهند و یا قصد بارداری در آینده را دارند، توصیه می کند.

واکسن های mRNA کروناویروس به سلول های ما می آموزند که یک پروتئین یا قسمتی از پروتئین را بسازند که در نتیجه باعث واکنش ایمنی می شود. این پاسخ ایمنی است که آنتی بادی تولید کرده و از ما در برابر عفونت ویروسی محافظت می کند.

این ماده ژنتیکی پس از فعال شدن سیستم ایمنی ما دور ریخته می شود. به گفته متز، mRNA پایدار نیست. قدرت تکثیر یا تولید مثل ندارد و به سرعت توسط بدن تخریب می شود.

هنگامی که سلول های عضلانی ما پروتئین اسپایک را تولید می کنند، دفترچه راهنمای ساخت آن یعنی همان mRNA واکسن، "دور ریخته" یا تخریب می شود. مایورگا در این مورد می گوید: این mRNA در جایی از بدن باقی نمی ماند و مهم تر از همه، وارد مکان خاصی در سلول های ما که DNA ما در آن جا قرار دارد، نمی شود.

مبارزه با ترس ها

دکتر رابین متذکر می شود، پزشکان و متخصصان مراقبت های بهداشتی مأموریت دارند تا اطلاعات علمی واقعی و مورد بررسی را با مردم به اشتراک بگذارند و به آن ها اطمینان دهند هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد واکسن ها می توانند منجر به از دست دادن قدرت باروری شوند. بیماری کووید 19 ، می تواند یک بیماری تهدید کننده زندگی با پیامدهای جدی کوتاه مدت و بلند مدت برای سلامتی باشد. با این حال، واکنش ها و عوارض جانبی ناشی از واکسن ها قابل کنترل هستند.

دکتر رابین می گوید: "توصیه من در رابطه با برخورد با نوجوانان و والدینی که فکر می کنند واکسن می تواند بر قدرت باروری تأثیر بگذارد این است که به آن ها اطمینان دهید که علم این نظریه را نشان نداده و تایید نمی کند." مایورگا می گوید که خود را برای رسیدگی به این نوع افسانه ها و پاسخ به سوالات بیمار خود در مورد واکسن ها آماده کرده است.

مایورگا ویدیوهایی را به اشتراک گذاشته و تصاویری از آنچه در بدن پس از واکسیناسیون رخ می دهد، ترسیم کرده است. مایورگا گفت: "در حالی که این بحث را باز می گردانم، متوجه شدم که به عنوان پزشک، ما باید به طور متفاوتی با هر بیمار برخورد کنیم و تاکتیک های متفاوتی را برای آموزش، توانمندسازی و رد شایعه های در حال پخش امتحان کنیم."

اگر در مورد واکسن ها نگرانی دارید، با پزشکان مختلف مشورت کنید. آن ها قادر خواهند بود چگونگی عملکرد واکسن ها و نحوه عدم ارتباط بین تزریق واکسن و ناباروری را توضیح دهند.

نتیجه نهایی

اطلاعات غلط پیرامون واکسن های کرونا و توانایی آن ها در تأثیر بر باروری از زمان انتشار واکسن وجود داشته است. علیرغم این تصورات غلط، دانشمندان همچنان به مردم اطمینان می دهند که هیچ ارتباطی بین تزریق واکسن کرونا و ناباروری وجود ندارد. برای مقابله با نگرانی ها، متخصصان مراقبت های بهداشتی سعی می کنند نحوه عملکرد واکسن ها را به مردم بیاموزند و سمینارهایی را برای رسیدگی به برخی از افسانه ها و تصورات غلط رایج در مورد این واکسن ها برگزار می کنند.

مطالعه بیشتر:

واکسن کرونا برای کودکان در چه سنی ایمن است؟

واکسن کرونا و اقدام به بارداری مجاز است یا خیر؟

واکسن کرونا در شیردهی و تاثیر واکسن کرونا بر نوزاد چیست؟

چه موقع نباید واکسن زد؟آیا می توان به کودک تب دار واکسن زد؟

?پرسش و پاسخ های واکسن کرونا

آیا واکسن کرونا بر باروری تاثیر منفی دارد؟

هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد واکسن ها باعث مشکلات باروری می شوند. آزمایشات بالینی واکسن، چندین نفر باردار شدند و این نشان می دهد که واکسن کرونا باعث ناباروری نمی شود.

آیا واکسن کرونا برای مادران باردار خطرناک است؟

تحقیقات انجام شده بر روی بیش از 35000 فرد باردار که واکسن های کرونا بر پایهmRNA را دریافت کرده اند، نشان می دهد هیچ مدرکی وجود ندارد که واکسن ها بر افراد باردار تأثیر گذاشته یا به آن ها آسیب می رسانند

چرا برخی می گویند واکسن کرونا برای مادران باردار خطرناک است؟

یک پزشک آلمانی به نام دکتر ولفگانگ وودارگ در مورد پروتئینی که در واکسن های پیام رسان RNA (mRNA) وجود دارد که از نظر ساختاری شبیه به سینسیتین -1یعنی پروتئینی که به رشد جفت در دوران بارداری کمک می کند، ابراز نگرانی کرد. از آنجایی که پروتئین اسپایک و سینسیتین -1 قطعات کوچکی از کد ژنتیکی را به اشتراک می گذارند، این ترس به وجود می آید که واکسن می تواند واکنش ایمنی را در برابر جفت ایجاد کند، اما هیچ مدرکی در این مورد وجود ندارد.

می ترسم ترزیق واکسن کرونا به فرزندم سبب ناباروری شود، چیکار کنم؟

اگر در مورد واکسن ها نگرانی دارید، با پزشکان مختلف مشورت کنید. آن ها قادر خواهند بود چگونگی عملکرد واکسن ها و نحوه عدم ارتباط بین تزریق واکسن و ناباروری را توضیح دهند.

منبع: healthline