The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خطر آلودگی به لیستریا در بارداری و عوارض این باکتری چیست؟

بدون شک می دانید که وقتی باردار می شوید بایدها و نبایدها آغاز خواهد شد. این را بخور آن یکی را نخور ضرر دارد. این ماده غذایی در سه ماهه اول ممنوع است اما بعد از آن اشکالی ندارد. دلیل اصلی تمامی این بخور و نخورها حفظ سلامت جنین است. برخی مواد غذایی احتمال آلودگی به لیستریا در بارداری را دارند. در ادامه این مقاله شما را با انواع مواد غذایی با خطر عفونت لیستریا در بارداری آشنا خواهیم کرد.

آلودگی به لیستریا در بارداری

برخی محصولات غذایی وجود دارد که در دوران بارداری ممنوع شناخته شده اند. به عنوان مثال، زنان باردار به دلیل خطر نقص مادرزادی مانند سندرم الکل جنینی، باید از مصرف مشروبات الکلی کاملاً خودداری می کنند. با این حال برخی از غذاها وجود دارد که ممکن است شما با آنها آشنایی نداشته باشید و ندانید که با سقط جنین و مرده زایی ارتباط دارند.

لیستریوز و خطر سقط جنین

لیستریوز عفونت ناشی از باکتری لیستریا مونوسیتوژنز است. این بیماری ممکن است علائم واضحی را برای یک زن باردار ایجاد نکند اما می تواند منجر به یک عفونت جدی در جنین و منجر به سقط جنین یا مرده زایی شود. این بیماری همچنین می تواند باعث زایمان زودرس و عفونت های تهدید کننده زندگی در نوزادان تازه متولد شده گردد.

چرا مادران باردار نباید لبنیات غیرپاستوریزه بخورند؟

لیستریوز هنگامی رخ می دهد که افراد به باکتری لیستریا مونوسیتوژنز آلوده شوند. به طور معمول، پاستوریزاسیون این باکتری ها را از بین می برد. غذاهایی که با لبنیات غیرپاستوریزه تهیه می شوند و همچنین برخی دیگر از مواد غذایی می توانند در عامل ایجاد این بیماری قرار بگیرند.

چه مواد غذایی خطر آلودگی به لیستریا را دارند؟

متداول ترین منابع آلوده به لیستریا عبارتند از:

• گوشت های فرآوری شده مانند هات داگ، سوسیس، کالباس، و گوشت های خوراکی (مگر اینکه بلافاصله قبل از خوردن حداقل 160 درجه فارنهایت گرم شوید)

• غذاهای دریایی دودی مانند ماهی آزاد دودی

• محصولات لبنی غیرپاستوریزه از جمله پنیرهای نرم

• سبزیجات خوب شسته نشده. از آنجا که لیستریا به طور گسترده ای در خاک وجود دارد، همه سبزیجات باید با دقت شسته شوند تا از ورود باکتری به بدن جلوگیری شود.

چرا مادران باردار باید مراقب آلودگی لیستریا باشند؟

توجه داشته باشید که حتی اگر یک ماده غذایی آلوده باشد، با این حال، بیشتر بزرگسالان سالم بیمار نخواهند شد. برخی از افراد ممکن است علائم خفیفی داشته باشند اما به راحتی از آنها چشم پوشی می شود. به طور کلی، لیستریوز در درجه اول یک مشکل برای افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف است، از جمله کسانی که باردار هستند و یا بیماری هایی دارند که سیستم ایمنی بدن را به خطر می اندازد همانند ایدز. زنانی که باردار هستند بیشتر در معرض این عفونت قرار می گیرند و در واقع 10 برابر بیشتر از زنانی که باردار نیستند به این بیماری مبتلا می شوند.

آیا آلوده شدن به باکتری لیستریا خطر سقط جنین را افزایش می دهد؟

بله. این آلودگی خطر سقط جنین را به شدت افزایش می دهد. اما از آنجا که بسیاری از سقط های ناشی از لیستریا تشخیص داده نمی شوند، اهمیت آن در زنان باردار احتمالاً دست کم گرفته می شود.

خطر محصولات لبنی غیرپاستوریزه در مادران باردار

اجتناب از مصرف شیر غیرپاستوریزه کار سختی نیست، زیرا معمولاً بر روی محصولات لبنی غیرپاستوریزه برچسب گذاری می شود. از محصولات غیرپاستوریزه شده می توان شیر خام (شیری که از لبنیاتی ها تهیه می کنید) و "پنیر خام" را نام برد. در واقع تمامی محصولاتی که از لبنیاتی ها خریداری می کنید و یا پنیرهایی که خودتان در منزل میزنید، غیر پاستوریزه محسوب می شوند.

دانستن اینکه کدام پنیرها بی خطر هستند و با لبنیات غیرپاستوریزه تهیه می شوند دشوارتر است و از این رو خطر ابتلا به لیستریوز را برای مادران باردار به همراه دارد. بسیاری از پنیرهای وارداتی و همچنین برخی پنیرهای نرم ممکن است با شیر غیرپاستوریزه تهیه شوند. دانستن این تفاوت ها مهم است، به خصوص اگر از فروشگاه های مواد غذایی ارگانیک خرید می کنید یا خودتان محصولات لبنی را در منزل تهیه می کنید.

پنیرهای وارداتی و لیستریا در بارداری

پنیرهای نرم وارداتی در معرض خطر آلودگی لیستریا هستند زیرا برخی از این پنیرها ممکن است غیرپاستوریزه باشند. از خوردن پنیرهای زیر خودداری کنید مگر اینکه مطمئن شوید از شیر پاستوریزه تهیه شده اند (برچسب را بررسی کنید) یا خوب پخته شده اند.

• پنیر نرم فرانسوی

• فتا

• روکفورت

• ریکوتا

• پرسو فرسکو (و سایر پنیرهای مکزیکی)

• پنیرهای نرم دیگر: اگر به نظر می رسد پنیری پنیر نرم است، به ویژه اگر در فروشگاه غذاهای ارگانیک موجود است، حتماً برچسب را بررسی کنید.

آیا خوردن پنیرهای ارگانیک در بارداری مضر است؟

در نگاه اول، ممکن است فکر کنید که با خرید مواد غذایی از بازارهای ارگانیک، بهترین کار ممکن را برای کودک متولد نشده انجام می دهید. با این حال، قبل از انجام این کار، مهم است که به این فکر کنید که چرا برخی از فرآیندها مانند پاستوریزاسیون استفاده می شود.

پنیرهایی که در بازارهای سبز پیدا می کنید معمولا توسط پنیر سازان کوچک ساخته می شوند و صرف نظر از تنوع، اغلب با شیر خام تهیه می شوند و باید از مصرف آنها خودداری کنید زیرا احتمال ابتلا به علائم ابتلا به لیستریا در بارداری را دارند.

کدام غذاها احتمال ابتلا به لیستریا بارداری را افزایش می دهد؟

علاوه بر مصرف نکردن پنیرها و محصولات لبنی غیرپاستوریزه و سبزیجات شسته نشده، برای اینکه جنین خود را در برابر لیستریا محافظت کنید، حتماً از خوردن غذاهای دریایی دودی گوشت های هات داگ و گوشت هایی که بخارپز نشده یا تا دمای 165 درجه گرم نشده اند، خودداری کنید.

آیا باکتری لیستریا در یخچال زنده می ماند؟

گرچه نگهداری صحیح مواد غذایی در یخچال و درصورت نیاز در فریزر طی بارداری بسیار مهّم است اما این باکتری در یخچال زنده می ماند و تنها راه برای از بین بردن آن پخته و شستن صحیح مواد غذایی است.

علائم باکتری لیستریا در بارداری چیست؟

علائم لیستریوز در بارداری مانند آنفولانزا است و شامل تب، درد بدن و سردرد خواهد بود. علائم شدیدتر مانند گیجی و تشنج نیز ممکن است در مادر وجود داشته باشد. لیستریوز با آنتی بیوتیک قابل درمان است، اما از آنجا که ممکن است مشکلاتی مانند سقط جنین و تولد نوزاد قبل از شناسایی بیماری را ایجاد کند، هدف اصلی باید پیشگیری از ابتلا به آن باشد نه درمان!!!

چگونه از ابتلا به لیستریا در بارداری پیشگیری کنیم؟

علاوه بر اجتناب از خوردن محصولات غذایی ذکر شده، شستشوی دقیق همه مواد غذایی برای جلوگیری از آلودگی بسیار مهّم است. گوشت و غذاهای دریایی را همیشه کاملاً بپزید. گوشت گاو و گوشت خوک باید تا 145 درجه و مرغ، 165 درجه گرم شوند تا ایمن باشند. از مصرف فرآورده هایی همچون سوسیس و کالباس نیز خودداری کنید.

مطالعه بیشتر:

درمان عفونت لیستریا یا لیستریوز در بارداری

با مواد غذایی تهدید کننده بارداری آشنا شوید!

آیا خوردن گوشت قرمز در بارداری ممنوع است؟

چگونه از جنین خود در برابر باکتری ها محافظت کنیم؟

?پرسش و پاسخ های لیستریا در بارداری

چرا مادران باردار نباید لبنیات غیر پاستوریزه بخورند؟

لیستریوز هنگامی رخ می دهد که افراد به باکتری لیستریا مونوسیتوژنز آلوده شوند. به طور معمول، پاستوریزاسیون این باکتری ها را از بین می برد. غذاهایی که با لبنیات غیرپاستوریزه تهیه می شوند و همچنین برخی دیگر از مواد غذایی می توانند در عامل ایجاد این بیماری قرار بگیرند.

چه مواد غذایی خطر آلودگی به لیستریا را دارند؟

متداول ترین منابع آلوده به لیستریا عبارتند از: گوشت های فرآوری شده مانند هات داگ، سوسیس، کالباس، و گوشت های خوراکی (مگر اینکه بلافاصله قبل از خوردن حداقل 160 درجه فارنهایت گرم شوید) غذاهای دریایی دودی مانند ماهی آزاد دودی. محصولات لبنی غیرپاستوریزه از جمله پنیرهای نرم. سبزیجات خوب شسته نشده. از آنجا که لیستریا به طور گسترده ای در خاک وجود دارد، همه سبزیجات باید با دقت شسته شوند تا از ورود باکتری به بدن جلوگیری شود.

آیا آلوده شدن به باکتری لیستریا خطر سقط جنین را افزایش می دهد؟

بله. این آلودگی خطر سقط جنین را به شدت افزایش می دهد. اما از آنجا که بسیاری از سقط های ناشی از لیستریا تشخیص داده نمی شوند، اهمیت آن در زنان باردار احتمالاً دست کم گرفته می شود.

آیا باکتری لیستریا در یخچال زنده می ماند؟

گرچه نگه داری صحیح مواد غذایی در یخچال و درصورت نیاز در فریزر طی بارداری بسیار مهم است اما این باکتری در یخچال زنده می ماند و تنها راه برای از بین بردن آن پخته و شستن صحیح مواد غذایی است.

منبع: verywellfamily