The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

گرفتن نمونه ادرار 24 ساعته از کودک چگونه است؟

جمع آوری نمونه ادرار 24 ساعته از کودکان برای برخی والدین یک چالش محسوب می شود خصوصا زمانی که کودک به دلیل بیماری، درد، تب و یا هر عامل دیگری همکاری کافی را نداشته باشد. در ادامه این مقاله در مورد نحوه نمونه گیری ادرار 24 ساعته از کودکان راهکارهایی را به شما پیشنهاد می دهیم.

چرا باید نمونه ادرار 24 ساعته از کودک بگیریم؟

بعضی اوقات پزشک لازم دارد که بداند کودک در طی یک روز چه مقدار ادرار دفع می کند یا اینکه از میزان یک ماده خاص در ادرار او در طی 24 ساعت شبانه روز مطلع شود. بنابراین در چنین شرایطی ممکن است از شما بخواهد یک نمونه ادرار 24 ساعته تهیه کنید. این بدان معناست که شما باید هر قطره از ادرار فرزند خود را طی 24 ساعت (یک روز و یک شب) جمع آوری کنید.

برای گرفتن نمونه ادرار 24 ساعته از کودک چه وسایلی لازم داریم؟

برای انجام این کار، به شما برخی تجهیزات داده می شود تا به کمک آن ها بتوانید ادرار را جمع آوری کنید. این تجهیزات معمولاً شامل یک ظرف یا یک کیسه بزرگ، یک قیف پلاستیکی، یک کیسه و یک فرم درخواست است.

قبل از اینکه شروع به جمع آوری نمونه ادرار کنید

- همانطور که گفته شد، به شما برخی تجهیزات داده می شود تا به کمک آن ها بتوانید ادرار را جمع آوری کنید. این تجهیزات معمولاً شامل یک ظرف یا یک کیسه بزرگ، یک قیف پلاستیکی، یک کیسه و یک فرم درخواست است.

- از پزشک یا مسئول آزمایشگاه سوال کنید که آیا نیاز است قبل از شروع نمونه گیری و یا در طول 24 ساعت جمع آوری ادرار، در برنامه خوردن یا نوشیدن فرزندتان تغییری ایجاد شود.

- به یاد داشته باشید که شما باید تمامی ادرار را در کل 24 ساعت شبانه روز جمع آوری کنید، پس در صورت بیرون رفتن باید ظرف را همراه با خود ببرید تا هیچ میزان ادراری از دست نرود. بنابراین بهتر است روزی را برای انجام این کار انتخاب کنید که شما و فرزندتان هر دو در خانه باشید.

- گاهی اوقات شاید متوجه شوید در ته ظرفی که برای جمع آوری نمونه به شما داده شده است، مقدار کمی مایع وجود دارد. این مایع را دور نریزید زیرا در واقع یک ماده نگهدارنده است که وجود آن برای برخی از نمونه های ادرار الزامی است.

در طول 24 ساعت جمع آوری نمونه ادرار

- کار خود را از صبح و وقتی که فرزندتان از خواب بیدار شد، شروع کنید.

- نیازی به جمع آوری اولین ادرار فرزندتان نیست. اجازه دهید تا آن را در آرامش دفع کند.

- زمان و تاریخ دقیق شروع پروسه جمع آوری ادرار را روی برچسب مندرج بر ظرف نمونه گیری بنویسید.

- در ابتدای کار، هم ظرف و هم مثانه فرزند شما اکنون خالی هستند. سپس با گذشت زمان مثانه به تدریج پر شده و شما باید هر قطره از ادرار کودکتان را در طی 24 ساعت جمع کنید. برای اینکه تمامی ادرار درون ظرف جمع شود، می بایست از قیفی که به شما داده شده است، استفاده کنید.

- اگر استفاده از قیف برای دلبند کوچک شما دشوار است، ابتدا ادرار او را در یک ظرف تمیز، خشک و غیرفلزی (مانند یک گلدان، کاسه یا کوزه) جمع آوری کنید و سپس آن را از طریق قیف درون ظرف نمونه بریزید.

- اگر کودک شما نیاز به دفع مدفوع داشت، مطمئن شوید که ادرار او را به صورت جداگانه جمع آوری کرده اید.

- صبح روز بعد هنگامی که فرزندتان از خواب ناز بیدار شد، کار را تمام کنید. او باید اولین ادرار روز خود را دقیقا همزمان با اولین ادرار روز قبل خود داخل ظرف بریزد، حتی اگر احساس نکند که در آن زمان نیاز به دفع ادرار دارد.

- حالا مجددا تاریخ و زمان دقیق اتمام پروسه جمع آوری ادرار را روی برچسب مندرج بر ظرف نمونه بنویسید. اکنون این ظرف محتوی تمام ادراری است که فرزند کوچک شما در یک دوره 24 ساعته از بدن خود خارج کرده است.

- به یاد داشته باشید که ظرف را بین هر بار استفاده از آن، از گرما و نور دور نگه داشته و درب آن را محکم ببندید.

بعد از جمع اوری نمونه ادرار 24 ساعته

نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد فرزند خود، اسم کلینیک یا پزشکی که درخواست انجام این آزمایش را داشته و همچنین تاریخ روز نمونه گیری را بر روی برچسب ظرف نمونه گیری درج کنید.

- بررسی کنید که درپوش ظرف محکم سفت شده باشد.

- ظرف نمونه پر شده را همراه با فرم درخواست پزشک در اسرع وقت به آزمایشگاه مدنظر تحویل دهید.

- اگر بنا به شرایطی ناچار شدید ظرف محتوی نمونه را به مدت یک یا دو روز در منزل نگه دارید، فراموش نکنید که آن را در معرض گرما و نور قرار ندهید. اگر بنا شد که نمونه را مدت بیشتری نزد خود نگه دارید، می بایست آن را در یخچال بگذارید.

مشکلات در روش جمع آوری نمونه ادرار 24 ساعته

هرگاه در پروسه جمع آوری نمونه ادرار 24 ساعته با مشکلی مواجه شدید، لازم است حتما آن را به آزمایشگاه یا پزشک اطلاع دهید تا در این مورد شما را راهنمایی کنند. به عنوان مثال، اگر یکی از دفعاتی که فرزندتان ادرار می کند، فراموش کرده باشید که آن را جمع آوری کنید، شاید لازم باشد که دوباره این کار از ابتدا شروع شود. این مساله از این جهت اهمیت دارد که اگر نمونه دقیق نباشد، ممکن است تصمیمات مهم در مورد روند درمان فرزند شما را تحت تأثیر قرار داده و در نتیجه سلامتی دلبندتان را به خطر بیندازد.

مطالعه بیشتر:

نحوه گرفتن نمونه ادرار در کودکان چگونه است؟

نحوه گرفتن نمونه مدفوع از کودکان چگونه است؟

تکرر ادرار در کودکان و دلایل تکرر ادرار در کودکان چیست؟

آزمایش ادرار کودک، هدف از انجام آزمایش ادرار کودک چیست؟

?پرسش و پاسخ های گرفتن نمونه ادرار 24 ساعته از کودک

برای گرفتن نمونه ادرار 24 ساعته از کودک چه وسایلی لازم داریم؟

برای انجام این کار، به شما برخی تجهیزات داده می شود تا به کمک آن ها بتوانید ادرار را جمع آوری کنید. این تجهیزات معمولاً شامل یک ظرف یا یک کیسه بزرگ، یک قیف پلاستیکی، یک کیسه و یک فرم درخواست است.

چرا باید نمونه ادرار 24 ساعته از کودک بگیریم؟

بعضی اوقات پزشک لازم دارد که بداند کودک در طی یک روز چه مقدار ادرار دفع می کند یا اینکه از میزان یک ماده خاص در ادرار او در طی 24 ساعت شبانه روز مطلع شود. بنابراین در چنین شرایطی ممکن است از شما بخواهد یک نمونه ادرار 24 ساعته تهیه کنید. این بدان معناست که شما باید هر قطره از ادرار فرزند خود را طی 24 ساعت (یک روز و یک شب) جمع آوری کنید.

آیا باید مایع ته ظرف نمونه ادرار 24 ساعته را خالی کنیم؟

خیر. گاهی اوقات شاید متوجه شوید در ته ظرفی که برای جمع آوری نمونه به شما داده شده است، مقدار کمی مایع وجود دارد. این مایع را دور نریزید زیرا در واقع یک ماده نگهدارنده است که وجود آن برای برخی از نمونه های ادرار الزامی است.

برای جمع آوری نمونه ادرار 24 ساعته بچم نمیتونه تو قیف دستشویی کنه چیکار کنم؟

اگر استفاده از قیف برای دلبند کوچک شما دشوار است، ابتدا ادرار او را در یک ظرف تمیز، خشک و غیر فلزی (مانند یک گلدان، کاسه یا کوزه) جمع آوری کنید و سپس آن را از طریق قیف درون ظرف نمونه بریزید. اگر کودک شما نیاز به دفع مدفوع داشت، مطمئن شوید که ادرار او را به صورت جداگانه جمع آوری کرده اید.

منبع: infokid